MyRouteApp Navigatie

Vandaag de Navigatie app voor een A naar B route getest in de auto. Tsja, wat moet ik zeggen... Hier is nog heel veel werk aan de winkel.
Heikel punt is toch echt de belabberde auto-zoom in 2D modus; die zoomt zover in dat je geen zicht meer hebt op de eerst volgende afslag. Tot het moment dat je 100+ rijdt is het overzicht goed, maar op kruisingen (waar je gewoon rechtdoor gaat) wordt er ook zomaar ingezoomd. Zoom level is niet in stellen...

Deze app is het momenteel niet waard om er geld voor te gaan betalen.
 
Ik vond het wel stoer dat ze weer met een navigatie app op de markt kwamen terwijl er al zoveel heel erg goede zijn, ja ook gratis! Helaas lees ik hier veel negativiteit voor als je net wat meer wilt dan van A naar B. Ik heb nog even getwijfeld om deze aan te schaffen maar ik heb nog teveel plezier met mijn redelijk nieuwe Rider450.
Terwijl de MRA van hun juist zo enorm fijn werkt. Misschien zijn ze te snel op de markt gekomen met deze navi app.....
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook op zoek naar vervanging van mijn TomTom Rider. Myrouteapp heel lastig. Ik heb via Facebook wel vragen gesteld maar ik werd met een kluitje het riet in gestuurd. Ik had vragen over het maken van de route in Tyre (het logo van Tyre staat vaak op de mra website) en dan gaan rijden met de navigatie appv van mra. Maar ik moest de routes maken in mra online zeiden ze. Ik gaf aan; ok, maar ik ben het gewend in Tyre. KAN het uberhaupt wel? Het was niet te adviseren zeiden ze. Wat was het probleem dan? Geen antwoord......

Nu heb ik gisteravond mijn routes uit Tyre in TomTom Mydrive gezet (gewoon de Mydrive online). De gratis app op mn telefoon pakt de routes direct op; en het werkt super.

Als ik weg ga op de motor zet ik mn abo voor tomtom aan; kost 5,99. ik ga ongeveer 2 weekenden per maand weg. Kost me dus 12 euro per jaar.

In de auto heb ik wel vaste navi zitten. gebruik het verder niet zoveel. DUs die 75km is meer dan genoeg. :) Ik vraag me af (omdat ik de routes in Tyre maak): wat is dan nog het voordeel van MRA? De functies (kronkelroute etc) zitten ook wel in mydrive van TomTOm. En zelfs op hun app voor Android. (heb een Samsung).

Nu maar op zoek naar een waterdichte houder voor mn mobiel. Die kosten ook weinig meer tegenwoordig. :)
 
My Route App is tot nu toe gewoon een A naar B navigatie die goed overweg kan met zelf gemaakte tracks. Wil je meer dus kronkelroute naar een bepaald punt of een rondrit dan heb je er niks aan. Je moet dan werken via MyrouteApp online. En een Gold Account daar hebben. Al met al een hele dure oplossing.
Mydrive van TomTom en de GO app werken beter en zijn goedkoper. En dan heb je ook nog verkeersinformatie en flitsermeldingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook op zoek naar vervanging van mijn TomTom Rider. Myrouteapp heel lastig. Ik heb via Facebook wel vragen gesteld maar ik werd met een kluitje het riet in gestuurd. Ik had vragen over het maken van de route in Tyre (het logo van Tyre staat vaak op de mra website) en dan gaan rijden met de navigatie appv van mra. Maar ik moest de routes maken in mra online zeiden ze. Ik gaf aan; ok, maar ik ben het gewend in Tyre. KAN het uberhaupt wel? Het was niet te adviseren zeiden ze. Wat was het probleem dan? Geen antwoord......

Dat ze ontwijkend waren is mij niet vreemd maar ze hebben eigenlijk wel gelijk (of ik heb iets gemist). Je kan alleen routes starten die in MyRouteApp gemaakt zijn omdat de Navigatie alleen rechtstreeks in die database kijkt. Externe GPX bestanden is bij mijn weten (nog) niet mogelijk.
 
Het schijnt wel te kunnen. Maar dan moet ik het maken via Tyre, uploaden in mn account van MRA en dan koppelen met navigatie. Niet echt fantastisch dus. De mogelijkheden van TomTom mydrive (kronkelroute en hoogteverschillen etc) zijn toch wel heel leuk om mee te spelen. Zeker omdat je er een rondrij-route mee kan maken zonder dat het allemaal geld kost online.
 
Ik zou me toch eens verdiepen in MRA. Het werkt echt heel fijn, veel fijner als in Tyre waar ik eerst mee werkte (vind ik..) Ik was zo enthousiast dat ik na enige tijd de Gold versie heb aangeschaft en heb daar geen spijt van. Voor mij dus geen Tyre meer....
Daarmee zeg ik niet dat MRA zaligmakend is maar sluit beter aan bij de moderne navigatie apparaten.
 
Laatst bewerkt:
My Route App is tot nu toe gewoon een A naar B navigatie die goed overweg kan met zelf gemaakte tracks. Wil je meer dus kronkelroute naar een bepaald punt of een rondrit dan heb je er niks aan. Je moet dan werken via MyrouteApp online. En een Gold Account daar hebben. Al met al een hele dure oplossing.
Mydrive van TomTom en de GO app werken beter en zijn goedkoper. En dan heb je ook nog verkeersinformatie en flitsermeldingen.
Tja, wat is duur ?
Ik vind die €75 voor LifeTime Gold member zijn geld wel waard. En ik ben niet de enige gezien de vele positieve reacties daarover.
Zelfs Sonsan, die eerst stellig wilde vasthouden aan Tyre, ging om.

Heb je zelf die maand proefperiode MRA Gold al geprobeerd ?
 
Laatst bewerkt:
Nee, daar gaan we mee bezig! Maar ik voelde mij een beetje bekocht met die navigatie app eigenlijk. Ik had daar meer van verwacht! Maar goed, dat komt misschien nog...
 
Ik zou me toch eens verdiepen in MRA. Het werkt echt heel fijn, veel fijner als in Tyre waar ik eerst mee werkte (vind ik..) Ik was zo enthousiast dat ik na enige tijd de Gold versie heb aangeschaft en heb daar geen spijt van. Voor mij dus geen Tyre meer....
Daarmee zeg ik niet dat MRA zaligmakend is maar sluit beter aan bij de moderne navigatie apparaten.
Wat is de exacte toegevoegde 'extra krachtige tools' van de Gold MRA dan?

De gratis MRA spreekt mij tot nu toe goed aan. Makkelijk routes maken op Google Maps, makkelijk eettentjes en tankstations vinden. Ik ben benieuwd hoe dit dan vervolgens op de oude Zumo 660 werkt.

De TT Go Mobile navigatie ben ik deze week ook uitvoerig (in de auto) aan het testen en die werkt echt fantastisch :) . Ik zit ondertussen al met een schuin oog naar een Tom Tom Rider te kijken. De manier waarop je een route of een eindbestemming van Mydrive naar je Tom Tom apparaat door stuurt werkt echt bijzonder fijn.
 
Ik heb zelf een Samsung s7 edge dus waterdicht...aangezien ik nog steeds de eerste tomtom rider heb,dacht ik ik ga de navigatieapp uitproberen,ik ben immers ook myrouteapp gold member,dus makkelijk meteen mijn routes die in die navigation app komen...

dus vol goede moed deze steun gekocht

RAM Mount X-grip universeel (telefoon) houder

Eerste rit bij verticale stand,al meteen probleem door trillingen ging mijn gsm scherm van verticaal naar horizontaal...afijn scherm vastzetten dacht ik nog,maar ik vond daarna fijner om te rijden met een horizontaal scherm,en dat kan ik niet vastzetten!!!
Bleef een probleem bij butswegen hoe ik mijn scherm ook had staan...


Toen ging ik uitpoberen als ik een puntje voorbij rijd wat hij doet...
,want overkomt je zo tijdens een route ook vaak...
maar ik kon onderweg niet meteen vinden waar ik dat moest skippen en kwam erachter dat mijn gsm niet op mijn handschoen reageerde,
dus reactiesnelheid hiervan verhoogd en bij volgende rit uitgeprobeerd...........hmmmn
nopes dus,van de 10 keer dat ik met handschoen op scherm druk gebeurd er 8,5 keer niks....

eerste teleurstelling

teleurstelling twee

Ik had route in myrouteapp gemaakt en kon die met my navigation iet omdraaien,geen probleem doe ik het even in de myrouteapp ,die twee werken toch samen.....nopes dus bleef daarna fouten geven,tot drie keer toe alles overnieuw gedaan...en toen dacht ik bekijk het maar......
Verder regelmatig dat ik al bij de bocht ben,maar mijn pijl niet,nou kan ik toch redelijk goed vooruit kijken en ook met navigatie maar is toch een heel klein beetje irritant...



Al met al gebruikte het veel van mijn accu ,stroomkabel is nog onderweg uit China...

Goede dingen...

ik had overigens de offline kaarten gedownload,heb namelijk sd van 128 gb dus geheugen zat,hij deed het verder heel erg goed.
heel goede reactie snelheid steeds...

en wat ik best fijn vond is dat mijn man bijna geen benzine had en bij mynavigation app ,dichtstbijzijnde benzinestation er links meteen op staat op klikken ,is veel makkelijker als bij de TT.

Al met al ben ik dus wel tevreden over mynavigation app.............

maar wat heb ik daaraan als ik hem niet met mijn handschoenen kan bedienen.

en oh ja de app zet mijn gsm geluid meteen op stil!!!!

Als ik mijn internet wel aanlaat gebruikt hij toch mb denk ik,en whatsapp etc als die binnen komen komen dan voor het beeld............

En als ik dan ergens sta en ik wil fotos maken,dan moet dus die gsm iedere keer eraf...hihihi
jSUWLfm.jpg

7dGS7N3.jpg


denk dat ik even een jaar nog met mijn oude tt doorrijd en dan maar de 550 ga aanschafen ..


Nou dat was even mijn ervaring,ooh ja hierboven vroeg iemand of je goed bochten kan zien,ja natuurlijk vooral in de verticale stand kan je ver vooruit kijken...

toedeloe karin
 
Nagenoeg geen enkele telefoon is met de handschoenen aan te bedienen. Ik begrijp de teleurstelling maar dat is nu eenmaal de stand van de techniek
Kijk eens naar Nanotips of lik even aan de handschoen voordat je het scherm wil bedienen.

Dat de pijl achterloop bij de werkelijkheid klopt. Dat deze achter loopt vind ik niet zo erg maar de MyRoute Navigatie loopt echt veel achter. 100 meter is het al gauw. Dat doet de Rider 400-serie overigens ook maar dan wat minder. Met een Garmin Zumo kan ik mij dit gedrag niet herinneren.

Het navigeren kost altijd veel stroom. Dat ligt niet aan MyRoute. Bij andere apps zal het stroom verbruik gelijkwaardig zijn. Een voeding bij de hand (of een dikke accu) is gewoon noodzakelijk
 
Ik las op Facebook iemand die een speciaal naaigaren had gekocht, en daarmee zijn handschoenvingertop had voorzien. Bij hem was het probleem opgelost.
Ik zal eens zoeken of ik terug kan vinden wat dit precies was.
 
Die naaigaren zal vast wel impact hebben de waterdichtheid van de handschoen.
 
Ik heb mijn handschoen voorzien van LilyPad geleidendnaaigaren. De smartphone is nu veel beter te bedienen. Zelfs op de TomTom Rider 410 werkt het bedienen mer handschoen nu stukken beter.

Nu ben ik een mooi weer rijder met zomerhandschoenen achter beschermkappen en handvatverwarming dus maak ik me niet zo druk om het waterdicht zijn van de handschoen. Goed ademen tegen zweten is voor mij belangrijker.
 
Ik kocht vorige week nieuwe doorwaaihandschoenen van Revit, daar blijken vingertips op te zitten waarmee een smartphone bediend kan worden. Had ik er net een nanotip opgeplakt ;)
Andere handschoenen kon ik de nanotips nog wel voor gebruiken gelukkig.
 
Goede tip.
Mijn advies voor mensen die er over zitten denken om een jaar abonnement te nemen. Pak de actie. Volgens de tekst is April de laatste maand dat ze aanbieden.

Om eerlijk vraag ik mij al een tijdje af hoe lang ze het onbeperkte abonnement nog blijven aanbieden. Volgens kan het kostentechnisch nooit uit.
 
Weet iemand of het mogelijk is om meerdere routes vanuit MRA in één keer op te slaan op je computer ?
Nu moet dat per route, en elke keer aangeven dat het GPX moet zijn ipv ITN.
 
Voor de kritische noot..... Ik zou het niet doen die koop. Ik heb het ook lang overwogen, maar zelf niet gedaan.

Je kunt beter een combo van de gratis versie, tyre, tomtom en andere input gebruiken. Ik vis veel routes van allerlei sites af. Van anwb, promotor, facebook groepen en knmv tot vele, vele websites en hier van motor-forum ook!

Bewerk ze in Tyre en zet ze op mn tomtom account. Zo kan ik via mn mobiel makkelijk rijden! Voorheen zette ik ze op mn tomtom rider. Zelfde idee.

Ik kan ook zelf gratis in tomtom (met standaard gratis account voor tomtom mydrive) een rondrit plannen. Of een spannende kronkelrit als ik wil. Die kan ik dan via mydrive of tyre bewerken en rijden maar!
 
Uiteindelijk toch maar geupgrade naar Gold Member. En vanmiddag geprobeerd een gedownloade route te rijden. Helaas krijg ik om de paar kilometer een melding in de trant van "Helaas kunnen we niet verder navigeren" en is de route weg.
Ik was even bang dat het aan de telefoon lag. Maar TomTom GO en Calimoto werken wel gewoon.
Ik ga nu proberen de app eraf te gooien en opnieuw te installeren.
 
Heb je een nog data beschikbaar op je simkaart of heb je op de momenten van de foutmeldingen wel een dataverbinding. Zo nee, dan ligt hier het probleem.

Probeer in de instellingen eens de optie "Offline Modus" en kijken wat de app dan doet.

De app is helaas gek op data.
 
Terug
Bovenaan Onderaan