Fazerrijders - Hangplek - deel 15

@leoniie: hoeveel km staat op je teller? Ik heb boven het klokje rond en zal zeker niet naast je nette fiets stallen .... shamed.
 
Dankjullie! :$ Ik zorg ook goed voor hem. :9
Nou moet ik wel zeggen .. ik maak hem gedurende het seizoen ook wel geregeld schoon na een bui.
Met pekel (en daarbij de bijbehorende kou) rij ik niet, dus hij is al vanaf November in winterslaap. ;(
Ik wacht nog even tot het weer wat aangenamer is (+10/+15 graden ofzo)
Siliconen spray op de uitlaatbochten doet ook wonderen, bochten zien er nog steeds als nieuw uit, geen roest te vinden. Verder is WD40 mijn grootste vriend.

Durf het bijna niet te zeggen .. maar er staat (maar) 35.000km op. :X
Heb hem gekocht met 21.000 op de teller 2,5 jaar geleden.
 
Ik heb ook maar een wat foto's van de motor gemaakt. Nu maar snel hopen op beter weer.

full
 
En eentje van de andere kant.

Ik heb al een topkoffer klaar liggen, die er binnenkort maar eens op zetten.

full
 
Iemand ervaring met een spatbord verlenger? En zo ja, welk merk en hoe heb je die bevestigd? Verlijmd, plakstrips, geschroefd?
 
Dankjullie! :$ Ik zorg ook goed voor hem. :9
Nou moet ik wel zeggen .. ik maak hem gedurende het seizoen ook wel geregeld schoon na een bui.
Met pekel (en daarbij de bijbehorende kou) rij ik niet, dus hij is al vanaf November in winterslaap. ;(
Ik wacht nog even tot het weer wat aangenamer is (+10/+15 graden ofzo)
Siliconen spray op de uitlaatbochten doet ook wonderen, bochten zien er nog steeds als nieuw uit, geen roest te vinden. Verder is WD40 mijn grootste vriend.

Durf het bijna niet te zeggen .. maar er staat (maar) 35.000km op. :X
Heb hem gekocht met 21.000 op de teller 2,5 jaar geleden.

De bochten zelf zijn van RVS, dus die zullen sowieso niet roesten :)
 
Iemand ervaring met een spatbord verlenger? En zo ja, welk merk en hoe heb je die bevestigd? Verlijmd, plakstrips, geschroefd?

Die van jou ziet er ook nog erg strak uit!

Ik heb een Fenda Extenda erop zitten. Daar zit dubbelzijdig tape bij, dus dan plak je ‘m aan je spatbord, zodat die even blijft zitten. Verder krijg je er 4 (soort van) popnagels bij. Als je hem vast heb geplakt moet je vier gaatjes boren, door je spatbord en door de Extenda. Dan druk je zo die plastic popnagels erin en zit die goed vast. Wel even tape doen op de plekjes waar je gaat boren.

Ik ben er heel tevreden mee :Y

Oq68Ewh.jpg


qxlgJhc.jpg


Edit:

Extenda Fenda is de naam, net omgedraaid. Fabrikant is Pyramid en had ‘m van eBay.
Dit is dezelfde
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je Bison Montagekit ofzo gebruikt hij prima blijft zitten. Ik vond de popnagels echter wel stoer ogen 8-)
 
Ziet er leuk uit! Helpt het nou ook met het schoonhouden van je bochten?

Het is al zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe het was zonder, maar ik kan je wel vertellen dat m’n bochten niet zo vies worden, dus zal wel aanzienlijk helpen :)
 
Ik had hem verlijmd met een soort van kunststof lijm
Deze gebruikte ik op mijn werk om kunststof aan metaal te lijmen
Heb het wel een paar dagen in de lijm klemmen laten zitten maar ik denk dat met een goede tube bison montagekit het ook moet lukken.

Buiten het feit dat het er mooier uitzag merkte ik ook verschil met vervuiling op de bochten. Was een stuk minder
 
Die van jou ziet er ook nog erg strak uit!

Ik heb een Fenda Extenda erop zitten. Daar zit dubbelzijdig tape bij, dus dan plak je ‘m aan je spatbord, zodat die even blijft zitten. Verder krijg je er 4 (soort van) popnagels bij. Als je hem vast heb geplakt moet je vier gaatjes boren, door je spatbord en door de Extenda. Dan druk je zo die plastic popnagels erin en zit die goed vast. Wel even tape doen op de plekjes waar je gaat boren.

Ik ben er heel tevreden mee :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit:

Extenda Fenda is de naam, net omgedraaid. Fabrikant is Pyramid en had ‘m van eBay.
Dit is dezelfde

Ik heb er zojuist eentje besteld via Ebay. Wel een andere dan die uit de link, die was voor bouwjaar 2004 en jonger.

Denk dat ik hem met bison polymax wel vast krijg, heb nog een hele kitkoker liggen
 
Ik heb er zojuist eentje besteld via Ebay. Wel een andere dan die uit de link, die was voor bouwjaar 2004 en jonger.

Denk dat ik hem met bison polymax wel vast krijg, heb nog een hele kitkoker liggen

Ohjaa zie het nu pas. Gelukkig ben je zelf erg scherp ;)
Ben benieuwd naar het resultaat!

Ik heb vandaag m'n voorwiel gedemonteerd om uit te vogelen waarom m'n snelheidsmeter het niet meer doet. Alles zag er nog prima uit... Sensor dus maar schoongemaakt en morgen checken of die het weer doet.

yQONLgX.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een andere vraag:

Staat er ook op jullie groene kaart 'aanhangwagen'? :?

[afbeelding]

Volgens mij is dat standaard. Ik heb mijn papieren niet bij de hand om te controleren maar heb ooit bij een verzekeraar gewerkt en kreeg die vraag wel eens. Ik meen mij te herinneren dat die er altijd op staat omdat die dan meeverzekerd is, bij de groene kaart van de auto staat het soms ook.
 
Volgens mij is dat standaard. Ik heb mijn papieren niet bij de hand om te controleren maar heb ooit bij een verzekeraar gewerkt en kreeg die vraag wel eens. Ik meen mij te herinneren dat die er altijd op staat omdat die dan meeverzekerd is, bij de groene kaart van de auto staat het soms ook.

Ik had gister inderdaad zoiets gelezen, alleen toen ik op Google naar voorbeelden zocht stond aanhangwagen er weer niet bij. En een motor met een aanhangwagen is niet echt gebruikelijk, vandaar de verwarring. Maar thanks :t
 
Gisteren voor het eerst een fatsoenlijk ritje gemaakt sinds aankoop van de fzs600. Van te voren wel even olie, oliefilter en luchtfilter vervangen. Luchtfilter was volgens mij nog de originele aangezien er maar 15000 op de teller staat. Het foam randje aan de onderzijde was helemaal vergaan en plakkerig geworden :+

Het oliefilter is trouwens wel moeilijk eraf te krijgen, bij de CBR kon ik er makkelijk met de hand bij maar heb uiteindelijk een oliefiltersleutel gehaald.


Moet zeggen dat de fzs600 ontzettend soepel rijdt, ondanks dat ik eigenlijk echt een Honda fanaat was. Vanaf 2500 toeren loopt hij soepel weg, niet als een raket natuurlijk maar wel zonder schokken. Ik ben er blij mee!
 
Zo, 't duurde even voor ik een Fazertopic had gevonden, wist niet helemaal onder welke categorie ik 'm moest zoeken. Maar goed, deze Fazerrijdster leest/schrijft mee!
 
Gisteren voor het eerst een fatsoenlijk ritje gemaakt sinds aankoop van de fzs600. Van te voren wel even olie, oliefilter en luchtfilter vervangen. Luchtfilter was volgens mij nog de originele aangezien er maar 15000 op de teller staat. Het foam randje aan de onderzijde was helemaal vergaan en plakkerig geworden :+

Het oliefilter is trouwens wel moeilijk eraf te krijgen, bij de CBR kon ik er makkelijk met de hand bij maar heb uiteindelijk een oliefiltersleutel gehaald.


Moet zeggen dat de fzs600 ontzettend soepel rijdt, ondanks dat ik eigenlijk echt een Honda fanaat was. Vanaf 2500 toeren loopt hij soepel weg, niet als een raket natuurlijk maar wel zonder schokken. Ik ben er blij mee!

Inderdaad tijd voor een nieuwe. Eentje van HiFlo neem ik aan?
Ik heb voor de winter ook nieuwe lucht- en oliefilter gemonteerd. Vond ze allebei echter wel makkelijk te vervangen, ondanks dat het de eerste keer voor mij was. Oliefilter is wel ff rot om vast te pakken, beetje worstelen door de bochten, maar kon 'm er makkelijk afdraaien. Misschien dat ik wat kleinere handen heb. Desalniettemin, een oliefiltersleutel is altijd een goeie investering :)

Zo, 't duurde even voor ik een Fazertopic had gevonden, wist niet helemaal onder welke categorie ik 'm moest zoeken. Maar goed, deze Fazerrijdster leest/schrijft mee!

Goed dat je hem toch hebt gevonden, welkom! Hij is inderdaad wat lastig in een hokje te plaatsen, maar dat maakt het juist zo'n leuke fiets :P
 
Hallo Fazer rijders,

Sinds de aankoop van mijn droommotor staat mijn fazer in de verkoop. In het najaar kon ik er helaas niemand mee gelukkig maken. De fazer wil ik origineel verkopen, daarom verkoop ik de later gekochte opties los. Als echte fazer liefhebber natuurlijk extra leuk om hem net even iets unieker te maken, of juist die ene topkoffer aan te schaffen die je niet vaak aangeboden krijgt.

Id4KkA0.jpg


Uiteraard ook in ze geheel te koop.

Takkoni demper, past goed op mijn fzs600 van 2000, maar is eigenlijk gemaakt voor het model 2003. Nieuwprijs is €320, mag weg voor €150 of een goed bod.

Ik heb ook nog een givi kofferset + beugels + sleutel voor een fzs600 bouwjaar +-2000. Heeft een motor vakantie naar Kroatië en terug met gemak overleeft. Fijne en ruime koffer. Mag weg voor €125. Het blauwe lijntje op de topkoffer is velgstriping. Paste mooi in de groef van de koffer, maar kan natuurlijk ook eraf gehaald worden en dan kan je een bijpassende kleur kiezen voor je eigen fazer.

En evt een led smoke achterlicht (https://www.mpartz.nl/led-smoke-achterlicht-yamaha-fzs600-fazer-98-03-p-8480)
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond,
Ik heb via bva ongezien een yamaha fz1 fazer gekocht met 48.000km op de teller.
De motor is is van de eerste eigenaar geweest en dat is ook te zien. De motor ziet er optisch erg goed uit.
Echter zit er wel een lichte ratel in het block thv de koppeling.
Het zal de koppelingskorf of de nokkenas kettingspanner zijn.

Heeft iemand hier een werkplaats handboek digitaal voor mijn yamaha fz1 fazer abs uit 2007, of een soortgelijk handboek?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan