Motorgroet

Kwam vandaag tijdens rijles een motoragent tegen. Zwaaide vrolijk, dus ik zwaaide vrolijk terug. Andere leerling zwaaide niet en kreeg daarom een dikke foei van de instructeur :P
 
Ook altijd zwaaien naar motoragenten. Dan weet je meteen wie er motorrijder in hart en nieren is en wie er gewoon op het ding zit omdat het moet van de baas.

Kijk wel uit,je heb zo een artikel 5 aan je broek vanwege het niet vasthouden van het stuur
met beide handen als je de verkeerde treft :? :Y
 
Kwam vandaag tijdens rijles een motoragent tegen. Zwaaide vrolijk, dus ik zwaaide vrolijk terug. Andere leerling zwaaide niet en kreeg daarom een dikke foei van de instructeur :P

:o :o ,tis een schande :Y :Y

Lekker likken bij de politie meneer is een must :t
 
Laatst bewerkt:
Had laatst iemand die groette me vanaf de tegemoetkomende rijstrook van de A4. Zo fanatiek had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik ben best van het groeten hoor, maar ik ga toch echt niet met 140 iedere tegemoetkomende motorrijder op de snelweg groeten.

Grote kans dat ik dat was :P
Ben ook een blij ei op de motor die naar alles zwaait en knikt en been uitsteekt.
 
Laatst bewerkt:
Goed punt ik rij sinds december een GS moet dus stoppen met iedereen groeten. Wel een nadeel.

Mag ik nog wel andere GS rijders groeten?

Ik rij meestal zonder koffers en heb geen extra bouwlampen (best wel naakt voel ik me nu) maakt dat nog uit?
 
Wat levert een groetende politie motorrijder op? :W

[afbeelding]

Gifje
https://i.gyazo.com/6510d0d8d623d709ff9a403892474203.mp4

Dat is zelfs een politie motorrijder bezig met de basis motor opleiding.

Een zwaaiende nog wel, dat levert echt een boel bonuspunten op !!






de echte liefhebbers motorrijders groeten nog, er zijn er wel steeds minder die groeten,
Sins zo rond 1980 neemt het steeds meer af ,op 4 Baans wegen groet men haast niet meer
alleen op 2 Baans wegen nog wel,

Rond die tijd is ook de benaming 4 baans wegen en 2 baans wegen afgeschaft :+






Alleen als ik met mijn helm op achter het stuur zit. :+

Paar jaar terug eens gedaan met collega. Beiden diensthelm op en dan in de auto rondrijden door de winkelstraat.

Het viel een aantal mensen op maar ze leken het niet eens vreemd te vinden :?
Voor ons was de lol er iig snel vanaf B|






Ik zie niet direct waarom dat nou 'n leuke reactie is '(

Vanaf jouw toetsenbord vind ik dit niet eens een vreemde/onverwachtse opmerking.





Ik groet vrijwel nooit, waarom zou ik? Omdat jij toevallig op eenzelfde soort vervoersmiddel rijdt?

Groet je ook iedereen op een fiets wanneer je fietst? In een auto wanneer je autorijdt? Naar passerende treinen als je daar eens in zit?

Heel die 'wij motorrijders' fantasie...wat een gelul.

:^ Straks gaan er nog mensen hun tijd doorbrengen op een forum over motoren. Stelletje debielen....






nu wel. Ooit waren "we" de helden van de weg.

Zucht.... :^
 
Laatst bewerkt:
Zwaai naar alles wat op een motorfiets zit (soms wat vermoeiend tijdens hoogseizoen), stoere Harley rijders of sportrijders lijken niet altijd terug te willen zwaaien in mijn ervaring. Motoragenten twijfelen soms ook wat, misschien kijken ze eerst goed of het geen middelvinger is ofzo. :+

Toen ik een MX-5 zwaaide ik ook naar andere MX-5 rijders, ook Alfa-Romeo rijders zwaaien soms naar elkaar, heeft m'n broer ook al een paar keer gehad. :9
 
Ik groet iedereen. Mis er wel eens een, maar ook op de snelweg in tegengestelde richting, maar dat gaat vaak te snel.
Alleen scooterrijders groet ik niet. Ik trek ergens de grens hoor... 😜😂
 
Ik groet iedereen. Mis er wel eens een, maar ook op de snelweg in tegengestelde richting, maar dat gaat vaak te snel.
Alleen scooterrijders groet ik niet. Ik trek ergens de grens hoor... 😜😂

Waarom niet? :P
 
Ik groet wel gewoon naar (motor)scooterrijders, kans is groot dat ze nog een motor ernaast hebben of op de scooter zitten omdat rijden op een normale motor niet meer goed lukt.

Maar ze moeten zich dan wel een beetje gedragen als motorrijder, dus geen T-shirtje etc. Daar trek ik wel de lijn. :)
 
Ik groet wel gewoon naar (motor)scooterrijders, kans is groot dat ze nog een motor,of 2, ernaast hebben of op de scooter zitten omdat rijden op een normale motor niet meer goed lukt.

Maar ze moeten zich dan wel een beetje gedragen als motorrijder, dus geen T-shirtje etc. Daar trek ik wel de lijn. :)
Jij snapt het :Y :t
 
Laatst bewerkt:
Wat levert een groetende politie motorrijder op? :W

[afbeelding]

Gifje
https://i.gyazo.com/6510d0d8d623d709ff9a403892474203.mp4

Dat is zelfs een politie motorrijder bezig met de basis motor opleiding.

Een zwaaiende nog wel, dat levert echt een boel bonuspunten op !!






de echte liefhebbers motorrijders groeten nog, er zijn er wel steeds minder die groeten,
Sins zo rond 1980 neemt het steeds meer af ,op 4 Baans wegen groet men haast niet meer
alleen op 2 Baans wegen nog wel,

Rond die tijd is ook de benaming 4 baans wegen en 2 baans wegen afgeschaft :+






Alleen als ik met mijn helm op achter het stuur zit. :+

Paar jaar terug eens gedaan met collega. Beiden diensthelm op en dan in de auto rondrijden door de winkelstraat.

Het viel een aantal mensen op maar ze leken het niet eens vreemd te vinden :?
Voor ons was de lol er iig snel vanaf B|






Ik zie niet direct waarom dat nou 'n leuke reactie is '(

Vanaf jouw toetsenbord vind ik dit niet eens een vreemde/onverwachtse opmerking.





Ik groet vrijwel nooit, waarom zou ik? Omdat jij toevallig op eenzelfde soort vervoersmiddel rijdt?

Groet je ook iedereen op een fiets wanneer je fietst? In een auto wanneer je autorijdt? Naar passerende treinen als je daar eens in zit?

Heel die 'wij motorrijders' fantasie...wat een gelul.

:^ Straks gaan er nog mensen hun tijd doorbrengen op een forum over motoren. Stelletje debielen....






nu wel. Ooit waren "we" de helden van de weg.

Zucht.... :^







Je vergelijking is een beetje vergezocht gezien het groeten onder motorrijders echter wel een geschiedenis heeft. En tja dat mensen tegenwoordig nog steeds zwaaien, gewoonte en solidariteit :W

'vroeger'...vroeger sneden we elkaar hoofd eraf als de kop van je buurman je niet aan stond.

Solidariteit ?
In de tijd dat het zwaaien nog 'echt' was....toen was er idd solidariteit. Tegenwoordig niet meer.
3/4 van de zomermotorrijders rijdt motor om te laten zien hoe stoer ze wel niet zijn. Kijk 's, ik rij motor, broemmmbroemm...Hey, een terrasje *D En na in totaal 34 kilometer gaat ie de schuur weer in en plaatsen we 6 foto's op FB. En zetten daar gelijk een vraag neer: Help, hoe moet ik de olie controleren. Help, hoeveel lucht moet er in mijn banden ?

Solidariteit... tegenwoordig rijden 99 van de 100 motorrijders gewoon (zwaaiend) verder als je met een kapotte motor langs de kant staat.
En als je bij een motorzaak een motorrijder tegen komt dan kun je het over de kleur van de motor hebben, alle andere details hebben ze geen idee waar je het over hebt.

Jawel, motor rijden en motor rijders is/zijn nog leuk !! Maar het gaat nu om heel andere dingen, sociaal samen op t terras enz en veel minder om echte kilometervreters.
 
Ik wacht normaliter of iemand naar mij zwaait.

Dat geldt zeker voor politieagenten, chopper bestuurders en BMW bestuurders.
Deze groepen zwaaien vaker niet dan wel is mijn ervaring.

Politiemotorrijders. Die kunnen wel als eerste groeten maar proefondervinderlijk verwacht niemand dat schijnbaar, zelden dat er dan iemand terug zwaait. Zal wel ergens mee te maken hebben :+

Maar ze hebben bv ook oa de 'spreeksleutel' voor de verbindingen op het linker stuurhelft zitten, als die net even nodig hebt dan lukt terug zwaaien ook niet meer.

Ik zwaai tijdens mijn werk naar iedereen terug die zwaait, prive rijdend nog maar zelden.

Als iedereen afwacht of de ander als eerste zwaait dan zijn we ook zo van dit fenomeen af.
 
Motorrijders groeten nooit of alleen per vergissing een (motor)scooterrijder.
Spreek uit ervaring. :/

Ik groet motorrijders wel hoor!! *D :] :W

Ik niet hoor :) rijd beide :] ,zwaai naar beide :t (als ik mijn dag heb ;) )
 
Laatst bewerkt:
Weer een zwaai topic :z :z
Aan de reacties te lezen is het meer een ruk topic :+


:W :W

Je rukt nogal graag ? Waarom zou je anders zoveel posten in een topic waarvan je zelf zegt dat t ruk is :?


:o :o ,tis een schande :Y :Y

Lekker likken bij de politie meneer is een must :t


Jij snapt het :Y :t

Al doende leert men (tenminste,de meesten) :)

Ik niet hoor :) rijd beide :] ,zwaai naar beide :t (als ik mijn dag heb ;) )
 
Je rukt nogal graag ? Waarom zou je anders zoveel posten in een topic waarvan je zelf zegt dat t ruk is :?

Het zit zo meneer blauwe man,ik moet om 18:30 weg,heb op het monument niks beters te doen dusch,post ik maar een eind weg :P ,(in meerdere topics overigens,dat dan weer wel).
Ook moet ik typen dat kortzichtige,intolerante,inzichten van enkele (mede)motorrijders omtrent motorscooters rijders me zorgen baren ;( (daarover gaat mijn meeste inbreng)
Over 20 minuten heb je geen last meer van me :W en kun je verder je eigen "wijze" inbreng voortzetten :t

Als laatste,doet U nogal veel moeite om al mijn reacties op te zoeken en te quoten.Ik voel me vereerd :Y :t
 
Laatst bewerkt:
Dat is zelfs een politie motorrijder bezig met de basis motor opleiding.

Een zwaaiende nog wel, dat levert echt een boel bonuspunten op !!Rond die tijd is ook de benaming 4 baans wegen en 2 baans wegen afgeschaft :+Paar jaar terug eens gedaan met collega. Beiden diensthelm op en dan in de auto rondrijden door de winkelstraat.

Het viel een aantal mensen op maar ze leken het niet eens vreemd te vinden :?
Voor ons was de lol er iig snel vanaf B|Vanaf jouw toetsenbord vind ik dit niet eens een vreemde/onverwachtse opmerking.:^ Straks gaan er nog mensen hun tijd doorbrengen op een forum over motoren. Stelletje debielen....Zucht.... :^'vroeger'...vroeger sneden we elkaar hoofd eraf als de kop van je buurman je niet aan stond.

Solidariteit ?
In de tijd dat het zwaaien nog 'echt' was....toen was er idd solidariteit. Tegenwoordig niet meer.
3/4 van de zomermotorrijders rijdt motor om te laten zien hoe stoer ze wel niet zijn. Kijk 's, ik rij motor, broemmmbroemm...Hey, een terrasje *D En na in totaal 34 kilometer gaat ie de schuur weer in en plaatsen we 6 foto's op FB. En zetten daar gelijk een vraag neer: Help, hoe moet ik de olie controleren. Help, hoeveel lucht moet er in mijn banden ?

Solidariteit... tegenwoordig rijden 99 van de 100 motorrijders gewoon (zwaaiend) verder als je met een kapotte motor langs de kant staat.
En als je bij een motorzaak een motorrijder tegen komt dan kun je het over de kleur van de motor hebben, alle andere details hebben ze geen idee waar je het over hebt.

Jawel, motor rijden en motor rijders is/zijn nog leuk !! Maar het gaat nu om heel andere dingen, sociaal samen op t terras enz en veel minder om echte kilometervreters.



Ja de echte motorrijder is bijna uitgestorven wild ;( ,mannen zonder behoefte aan een koekblik rijbewijs :r ,de winter doorrijders, :] mannen met vliegen tussen hun tanden :9~ ,mannen die zelf het onderhoud deden aan hun motor :Y ,bijna niet meer te vinden. :N ;( ;)
 
Het zit zo meneer blauwe man,ik moet om 18:30 weg,heb op het monument niks beters te doen dus post ik maar een eind weg :P ,(in meerdere topics overigens,dat dan weer wel).
Ook moet ik typen dat kortzichtige,intolerante,inzichten van enkele (mede)motorrijders omtrent motorscooters rijders me zorgen baren ;( (daarover gaat mijn meeste inbreng)
Over 20 minuten heb je geen last meer van me :W en kun je verder je eigen "wijze" inbreng voortzetten :t

Als laatste,doet U nogal veel moeite om al mijn reacties op te zoeken en te quoten.Ik voel me vereerd :Y :t

Zeg maar je hoor.

En compliment, dit is je leukste reply ever :+

Ik hoop dat je dit nog leest voor de 20 minuten om zijn :P




Ja de echte motorrijder is bijna uitgestorven wild ;( ,mannen zonder behoefte aan een koekblik rijbewijs :r ,de winter doorrijders, :] mannen met vliegen tussen hun tanden :9~ ,mannen die zelf het onderhoud deden aan hun motor :Y ,bijna niet meer te vinden. :N ;( ;)

Aaahhh... jij snapt 'm !! :} :}

Ach, motor rijden is en blijft leuk. Motorrijders ook.

Maar er is absoluut een verschil met een x aantal jaar geleden. Dat zullen ook de professionele sleutelaars ervaren aan hun klanten.
Er zit gewon verschil in de reden van het motor rijden en de redenen om te blijven motor rijden. Naar mijn idee was het vroeger meer 'een manier van leven' en tegenwoordig een hobbyartikel waarbij men een rijbewijs en motor heeft maar er verder weinig vanaf weet en met alles wat erbij komt ook weinig feeling heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik was vroeger (voor mijn motorcarrière) solidair naar mijn collega blikkers met één werkende koplamp. Altijd zwaaien en seinen. Ik voelde mij in die tijd echt verbonden.

Nu ik dit topic heb gelezen, vraag ik mij bij elke niet zwaaiende motorrijder of dat misschien Buellbloke wel niet is. Had ik het maar nooit gelezen. -O-
 
:+ :t





Ik was vroeger (voor mijn motorcarrière) solidair naar mijn collega blikkers met één werkende koplamp. Altijd zwaaien en seinen. Ik voelde mij in die tijd echt verbonden.

Nu ik dit topic heb gelezen, vraag ik mij bij elke niet zwaaiende motorrijder of dat misschien Buellbloke wel niet is. Had ik het maar nooit gelezen. -O-

HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/fUvEyclQjdI?rel=0" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
 
Zeg maar je hoor.

En compliment, dit is je leukste reply ever :+Aaahhh... jij snapt 'm !! :} :}

Ach, motor rijden is en blijft leuk. Motorrijders ook.

Maar er is absoluut een verschil met een x aantal jaar geleden. Dat zullen ook de professionele sleutelaars ervaren aan hun klanten.
Er zit gewon verschil in de reden van het motor rijden en de redenen om te blijven motor rijden. Naar mijn idee was het vroeger meer 'een manier van leven' en tegenwoordig een hobbyartikel waarbij men een rijbewijs en motor heeft maar er verder weinig vanaf weet en met alles wat erbij komt ook weinig feeling heeft.

Ik hoop dat je dit nog leest voor de 20 minuten om zijn :P

Ja motorrijden was voor mij een bewuste keuze,ook al was het thuisfront een vervende tegenstander van alles wat 2 wielen en een motorblok had,ze hebben wat moeite gedaan om
mij in een koekblik te krijgen in plaats van een motor.Maar ja ik moest en zou motor gaan rijden,wat heb ik een kou geleden,in die tijd waren winters nog echte winters,maar lak aan, gewoon op de motor bij - tig graden naar mijn werk, ijzel,sneeuw,pekel,gewoon gaan met die banaan,ik voelde mij de enigste motorrijder in Nederland op de weg,andere motorrijders
kwam je maar zelden tegen.Ik heb in die tijd al het onderhoud zelf gedaan,naar een motorzaak ging ik alleen om onderdelen te halen of met een bak koffie met collega motorrijders slap te ouwehoeren over motoren.Banden wisselen deed ik ook zelf in de garage met ouderwetse bandenlichters en zeepsop als glijmiddel.Ook buiten het woon-werkverkeer om werden er veel km,s gemaakt,en natuurlijk naar de TT op de motor.
Dat waren nog eens tijden,tegenwoordig zijn het watjes die alleen buiten komen
als het 20 graden is en dan het liefst alleen maar in het weekend,laten het sleutelen aan een
motorzaak over en praten nauwelijks nog met andere motorrijders.Kortom koekblikvolk
is het wat trendy probeert te zijn,ik zie ze semi stoer lopen in hun snelle motorpakken
met kneesliders die je tegemoet glimmen van maagdelijkheid,en banden met schaamranden
zo groot dat alleen het midden van de band slijtage vertoont ,als ik dat zie moet ik heel hard lachen,maar eigenlijk is het te erg voor woorden :+ :Y

Wat motoragenten betreft,er reden soms een aantal gewoon met ons mee,kijken wie het hardst door de bocht kon,dat waren toffe gasten,en ook snelle jongens op hun dienstbrommers. :] *O*
 
Laatst bewerkt:
hand opsteken,knikken,voet uitsteken,wijzen naar de grond
aan die zever doe ik niet meer mee
is meer iets voor kudde dieren :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan