Motorgroet

Ik groet vrijwel nooit, waarom zou ik? Omdat jij toevallig op eenzelfde soort vervoersmiddel rijdt?

Groet je ook iedereen op een fiets wanneer je fietst? In een auto wanneer je autorijdt? Naar passerende treinen als je daar eens in zit?

Heel die 'wij motorrijders' fantasie...wat een gelul.
 
Ik groet vrijwel nooit, waarom zou ik? Omdat jij toevallig op eenzelfde soort vervoersmiddel rijdt?

Groet je ook iedereen op een fiets wanneer je fietst? In een auto wanneer je autorijdt? Naar passerende treinen als je daar eens in zit?

Heel die 'wij motorrijders' fantasie...wat een gelul.

Corvette en Porsche rijders groeten elkaar ook,heeft niets met het soort vervoersmiddel te maken maar met een gevoel van verbondenheid omdat je de zelfde hobby heb. :W
 
Ik groet vrijwel nooit, waarom zou ik? Omdat jij toevallig op eenzelfde soort vervoersmiddel rijdt?

Groet je ook iedereen op een fiets wanneer je fietst? In een auto wanneer je autorijdt? Naar passerende treinen als je daar eens in zit?

Heel die 'wij motorrijders' fantasie...wat een gelul.

Als machinist groette ik altijd naar de machinist van de tegen trein, doe ik ook als buschauffeur naar collega's. Als ik een motorrijder met pech zie staan dan stop ik om te vragen of ik kan helpen, zowel als ik motor rij als auto
 
Ik groet vrijwel nooit, waarom zou ik? Omdat jij toevallig op eenzelfde soort vervoersmiddel rijdt?

Groet je ook iedereen op een fiets wanneer je fietst? In een auto wanneer je autorijdt? Naar passerende treinen als je daar eens in zit?

Heel die 'wij motorrijders' fantasie...wat een gelul.

Je vergelijking is een beetje vergezocht gezien het groeten onder motorrijders echter wel een geschiedenis heeft. En tja dat mensen tegenwoordig nog steeds zwaaien, gewoonte en solidariteit :W
 
Corvette en Porsche rijders groeten elkaar ook,heeft niets met het soort vervoersmiddel te maken maar met een gevoel van verbondenheid omdat je de zelfde hobby heb. :W

Ik ken meerdere Porsche rijders, waaronder ikzelf, maar ik heb nog nooit gehoord dat er gegroet wordt naar Corvette rijders...

En verbondenheid door dezelfde hobby?

Ik voel me echt niet verbonden met jou omdat jij toevallig ook graag motor rijdt hoor...
 
**stoere modus aan**

Ik groet alleen van november tot maart want dan rijden de echte motorrijders nog!

**stoere modus weer uit** :+
Klopt, want dan zit dit watje in de auto met de kachel op 10!
Ik heb lang genoeg geprobeerd een bikkel te zijn.
Da's voordeel van ouder worden. Dan hoef dat allemaal niet meer...... :P

Ik groet vrijwel nooit, waarom zou ik? Omdat jij toevallig op eenzelfde soort vervoersmiddel rijdt?

Groet je ook iedereen op een fiets wanneer je fietst? In een auto wanneer je autorijdt? Naar passerende treinen als je daar eens in zit?

Heel die 'wij motorrijders' fantasie...wat een gelul.
Het is toch een soort verbondenheid!
Indertijd toen ik op de racefiets nog conditie had als een paard, was het ook niet vreemd elkaar te groeten.
Was wel zo, dat bij beroerd weer, relatief meer gegroet werd naar elkaar.
Degenen die dan fietsen zijn de 'echte'. Net als hierboven met de motor in de winter.
 
Als machinist groette ik altijd naar de machinist van de tegen trein, doe ik ook als buschauffeur naar collega's. Als ik een motorrijder met pech zie staan dan stop ik om te vragen of ik kan helpen, zowel als ik motor rij als auto

Ik help iedereen waar ik maar kan, ongeacht of ze zich vervoeren per auto, motor, fiets of wat dan ook.
 
HD rijders groeten meestal wel als eerste. Naar mijn ervaring zijn het juist de bmw rijders die gewoon doorrijden zonder te groeten. Meestal de GS en RT rijders.

Niet dat ik het erg vind. Het kan allemaal wel een gedoe worden bij mooi weer. Dus dan groet ik alleen terug en zal ik niet snel de eerste zijn die het initieert.
 
Ik herken het helemaal niet dat bepaalde groepen niet groeten. OK, scooterrijders misschien, maar als er eentje naar me zwaait dan zwaai ik vrolijk terug (dan maar puntenverlies :P).

HD rijders alsook GS rijders groeten doorgaans gewoon... en andere doen dat niet maar da's niet echt gerelateerd aan het motortype. Sommigen groeten gewoon niet, prima.
 
*O* yay, na pekel topic weer een zwaai topic!


Ik zwaai altijd! :W
Ook naar politie op de motor. Wat vinden we daar nou eigenlijk van? (Ook een altijd terugkomend onderwerp) :+
 
Corvette en Porsche rijders groeten elkaar ook,heeft niets met het soort vervoersmiddel te maken maar met een gevoel van verbondenheid omdat je de zelfde hobby heb. :W
:^

Ik heb er zelf vaak ook een hekel aan. Zeker wanneer de zon weer eens schijnt kan je op sommige stukjes net zo goed 1 hand in de zwaai stand houden.

Het klopt dat liefhebbers van bepaalde auto's elkaar ook (soms) groeten.
Been there, done that :)

Het heeft inderdaad te maken met het gevoel van verbondenheid wat betreft dezelfde hobby. :Y
 
*O* yay, na pekel topic weer een zwaai topic!


Ik zwaai altijd! :W
Ook naar politie op de motor. Wat vinden we daar nou eigenlijk van? (Ook een altijd terugkomend onderwerp) :+

Ik wacht normaliter of iemand naar mij zwaait.

Dat geldt zeker voor politieagenten, chopper bestuurders en BMW bestuurders.
Deze groepen zwaaien vaker niet dan wel is mijn ervaring.
 
Heel die 'wij motorrijders' fantasie...wat een gelul.

Nou nou, niet zo zuur he :j

Ik groet soortgenoten over het algemeen wel, behalve scooters :+
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik afgelopen weekend wel een scooter heb gegroet, maar dat was meer omdat hij z'n hand opstak.
 
Dan maar een hork :t ,ik zwaai al jaren niet meer,ik heb er nix mee,
wel stop ik bij pech gevallen,daar kan ik nog net niet overheen stappen om lekker door te :]
Maar dat komt vanzelf,ik hoef zelf ook niet geholpen te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop nog steeds ooit deze reactie te krijgen:


:P

Je moet wel het verhaal achter het filmpje kennen. Deze mevrouw is net door haar man opgehaald uit het ziekenhuis. Ze heeft een borstamputatie gehad. De motorrijder is haar chirurg (alleen chirurgen rijden op zo'n rare motor). Ze laat even zien dat de wond rustig is, zodat hij verder op vakantie kan. Je ziet het aan dat deskundige knikje. Aan haar gezicht zie je dat het nog een beetje zeer doet.
 
Laatst bewerkt:
Mini (BMW) rijders groten elkaar ook in de VS.
~Daar ooit is een Mini gehuurd, gewoon omdat het kan~

In het eggie mee gemaakt :t
Kijkt vrouwlief vreemd mijn kant op met de vraag
"Waarom zwaait ie, is er wat mis??)

-O-
Ehhhh, nee doos. we rijden hier in een Mini, hij rijdt in een Mini in het land
van de grote V8en :W
Zelfde als motorgroet..

Toen begreep ze hem :+

Hier :W zwaai ik ook naar de kleine 50cc brommerkes.
Zwaaien dan overduidelijk en vol happy terug *O*
Vondt ik vroegah in mijn brommerke tijd ook geweldig als stoere motormuis naar mij :W
op mijn RD/MXje of NSRtje *O* *O* *O* *O*
 
Ik ken meerdere Porsche rijders, waaronder ikzelf, maar ik heb nog nooit gehoord dat er gegroet wordt naar Corvette rijders...

En verbondenheid door dezelfde hobby?

Ik voel me echt niet verbonden met jou omdat jij toevallig ook graag motor rijdt hoor...

Je begrijpt mij verkeerd,ik bedoelde onderling,Dus Corvette rijders die andere Corvette rijders groeten enzzzz :) :W

En er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen,mensen die nooit groeten,dat is een keuze die je zelf maakt.Al ben je dan natuurlijk geen ECHTE motorrijder :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan