Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Ik zag ergens een lijstje voorbij komen waarop de Ducati stats van VR en JL stonden, dit was nagenoeg gelijk ( jl vaker podium )

Je moet niet naar de podia kijken want dan betrek je er de factor "andere teams en rijders bij".
Wil je goed vergelijken moet je de rondetijden beoordelen en daarin diverse wegingsfactoren meenemen voor de diverse "omstandigheden" zoals bandenkeuze, temperatuur, vochtigheidsgraag etc...
Moeilijke vergelijking in ieder geval.
 
Mooi man de zoveelste zinloze discussie over hetzelfde onderwerp Zzzz. Nog 6 weekjes en het race seizoen begint weer.
 
Mooi man de zoveelste zinloze discussie over hetzelfde onderwerp Zzzz. Nog 6 weekjes en het race seizoen begint weer.

Ach het is redelijk stil rond de toppers...dus dan kijken we even rond bij de subtoppers.
 
:?

kun je een voorbeeld noemen?
want ik weet echt niet of je dit positief of negatief bedoeld.

Als je dit positief bedoeld en dan alleen over zijn races, denk ik dat Zarco toch een stuk meer een spraakmakende rijder was dit jaar.
Zo ook Vinales (als die nog onder "de nieuwe lichting" valt) die vorig jaar erg verraste op de nieuwe Suzuki en Miller, die op zijn aftandse Honda leuke dingen heeft laten zien.

Verder heeft Lorenzo op de baan weinig laten zien.
Als meervoudig wereldkampioen volledig zoek gereden door zijn teammaat is ook spraakmakend, maar niet echt positief...

Op de baan zijn er vele toppers bijgekomen, bedoelde ook meer naast de baan, Lorenzo durft zich nog uit te spreken ook al komt dat zijn populariteit niet altijd ten goede, Crutchlow, Miller doen dat ook vaak genoeg. Bij bv marquez en Vinalez krijg je alleen politiek correcte antwoorden en verder kom je misschien wel nooit te weten hoe iemand in elkaar steekt, maar misschien komt dat nog.

Sommige mensen boeit dat helemaal niets omdat ze het alleen interesseert wat er op de baan gebeurd, ik wil ook graag een beetje weten hoe een coureur als mens in elkaar steekt, anders kan ik net zo goed naar robots kijken die hun rondjes draaien.
 
als je weet dat het een compleet andere fiets is waar om zet je er dan neer ''rossi faalde ook op een ducati''? appels en peren.
de ducati van 2017 is gewoon een winnaars motor.
Ik geloof dat jij het niet helemaal begrijpt ik knal Rossi niet neer :N ik ben zelf een fan van de nummer 46 maar hij faalde wel op een Ducati of was het een ander merk :?..............

Dat de 2017 een geheel andere Ducati is dan de versie waar Rossi mee reed snapt een koe nog wel,alhoewel.
 
Rossi reed iedere wedstrijd op een andere Ducati : dan weer een ander frame , dan weer een andere achterbrug , dan weer ander frame en achterbrug kortom ze bleven zoeken.
 
Juist omdat dovi het zo goed deed werd er , denk ik , meer van JL verwacht.
Ik zag ergens een lijstje voorbij komen waarop de Ducati stats van VR en JL stonden, dit was nagenoeg gelijk ( jl vaker podium ) alleen vind ik dat er ook naar de teamgenoot gekeken moet worden , Vr deed het beter dan zn teamgenoot destijds, Jl deed het een stuk minder.

Als met al blijft het appels met peren vergelijken !

Niet helemaal eerlijk dit.
Nu ben ik totaal geen JL 'fan' maar Dovi zit al wat langer op de Duc
en is er meer mee bekend (buiten de aanpassingen etc).
Appels en bananen :+

Wellicht dat JL dit jaar wel beter weet te scoren, voor de JL liefhebbers uiteraard.
Toch zie ik Dovie het liefst voor JL O-)
 
Rossi reed iedere wedstrijd op een andere Ducati : dan weer een ander frame , dan weer een andere achterbrug , dan weer ander frame en achterbrug kortom ze bleven zoeken.
Fakes news, er werd immers gezegd dat Ducati helemaal niet luisterde naar Valentino. :+ :+
 
The real deal
full


full
 
Niet helemaal eerlijk dit.
Nu ben ik totaal geen JL 'fan' maar Dovi zit al wat langer op de Duc
en is er meer mee bekend (buiten de aanpassingen etc).
Appels en bananen :+

Wellicht dat JL dit jaar wel beter weet te scoren, voor de JL liefhebbers uiteraard.
Toch zie ik Dovie het liefst voor JL O-)

Ik had het woord "dan "nog even toe moeten voegen zie ik wel..
Als er dan toch naar lijstjes gekeken word ;)
 
Lorenzo verpulvert ronderecord op laatste MotoGP-testdag Sepang

Jorge Lorenzo heeft de derde testdag op het circuit van Sepang als snelste afgesloten. De Ducati-coureur reed in de ochtendsessie het ronderecord aan flarden.

Onder zeer warme omstandigheden werd de derde testdag voor de MotoGP-coureurs op het Sepang International Circuit afgewerkt. Halverwege de ochtend ging de temperatuurmeter richting de 54 graden Celsius. Het weerhield diverse teams er niet van om aerodynamische zaken te testen, ook de snelheid zat er aardig in tijdens de derde testdag.

Ducati-piloot Lorenzo reed na twee uren in de ochtendsessie een 1.58.830 en zou daarmee de test ook als snelste eindigen. De Spanjaard reed het oude ronderecord van Marc Marquez uit de boeken die tijdens de wintertest van 2015 een 1.58.867 reed. Daarvoor was Dani Pedrosa de rapste met een 1.59.009. De Honda-man bleef in het restant van de sessie op de tweede plaats staan. Cal Crutchlow werd derde op een halve tiende van Pedrosa.

Bron en foto motorsport.com

motogp-sepang-january-testing-2018-jorge-lorenzo-ducati-team.jpg


Is natuurlijk maar een test maar hij heeft wel een beter gevoel bij deze duc gaf hij onlangs aan.
Hopen dat hij dit seizoen voor de prijzen mee kan doen.
 
De test daarna was iets minder goed verlopen. :')

Maar eindelijk begint het seizoen weer dit weekend. :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan