GSXR600 1999 mega-dip

joepju

MF'er
4 sep 2013
121
14
rotterdam
Facebook
Beste Motorvrienden,

ik heb vandaag een (vintage) gixxer aangeschaft voor een prikkie vanwege een mega-dip in het toerental bereik van 2000 t/m 6000.
Daarna komen de pk's wel weer los.
Bij het uitrijden blijft hij ongeveer 30 seconden erg hoog stationair draaien, waarna hij weer langzaam terugzakt naar normaal.

De man waarvan ik hem gekocht heb geeft aan de carbs te hebben gesynchroniseerd (niet schoongemaakt, wat ik raar vond :? )
Maar dit haalde weinig uit zei hij.

Ik denk nu zelf aan een elektronisch probleem (massa, stekkers of iets dergelijks)
(heb je carbs, zit ik nog met elektronisch gezeik? :? -O- )
Ik weet dus ook niet of de carbs van een SRAD elektronisch gestuurd worden?

wat denken jullie??
suggesties zijn heeeeeeel erg welkom aangezien ik een hekel heb aan zoekwerk... B|

alvast hartelijk dank mensen.... :} :} :}

groet, Joep
 
Bij zulke aftermarket dempers en sportfilters moet meestal ook de carbs aangepast worden.

Zal je ook de testbank op moeten met de motor.

ja, daar was ik al bang voor...al kan ik me niet zo goed voorstellen dat alleen een aftermarket demper zo'n grote dip als deze kan veroorzaken, en ook het stationair zo verstoord.
weet jij toevallig een goede testbank waar ik goed geholpen wordt? liefst in de buurt van r'dam.. :}
 
ja, daar was ik al bang voor...al kan ik me niet zo goed voorstellen dat alleen een aftermarket demper zo'n grote dip als deze kan veroorzaken, en ook het stationair zo verstoord.
weet jij toevallig een goede testbank waar ik goed geholpen wordt? liefst in de buurt van r'dam.. :}
Jouw probleem is veel fundamenteler dan dat. Het is een defect en dat moet eerst verholpen worden.
 
ja, daar was ik al bang voor...al kan ik me niet zo goed voorstellen dat alleen een aftermarket demper zo'n grote dip als deze kan veroorzaken, en ook het stationair zo verstoord.
weet jij toevallig een goede testbank waar ik goed geholpen wordt? liefst in de buurt van r'dam.. :}


Geen idee wie in R'dam goed is behalve Feyenoord dan *D Je kan even google erop ?

Probleem met je motor is dat je nergens vanuit kunt gaan.

Beste is alles nakijken wat men hier al opperde en alles is basis afstelling zetten/afstellen.

Wellicht vindt je wel een tuner nabij R'dam die meteen je carbs nakijkt en dan je motor afregelt ?

En kijk ook meteen je olie en het peil na of dat er geen benzine in zit.

Ik weet echt te weinig van carbs af heb enkel SRAD injectie !
 
net nog even gekeken; ik weet bijna zo goed als zeker dat ik het probleem heb gevonden;
oliepijl staat extreem hoog, en er komt een gigantische benzinelucht uit het carter.
Lijkt er heel erg op dat de carbs benzine lekken in het carter....

Daarnaast wou hij ook niet starten (ging niet rond) wat zou kunnen betekenen dat 1 van de verbrandingsruimtes vol met benzine gelopen was. Volgens mij is de accu goed namelijk.

hier wordt ik niet blij van... |( |( |( |(

volgens mij nu dus de vlotters checken, en volgens mij zit er een benzinekraantje op die op vacuum werkt toch?
die dan vervangen...en de olie natuurlijk.. B|
*zucht*
 
Laatst bewerkt:
hier iemand met exact hetzelfde probleem;
dat wordt een dagje sleutelen...met gasmasker op... :X *O*

GSX-R 750 Carter vol benzine ?!?!
Hoeft niet een gehele dag te zijn hoor.

Tip: pak een GROTE opvangbak :) Er zit nu wat meer in het carter, dan standaard.

Zooi er uit, laat maar ff open, kan het verdampen. Bougies er uit, ook verdampen. Kun je tjekken waar wat brandstof staat, als je dat leuk vind.

Carbs er af. Luchtfilterhuis ff open om te tjekken (hoewel: bij dit model zit luchtfilterhuis boven de carbs, toch?).

Carbs reinigen en ev versleten delen vervangen. Vaak is het rubber ringetje om de vlotternaaldzitting een verdachte:
valve-assyneedleni_medium1337033E80-01_38b8.jpg


Benzinekraantje kun je controleren. Ik weet uit mijn hoofd niet welke standen er op zitten. PRI laat permanent door. Off zou helemaal dicht moeten zijn. RES en ON laten enkel door bij vacuüm op t dunnen pijpje.
cock-assyfuel_medium4430033E0V-01_f318.jpg
 
thanks Martell,

revisiesetje voor kraantje besteld, en ook nieuwe naaldjes/rubbers voor de vlotters.

nog 1 vraagje wat betreft het kraantje; die gaat doormiddel van het vacuum open toch? dus in ruststand blijft hij automatisch dicht staan? (als hij werkt)
 
thanks Martell,

revisiesetje voor kraantje besteld, en ook nieuwe naaldjes/rubbers voor de vlotters.

nog 1 vraagje wat betreft het kraantje; die gaat doormiddel van het vacuum open toch? dus in ruststand blijft hij automatisch dicht staan? (als hij werkt)
Ja. Verschillende bouwjaren, verschillende modellen kraan.


Desondanks kun je met normaal denken het ding simpel testen, universeel:

Geen knop: bij geen vacuüm op t kleine tuutje, mag er niks uit t grote tuutje komen.

Wel knop, dan zelfde verhaal in standen ON en RES.

In een OFF stand, altijd dicht.

In een PRI stand, altijd open.

Einde universeel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thanks Martell,

revisiesetje voor kraantje besteld,
weggegooid geld waarschijnlijk
en ook nieuwe naaldjes/rubbers voor de vlotters.
weggegooid geld waarschijnlijk
nog 1 vraagje wat betreft het kraantje; die gaat doormiddel van het vacuum open toch? dus in ruststand blijft hij automatisch dicht staan? (als hij werkt)
omdat ie @#$% op pri heeft gestaan.
 
helemaal duidelijk Martell, thanks...

weggegooid geld waarschijnlijkweggegooid geld waarschijnlijkomdat ie @#$% op pri heeft gestaan.


Maar...als de 4 vlotters allemaal zouden werken, dan zou er überhaupt toch geen benzine in mijn carter kunnen komen ondanks dat de benzinekraan op pri staat? Dus...geen weggegooid geld om die even te vernieuwen bij een motor van 19 jaar oud denk ik zo?

En wat betreft de kraan; het zou kunnen zijn dat hij geen of te weinig vacuum krijgt... Dan is het idd weggegooid geld om dat revisie setje te kopen... :Y
 
Laatst bewerkt:
Is helemaal geen weggegooid geld. 100% zeker dat je het membraan in de benzine kraan moet vervangen, ik had namelijk hetzelfde. De rubber kwaliteit is gewoon niet heel geweldig, tenminste het gaat bij de SRAD geen eeuwigheid mee.

Ik verwacht trouwens niet dat dit de dip gaat verhelpen alhoewel het blok op dat punt ook gewoon kan verzuipen.
 
helemaal duidelijk Martell, thanks...Maar...als de 4 vlotters allemaal zouden werken, dan zou er überhaupt toch geen benzine in mijn carter kunnen komen ondanks dat de benzinekraan op pri staat? Dus
een vraagteken en toch een conlusie _O-

een vlotter sluit al niet af als er een haar tussen zit. Eerst kijken wat er aan de hand is. In 90% van de gevallen alleen vuil of de aangegen o-ring
...geen weggegooid geld om die even te vernieuwen bij een motor van 19 jaar oud denk ik zo?
ik denk dat vlotternaalden met zo'n teflon tip bijna onverwoestbaar zijn.
En wat betreft de kraan; het zou kunnen zijn dat hij geen of te weinig vacuum krijgt...
Weer, eerst kijken.
Dan is het idd weggegooid geld om dat revisie setje te kopen... :Y
ja

En verder. PRI is niet uit, maar altijd aan!!!!!!!!!!!!!!
 
een vraagteken en toch een conlusie _O-

een vlotter sluit al niet af als er een haar tussen zit. Eerst kijken wat er aan de hand is. In 90% van de gevallen alleen vuil of de aangegen o-ringik denk dat vlotternaalden met zo'n teflon tip bijna onverwoestbaar zijn.Weer, eerst kijken.ja

En verder. PRI is niet uit, maar altijd aan!!!!!!!!!!!!!!

Hmmm.... :N
Ik vraag hier netjes om hulp, en zit niet op dit soort reacties te wachten Zot...
Graag met een normale toon alstublieft, en niet met 10 uitroeptekens. Lukt dat denk je? Lijkt me fijn om het netjes te houden.

En oja: waar heb ik gezegd dat pri altijd uit is?? :? Ik bedoelde ook aan... Geen idee hoe je daarbij komt.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm.... :N
Ik vraag hier netjes om hulp, en zit niet op dit soort reacties te wachten Zot...
Graag met een normale toon alstublieft, en niet met 10 uitroeptekens. Lukt dat denk je? Lijkt me fijn om het netjes te houden.

En oja: waar heb ik gezegd dat pri altijd uit is?? :? Ik bedoelde ook aan... Geen idee hoe je daarbij komt.
ik heb wat ervaring




ook met mensen die niet graag willen horen dat ze niet slim bezig zijn





O-)
 
Een motor met een vacuüm kraan mag je nooit op de Pri stand laten staan,de Pri stand enigste functie is om als de vlotterbakken leeg zijn geweest ze voor het starten vol te laten lopen.
laat je een Pri kraan wel open staan dan kan inderdaad je carter vol lopen met benzine.
Zot heeft dus gelijk.
 
Hmmm.... :N
Ik vraag hier netjes om hulp, en zit niet op dit soort reacties te wachten Zot...
Graag met een normale toon alstublieft, en niet met 10 uitroeptekens. Lukt dat denk je? Lijkt me fijn om het netjes te houden.

En oja: waar heb ik gezegd dat pri altijd uit is?? :? Ik bedoelde ook aan... Geen idee hoe je daarbij komt.
Maar eeh, zit er een PRI stand op jouw model?
En zo ja, stond de motor toevallig op PRI, vlak voordat je dit probleem constateerde?

Het maakt nl wel wat uit mbt oorzaak en oplossen. Kan je zomaar een boel centjes en werk schelen.
 
Maar eeh, zit er een PRI stand op jouw model?
En zo ja, stond de motor toevallig op PRI, vlak voordat je dit probleem constateerde?

Het maakt nl wel wat uit mbt oorzaak en oplossen. Kan je zomaar een boel centjes en werk schelen.

hmmm... ik zal het maar meteen zeggen; begrijpend lezen is niet mijn sterkste punt Martell...(jaja, kom maar op Zot...voer voor je ego... _O- )

Ik had dus niet van je begrepen dat je het ook over een fysieke kraan had, een handbediende dus...het hele PRI verhaal is voor mij dus niet van toepassing. (tenzij die kraan ergens verstopt zit??)
Dit is mijn 3e srad, en ik heb dus alleen maar vacuumgestuurde kranen zonder handbediening gehad, vandaar dat dit nog niet in mij op was gekomen. Maar er bestaan dus ook srad's met handbediende kraantjes schijnbaar?

ik heb eind volgende week pas sleuteltijd, dus dan zal ik jullie laten weten wat ik gevonden heb.
nogmaals dank voor jullie hulp, waardeer ik zeer!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan