[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Gister deze binnen gehad, nu ff wat lekker weer en wat tijd en dan zitten ze erop!
full
 
Waar het wel nodig is, is vaak op snelwegen waar geen verlichting is en dan ook geen auto's.
Ik zie bijna niet in het donker namelijk.

Nachtblindheid is geen excuus om te doen en laten wat je wil met verlichting. Het is wel een reden om niet in het donker te rijden. Als er wat gebeurt en jij zegt 'Ik zie bijna niet in het donker' dan is de eerste vraag die mensen stellen waarom jij in het donker rijdt.

Als het geen nachtblindheid is maar een slecht dimlicht dan moet je een andere regelen :P
 
blauw? en stralers > strips. ik denk niet dat je met strips beter zicht krijgt. enkel leuk om op te vallen.
 
mag niet maar het is niet anders

Hoezo is het niet anders? Een medische beperking of het ontbreken van reserve onderdelen om je koplamp te fixen is geen vrijbrief om van alles en nogwat op je motor te plakken. Zeker bij een GS500 heb je genoeg opties. Een gloednieuwe GS500 koplamp kost een euro of 50 en er zijn meer GS500's geleverd zonder kuip dan met dus het is niet alsof hij niet zonder kan. Gehannes met ledstrips ed om meer te kunnen zien is niets meer dan een slecht excuus voor schijt aan de regels en de rest van het deelnemend verkeer. Het kan wel degelijk anders.
 
Ik ga binnenkort een H4 Led lamp uitproberen voor meer licht. Ongeveer dezelfde als Paul hierboven, ik ben benieuwd.

Zo'n ledstrip is pure showoff. Dat kan, maar is inderdaad niet toegestaan (zeker niet in afwijkende kleur) en gaat je eigen zicht niet verbeteren.

Als je beter gezien wil worden dan zou je nog kleine ledspotjes aan de zijkanten kunnen monteren. Mag officieel ook niet, maar zolang ze niet hinderlijk voor andere weggebruikers zijn dan wordt dat doorgaans wel gedoogd.
 
Extra spots zijn leuk totdat er wat gebeurt. Aanrijding in het donker, vraagt men aan de automobilist wat er gebeurt is: Uh ja ik werd verblind *wijst naar extra spots op de motor*. Succes met uitleggen aan je verzekering :P
 
Laatst bewerkt:
Qua lamperij zou ik inderdaad gaan kijken naar een fatsoenlijke led lamp. Levert een hoop extra licht op en, mits je de lamp fatsoenlijk afstelt, verblind je er niemand mee!

Spots en andere lichtgevende zooi heb ik het niet zo op :P Strips werken gewoon überhaupt niet. Spots zou opzich wel goed kunnen werken, maar dan zul je ze goed aan moeten sluiten en afstellen. Maar zeker het laatste, het afstellen gaat wel een precisiewerkje zijn :+

Dat gezegd hebbende. Ik heb er zelf een H4 led lamp in. Die geeft mij dusdanig veel meer zicht dat ik niet na zou denken over spotjes, strips of wat dan ook. :} :]

Zie ook mijn post van ergens in november!
Over de koplamp kan ik dan weer wel een betere uitspraak doen 8-)

Zoals kapiteinkoek al aangeeft, check eerst eens hoe de complete unit erbij staat. Mocht alles goed staan, inclusief de afstelling van de lamp, en je bent nog niet tevreden met het licht wat de lamp produceert dan is xenon of led een hele goede keuze.

Bij mij was de unit in goede staat, zo ook de reflector, echter was ik niet tevreden met het licht. Eigelijk hetzelfde verhaal als dat wat je aangeeft.

Ik heb een Led koplamp besteld, deze ingebouwd en afgesteld en het licht is nu gewoon top! :}

Wel moet je erg goed opletten of de lamp niet te groot is voor de behuizing. Ik kan je verzekeren, de ruimte valt tegen.... -O-

Mijn lamp is te groot voor de originele behuizing, dus ik heb ruimte gemaakt aan de achterkant en vervolgens afgewerkt met een rubberen slang om scherpe randen te voorkomen.

[afbeelding]

Om even een impressie te geven hoeveel licht er vanaf komt heb ik een klein filmpje gemaakt. Deze staat in onderstaande link. Let wel, dit filmpje is overdag gemaakt. verder nog een foto van de motor met normaal dimlicht en groot licht *O*

Dimlicht
[afbeelding]

Groot licht
[afbeelding]

Filmpje in garagebox
https://www.youtube.com/watch?v=t_CNeoCd2kw


Vandaag en gisteren besteed of de GS voorrem weer eens helemaal netjes te maken naar de pekel periode. Ook gelijk de seals vervangen en dan kan ik er weer een tijdje tegenaan! 8-) Tijd voor betere temperaturen en meer zon! :]
HvVcMHY.jpg

Vsxli2F.jpg


Remt toch altijd wel weer lekker! :}
 
Extra spots zijn leuk totdat er wat gebeurt. Aanrijding in het donker, vraagt men aan de automobilist wat er gebeurt is: Uh ja ik werd verblind *wijst naar extra spots op de motor*. Succes met uitleggen aan je verzekering :P

Mwa dat loopt echt wel los zolang je ze maar niet verblindend monteert. Er rijden genoeg motoren op die manier rond en alleen al door de driehoek vallen ze me sneller op in de auto. Waar ik wel een hekel aan heb zijn de figuren met verblindend licht/grootlicht. Ik krijg dan de neiging om even geen ruimte in de file te maken, maarja, dan blijft ie je verblinden achter je. |(
 
Mwa dat loopt echt wel los zolang je ze maar niet verblindend monteert. Er rijden genoeg motoren op die manier rond en alleen al door de driehoek vallen ze me sneller op in de auto. Waar ik wel een hekel aan heb zijn de figuren met verblindend licht/grootlicht. Ik krijg dan de neiging om even geen ruimte in de file te maken, maarja, dan blijft ie je verblinden achter je. |(


Probleem ligt echt grotendeels in het niet zichtbaar zijn aan de zijkanten, daar is waar ik waarschijnlijk de strips ga plakken, dus heeft niemand last van.

Betreft verblinden, zo ééntje had ik ook vandaag achter mij rijden toen ik in de auto zat. Van de week ook toen ik op de motor zat. Is niet bepaald hinderlijk voor mij, maar je ziet gewoon of ze dragen grootlicht of slechte afstelling. Praat hier dan wel over auto's.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb net mijn rijbewijs met code 80 gehaald.
Nu leek mij een gs500 f wel wat. Ik zag er eentje op markplaats staan (https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr), Maar deze is helaas 25 kw. Nu was ik benieuwd of deze makkelijk is terug te zetten naar 35 kw.

Het gaat me hierbij niet om hoe het met RDW en verzekering zit, maar vooral om het technische verhaal. Hoe is dit waarschijnlijk gedaan en is dit makkelijk zelf te doen? En wat zijn ongeveer de kosten van het laten doen?
Ik heb al gezocht, maar kon nergens een duidelijk antwoord vinden.

Alvast bedankt!

Edit: ik heb al contact met die persoon gehad, en die wist er maar weinig van. Dus aan hem vragen heeft maar weinig zin.
 
Laatst bewerkt:
2500 euro vindt ik veel geld voor een gs500.

Overigens ga ik binnenkort een dagje Frankrijk doen, mede dat ik wel eens ergens anders wil rijden dan in Nederland. Ook is Frankrijk voor mij in +/- 90 min te rijden.
Het is nog niet mijn route die ik waarschijnlijk ga rijden op 1 dag, maar dat zal wrs door naar Amiens worden en dan weer terug omhoog. Goed voor +/- 800km

Zoiets had ik in gedachten.
yt1PQF0.jpg
 
Laatst bewerkt:
2500 euro vindt ik veel geld voor een gs500.

Overigens ga ik binnenkort een dagje Frankrijk doen, mede dat ik wel eens ergens anders wil rijden dan in Nederland. Ook is Frankrijk voor mij in +/- 90 min te rijden.
Het is nog niet mijn route die ik waarschijnlijk ga rijden op 1 dag, maar dat zal wrs door naar Amiens worden en dan weer terug omhoog. Goed voor +/- 800km

Zoiets had ik in gedachten.
[afbeelding]

Gaaf, ik wil ergens eind augustus een weekje rijden naar Sarajevo en terug...
Gebruik jij een route-app op je telefoon of een tomtom oid op je motor en zo ja welke?
 
Laatst bewerkt:
Mijn gsje was in eerste instantie ook een 25kw motor. Deze was begrensd op de inlaatrubbers. Daar zaten halve maantjes in die je er niet even uit kon halen.

Verder was de sproeierbezetting ook nog eens compleet anders dan standaard.

Standaard sproeiers moesten volgens mij 122ers zijn maar er zaten 130ers in. Schijnt normaal te zijn :+

Oh en als je de standaard sproeierbezetting terug hebt gezet. Doe je zelf dan een plezier en laat hem nog even afstellen op de testbank! Loopt net even wat lekkerder!! *D :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb net mijn rijbewijs met code 80 gehaald.
Nu leek mij een gs500 f wel wat. Ik zag er eentje op markplaats staan (https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr), Maar deze is helaas 25 kw. Nu was ik benieuwd of deze makkelijk is terug te zetten naar 35 kw.

Het gaat me hierbij niet om hoe het met RDW en verzekering zit, maar vooral om het technische verhaal. Hoe is dit waarschijnlijk gedaan en is dit makkelijk zelf te doen? En wat zijn ongeveer de kosten van het laten doen?
Ik heb al gezocht, maar kon nergens een duidelijk antwoord vinden.

Alvast bedankt!

Edit: ik heb al contact met die persoon gehad, en die wist er maar weinig van. Dus aan hem vragen heeft maar weinig zin.

Hij kan ook begrensd zijn dmv andere gasschuiven. Een nieuw setje schuiven kost een euro of 100 maar je zou ook het gaatje in de schuiven dicht kunnen lijmen met epoxy.

Verder kan je als het een Nederlandse motor is voor een paar euro het vermogen wijzigen en een nieuw kentekenbewijs krijgen van het RDW. Als hij ooit geïmporteerd is dan heb je kans dat dit niet mogelijk is zonder herkeuring.
 
Laatst bewerkt:
Heb zo goed als een nieuw ( import ) speeltje op 4 wielen erbij naast de gs500 :-). Kwam ik vandaag tegen op het werk en vroeg of die te koop was. Eigenlijk voor de handel en na overleg hebben ze hem voor 1 dag gereserveerd voor mij. Heb de auto na het werk even op de brug gezet en nergens roest te bekennen op het carrosserie.
De gs gaat niet weg, maar zal minder mee gereden worden.

k5UIq8i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb zo goed als een nieuw ( import ) speeltje op 4 wielen erbij naast de gs500 :-). Kwam ik vandaag tegen op het werk en vroeg of die te koop was. Eigenlijk voor de handel en na overleg hebben ze hem voor 1 dag gereserveerd voor mij. Heb de auto na het werk even op de brug gezet en nergens roest te bekennen op het carrosserie.
De gs gaat niet weg, maar zal minder mee gereden worden.

[afbeelding]
Mooi speeltje. Dit zijn heerlijke en goede auto's....




Is dit de 180 paardjes versie?
 
Mooi speeltje. Dit zijn heerlijke en goede auto's....




Is dit de 180 paardjes versie?


135pk versie, is als nog snel zat om fatsoenlijk in te halen op de snelweg.
Gisteravond na het werk opgehaald, natuurlijk heel de dag hierna uitgekeken. Telefoontje dit en dat wat ze niet leuk vonden op het werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan