Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik doe de tent in zijn zak achtertop gebonden, de stokken gaan los mee voor't in/uitpakgemak..
 
Hoi,

Ik wil dit jaar ook weer eens met de motor en tent op vakantie. :]
Op de tank een tanktas en achter een bagagerol, dat moet genoeg zijn.
Nu heb ik een yamaha TRX met aan de achter kant een hoop plastic en ben ik bang dat
de plastic delen beschadigd raken door de bagagerol.

De vraag is dan ook hoe kan ik dit voorkomen.

gr 8-)
Ik plak alles af met een goede kwaliteit Duc-tape (niet van de action) . Natuurlijk alleen die rand waar de tas tegen aan kan schuren. Na de vakantie trek je het er gemakkelijk weer af. Ook een keer boekelon geprobeerd, maar dat was mij te arbeidsintensief.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig iemand hier in de eerste week van mei wel eens gekampeerd in de Vogezen/Zwarte Woud?
Heb vanaf Koningsdag een week vrij, dus zou eventueel verder kunnen gaan. Maar denk dat een paar dagen in die omgeving leuker is!
 
Laatst bewerkt:
Toevallig iemand hier in de eerste week van mij wel eens gekampeerd in de Vogezen/Zwarte Woud?
Heb vanaf Koningsdag een week vrij, dus zou eventueel verder kunnen gaan. Maar denk dat een paar dagen in die omgeving leuker is!

Voor zover ik me kan herinneren niet specifiek in mei, maar dat maakt weinig verschil denk ik.
Ik vind het leuk rijden in de Vogezen, en als je een week de tijd hebt zou ik het combineren met Luxemburg.
 
Toevallig iemand hier in de eerste week van mei wel eens gekampeerd in de Vogezen/Zwarte Woud?
Heb vanaf Koningsdag een week vrij, dus zou eventueel verder kunnen gaan. Maar denk dat een paar dagen in die omgeving leuker is!
Je kan met je tentje bij La Mouche in de Vogezen terecht. Altijd mooi weer, altijd gezellig. :t
 
Toevallig iemand hier in de eerste week van mei wel eens gekampeerd in de Vogezen/Zwarte Woud?
Heb vanaf Koningsdag een week vrij, dus zou eventueel verder kunnen gaan. Maar denk dat een paar dagen in die omgeving leuker is!

De omgeving is leuk. Maar ik zat daar twee jaar geleden met Koningsdag en toen viel er opeens een halve meter sneeuw die een paar dagen bleef liggen. Na een dagje sneeuwwandelen maar weer terug gereden naar huis, want voor de lol rijden was niet echt te doen.

Dus hou wel het weerbericht goed in de gaten. Het is daar een paar honderd meter hoger dan hier en dat kan in mei net het verschil maken tussen regen en sneeuw.
 
De omgeving is leuk. Maar ik zat daar twee jaar geleden met Koningsdag en toen viel er opeens een halve meter sneeuw die een paar dagen bleef liggen. Na een dagje sneeuwwandelen maar weer terug gereden naar huis, want voor de lol rijden was niet echt te doen.

Dus hou wel het weerbericht goed in de gaten. Het is daar een paar honderd meter hoger dan hier en dat kan in mei net het verschil maken tussen regen en sneeuw.

Dat soort ervaringen zocht ik :P
Kou maakt mij niet zoveel uit, maar sneeuw wel. Dan is de lol er heel snel vanaf.
 
Eén graad kouder per 100 meter hoger is inderdaad een aardige graadmeter. Zelfs als het zonnig weer is, zal het rond Koningsdag dan ook 's-nachts behoorlijk fris zijn in het Zwarte Woud.

Ik kies er in die periode steeds vaker voor om een hotel te pakken, dat had ik die keer dat ik ingesneeuwd was ook gedaan.
 
Sneeuw is soms ook wel weer leuk.
Begin juni gaan in Zwitserland veel passen open.

Boven op de pas hebben ze met een sneeuwblazer dan een 'doorgang' gemaakt voor het verkeer. Daarom rijd je op pashoogte vaak tussen 2 sneeuwmuren die soms wel 4-5m hoog zijn. Door het dooien stort er ook wel eens zo'n muur in. Soms kan je jezelf er door ploegen, maar meestal is de hele weg geblokkeerd. Dan zit er niets anders op dan te wachten tot de sneeuwblazer zich weer een weg graaft door de sneeuwbult die de sneeuw via een pijp het dal in blaast. Apparaat lijkt wel een beetje als wordt gebruikt bij de mais-oogst.
 
Ik ben de eerste week van mei eens naar Noord-Frankrijk/Vogezen geweest, 6 dagen regen. Maar dan uiteindelijk een plaats tegenkomen die naar je vernoemd is, maakt alles goed :P :+
 
Even een vraag aan de winterkampeerders hier, ik ga komend weekend kamperen, nu heb ik een Exped mat met donzen deken en dus 12cm dik, die een opgegeven comfort temperatuur heeft van 5gr (voor wat dat waard is......), omdat dit alleen te koud is wil ik er een slaapzak bij doen, degene die ik heb is nog een echte V&D Trail slaapzak met als comfort temperatuur van 3gr.
Zou dit me met de huidige temperaturen warm houden?
 
Even een vraag aan de winterkampeerders hier, ik ga komend weekend kamperen, nu heb ik een Exped mat met donzen deken en dus 12cm dik, die een opgegeven comfort temperatuur heeft van 5gr (voor wat dat waard is......), omdat dit alleen te koud is wil ik er een slaapzak bij doen, degene die ik heb is nog een echte V&D Trail slaapzak met als comfort temperatuur van 3gr.
Zou dit me met de huidige temperaturen warm houden?
Dat is een hele goede vraag.. hoe worden die waardes bepaald en door wie?
Neem vb een reddingsdeken/folieding mee voor wat xtra isloatie en vb die dunne fleece slaapzak van de xenos voor er onder of overheen..
 
In ieder geval zo'n reddingsdeken (folie) onder je slapmat gooien. Dat isoleert ook alweer extra van de grond. IK heb zelf ooit zo'n legerslapzak gekocht, echt super. Maar ook daar heb je weer diverse gradaties in. De mijne is geloof ik tot -30.
 
Comforttemp is de laagste temp dat een vrouw van 'standaard postuur' nog goed kan slapen.
Maar standaard-vrouwtje is maar 60kg. Alles is wrs vastgelegd onder norm EN13537.

Dat betekent dat als je man bent van 100kg dat je die temp makkelijk kan verdragen.
Als je zelf dan ook nog niet kouwelijk bent, kan je aanmerkelijk meer hebben dan genoemde 5°C.

zie
https://www.zwerfkei.nl/keuzehulp/s...ttemperatuur=-23,16&scrlt=1710&sort=undefined
 
Even een vraag aan de winterkampeerders hier, ik ga komend weekend kamperen, nu heb ik een Exped mat met donzen deken en dus 12cm dik, die een opgegeven comfort temperatuur heeft van 5gr (voor wat dat waard is......), omdat dit alleen te koud is wil ik er een slaapzak bij doen, degene die ik heb is nog een echte V&D Trail slaapzak met als comfort temperatuur van 3gr.
Zou dit me met de huidige temperaturen warm houden?
Ja
 
Hangt nogal van de persoon af. Sommigen hebben het snel warm, anderen juist helemaal niet. Net wat je gewend bent. Het is dus moeilijk te zeggen of het voor jou voldoende is of niet.

Zoals gezegd, neem zo'n reddingsdeken mee, fleecedeken of thermokleding, kan je altijd nog besluiten of je het gebruikt of niet. Zorg ook dat je warm je bed in gaat.
 
Ik plak alles af met een goede kwaliteit Duc-tape (niet van de action) . Natuurlijk alleen die rand waar de tas tegen aan kan schuren.

Ik zou dat niet met duct-tape doen maar gaffer-tape. Is wel ongeveer twee keer zo duur, maar het is gemaakt om zonder lijmresten achter te laten weer verwijderd te worden. Ook als het wekenlang in de hete zon heeft gestaan. Nichiban is het merk dat je hebben moet.
 
Ik ben op zoek naar bagagehaken om aan mijn motor te bevestigen, heeft iemand opties? Ik kwam onderstaande tegen bij Mpartz, maar dat gat (13mm) lijkt me wat klein om een spanband doorheen te halen. Ik zoek al op 'bagage ogen', 'bagagehaken', 'luggage strap holder' en zo maar het levert niet echt resultaat op.

Bagage-ogen RVS motor | mPartz.nl

Op mijn TDM zijn kennelijk door een vorige eigenaar de haken verwijderd bij de montage een topkofferrek, vandaar. Op mijn Fazer zitten fijne grote haken, maar die passen niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar bagagehaken om aan mijn motor te bevestigen, heeft iemand opties? Ik kwam onderstaande tegen bij Mpartz, maar dat gat (13mm) lijkt me wat klein om een spanband doorheen te halen. Ik zoek al op 'bagage ogen', 'bagagehaken', 'luggage strap holder' en zo maar het levert niet echt resultaat op.

Bagage-ogen RVS motor | mPartz.nl

Op mijn TDM zijn kennelijk door een vorige eigenaar de haken verwijderd bij de montage een topkofferrek, vandaar. Op mijn Fazer zitten fijne grote haken, maar die passen niet.
13mm is zat :t
 
Gewoon een stuk staal met 2 gaten erin.. zo moeilijk is dat niet te maken toch. Ergens bij je subframe, of duostepjes, of uitlaaten ertussen zetten met een iets langere bout en klaar.
 
Gewoon een stuk staal met 2 gaten erin.. zo moeilijk is dat niet te maken toch. Ergens bij je subframe, of duostepjes, of uitlaaten ertussen zetten met een iets langere bout en klaar.
Nou vind ik 4 euro niet echt n probleem om iets niet zelf te maken.

Knikje er in, felsrand in haakgat. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan