het grote 749/999 Ducati topic

In principe niet, maar als mijn motor moeilijk zou starten als wat hoort doe ik er het liefst wat aan :)
Ik ga in mei ook een weekje naar Engeland, dus heb er niet zo een fijn gevoel bij als ik in het buitenland moeite heb met starten. Thanks voor de tips, zal van de week eens kijken met de multimeter waar de stroom heen gaat in het circuit. En anders eens kijken naar een Lithiom Ion accu als laatste optie.
 
Reservebatterij in de rugzak?

Nog steeds een van de best rijdende motoren ooit trouwens, vind ik m'n 749S. Enkel de vork even iets dieper door de kronen steken.
 
Sinds kort mag ik mij ook 749 eigenaar noemen met deze mooie rooie Duc met 22000km op de teller:
[afbeelding]

Nu heb ik, zowel bij deze als twee andere testritjes, gemerkt dat het starten soms wat moeizaam gaat, alsof hij net te langzaam rond draait. Eenmaal draaiend loopt die geweldig. Ook de tijd op het dashboard blijft resetten wat ik pas sinds dat ik hem heb opmerkte ;)

Op internet lees ik echter veel over o.a. deze kabels: Ducati starter upgrade - starting upgrade for Ducati motorcycles
zijn er hier mensen ervaring met deze problemen en tips?
Kan het simpelweg "schoonmaken" van alle connectoren ook al veel helpen?

FF aanmelden het Ducati Forum.
Daar zoeken bij forum aanbiedingen of de gebruiker TinTin, die maakt dikkere kabels voor het starten.
 
Hangt er vanaf welk jaar. Mijn dealer verkoopt de eerste niet, enkel de wasbare performance filters.
Viel best tegen wat dat kostte, en 't zijn er twee..
 
Heeft iemand toevallig nog een paar DB Killers over voor een termignoni uitlaat voor mijn 999 die die wil verkopen.

Ik hoor graag want ik moet in april het Circuit op......
 
In de gebruikershandleiding van de 999S 2006 staat dat er verschillende bougies erin kunnen.

Champion:
RG4HC
8654
RG59V

NGK:
CR9EK

Ik heb dus de NGK CR9EK besteld, maar die blijkt dus een kop te hebben met schroefdraad in tegenstelling tot
de Champion met een nippel. Het gedeelte waar de bobine op zit.

NGK CR9EK:
csm_cr9ek___4548_c3d829f36e.jpg


Champion RG4HC:
CCH_309_P04_FRO.JPG


Mijn vraag is gaat dit zo werken?
Is het een issue?
 
Mocht het niet werken kan je er losse dopjes op zetten,die horen trouwens bij de nieuw NGK bougies te zitten.
 
FF aanmelden het Ducati Forum.
Daar zoeken bij forum aanbiedingen of de gebruiker TinTin, die maakt dikkere kabels voor het starten.

Niet bij TinTin, maar bij ExactUK hetzelfde principe besteld; werkt super. 12.2 volt op dashboard, en gelijk starten. :}

Alleen zoals vandaag bij koude temperaturen wil hij wel eens uitvallen bij het stoplicht, das wat vervelend. Maar misschien ook gewenning met de juiste stand van de stationair-verhoog-ding-schuif.
 
In de gebruikershandleiding van de 999S 2006 staat dat er verschillende bougies erin kunnen.

Champion:
RG4HC
8654
RG59V

NGK:
CR9EK

Ik heb dus de NGK CR9EK besteld, maar die blijkt dus een kop te hebben met schroefdraad in tegenstelling tot
de Champion met een nippel. Het gedeelte waar de bobine op zit.

NGK CR9EK:
[afbeelding]

Champion RG4HC:
[afbeelding]

Mijn vraag is gaat dit zo werken?
Is het een issue?
Het "dopje" van de champion kun je eraf draaien en op je NGK zetten
 
Even een vraag die ik ook al op het ducforum heb gepost, maar daar geen reactie ontvangen. Er zitten hier volgens mij ook meer 'customizers' dus ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen:

Ik wil een superbike stuur op mijn 999 kroonplaat zetten, maar da's precies ongeveer de enige kroonplaat die helemaal 'open' is. Eigenlijk geen 'vlees' dus om de boel op vast te maken, want geen horizontale vlakken. Ik heb dit eerder wel gedaan op een 900ss en een 996 kroonplaat. Geen probleem (al is de 996 kroonplaat helaas niet vlak)
Maar wat zou nu de beste optie zijn?
Ik kan wellicht eea maken (met haakse hoeken) en dan gewoon de 999 kroonplaat gebruiken.
Of een kroonplaat van een 848 / 1098? Die past volgens mij alleen is het achterste puntje (bij de stuurdemper/stuurslot) anders.

Of weet iemand nog andere/betere oplossingen?
 
Even een vraag die ik ook al op het ducforum heb gepost, maar daar geen reactie ontvangen. Er zitten hier volgens mij ook meer 'customizers' dus ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen:

Ik wil een superbike stuur op mijn 999 kroonplaat zetten, maar da's precies ongeveer de enige kroonplaat die helemaal 'open' is. Eigenlijk geen 'vlees' dus om de boel op vast te maken, want geen horizontale vlakken. Ik heb dit eerder wel gedaan op een 900ss en een 996 kroonplaat. Geen probleem (al is de 996 kroonplaat helaas niet vlak)
Maar wat zou nu de beste optie zijn?
Ik kan wellicht eea maken (met haakse hoeken) en dan gewoon de 999 kroonplaat gebruiken.
Of een kroonplaat van een 848 / 1098? Die past volgens mij alleen is het achterste puntje (bij de stuurdemper/stuurslot) anders.

Of weet iemand nog andere/betere oplossingen?

Volgens mij moet kroonplaat multistrada ook passen? Of heb je ohlins er in?
 
Even een vraag die ik ook al op het ducforum heb gepost, maar daar geen reactie ontvangen. Er zitten hier volgens mij ook meer 'customizers' dus ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen:

Ik wil een superbike stuur op mijn 999 kroonplaat zetten, maar da's precies ongeveer de enige kroonplaat die helemaal 'open' is. Eigenlijk geen 'vlees' dus om de boel op vast te maken, want geen horizontale vlakken. Ik heb dit eerder wel gedaan op een 900ss en een 996 kroonplaat. Geen probleem (al is de 996 kroonplaat helaas niet vlak)
Maar wat zou nu de beste optie zijn?
Ik kan wellicht eea maken (met haakse hoeken) en dan gewoon de 999 kroonplaat gebruiken.
Of een kroonplaat van een 848 / 1098? Die past volgens mij alleen is het achterste puntje (bij de stuurdemper/stuurslot) anders.

Of weet iemand nog andere/betere oplossingen?

Verhoogde clipons monteren als dat gaat.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet kroonplaat multistrada ook passen? Of heb je ohlins er in?


Oh da's interessant. Ga ik even proberen uit te zoeken. Vind het altijd lastig om de maten (diameter voorpoten, offset etc) van de kroonplaten te vinden op internet

Oh, nee ik heb geen ohlins hoor
 
Laatst bewerkt:
Er is 1 ding waar ik me erg aan erger van de 999. De trage gasresponse vanaf stationair. Het duurt gewoon even voordat hij oppakt. Dat maakt gelijk de beleving log en sloom en bederft het eigenlijk. Terwijl hij juist echt beresterk is.
Mijn 848 is verschrikkelijk fel op het gas en alle ducs die ik eerder had (748, 916 en een paar 996s) waren dat ook.
Ik heb wel eens op een 999 van een vriend gereden en had die vertraging vreemd genoeg ook.

Ervaren meer mensen dat? Het is puur het oppakken vanaf stationair. Ik heb niet dat hij stilvalt hoor voor een stoplicht. Maar bij het oppakken duurt het even en als ik heel fel het gas open gooi neigt hij zich ook iets te verslikken. Dit is echt erg irritant.

Is dit iets bekends van de 749/999? Wat kan ik zelf doen? Ik doe altijd alles zelf aan mijn ducs (tot aan complete motorrevisie aan toe), maar heb geen diagnose apparatuur. Zou het vervuiling van de throttle bedies kunnen zijn?
Nogmaals: verder rijdt hij echt prima. Gaat als een kanon zonder enige aarzeling.
 
ik heb dezelfde ervaring, slome respons op het gas geven. eenmaal in de toeren gaat het als een beest.
ik heb mijn motor laten afstellen onlangs maar merk weinig verschil.

het probleem van het afslaan van de motor wel laten verhelpen, hij draait nu hoger in toerental maar eerlijk gezegd vind ik het wel beschamend voor zon motor.... het afslaan zowiezo maar ook de trage respons.

ik heb wel de termignioni uitlaat en db killer is eruit, weet niet of dit nog wat uitmaakt...
 
Ja, ik vind dat idd ook beschamend.
Ik heb trouwens wat dingen geprobeerd waaronder de 'choke' een stukje erop/aan zetten. Ik heb echt de indruk dat het dan een heel stuk verbetert. Dus lijkt toch wel afstellen / synchroniseren te maken te hebben. Lees ook wel eea over gaskleppositiesensor. jammer, zijn nou net de dingen die ik zelf wellicht niet kan ivm geen apparatuur.

Ik zal ook het werkplaatshandboek eens uitpluizen wat daar geschreven wordt. Wellicht dat ik de smoorklephuizen ga reinigen om te zien of dat iets doet. En dan visueel het (synchroon) openen van de gaskleppen bekijken. Heb namelijk bij een 748 wel eens gehad dat het gat van de gasklapverbindingsstang was uitgelubberd. Dan krijg je ook zoiets.

Maar goed, alle tips en visies zijn welkom :)
 
Er is 1 ding waar ik me erg aan erger van de 999. De trage gasresponse vanaf stationair. Het duurt gewoon even voordat hij oppakt. Dat maakt gelijk de beleving log en sloom en bederft het eigenlijk. Terwijl hij juist echt beresterk is.
Mijn 848 is verschrikkelijk fel op het gas en alle ducs die ik eerder had (748, 916 en een paar 996s) waren dat ook.
Ik heb wel eens op een 999 van een vriend gereden en had die vertraging vreemd genoeg ook.

Ervaren meer mensen dat? Het is puur het oppakken vanaf stationair. Ik heb niet dat hij stilvalt hoor voor een stoplicht. Maar bij het oppakken duurt het even en als ik heel fel het gas open gooi neigt hij zich ook iets te verslikken. Dit is echt erg irritant.

Is dit iets bekends van de 749/999? Wat kan ik zelf doen? Ik doe altijd alles zelf aan mijn ducs (tot aan complete motorrevisie aan toe), maar heb geen diagnose apparatuur. Zou het vervuiling van de throttle bedies kunnen zijn?
Nogmaals: verder rijdt hij echt prima. Gaat als een kanon zonder enige aarzeling.

Is erg makkelijk op te lossen. Licht vliegwiel erop. Vriend van.mij heeft zijn vliegwiel van zijn 999 naar 700 gram laten afdraaien bij Biggelaar. Als je alleen al naar de gashandel kijkt vliegt hij de toeren in. Ik ga dit uiteindelijk ook doen in combinatie met de koppen flowen, custom made ECU en dan ken je je 999 echt niet meer terug
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het fenomeen van een licht vliegwiel, maar dat gaat me hier niet mee helpen hoor vrees ik. Hij verslikt heel even bij fel gasgeven. Denk eerder dat het een mengsel of sync issue is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan