Poser topic; Show hier je helm #3

Dankje voor het compliment.

Dat dacht de verkoper namelijk ook toen hij dit type helm afgelopen week binnen kreeg.
Zelf had ik iets minder dat idee, maar de helm in de kleur wit zoals ik het heb komt sterk overeen met de kleur van die Stormtrooper helmen.
Ook de vorm van de achterzijde en bepaalde delen van de helm doen dat vermoeden.
Ik kwam deze helm afgelopen week tegen via het internet en was verrast hoe apart de helm eruitzag.
Er zijn andere merken zoals Shark die al tijden een soortgelijke helm hebben als deze, maar toch net even anders qua model.
Het voordeel van deze helm is dat de mondbak eraf kan zodat je dan een potje hebt.
Met mondbak erop wat gaat dmv een snelsluiting en magneten verandert resoluut het model van uiterlijk.

Ik was gisteren op de terugweg aangenaam verrast hoe prettig en comfortabel deze helm zat.
Ik ben doorgaans mijn Schuberth M1 helm gewend die qua prijs en kwaliteit van een heel ander segment is.
Maar deze Scorpion Exo Combat zit ook best lekker.
Het zicht door het best wel smalle vizier is verbazingwekkend erg ruim en wijd en de helm maakte tijdens een snelwegrit vrij weinig geluid door de wind.
Ik rijd doorgaans met oordoppen in, maar had die gisteren niet bij me.
Op de terugweg naar huis merkte ik op hoe redelijk stil deze helm is ondanks de best wel rare vorm van de mondbak.
Echt een pluspunt dus.
Ik heb bewust voor de witte versie gekozen omdat met name het van de zomer dan iets koeler blijft tijdens de hete dagen met veel zonneschijn.
Ook vind ik zelf dat het uiterlijk, wat best wel apart is meer tot zijn recht komt door het wit inplaats van matzwart.
Al met al dik tevreden over deze aankoop en nu op naar de lente om veel kilometers te kunnen maken op de motorfiets.
Vr Gr
 
Schuberth logo eraf gepulkt.
OWto461.jpg


Eerste accent....
JjmqLQD.jpg


En achterkant "af"...
4Y2xJpS.jpg


En dan "special effects"... met flitser:
D2DvxPh.jpg


To Do:
"Xi" op de zijkanten...
 
Ik heb gisteren ook een verse botsmuts gekocht :

helm.jpg

Een shark evo one..
Bevalt me tot nu toe goed : lichter in gewicht en minder geslinger aan m'n kop als ik op een auto of snelweg rijd..
En een ruim zonnevizier er in..
Meer foto's maak ik later
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met HJC IS-MAX2? Met pinlock vizier?

Ik ben vandaag wat helmen gaan passen, en degene die mij het meest aanstaat is dus deze. Zit me goed, al moet ik wel een L nemen ipv gebruikelijk een M. Wat mij vooral aanstaat is het zicht naar achteren. Ik bedoel, als ik over mijn schouder kijk kan ik ver naar achter kijken, een beetje gelijk aan lang geleden met mijn Shubert C3. Met mijn vorige helm had ik het daar moeilijk mee.

Maar wat me opviel, zijn die dingetjes waarmee de pinlock vastzit. Tot hier toe altijd van die fijne topjes geweten, maar bij deze HJC zitten daar joekels van topjes op met een schroefje.
full

full

full

Voor het zicht stoort het me niet, maar mijn vraag is, geeft dat geen (sissend) extra windgeruis of zo?

Als het geen enkel probleem opleverd, is de kans groot dat het zo een helm wordt.
 
Iemand ervaring met HJC IS-MAX2? Met pinlock vizier?

Ik ben vandaag wat helmen gaan passen, en degene die mij het meest aanstaat is dus deze. Zit me goed, al moet ik wel een L nemen ipv gebruikelijk een M. Wat mij vooral aanstaat is het zicht naar achteren. Ik bedoel, als ik over mijn schouder kijk kan ik ver naar achter kijken, een beetje gelijk aan lang geleden met mijn Shubert C3. Met mijn vorige helm had ik het daar moeilijk mee.

Maar wat me opviel, zijn die dingetjes waarmee de pinlock vastzit. Tot hier toe altijd van die fijne topjes geweten, maar bij deze HJC zitten daar joekels van topjes op met een schroefje.

Voor het zicht stoort het me niet, maar mijn vraag is, geeft dat geen (sissend) extra windgeruis of zo?

Als het geen enkel probleem opleverd, is de kans groot dat het zo een helm wordt.

Geen ervaring met de MAX, maar ik heb eerst een HJC IS-16 met pinlock gehad.
Dat was een plakstrip zeg maar.
Nu een IS-17 met pinlock ook met de nippeltjes :P
Mijn ervaring na 4 maanden, deze is stiller als de IS-16.
Ik hoor ook geen apart geruis/gesis of iets dergelijks.
Wellicht kan je vragen of je een proefrondje mag rijden? :]
 
Wellicht kan je vragen of je een proefrondje mag rijden? :]
Ik weet eigenlijk niet of ze bij RAD helmen hebben die ze gebruiken als proefhelm, maar dat zou idd wel een optie zijn. Maar momenteel kan ik niet met mijn motor tot ginder, lange afstanden zijn nog niet echt mogelijk, ik ga nu wel, als het wat minder regent, proberen wat korte afstandjes te doen.
 
Je bedoelt Xci veronderstel ik?

Chinese-Japanese_west.png


Nee... "Xi"

Xci is een verbastering van mijn naam geweest ergens toen ik een jaar of 16 was.... en dat is blijven hangen :p
Helm is echter terug naar Schuberth voor de "accident" garantie... heb een nieuwe waar ik alles weer opnieuw op moet maken.
Ben aan het kijken voor weer een ander design xD
 
Ik ook maar even mijn nieuwe botsmuts delen. Toch weer voor een Shark gegaan. Twijfelde nog over een AGV Pista maar die was gewoon minder praktisch. En aangezien de vakantie ook geboekt is, was de bankrekening even te leeg voor een grote uitgave :/ . Maar ben daarom niet minder blij met de Shark *O* .
Ben overigens verbaasd over het verschil met mijn oudere Shark Race-R tov de Race-R Pro. Deze nieuwe zit veel stabieler in de wind en is ook een heel stuk stiller.

Picciessssss :9~

full

full
 
Ik ook maar even mijn nieuwe botsmuts delen. Toch weer voor een Shark gegaan. Twijfelde nog over een AGV Pista maar die was gewoon minder praktisch. En aangezien de vakantie ook geboekt is, was de bankrekening even te leeg voor een grote uitgave :/ . Maar ben daarom niet minder blij met de Shark *O* .
Ben overigens verbaasd over het verschil met mijn oudere Shark Race-R tov de Race-R Pro. Deze nieuwe zit veel stabieler in de wind en is ook een heel stuk stiller.

Picciessssss :9~

[afbeelding]
[afbeelding]
Jah uuuh dat zijn interwebz plaatjes natuurlijk... Plaatjes van het eggte ding willen we zien :9~ :Y *O*
 
Fijne helm, de Race-R Pro. En veilig ook!

Rbc0nNf.jpg


Uit budgetoverwegingen rij ik nu met een iets oudere AGV T2, wat overigens ook wel een fijne helm is, alleen niet zo stil. Als ik het circuit weer op ga komt er zeker weer een Race-R en waarschijnlijk als ik het circuitrijden niet oppak ook wel.
 
Fijne helm, de Race-R Pro. En veilig ook!

[afbeelding]

Uit budgetoverwegingen rij ik nu met een iets oudere AGV T2, wat overigens ook wel een fijne helm is, alleen niet zo stil. Als ik het circuit weer op ga komt er zeker weer een Race-R en waarschijnlijk als ik het circuitrijden niet oppak ook wel.

Zo leuke klapper gemaakt! Zie je maar weer het belang van een tophelm.

Hier mijn helmen:

X-lire X802RR Chaz Davies replica, inclusief handtekening van the man himself:

20180608_123038.jpg

20180608_123047.jpg


Arai RX7GP Nicky Hayden replica:

20180608_123105.jpg

20180608_123114.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die tear-offs vind ik altijd een mooie toevoeging aan een helm voor het spiegelende effect.

Wat is de sociale conventie m.b.t. het rondrijden met tear-offs op de openbare weg?
 
Die tear-offs vind ik altijd een mooie toevoeging aan een helm voor het spiegelende effect.

Wat is de sociale conventie m.b.t. het rondrijden met tear-offs op de openbare weg?

Geen sociale conventie, als jij er mee wilt rijden moet je dat vooral doen. :+
Boeit me vrij weinig wat mensen er van vinden als ik er mee op straat rijdt, ik vind het vooral handig. :)
Lange rit, vizier vol met vliegen, tear off eraf en hij is weer schoon.
 
Die tear-offs vind ik altijd een mooie toevoeging aan een helm voor het spiegelende effect.
Het ziet er zeker cool uit :Y :9~
Wat is de sociale conventie m.b.t. het rondrijden met tear-offs op de openbare weg?
Tja.. Als je ze erop hebt zitten moet je lekker zelf weten natuurlijk.. Als je ze er maar niet aftrekt en zo in 't wild weggooit. Of je moet ff bij een prullenbak stoppen en de tear-off daarin plempen :+
Heb je wel weer direct een schoon vizier :P
 
Ik heb getwijfeld over een Hayden replica, maar toch maar een eigen Arai RX-7V die matcht met mijn motor :)
tpOWid.jpg

c0ADKs.jpg

ruv4yn.jpg

Die ik ook mooi genoeg vind om even te showen
nV4TyR.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan