GSXR600 1999 mega-dip

joepju

MF'er
4 sep 2013
121
14
rotterdam
Facebook
Beste Motorvrienden,

ik heb vandaag een (vintage) gixxer aangeschaft voor een prikkie vanwege een mega-dip in het toerental bereik van 2000 t/m 6000.
Daarna komen de pk's wel weer los.
Bij het uitrijden blijft hij ongeveer 30 seconden erg hoog stationair draaien, waarna hij weer langzaam terugzakt naar normaal.

De man waarvan ik hem gekocht heb geeft aan de carbs te hebben gesynchroniseerd (niet schoongemaakt, wat ik raar vond :? )
Maar dit haalde weinig uit zei hij.

Ik denk nu zelf aan een elektronisch probleem (massa, stekkers of iets dergelijks)
(heb je carbs, zit ik nog met elektronisch gezeik? :? -O- )
Ik weet dus ook niet of de carbs van een SRAD elektronisch gestuurd worden?

wat denken jullie??
suggesties zijn heeeeeeel erg welkom aangezien ik een hekel heb aan zoekwerk... B|

alvast hartelijk dank mensen.... :} :} :}

groet, Joep
 
Eerste vraag: zit het originele luchtfilter samen met de luchtfilterkast er op?
Zo ja, dan de tweede vraag: zijn alle rubbers tussen de carburateurs en de cilinderkop en de rubbers tussen de carburateurs en de luchtfilterkast in orde en lekvrij?
Zo ja, dan de derde vraag: zijn de carburateurs schoon?
 
Eerste vraag: zit het originele luchtfilter samen met de luchtfilterkast er op?
Zo ja, dan de tweede vraag: zijn alle rubbers tussen de carburateurs en de cilinderkop en de rubbers tussen de carburateurs en de luchtfilterkast in orde en lekvrij?
Zo ja, dan de derde vraag: zijn de carburateurs schoon?

dank voor je reactie RR

ik moet nog beginnen met sleutelen, dus dit lijkt mij een goede top 3 om mee te beginnen.
Zou inderdaad goed kunnen dat hij valse lucht trekt bij de rubbers..vooral vanwege het onregelmatige stationair draaien...
Dat hoop ik iig! snel opgelost...
Ik zal je morgen laten weten of het originele filter er op zit...
 
Beste Motorvrienden,

ik heb vandaag een (vintage) gixxer aangeschaft voor een prikkie vanwege een mega-dip in het toerental bereik van 2000 t/m 6000.
Daarna komen de pk's wel weer los.
Bij het uitrijden blijft hij ongeveer 30 seconden erg hoog stationair draaien, waarna hij weer langzaam terugzakt naar normaal.

De man waarvan ik hem gekocht heb geeft aan de carbs te hebben gesynchroniseerd (niet schoongemaakt, wat ik raar vond :? )
Maar dit haalde weinig uit zei hij.

Ik denk nu zelf aan een elektronisch probleem (massa, stekkers of iets dergelijks)
(heb je carbs, zit ik nog met elektronisch gezeik? :? -O- )
Ik weet dus ook niet of de carbs van een SRAD elektronisch gestuurd worden?

wat denken jullie??
suggesties zijn heeeeeeel erg welkom aangezien ik een hekel heb aan zoekwerk... B|

alvast hartelijk dank mensen.... :} :} :}

groet, Joep
Wat RR aangeeft: eerst zoeken in carburatie.

Carbs schoon, alles van rubber nog heel, mengselschroeven, luchtfilter ok?

Daarna klepspeling doen en carbs goed synchroniseren, om een basisafstelling te krijgen.
 
dank voor je reactie RR

ik moet nog beginnen met sleutelen, dus dit lijkt mij een goede top 3 om mee te beginnen.
Zou inderdaad goed kunnen dat hij valse lucht trekt bij de rubbers..vooral vanwege het onregelmatige stationair draaien...
Dat hoop ik iig! snel opgelost...
Ik zal je morgen laten weten of het originele filter er op zit...
Laat t blok stationair lopen. Spuit pufjes remreiniger of deo op de diverse rubber delen, en luister of t blok daarop reageert. De Willem1940 proef.
 
controleer voor de gein ook ff of allevier de mengselschroeven nog (goed) in de carburateurs zitten. Ooit iets ongeveer vergelijkbaars gehad, bleek 1 mengselschroef gewoon te ontbreken. :X

ok, thanks!
Waar zitten die dingen exact? of kan dat niet missen??

o, wacht, die schroeven waar de gasnaald invalt toch?
 
Laatst bewerkt:
ok, thanks!
Waar zitten die dingen exact? of kan dat niet missen??

o, wacht, die schroeven waar de gasnaald invalt toch?
Nee -O-

Zoek aub een werkplaatshandboek op, en lees de betreffende hoofdstukjes. Staan ook foto's bij.
Dan weet je waar je moet zijn, en wat je moet doen.

suzuki-gsxr600-1999-x-usa-e03-carburetor-model-wxy_big3IMG00904803_814a.gif


27 is de luchtmengselschroef.
In dit voorbeeld zit er nog een messing dopje voor (30A), ivm US model. Bij motoren voor EU markt zit dat dopje er niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Let vooral op de ram air aansluitingen en dan speciaal op de rubber slang voor bij je tank
Die wordt vaak vergeten of raakt los bij het terug plaatsen van de tank en geeft de klachten die jij omschrijft.
 
Heeft de soes lang stil gestaan?
Denk het wel gezien de klachten.
Wordt carbs goed schoon maken ben ik bang voor.

soes heeft 4 maanden stilgestaan (is mij verteld).
Maar ik heb besloten om de carbs helemaal na te kijken, schoonmaken, en wat nodig te reviseren;
Ik denk dat het sowieso verstandig is de rubbers en membramen gelijk te vervangen als ik toch bezig ben;
(hij lekt ook benzine, dus de vlotters sluiten niet goed af)

http://www.mlmparts.com/nl/carburateur-revisieset-0dc96a.html

http://www.mlmparts.com/nl/carburateur-membraam-5f4d49.html

wat denken jullie??
 
soes heeft 4 maanden stilgestaan (is mij verteld).
Maar ik heb besloten om de carbs helemaal na te kijken, schoonmaken, en wat nodig te reviseren;
Ik denk dat het sowieso verstandig is de rubbers en membramen gelijk te vervangen als ik toch bezig ben;
(hij lekt ook benzine, dus de vlotters sluiten niet goed af)

Tourmax Carburateur Revisieset

Tourmax Carburateur Membraan

wat denken jullie??
Ik zou kijken wat er lekt en waarom, en dat verhelpen.
En daarna inspecteren wat versleten is, en dat vervangen.

En voor die dip zou ik de makkelijkste en goedkoopste dingen al eerste nakijken. Uitsluiten, en mogelijk oplossen.

Ga je alles lukraak vervangen, ben je zo honderden euro's verder. Zonder dat je zeker weet dat je een probleem hebt opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou kijken wat er lekt en waarom, en dat verhelpen.
En daarna inspecteren wat versleten is, en dat vervangen.

En voor die dip zou ik de makkelijkste en goedkoopste dingen al eerste nakijken. Uitsluiten, en mogelijk oplossen.

Ga je alles lukraak vervangen, ben je zo honderden euro's verder. Zonder dat je zeker weet dat je een probleem hebt opgelost.

fijn dat jullie zo meedenken..denk ik... ;)
mijn ervaring met de srad is dat de rubber membramen boven de gasschuiven flink uitgedroogd zijn, maar ik zal ze eerst ff checken inderdaad... :t
Nog een ander vraagje; heb een vloeistofaccu besteld, maar ik zie net dat die max 45 graden mogen; is dat een probleem op t circuit en moet er echt een gelaccu in??

alvast dank heren... :}
 
Ik zou op het circuit al helemaal niet met een vloeistof accu gaan rijden,er zal maar wat gebeuren en je krijgt accuzuur op je,en geloof mij ik heb accu,s letterlijk door de lucht zien vliegen op het circuit na een crash.Persoonlijk zou ik een Lithium accu nemen,meer power,
minder onderhoudsgevoelig en veel lichter.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou op het circuit al helemaal niet met een vloeistof accu gaan rijden,er zal maar wat gebeuren en je krijgt accuzuur op je,en geloof mij ik heb accu,s letterlijk door de lucht zien vliegen op het circuit na een crash.Persoonlijk zou ik een Lithium accu nemen,meer power,
minder onderhoudsgevoelig en veel lichter.

thanks! niet echt een fijn idee inderdaad. :N

inmiddels bestelling gewijzigd voor gel accu. :t

Het is ook pas de tweede keer dat ik t circuit op duik...moet nog het 1 en ander leren wat dat betreft...
 
Terug
Bovenaan Onderaan