MyRouteApp, navigatie app voor motor

ben blij dat mijn oude zumo 550 kapotdeaud is, gelijk dat hele basecamp gedeinstalleerd
en ben ik verder gegaan met mijn leven.
MRA vind ik een mooi prettig progje waar ik vrolijk van blijf.
Compatibel met diverse navi's en werken in de cloud.
Helemaal van deze tijd :t

Hans Vaessen,
Jij was toch altijd een Zumo-liefhebber?
 
Hans Vaessen,
Jij was toch altijd een Zumo-liefhebber?

Absoluut. Maar de wereld staat niet stil. Althans: Garmin wel, TomTom niet. Sinds de komst van de Rider 400 ben ik behoorlijk richting TT verschoven en nu, drie jaar later met de komst van de Rider550, nog weer een stukje extra.

Ik was altijd al pleitbezorger van de track als uitwisselingsbasis. Dat levert ook dat je met alle routeplanners (zoals MRA) kunt werken. De TomTom gaat qua gedrag onderweg beter om met de track dan de Zumo, en daar komt het laden via de cloud en de 'eigen' spannende route nog bij... Voor veel mensen is de TomTom anno vandaag een betere keuze dan de Garmin...

En nee: ik heb nog steeds geen aandelen, in geen van beiden.
 
Daar juist MRA voor gebruiken: optie maak van track -> route (iets in die trant)
Laadt de track bij de route in het scherm en maak ze aan elkaar gelijk.
In Gold kun je nog effen switchen tussen TomTom en de Here kaart. Klaar ben je.
Inmiddels is het gelukt. Valt eigenlijk best mee, vooraf even nog wat video's bij MrGps bekeken en dan is het appeltje eitje.....:-)
Nog een dingetje, ik wil de gpx bestanden via de MrGPS-methode gaan verspreiden. Maar hoe sla ik dat bestand dusdanig op dat iedereen, dus zowel de nieuwe als de wat oudere Garmins, deze ook kan gaan gebruiken? Als gpx 1.1 of 1.0 (wat is overigens het verschil) ?

Edit: inmiddels erachter dat de 1.0 voor de oudere Garmin is. Dus moet ik 2 bestanden gaan versturen als ik niet weet welke navi men heeft?
 
Laatst bewerkt:
1.1 is prima voor alle Garmins en TomToms. Waar wordt de keuze tussen 1.0 en 1.1 geboden dan? De verschillen tussen beide versies zijn klein, voor de zumo's en de TomToms maakt het eigenlijk niet uit welke je kiest.
 
1.1 is prima voor alle Garmins en TomToms. Waar wordt de keuze tussen 1.0 en 1.1 geboden dan? De verschillen tussen beide versies zijn klein, voor de zumo's en de TomToms maakt het eigenlijk niet uit welke je kiest.
In MRA bij "Opslaan als".
 
Ik heb nog even gekeken, er zijn zelfs drie opties (ook nog een "Harley Davidson" GPX). De eerste twee zijn in principe gewoon gelijk (er zitten wel wat verschillen voor bepaalde gegevens tussen de twee versies, maar daar wordt geen gebruik van gemaakt) en de derde voegt de routepunten ook nog als waypoints toe. Omdat de volgorde echter niet klopt zorgt dat voor een ongeldig bestand.

Overbodige opties die het alleen maar moeilijker maken voor de gebruiker...
 
Laatst bewerkt:
In de Gold versie heb je zelfs 12 diverse (waarvan 3 gpx) mogelijkheden om op te slaan zoals tpf, trf, klm, klz enz. Zegt mij allemaal niks overigens....
 
Laatst bewerkt:
En inderdaad is het een materie die wel enige verdieping vraagt. Ik verwacht dat de gemiddelde gebruiker daar niet eens aan gaat beginnen.....
 
Laatst bewerkt:
In de Gold versie heb je zelfs 12 diverse (waarvan 3 gpx) mogelijkheden om op te slaan zoals tpf, trf, klm, klz enz. Zegt mij allemaal niks overigens....
Misschien voor andere types toestellen? Een aantal bestandstypes zeggen mij wel wat, maar niet alle. Ik heb het niet in de handleiding terug kunnen vinden.
 
Grr... Of ik snap het niet, of het is beter van niet.
Ik gebruik MRA om oa mijn tracks op te slaan. In de cloud, handig. Zeker ook, omdat ik de tracks in de Osmad app gebruik. Vandaag een ritje, beetje testen, eerste helft met TT app, de tweede helft met de Osmand app.
Dus ik open onder de koffie de MRA App, download de Originele track en laadt deze in Osmand.
Een grote ellende, track loopt nauwelijks over de wegen.

Hierbij het plaatje in Basecamp (altijd goed voor de test):
Zwart = origineel en Rood = dezelfde file, maar dat van MRA via Opslaan als naar de PC
Zwart heeft 2200 punten en rood nog maar 1000. En dan krijg je dit te zien:

full


Goed, de originele track in MRA:

full


Netjes toch?

De gedownloade track weer opnieuw opgeladen in MRA:

full


Kut met Peren.

Ik hoop dat ik iets fout doe, anders betekent dit dat ik mijn track beter in Google Drive kan opslaan.

Penny for your thoughts...
 
Heel apart en eigenlijk niet logisch (ook 1000 punten zou nauwkeurig genoeg moeten zijn.. Het lijkt er sterk op dat je in MRA een andere kaart gebruikt maar dat zal vast niet zo zijn. Mij nog nooit opgevallen maar aangezien ik TomTom gebruik heb ik dus nog nooit met een echte track gereden vanuit MRA.

Heb je dit al vaker meegemaakt is of het een soort van toevalstreffer
 
Ik heb alle kaarten gechecked. Dat is het niet.
1000 punten op 154 km is te weinig vind ik. Bovendien er zaten wel degelijk 2200 in. In het voorbeeld zie je ook dat punten domweg verplaatst zijn.
Ik heb test 3 x gedaan. De gedownloade gpx track veranderd steeds op precies dezelfde manier.
 
Garmin legt inderdaad meer richtingsveranderingen vast in een track. In jouw voorbeeld legt MRA gewoon een paar trackpunten volledig verkeerd. Dat is niet te wijten aan te weinig trackpunten
 
Misschien voor andere types toestellen? Een aantal bestandstypes zeggen mij wel wat, maar niet alle. Ik heb het niet in de handleiding terug kunnen vinden.

Volgens mij worden die formaten vooral door goedkope/vage Chinese motornavigaties gebruikt.
 
Garmin legt inderdaad meer richtingsveranderingen vast in een track. In jouw voorbeeld legt MRA gewoon een paar trackpunten volledig verkeerd. Dat is niet te wijten aan te weinig trackpunten
Een track bestaat alleen uit puntjes ;)
En bij het downloaden worden er meer dan 50% puntjes weggemieterd en als klap op de vuurpijl heel veel verplaatst. Je ziet dat ook in Basecamp als je de tracks aanklikt (selecteert).
Ik weet het niet...
 
Dat komt waarschijnlijk omdat hij in gpsies.com gemaakt is.
Maar dat is bijzaak denk ik. Het origineel verandert bij downloaden in MRA. Waarom?
 
Blijkbaar filtert MRA de track automatisch. Even los van de vraag of dat wel nodig/wenselijk is lijkt het erop dat bij het berekenen van de nieuwe coördinaten iets mis gaat. Je ziet namelijk telkens een terugkerend zaagtandpatroon. Dit is waarschijnlijk gewoon een bug in het programma -> even melden bij de makers.
 
Jammer. Was er al bang voor.

Inloggen daaro -> Ondersteuning -> Tickets -> en dan zie je alle tickets... hoop ik. Iig een dropdown met iets can Alle, Mijn, tickets. Status = wordt verwerkt, dus ik weet iet of iedereen deze ticket reeds ziet.
 
Je moet eerst inloggen op de website van MRA zelf en dan pas doorklikken en pas naar de ondersteuningspagina gaan.
Direct naar de ondersteuningspagina gaan en dan inloggen, werkt niet. Dat heb ik al meerdere keren doorgegeven maar dat lijken ze niet (te kunnen) fixen. Ik heb de moed op dit punt maar opgegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan