Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
250€ voor een ketting??? die zijn gek geworden zeker?
DID kettingSET kost 115€ bij MLM parts en duurt maximum een half uurtje om te monteren.
Dan rekenen die wel 2 uur aan om die ketting te monteren? (uurloon +-57€?)

Ik hoop dan toch dat mijn 24k beurt niet zoveel zal kosten :N

Ps: ik heb eens nagekeken en die OEM ketting en tandwielen kosten in totaal +- 193€, dan is het zo gek niet dat het uitkomt op 250€ om de ketting te veranderen :X
 
Laatst bewerkt:
Demp-rubbers nu al vervangen? Whoa....

Road 5, remblokken en ketting-set verwacht ik net als Athome....

36.000Km was ik 404.43 euro kwijt...
Beurt & MPR4 setje.

Remblokset voor/achter is iets van... 100 euro (inc montage)
Origineel kettingset incl vervangen was voor mij 231.41 euro.

Road 5 zouden volgens mijn dealer ongeveer net zo duur als MPR4 worden, (iets duurder ivm nieuwer)...
Dus alleen de rubbers kan ik niet rijmen met 300 euro duurder uit zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het ook al erg veel. Maar ja, wat doe je er aan als het werk al geleverd is.
Volgende keer maar eens bekijken waar ik hem naartoe breng voor onderhoud.

Het valt me sowieso op, dat de NC aan zijn populariteit ten onder gaat. De prijzen die ze voor een nieuwe durven te vragen liegen er niet om. Ik heb de mijne destijds (2012) nieuw gekocht voor rond 8000 Euro. Als ik de NC750 nu aan wil schaffen kost me dat zeker 2000 euro meer. Een gemiddelde stijging van 400 euro per jaar is toch wel erg grof voor een motor die als betaalbare voor woon-werk ontwikkelde fiets door het leven gaat.
 
Zie het als een goed punt, je resale value gaat er niet onder lijden :P
Ik had voor m'n 2013 9000km 2de handsje rond de 5,5k betaald, en ik verwacht hem (zonder de opties) voor 4000 kwijt te raken binnen een paar jaar.

Optimistisch denken, maar die motoren gaan gewoon niet stuk :P
 
Soms heb je geluk, ik heb vorig jaar een NC750S gekocht van 2015 met nul kilometers, nieuw maar 2 jaar overjarig voor 6100,= euro
 
Wilde van de week ook dit schrijven.
Niemand maakt mijn wijs dat een V-strom zuiniger rijd.
Geloof ik niks van.
Het blok van de NC is zo ontworpen dat dat ie het meeste rendement haald uit dit blok ook qua benzineverbruik.!!

ik heb hiervoor een sv650 gehad, die liep ongeveer 1 op 21
de nc750 s dct doet ongeveer 1 op 26
 
Laatst bewerkt:
Ik zit erover na te denken om een hyperpro setje te laten monteren. Heeft iemand al ervaringen en evt wat er betaald is voor het monteren e.d.?
 
Vanmiddag even voor het eerst gereden op de motor, alleen nog maar proefgereden. Vond het een pracht en zeker met DCT. Alleen als je boven de 30 of 40 km per uur komt dan vind ik dat hij voorin een beetje begint te gieren, beneden die snelheid is het over. Iemand hier ook wel eens mee te maken gehad!!!!!
Tis niet hard maar je hoort het wel, denk dat het op den duur wel begint te irriteren.......

Vanmiddag de motor weer opgehaald, het zat hem in de voorband. Er zat een Bridgestone op en die heeft hij er afgehaald en een Metzeler er op gezet. Geen geluid meer. Super mooi opgelost van de motorzaak Sturgis uit Andijk, zeer blij mee. Nu mooie kilometers mee gaan rijden............


rljbti.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag de motor weer opgehaald, het zat hem in de voorband. Er zat een Bridgestone op en die heeft hij er afgehaald en een Metzeler er op gezet. Geen geluid meer. Super mooi opgelost van de motorzaak Sturgis uit Andijk, zeer blij mee. Nu mooie kilometers mee gaan rijden............


[afbeelding]

Mooie machine in het rood :) , Perfect weer om te rijden nu!
Het lijkt net zomer ineens.
 
Ik zit erover na te denken om een hyperpro setje te laten monteren. Heeft iemand al ervaringen en evt wat er betaald is voor het monteren e.d.?

We hebben alleen de schroefveren zelf voor en achter laten doen. Dus geen streetbox.
Ervaring?
De eerste aanzet is iets stugger (je mist dus wat comfort op de slechter wegdek) maar over het geheel gezien is de motor veel strakker te sturen en voelt gecontroleerder aan. Er zitten dus meer reserves in het rijwielgedeelte dan met de originele veren. Het vrouwtje was er erg blij mee.

Prijs incl montage zal nu waarschijnlijk iets van 450 euro zijn (voor en achter gemonteerd). Van ons is het al weer een paar jaar geleden.

Bij de inruil waren ze overigens blij met de Hyperpro. Dit gaf de motor wel wat meerwaarde
 
Laatst bewerkt:
Ik zit erover na te denken om een hyperpro setje te laten monteren. Heeft iemand al ervaringen en evt wat er betaald is voor het monteren e.d.?

Ik heb alleen de voor vering incl olie gedaan, hyperpro zij dat voor al vaak voldoende is omdat de nc achter wel goede vering heeft.

Heb het zelf gedaan stelde niet zo heel veel voor moest dus alleen de veren en olie betalen kost iets van 150,-

Het is niet zo dat de motor gelijk als een racer stuurd maar alles gaat net wat stugger wat fijn aanvoeld, ook wat minder deinen (dus niet meer zeeziek 😁).
 
Ik zit erover na te denken om een hyperpro setje te laten monteren. Heeft iemand al ervaringen en evt wat er betaald is voor het monteren e.d.?

De achterveer heb ik zelf vervangen. Van een S. Wel wat werk, maar lukt wel.
Voor heb ik laten doen bij Hyperpro in Alphen aan de rijn.
 
Ik zit erover na te denken om een hyperpro setje te laten monteren. Heeft iemand al ervaringen en evt wat er betaald is voor het monteren e.d.?

Ik heb een Combi-set (260 Euro excl montage) en die naderhand laten controleren door Hyperpro Werkendam. Hoe en wat kun je lezen op http://www.bmvmotor.nl/fawm_nc5.php, ongeveer op tweederde van de pagina (maar de rest mag je ook lezen hoor).

Op al mijn motoren heb ik Hyperpro's gehad en dat rijdt, stuurt en veert uitstekend, maar ook iets stugger bij kleine oneffenheden zoals boomwortels die het asfalt omhoog drukken. Voor de rest alleen maar lof! Het meeste profijt vind ik, dat het nooit meer deint, en bij hobbels/drempels in bochten de veerbewegingen maximaal worden gedempt voordat ze aan het frame worden doorgegeven. Ik kan gewoon mijn beoogde rijlijnen blijven volgen in bochten. Natuurlijk zit overal een grens aan, maar met Hyperpro's ligt die grens verder dan ik ooit zou durven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan