Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neem de groene. De zwarte kunnen rotzooi achterlaten op de dichtingsvlakken (eigen ervaring, extra werk).
De groene laten bij demontage makkelijk los. Bij mij waren ze altijd dicht.
Met de blauwe heb ik geen ervaring.
 
Mmm Ijzervreter wel jammer dat ze €13,02 verzendkosten rekenen.
Maar als ze echt goed zijn zullen ze dat waard zijn.
Zie trouwens dat ze volgens de lijst eronder niet op een norge passen???
 
Laatst bewerkt:
Mmm Ijzervreter wel jammer dat ze €13,02 verzendkosten rekenen.
Maar als ze echt goed zijn zullen ze dat waard zijn.
Zie trouwens dat ze volgens de lijst eronder niet op een norge passen???

IK heb zelf een Breva 1100 met 2 kleppen, mogelijk dat jou Norge 4 kleppen heeft en anders is?
 
Ik zie rare berichten over lekkage van de klepdekselpakking...

Dit heb ik alleen de 1e keer gehad toen een niet Guzzi dealer (het bedrijf waar ik de Guz gekocht heb) de pakking een 2e keer wilde gebruiken... NIET doen dus..
Bovendien inderdaad de juiste gebruiken. Mijn onderhoud wordt nu al jaren gedaan door Motorcentrum Twente te Rijssen en mijn cilinderkoppen zijn echt vetvrij en droog.

Ik heb wel bij 50000 een kapotte dynamoriem gehad, die normaal bij 60000 wordt vervangen. Is niet makkelijk te controleren (achter kunststof plaat) En inmiddels toe aan de herziene oliedruksensor die Theo Lamers ook in Rijssen besteld...

De fiets staat nu op 60000 km en met die paar mooie dagen van de laatste week en gisteren, heb ik maar weer een tank leeggereden. Super wegligging en sturen. Wat een verschil maakt een set nieuwe balhoofdlagers!

Groetjes van een zeer contente Guzzi rijder. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zie rare berichten over lekkage van de klepdekselpakking...

Dit heb ik alleen de 1e keer gehad toen een niet Guzzi dealer (het bedrijf waar ik de Guz gekocht heb) de pakking een 2e keer wilde gebruiken... NIET doen dus..
Bovendien inderdaad de juiste gebruiken. Mijn onderhoud wordt nu al jaren gedaan door Motorcentrum Twente te Rijssen en mijn cilinderkoppen zijn echt vetvrij en droog.

Ik heb wel bij 50000 een kapotte dynamoriem gehad, die normaal bij 60000 wordt vervangen. Is niet makkelijk te controleren (achter kunststof plaat) En inmiddels toe aan de herziene oliedruksensor die Theo Lamers ook in Rijssen besteld...

De fiets staat nu op 60000 km en met die paar mooie dagen van de laatste week en gisteren, heb ik maar weer een tank leeggereden. Super wegligging en sturen. Wat een verschil maakt een set nieuwe balhoofdlagers!

Groetjes van een zeer contente Guzzi rijder. :]


Er is verschil tussen een 8V en een 4V, mogelijk heb je de 8V? Die hebben een andere kop (deksel)
 
Bij Goedhart zeggen ze welke Guzzi heeft geen lekkage gehad op de Kleppendekselpakking. Hoort bij het merk.
Maar helaas in zuid Holland zijn geen Guzzi dealers meer (Goedhart was er een en dan nog Motoport Wateringen). Ze doen nog wel onderhoud
 
Mijn Norge is van 2007 (oude versie dus , met 2 kleppen per cilinder) en helemaal lekvrij!

Is bij wijze van spreken in de woonkamer te stallen...
 
Mijn Norge is van 2007 (oude versie dus , met 2 kleppen per cilinder) en helemaal lekvrij!

Is bij wijze van spreken in de woonkamer te stallen...

Die van mij ook. Maar wel met verbeterde pakking want anders is het na maximaal 8000km lek.Alleen links trouwens.
 
Bij Goedhart zeggen ze welke Guzzi heeft geen lekkage gehad op de Kleppendekselpakking. Hoort bij het merk.
Maar helaas in zuid Holland zijn geen Guzzi dealers meer (Goedhart was er een en dan nog Motoport Wateringen). Ze doen nog wel onderhoud


Voor als ze het bij Goedhart willen weten.... Mijn Breva van 2008 met ruim 90.000 gezonde kilometers.. :] Ik moet wel zeggen dat ik zelf met mijn frotvingers van de motor afblijf... :Y
Wel olie peilen, bandenspanning controleren e.d. Ik heb wel zelf mijn tellerunit vervangen, maar dat is plug en play. TomTom erop gezet. Als ik verder sleutel, weet ik dat met die twee linkerhanden van mij er alleen maar meer kapotterder gaat. :+
 
Bij mij de eerste 10000 kilometer. Daarna hebben ze steeds de verkeerde pakkingen gebruikt bij de Merkdealer. Nu ik het al meer dan 20000 km zelf doe hou ik droge voeten.
 
Mijn Norge uit 2009 heb ik nooit zien lekken. Waar dan ook. Goed dat je de dynamoriem noemt. Ik ben de 60.000 over en heb het nog niet op de rekening gezien. De volgende beurt maar eens naar vragen.

Ik ben wel een beetje benieuwd naar die Goedhart-uitspraak. En die merkendealer waar het altijd lekt. Prutsers?

Is het een goed moment om over de voorjaarsmeeting te beginnen?
 
prima idee voor die meeting.
mijn Norge gaat morgen naar hk suspension.
zowel voor als achter nieuwe vering.
Denk doe eens gek.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!
Achter is "rot" en geheel vast.
Voor poten verweert, en gezien "oude" werkbonnen nooit iets mee gedaan.
Nu 142.000 gelopen, dus mag het wel eens een keer toch?

zaterdag 21 april overdag?? om een richtdatum aan te geven.

Wil jullie graag eens "live" ontmoeten.
 
21 April is wel kort dag: er moet een soort rondritje en eten en drinken geregeld worden. Maar het kan. Maar om een paar mogelijkheden in april / mei / juni te noemen, dan is het misschien ok wat warmer ;) :

21 en 28 april
26 mei
2, 23 en 30 juni.

Wanneer de meesten kunnen, gaan we! :]
 
28 april gaat niet lukken denk ik
26 mei zekers niet
2 juni lukt ook niet
23 juni ook niet
30 juni andere mogelijkheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan