Het grote BMW K1600 topic deel 2

mijn gtl is afgelevert met de Bridgestone battlax 023 , fijne band om mee te rijden wel
maar ga deze zomer naar noorwegen en daar is het asfalt nogal scherp
wat is dan de beste band voor die wegen daar ? (duuraam vooral want het is een lange reis )
wil met nieuwe banden daar heen rijden dus deze set gaat er vanaf voor we op reis gaan
 
ben ook nog nooit in noorwegen geweest maar denk dat het net als frankrijk en spanje is ( de berggebieden) je banden worden hier letterlijk opgevreten , dus een wat hardere en duurzame band gaat dan langer mee ,
zal de dunlop in gedachten houden, bedankt
 
2 x gedaan, lang...geleden. 1e keer met n harde band. Oncomfortabel en minder grip. 2e x met n zachte. Stukken beter, thuis wel totaal op. Vermogen ong de helft van de K....Ook de klappen van evt gaten e.d. minder ofwel ophanging minder te lijden?? Lijkt mij wel....

Wij gaan nog s maar toch weer de zachte band eronder....Onze wens ooit de Noordkaap. Ooit...

Maar n gruwelijk mooi rijland......heel veel plezier aldaar!!
 
Laatst bewerkt:
Balen! Lekker weer om te rijden en nu werkt het uitschakelen van het knipperlicht d.m.v. het drukken in de middenstand niet meer. Iemand een remedie, of wordt het weer een kostenpostje?
 
Ik wou vandaag een mooie tocht rijden maar na 2 dagen niet aan de druppellader is de accu leeg. Eerst gekeken of er een te hoge lekstroom aanwezig is maar nee dus accu helaas overleden.

Nieuwe accu erin en toch nog maar eens meten. Wat blijkt een lekstroom tussen de 2 en 3 ampére aanwezig. Alle extra opties losgekoppeld maar nog steeds dezelfde lekstroom. Heeft iemand dit al meegemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Is ie al eens vervangen?

Niet bij mij, maar ben 2e eigenaar. Maar ben toch maar gaan rijden, nadat ik wat WD40 in de opening van de schakelaar had gespoten. Begon ie onderweg spontaan weer te werken....ik hoop dat het zo blijft natuurlijk.
Maar wil op voorhand toch vast informeren of iemand deze unit misschien nog heeft liggen, wellicht na vervanging voor de extra schakelaar voor dagrijverlichting?
 
Niet bij mij, maar ben 2e eigenaar. Maar ben toch maar gaan rijden, nadat ik wat WD40 in de opening van de schakelaar had gespoten. Begon ie onderweg spontaan weer te werken....ik hoop dat het zo blijft natuurlijk.
Maar wil op voorhand toch vast informeren of iemand deze unit misschien nog heeft liggen, wellicht na vervanging voor de extra schakelaar voor dagrijverlichting?

Als je de oude facturen nog hebt kan je terugzien of het al eens vervangen is, indien dat dan minder dan 2jaar geleden is heb je natuurlijk nog gewoon wettelijk garantie.
 
Als je de oude facturen nog hebt kan je terugzien of het al eens vervangen is, indien dat dan minder dan 2jaar geleden is heb je natuurlijk nog gewoon wettelijk garantie.

Alleen als je er voor hebt betaald. Als ie door BMW is betaald gaan er geen nieuwe termijnen lopen.

De schakelaars zijn een bekend zwak punt. Ik zou alleen een gebruikte kopen als dat ook echt de huidige versie is (onderdeelnummer vergelijken met het onderdeelnummer in ETK).
 
Alleen als je er voor hebt betaald. Als ie door BMW is betaald gaan er geen nieuwe termijnen lopen.

De schakelaars zijn een bekend zwak punt. Ik zou alleen een gebruikte kopen als dat ook echt de huidige versie is (onderdeelnummer vergelijken met het onderdeelnummer in ETK).

oh, dacht ik. Morgen even vragen
 
Wd 40 heeft eea gereinigd. Verder schoonmaken en wat nw dunne vet in t mechanisme heeft bij mij n aantal keren wonderen verricht. Overigens geen BMW s maar toch..T oude vet word hard....na de jaren. Bij deze had ik n blokkerende startknop. T zelfde verhaal. Ook t puntig blokkeerplastik afgerond en klaar....
 
Ik weet niet of dun vet in het mechanisme deze keer wel zal helpen, want volgens mij is het 1 flexibele printplaat binnenin. Viel me al mee dat WD40 hielp, maar ff afwachten.
 
Wd 40 heeft eea gereinigd. Verder schoonmaken en wat nw dunne vet in t mechanisme heeft bij mij n aantal keren wonderen verricht. Overigens geen BMW s maar toch..T oude vet word hard....na de jaren. Bij deze had ik n blokkerende startknop. T zelfde verhaal. Ook t puntig blokkeerplastik afgerond en klaar....

Dit gaat niet op, waar jij op doelt is in geval van een mechanische schakelaar en de daarbij behorende opstelling. Dat heeft de k1600 niet. Niet op het stuur in ieder geval.
 
Helaas werkte de knipperlichtschakelaar gisteren weer niet, dus waarschijnlijk moet ie vervangen worden. Maar voor het luttele bedrag van 350 euri wordt het weer opgelost binnenkort :-)
 
Maar s n update. Zoals eerder hadden wij n ongeval met onze GL 1500 GW. Doodzonde. Jo had best problemen om weer te rijden, de K zou uiteindelijk DE motor zijn voor haar, ok.

Vandaag de vraag van haar om samen te rijden om haar durven te testen. Zeeland is rustig en dus daar gereden. Klok afgeplakt, haar verzoek, prima en mn gang gegaan, ook wat optrekken betreft, ver buiten mijn normale rijstijl om. T hoeft niet voor mij maar Jo wilde de test wat ze aankan/durft. Totaal geen klachten, klopjes van ho maar of wat dan ook niet van toepassing.... Terug gewoon even wat rapper en thuis t verhaal dat t hoofd wel wat...schudde. Ik had mn systeemhelm nog geheel open. Navi uitgelezen en we hadden toch 201 km/u gereden. Zij...en ik ook, niet verwacht.

Dit gezegd hebbende mogen we toch wel uitgaan van, ondanks de stommiteiten van deze motoren, t dus geweldige rij ijzers zijn. Echt, daar zijn wij wel achter.........

Niets ten nadele van de Wing maar....zo vertrouwd als deze.....Pffff top!!

Gewoon ter info, gewoon omdat Jo nu weer vertrouwd rijd. Daar doe je t voor.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan