Grand Prix of Qatar 16 - 18 maart 2018

Wie pakt de eerste overwinning?

  • Marquez

    Stemmen: 13 17,6%
  • Rossi

    Stemmen: 19 25,7%
  • Lorenzo

    Stemmen: 7 9,5%
  • Dovizioso

    Stemmen: 24 32,4%
  • Zarco

    Stemmen: 8 10,8%
  • Pedrosa

    Stemmen: 1 1,4%
  • Petrucci

    Stemmen: 0 0,0%
  • Miller

    Stemmen: 1 1,4%
  • Vinales

    Stemmen: 1 1,4%
  • Crutchlow

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    74
DYaDK0hWsAMCUaE.jpg
 
Nogal wat glijpartijen in FP1, Rossi zit er goed bij zeg! Maar 0.061 achter Dovi! :} Vinales en Pedrosa nagenoeg onzichtbaar maar bouwen misschien hun weekend rustiger op, Lorenzo zit er al goed bij maar stond zich ook alweer vreselijk op te winden in de box.
 
Laatst bewerkt:
Wilde eigenlijk wel eens een MXGP meemaken en dacht er daarom over na om dit weekend naar Valkenswaard te gaan, maar nu zit ik thuis met griep en dus dan maar aan de buis gekluisterd voor Qatar.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik echt bijzonder veel zin heb in het nieuwe seizoen! In de persconferentie vond ik vooral Vinales wat op het defensief, die lijkt niet echt ontspannen of er al helemaal klaar voor te zijn. De rest oogde ontspannen, klaar om te racen! 8-)

Bendsneijder in de Moto2 en genoeg vertier in de Moto3 (ik zet mijn kaarten in op Sasaki), maken voor wederom een prachtig seizoen! *O*

Gelukkig Nieuwjaar allemaal! :P

Beterschap ,....hier nog eentje snip verkouden terug gekomen uit de USA .
Maar dan pak je in Augustus Lommel ,...ook een waanzinnige sfeer met veel publiek en een zandbak waar Herlings zich beren strek voelt
 
Beterschap ,....hier nog eentje snip verkouden terug gekomen uit de USA .
Maar dan pak je in Augustus Lommel ,...ook een waanzinnige sfeer met veel publiek en een zandbak waar Herlings zich beren strek voelt
Goed idee, Lommel! Assen gaat mij niet lukken in september, helaas, want dat is traditioneel een drukke maand qua werk. Lommel moet ik even opschrijven in mijn agenda.

Jij ook beterschap dan maar!
 
Nogal wat glijpartijen in FP1, Rossi zit er goed bij zeg! Maar 0.061 achter Dovi! :} Vinales en Pedrosa nagenoeg onzichtbaar maar bouwen misschien hun weekend rustiger op, Lorenzo zit er al goed bij maar stond zich ook alweer vreselijk op te winden in de box.

Het is een vertekend beeld.
De temperaturen zijn u een stuk hoger als straks.
Daarmee veranderd de grip ook en automatisch de bandenkeuze ook.
Ik begreep via MotoGP.com dat ze nu de banden gebruiken die voor als het er echt toe doen niet gebruiken.
 
Was een aanbieding tot 15 maart 23:59 :+

Ik had een doorlopend abo op de player en betaalde € 4,95/maand dus bijna €60,-/jaar.
Zag deze aanbieding voor € 29,95 en heb mijn abo opgezegd en heb net een nieuw abo afgesloten.
ff een reminder in de gmail-agenda dat hij volgend jaar automatisch wordt verlengd en anders dan eventueel weer opzeggen.


Moet ik de pc nog ff een paar dagen terug in de tijd zetten dus :+

Story of my life : altijd te laat voor de leuke dingen :')
 
Ja netjes, maar jammer dat Gardner, die tijdens de test altijd achter Bo stond, nu voor hem staat. Ook al zijn het slechts de trainingen.
Is natuurlijk wel de eerste die hij wil verslaan, maar aan de andere kant geeft het wel een goed mikpunt v.w.b. op deze baan nog meer mogelijk is met die Tech 3 fiets.
 
En het verschil is 0,3 en dus 7 plekken. Bo reed voor het eerst vandaag op dit circuit, bij de testen was hij ook niet vanaf dag 1 sneller. Daarbij is Gardner ook geen pannnekoek.
 
Tatsuki Suzuki uit de Moto3 moet zich met een gebroken pols alweer afmelden na een valpartij in FP1. Erg balen voor hem, ben je daar helemaal voor naar Qatar gekomen... -O-
 
Risico van het spelletje...mn maat zn zoon brak zijn kuitbeen in Tampa tijdens 1e kwalificatie....einde verhaal 🤧
Bendsneijder heeft het spelletje vooralsnog goed in de smiezen, 16e na FP3 op 8-tiende van de kop, Gardner 13e. Zit echt niet veel tussen. Bendsneijder lijkt een comfortabeler debuut mee te maken dan Joan Mir, die de Moto3 vorig jaar zo domineerde. Maar Mir komt terug van een blessure en heeft ook veel testtijd gemist.

Goed om ook Barbera er weer bij te zien op een zevende plaats, maar gezien de hoge temperaturen is het nog maar afwachten hoeveel data bruikbaar is voor de QP later vandaag.
 
Zo meteen na FP3 van de MotoGP en tussen de QP van de Moto3, vindt race 1 plaats van de Idemitsu Asia Talent Cup, en dat is gratis live te kijken via YouTube:

 
Bendsneijder heeft het spelletje vooralsnog goed in de smiezen, 16e na FP3 op 8-tiende van de kop, Gardner 13e. Zit echt niet veel tussen. Bendsneijder lijkt een comfortabeler debuut mee te maken dan Joan Mir, die de Moto3 vorig jaar zo domineerde. Maar Mir komt terug van een blessure en heeft ook veel testtijd gemist.

Goed om ook Barbera er weer bij te zien op een zevende plaats, maar gezien de hoge temperaturen is het nog maar afwachten hoeveel data bruikbaar is voor de QP later vandaag.

Bo boek veel progressie
..super om te zien en dat geeft een boost voor de rest van het seizoen, misschien wat te voorbarig van mijn kant maar ik heb goede hoop op een mooi resultaat dit seizoen.
 
Laatst bewerkt:
0.001 sec. verschil tussen Antonelli en Martin, top om Antonelli weer op pole te zien! Livio Loi 18e...
 
20e na de eerste Moto2 kwalifactie voor Bendsneijder is echt geen ramp denk ik, Gardner laat zien dat er met 3 a 4-tienden winst zeker op de deur van de top 10 geklopt kan worden. En met een plekje achter Barbera en enkele plekken voor regerend Moto3 wereldkampioen Joan Mir, heeft hij het gewoon goed gedaan.

Aansluiting houden met de puntenklasseringen morgen en hij kan wat mij betreft terugkijken op een positief debuut.
 
Laatst bewerkt:
Is ook lastig in te schatten hoe zwak die fiets van Tech3 is.
Ik weet eerlijk gezegd niet of het contract van Bendsneijder voor twee jaar is of niet, maar ik ving eerder vandaag op via de world feed van motogp.com dat Tech 3 Moto2 volgend jaar afscheid neemt van het Mistral chassis en op KTM verdergaat. Dat, en het nieuwe KTM MotoGP team van Poncharal, samen met Bo's KTM Moto3 geschiedenis en persoonlijke Red Bull sponsoring... die jongen zit echt goed als er niets geks gebeurt en hij zich positief blijft ontwikkelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan