Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Ja, doorblazen gaat prima
Ga ik binnenkort proberen, dit was mijn eerste ritje met deze motor, valt dan tegen als je hem binne half uurtje een keer of 10-20 moet herstarten, wat overigens meteen lukt!
Dacht zelf (vroeger aan autos gesleuteld) aan automatische choke, maar verklaard niet dat toerental van 3000 tijdens ritje.
 
.....
Dacht zelf (vroeger aan autos gesleuteld) aan automatische choke, maar verklaard niet dat toerental van 3000 tijdens ritje.

Gelukkig heb je je goed ingelezen voor je de corsaro kocht :+
Sinds de intrede van injectie op motoren (zowel auto als motor) is de choke een slechte herinnering ;)
Zoek eens op mapping....
 
Ik heb zoiets ook gehad, was bij mij toen een storing. Deze is er weer uitgehaald en nadien nooit meer last van gehad. Motor startte toen ook erg slecht.
 
Ga ik binnenkort proberen, dit was mijn eerste ritje met deze motor, valt dan tegen als je hem binne half uurtje een keer of 10-20 moet herstarten, wat overigens meteen lukt!
Dacht zelf (vroeger aan autos gesleuteld) aan automatische choke, maar verklaard niet dat toerental van 3000 tijdens ritje.

Het afslaan doet me denken aan die van mij toen hij lang had stilgestaan en ik verdacht ook de software. Maar Go-Tech in Nuth gaf aan dat software uit zichzelf niet verandert ( ;) ) en zei dat waarschijnlijk de ethanol in de benzine de schuldige was (slecht functionerende injectors). Dus tank bijna leeg gemaakt en zo’n fles erin gekieperd, gestart en een half uurtje laten lopen. En waarempel .. hij begon hoorbaar beter te lopen na een tijdje. Dat een paar keer gedaan en toen was het probleem opgelost. Nog een paar tankvullingen het spil in de aangegeven dosering erbij gedaan om het af te werken en klaar. Dat hij hoger gaat draaien? Zou het kunnen dat een injector een beetje open blijft staan door vervuiling? In ieder geval goedkoop genoeg om het eens te proberen.
 
vandaag ontluchting slangen tank bekeken, allen open. testrit en na kwartiertje (motor 76gr) hetzelfde probleem, tankdop open of dicht maakte niet uit.
lijkt me meer op afstelling bij warme motor (mapping?)
misschien (toch) iets te maken met montage Termignoni uitlaat? zie mijn melding eergister?
ik weet/heb totaal geen historie van de MM omdat ik hem in november gekocht heb en sindsdien alleen een enkele keer heb gestart en warm gedraaid,
zal terug moeten naar motorzaak ivm garantie.
 
Had ook een probleem, knippers niet meer knipperen, natuurlijk midden in de file op de A2 :(

ff klikken, krijg je raadt het geluid :+ https://www.flickr.com/photos/monstromorini/25850363147/in/album-72157668629746196/

Dat is dus m'n overleden led-relais, na bijna 10 jaar trouwe dienst.

Nu een nieuwe, tijd heeft niet stilgestaan *D
38997888600_0107971f2e_c.jpg


Is kleiner dan de stekkers, toch maar ff geidentificeerd al vergeet ik nooit wat ;)
39912983015_6ba15e4115_c.jpg


En oh, ja: doet 't ook nog
 
Laatst bewerkt:
vandaag ontluchting slangen tank bekeken, allen open. testrit en na kwartiertje (motor 76gr) hetzelfde probleem, tankdop open of dicht maakte niet uit.
lijkt me meer op afstelling bij warme motor (mapping?)
misschien (toch) iets te maken met montage Termignoni uitlaat? zie mijn melding eergister?
ik weet/heb totaal geen historie van de MM omdat ik hem in november gekocht heb en sindsdien alleen een enkele keer heb gestart en warm gedraaid,
zal terug moeten naar motorzaak ivm garantie.

Mocht die er niet uit komen, lees dit even (weliswaar wat gedateerd): https://drive.google.com/open?id=0B4e_RmyRpN3JRmxxWF9BN1hOUHM

Tegenwoordig gebruiken de meesten guzzidiag ipv ducatidiag, werking software vrijwel gelijk:
http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
Handleidingen op het net eenvoudig te vinden.
 
vandaag ontluchting slangen tank bekeken, allen open. testrit en na kwartiertje (motor 76gr) hetzelfde probleem, tankdop open of dicht maakte niet uit.
lijkt me meer op afstelling bij warme motor (mapping?)
misschien (toch) iets te maken met montage Termignoni uitlaat? zie mijn melding eergister?
ik weet/heb totaal geen historie van de MM omdat ik hem in november gekocht heb en sindsdien alleen een enkele keer heb gestart en warm gedraaid,
zal terug moeten naar motorzaak ivm garantie.

Mwt eventuele mapping kan ik je helpen.
Geleerd van Monstro :) :t
 
*O* Op Zaterdag 14 april is er de NL Moto Morini gathering bij Stretta in Zwolle. Gratis toegang voor alle liefhebbers van Moto Morini met of zonder motor :] .
Aanvang 11:00 details volgen. Komt Allen!
 
Voor de liefhebbers heb ik een verslag van de week motorrijden op Sardinië (met Hombre).
De samenvatting: het-was-fantastisch!!! *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Jongens, nog mensen die interesse hebben in een middenbok onder de Granpasso (of Scrambler :+ )

Kit kost 250 euro en daar moet nog iets van 40 euro postzegels op want ze komen uit Italië.

Mailadres van de maker heb ik maar ivm spammen en zo, stuur ik die liever alleen via een pm'etje.

full
 
Laatst bewerkt:
Whow, dat ziet er netjes uit *O*. Helaas geen middenbok voor mijn Duc -O-

Ziet er goed uit en vlgs de maker past-ie ook onder de Scrambler. Dus dat gaan we even proberen, dat geklooi met losse bokjes vind ik echt mateloos irritant B|

Bestaan er geen aftermarket Monsterbokken?
 
Heb een setje kellermann's dark over (2 stuks), onbeschadigd moeten alleen gepoetst ;)

39108424810_cffb1af34e_c.jpg


40918307281_9890b4f9d3_c.jpg


Kost eur 50 excl.verzenden
 
In het kader fun met stekkers - voor mensen die eens met superseal's aan de slag willen:

De pennen horen bij de lange links, de moedertjes bij de korte rechts
27047204338_9530b3279d_c.jpg


De oranje silikonen tule zorgt voor waterdichte afdichting in de stekker, die eerst op de draad schuiven. Dan krimpen.
40876034742_0cb8f7ca80_c.jpg


Zelfde natuurlijk voor de contra stekker
26046463907_8cd27bb4a3_c.jpg



Ik gebruik een goedkope Knipex om te crimpen, werkt al jaren prima
40918307341_00c610d563_c.jpg


In de stekker schuiven tot de klik (wel op polariteit letten natuurlijk), bijna klaar
40919422131_6d5b12f888_c.jpg


Tot slot (bij de korte moeder) nog ff de rode zekeringsklem op zijn plek duwen, klaar ;)
40919422251_97274281b8_c.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan