Op zoek naar zijspan voor aan mijn Guzzi

Vanavond de spullen voor de zijspan uitgezocht de aansluit spullen lijken allemaal wel voor een guzzi het past wel op Mn Cali zo te zien.
Dat is weer een meevaller dan al zijn sommige stukken wel van erg dik ijzer, ik bedoel dan gewoon massiev rond i.p.v. van buis en dat is dan 40 mm.
Het stuk dat onder bij de duo voetsteun komt is wel 25 mm dikke plaat met daaraan de aansluiting gelast.
Ik ga maar eens proberen dat wat af te slanken, hier zit zomaar met gemak 20 kilo winst in en dan nog voldoende stevig om de Squire aan vast te maken.
 
Nog een paar wielbouten gekocht on line voor de Squire die ontbraken bij de koop.
Het is ook uit Engeland natuurlijk van een mini en die zijn er genoeg.
Na wat rond kijken op www koop je die bij cvm parts.
Dan kunnen we verder, het wiel er aan en de hoogte bepalen van het frame.
Komt er toch schot in de zaak op den duur.
 
Vandaag het midden van het zijspan frame bepalen, dan kunnen we verder met het meten waar ik alles wil hebben en de looks hoe het er uit gaat zien.
Dan als alles op zijn plaats staat de aansluitingen passend maken.

En foto’s daar moet ik echt aan denken om dat te doen ik doe mijn best!
 
Een foto eens zien of dat lukt.
full
 
Ben nu begonnen met het afslanken van de zijspan aansluitingen.
Das niet alleen erg dik ijzer maar ook erg goed ijzer de slijper heeft er moeite mee, en we hebben vreemde vonken die af komenmaar op den duur gaat er wel af dat wel.
Ik vond de stukken al slecht afgewerkt erg grof en de sporen vd snijbrander kon je erg goed zien.
Nu weet ik waarom er niet meer was afgewerkt.
Ik hou gewoon vol alles pasmaken en afwerken.
 
Inmiddels ben ik zover dat alles past, de schoorstangen zijn langer gemaakt en nu verstelbaar de onderste klemstukken van Squire passen weer.
De zijspan heeft aan een Guzzi gezeten, maar zat er wel erg dicht op nu is er meer afstand vd de motor en blijft de spoorbreedte nog gewoon te noemen (1300 mm)
alles kan nu worden afgelast maar eerst eens wat opruimen in mijn schuur, door al het slijpen is er een flinke laag zwart overal op neer gekomen.
Ik had een zeil opgehangen in de richting van de vonken om alles beetje schoon te houden en dat werkt wel, de laag ijzer die er af komt ligt dan mooi op een hoop.
 
Het heeft even geduurd maar hier is meer dan allen aan de zijspan te werken.
Vanmiddag weer tijd om verder te werken aan alle koppelingen ik was begonnen alles af te slanken en de lassen mooier te maken.
Nog meer los gemaakt wat ik als proef weer had vastgezet en maar slijpen en polijsten.
Heel de schuur ziet zowat zwart van al het stof, nu is er weinig zicht werk voor een foto.
Het is veel klein afwerk werk om alles netjes bij de natlakker te brengen.
Ondertussen een 12 inch wiel gevonden van een mini die vervangt het 10 inch wieltje, ik kon gewoon ruilen, nieuwe wiel bouten en moeren er aan.

Ik zoek nog de rubbers voor de ophanging van de zijspan bak weet iemand een adres?
 
Oma even aan de kant zetten het is weer al lang geleden dat ik een update gaf.

Er is niet veel te vertellen er is weinig gedaan aan de zijspan/motor mijn echtgenote was in het ziekenhuis en die heeft zorg nodig en dat moet je tegenwoordig zelf doen, dus gaat al mijn tijd op aan zorg en huishouden.
Er is ook nog goed nieuws een kleinzoon er bij wat een feest weer.
Nu komt alles tegelijk maar na de Pasen hoop ik verder te kunnen aan Mn frame, koppelingen, en wat er nog meer moet gebeuren.
Om nieuwe banden die zitten er nog maar een jaar of 15 aan!

Wel een straler gevonden, kan ik vd week eens wat spul afgeven gebeurt er toch nog iets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan