“Half covers”

MLC

Die hard MF'er
22 nov 2017
342
87
Hallo allemaal,

afgelopen week kwam ik zo’n ding tegen op internet: een “half cover”, een soort van halve hoes.
GezaMain.jpg

Hebben jullie al ervan gehoord, ervaring ermee, enig idee waar het te vinden is, behalve in de VS?

Ik heb al een goede gevoerde hoes, die ik gebruik iedere keer dat de motor meer dan een nacht moet staan. Maar soms vind ik het een beetje veel om het hele huis Doortje moeten met de grote hoes als ik ‘s avonds terug kom en weet dat ik vroeg de volgende dag weer ga.

En zo een halve hoes lijkt best dun, dus misschien past het zelf onder de buddy seat... dan kan de zadel en dashoard droog blijven terwijl ik werk.
 
Nut is alleen zadel droog en minder stof op de motor.......?
Waarom zet je geen koffer op de motor. Past het makkelijk in.
 
Nut is alleen zadel droog en minder stof op de motor.......?
Waarom zet je geen koffer op de motor. Past het makkelijk in.
Ik wil geen koffer op mijn motor. En zelfs zou ik dat wel doen, moet ik dan een andere hoes kopen die over een koffer heen kan...

Ik was gewoon benieuwd of dat ook gebruikt wordt aan deze kant van de wereld... en de nut? Dat mijn zadel, stuur en dashboard minder nat worden...
 
Geen ervaring mee maar snap wel wat je bedoeld,het zal zeker helpen om een gedeelte droog te houden,alleen is het de vraag of er geen condens onder gaat zitten,dan is het middel erger dan de kwaal.Er staat wel dat het een ademende hoes is ,maar in hoeverre
is hij dat echt.
 
Laatst bewerkt:
Het blijft een gedoe zo’n hoes. Ik parkeer lekker voor de deur en heb mijn hoes in de brievenbus zitten. Anders zou ik elke keer naar drie hoog moeten.
 
Geen ervaring mee maar snap wel wat je bedoeld,het zal zeker helpen om een gedeelte droog te houden,alleen is het de vraag of er geen condens onder gaat zitten,dan is het middel erger dan de kwaal.Er staat wel dat het een ademende hoes is ,maar in hoeverre
is hij dat echt.
Mijn motor staat zomers nooit onder een hoes. Idd zoals je zegt condensvorming.
In de winter in de stalling is wat stoffig. Trek er dan oude matrasovertrek overheen.
Ook daar wel iets vochtig. Een hoeslaken blijft altijd ademen. Geen vocht eronder! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan