GSXR600 1999 mega-dip

joepju

MF'er
4 sep 2013
121
14
rotterdam
Facebook
Beste Motorvrienden,

ik heb vandaag een (vintage) gixxer aangeschaft voor een prikkie vanwege een mega-dip in het toerental bereik van 2000 t/m 6000.
Daarna komen de pk's wel weer los.
Bij het uitrijden blijft hij ongeveer 30 seconden erg hoog stationair draaien, waarna hij weer langzaam terugzakt naar normaal.

De man waarvan ik hem gekocht heb geeft aan de carbs te hebben gesynchroniseerd (niet schoongemaakt, wat ik raar vond :? )
Maar dit haalde weinig uit zei hij.

Ik denk nu zelf aan een elektronisch probleem (massa, stekkers of iets dergelijks)
(heb je carbs, zit ik nog met elektronisch gezeik? :? -O- )
Ik weet dus ook niet of de carbs van een SRAD elektronisch gestuurd worden?

wat denken jullie??
suggesties zijn heeeeeeel erg welkom aangezien ik een hekel heb aan zoekwerk... B|

alvast hartelijk dank mensen.... :} :} :}

groet, Joep
 
net nog even gekeken; ik weet bijna zo goed als zeker dat ik het probleem heb gevonden;
oliepijl staat extreem hoog, en er komt een gigantische benzinelucht uit het carter.
Lijkt er heel erg op dat de carbs benzine lekken in het carter....

Daarnaast wou hij ook niet starten (ging niet rond) wat zou kunnen betekenen dat 1 van de verbrandingsruimtes vol met benzine gelopen was. Volgens mij is de accu goed namelijk.

hier wordt ik niet blij van... |( |( |( |(

volgens mij nu dus de vlotters checken, en volgens mij zit er een benzinekraantje op die op vacuum werkt toch?
die dan vervangen...en de olie natuurlijk.. B|
*zucht*

Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat er benzine mijn carter inlekte. Volgens de monteur kwam dat door lekkende vlotterpennen.
 
Makkelijker: ja
Verstandiger: Nee.. Waarschijnlijk is bij een tweedehands set hetzelfde spul slecht/oud, een tweedehands set is wel te overwegen wanneer er vacuumrubbers slecht zijn. Die zijn nieuw vrij prijzig.


Beginnen bij het begin :W
 
net nog even gekeken; ik weet bijna zo goed als zeker dat ik het probleem heb gevonden;
oliepijl staat extreem hoog, en er komt een gigantische benzinelucht uit het carter.
Lijkt er heel erg op dat de carbs benzine lekken in het carter....

Daarnaast wou hij ook niet starten (ging niet rond) wat zou kunnen betekenen dat 1 van de verbrandingsruimtes vol met benzine gelopen was. Volgens mij is de accu goed namelijk.

hier wordt ik niet blij van... |( |( |( |(

volgens mij nu dus de vlotters checken, en volgens mij zit er een benzinekraantje op die op vacuum werkt toch?
die dan vervangen...en de olie natuurlijk.. B|
*zucht*


Heb precies hetzelfde gehad met de srad 600, lekkende kraan en vlotternaalden die niet afsloten dan loopt je carter vol . Heb zelf toen nieuwe pakking sets voor de carburateur + 4x vlotternaalden en een nieuwe benzine kraan gekocht. Daarna geen last meer.

Kraan werkt idd op vacuum maar als de kraan doorlekt en je hebt de pecht dat de naalden ook niet afsluiten dan loopt via de vacuum leiding die op je blok aangesloten zit de benzine regelrecht je carter in .
 
Laatst bewerkt:
De vlotter naalden zijn niet zo spannend als de benzine kraan niet doorlaat. Met de volle tank druk erop hebben de naalden het ook een stuk lastiger natuurlijk. Ik heb alleen het membraan van de kraan vervangen en daarna geen last meer gehad.
 
Als er geen cock op de fuel cock zit, heb je geen pri en moet idd de fuel cockless hersteld worden.

Dit topic teruggevonden door zoekwoord cock. Dat was blijven hangen. Handig, waarvoor dank!

Ik heb net de benzinekraan van mijn suzuki gr650 gereviseerd met zo'n tourmax setje.
Desondanks loopt er benzine uit zodra de kraan op stand "on" staat. Ik zou verwachten dat (zonder vaccuum) de kraan dicht staat in stand "on".

Waar moet ik het zoeken?

En: concludeer ik nu juist dat wanneer de vlotternaalden goed werken dit geen probleem zou moeten zijn?
 
Dit topic teruggevonden door zoekwoord cock. Dat was blijven hangen. Handig, waarvoor dank!

Ik heb net de benzinekraan van mijn suzuki gr650 gereviseerd met zo'n tourmax setje.
Desondanks loopt er benzine uit zodra de kraan op stand "on" staat. Ik zou verwachten dat (zonder vaccuum) de kraan dicht staat in stand "on".

Waar moet ik het zoeken?

En: concludeer ik nu juist dat wanneer de vlotternaalden goed werken dit geen probleem zou moeten zijn?
Tja, ik zou het liever goed hebben. Een vuiltje opeen vlotternaald, en het is al benzinebende...

Setje niet goed gemonteerd, setje niet goed, of een ander lek in de kraan.
 
Tja, ik zou het liever goed hebben. Een vuiltje opeen vlotternaald, en het is al benzinebende...

Setje niet goed gemonteerd, setje niet goed, of een ander lek in de kraan.

Wil ik ook, maar hoop dat het een week of 2-3 goed gaat, dan kan ik eerst naar de rdw voor een kenteken en dan de boel uit elkaar halen.
Of de tank leegtappen natuurlijk, maar dat geeft al veel zooi en stank.
 
Zonder vacuüm zou er idd op “on” geen benzine moeten stromen. Veer druk is dus onvoldoende of het pennetje die door de veer ingedrukt moet worden gaat te zwaar. Of het dicht onvoldoende af binnenin natuurlijk....

Van een te volle of zelfs overstromende vlotterbak gaat je motor nu toch ook niet beter lopen.

Nee zeker niet maar als je geen statische kolom genereert door een lekke kraan dan komt er geen benzine druk op de vlotter naalden te staan in de praktijk en dus heb je geen overstromende vlotterbakken. Het is een optelsom maar de grootste boosdoener is een defecte kraan.
 
beste heren,

eindelijk sleuteltijd gehad.

Benzinekraan membraan vernieuwt, en carbs helemaal nagekeken en schoongemaakt.
Wat bleek; rubber spruitstuk van luchtfilterhuis naar 1 carb zat er half naast, dus daar trok hij valse lucht. Lijkt me duidelijk.
Motorolie bevatte inderdaad veel benzine, dus ook dat opgelost.

proefrit gemaakt; alle peekaatjes zijn weer aanwezig!!

nou zit ik nog wel met 1 dingetje;
Tussen de vacuümslang van de benzinekraan en het carter zit een heel klein t-stuk, waar gek genoeg geen slang op aangesloten zit. Daar trekt hij dus iets valse lucht van het vacuum. Desondanks wordt er genoeg vacuum gegenereerd om de benzinekraan te activeren.
Ik kan dit kleine t-stuk nergens op de tekeningen vinden, en ook niet in het handboek.
Jullie misschien enig idee of hier een slang mist?? en zoja, waar leid deze slang naartoe?? Japan misschien?
 
Dag Heren,

net weer een lange rit gemaakt, zodra hij goed warm is, blijft hij helaas nog hoog stationair lopen bij het uitrijden...

Die dip is helemaal weg, dat is het probleem niet.

Er lijkt toch iets mis met de carbs...:-(
Misschien toch dat vacuum lek waarvan ik twijfel of die noodzakelijk is?? Ga ik morgen ff checken wat hij doet zodra ik hem afstop.

iemand nog ideeën??
 
nou zit ik nog wel met 1 dingetje;
Tussen de vacuümslang van de benzinekraan en het carter zit een heel klein t-stuk, waar gek genoeg geen slang op aangesloten zit. Daar trekt hij dus iets valse lucht van het vacuum. Desondanks wordt er genoeg vacuum gegenereerd om de benzinekraan te activeren.
Ik kan dit kleine t-stuk nergens op de tekeningen vinden, en ook niet in het handboek.
Jullie misschien enig idee of hier een slang mist?? en zoja, waar leid deze slang naartoe?? Japan misschien?

Aan dat T stuk hoort idd nog een stukje slang te zitten. Stukje slang eraan en dat slangetje aansluiten op de rechterkant (kant van jouw rempedaal) van het luchtfilterhuis aan de onderzijde. Probleem opgelost ;)

Ter beeldvorming; op dezelfde hoogte zit aan de linkerkant de aftapdop van het luchtfilterhuis.
 
Aan dat T stuk hoort idd nog een stukje slang te zitten. Stukje slang eraan en dat slangetje aansluiten op de rechterkant (kant van jouw rempedaal) van het luchtfilterhuis aan de onderzijde. Probleem opgelost ;)

Ter beeldvorming; op dezelfde hoogte zit aan de linkerkant de aftapdop van het luchtfilterhuis.

bedoel je deze slang?
full
 
Laatst bewerkt:
vacuum met een open verbinding ? datklopnie of afdoppen of in het wph kijken op welk slangetje dit hoort te zitten? ff teruglezen |( idd op luchtfilterhuis
 
Laatst bewerkt:
vacuum met een open verbinding ? datklopnie of afdoppen of in het wph kijken op welk slangetje dit hoort te zitten? ff teruglezen |( idd op luchtfilterhuis

bedankt voor jullie reacties.. :}
ik heb net in het wph gekeken, en daar staat het t-stuk helemaal niet aangegeven op de tekening... :?
Dus de slang loopt van de benzinekraan direct door naar het blok.
Erg vreemd dat ik er een t-stuk tussen heb zitten... B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan