het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog andere eerder nutteloze vraag ;)

Zijn er hier mensen die hun Tiger makkelijk op 1 wiel krijgen? Bij mijn Bandit ging dat heel vlot met gas open/dicht in 1ste. Tiger schiet vooruit maar komt zo amper omhoog. Heb ook eens geprobeerd in 2de tot 6000 toeren en dan koppeling in/uit...zelfde effect.
 
Nog andere eerder nutteloze vraag ;)

Zijn er hier mensen die hun Tiger makkelijk op 1 wiel krijgen? Bij mijn Bandit ging dat heel vlot met gas open/dicht in 1ste. Tiger schiet vooruit maar komt zo amper omhoog. Heb ook eens geprobeerd in 2de tot 6000 toeren en dan koppeling in/uit...zelfde effect.
Normaal in 1ste gaat hij sowieso omhoog als je ff open dicht doet.

Bij mij met de aanpassingen en de nieuwe mapping komt ie van zichzelf omhoog in 1ste en geeft hij een sprongetje in 2de :p
 
dames en heren, u heeft er officieel een lid bij.
zojuist de tiger 1050 gekocht en meegenomen van streetfighter.
t was een lange en koude rit naar huis toe, maar was het zekers waard !
 
dames en heren, u heeft er officieel een lid bij.
zojuist de tiger 1050 gekocht en meegenomen van streetfighter.
t was een lange en koude rit naar huis toe, maar was het zekers waard !
Daar ga je zeker geen tijd van hebben!

Ondertussen staat mijn motor volledig in orde dus was het deze keer tijd aan de berijder :p.
Aangezien ik in men vorig pak zo nat was als een verzopen waterhoen was het tijd vooriets anders.
Het is een nieuw gore-tex pak geworden van Alpinestars. :D
 
cb 350....27 jaar geleden ;)
kawa GPZ 600 rr
honda cbr 600 F2
honda fireblade (oerblade)
honda vtr sp1 (rc51)

wel de eerste 3 cilinder ;)
 
Laatst bewerkt:
Nog andere eerder nutteloze vraag ;)

Zijn er hier mensen die hun Tiger makkelijk op 1 wiel krijgen? Bij mijn Bandit ging dat heel vlot met gas open/dicht in 1ste. Tiger schiet vooruit maar komt zo amper omhoog. Heb ook eens geprobeerd in 2de tot 6000 toeren en dan koppeling in/uit...zelfde effect.
we gaan het van de week eens proberen ;)
 
Wat een bazenbak was dat toch, die cb500 :D.
Daar kon je het zoveel zwaardere motoren het knap lastig maken. Heb er zelfs een paar circuitdagen mee gedaan.
Op zolder was het enige circuit dat ik moeite had (snel circuit)
Op Mettet was het ideaal :D

Heb dan nog een tijdje een oerblade omgebouwd naar streetfighter puur voor op circuit gehad.
 
Laatst bewerkt:
Wat een bazenbak was dat toch, die cb500 :D.
Daar kon je het zoveel zwaardere motoren het knap lastig maken. Heb er zelfs een paar circuitdagen mee gedaan.
Op zolder was het enige circuit dat ik moeite had (snel circuit)
Op Mettet was het ideaal :D

Heb dan nog een tijdje een oerblade omgebouwd naar streetfighter puur voor op circuit gehad.

Heb er al paar maal over geacht om terug te gaan naar lichtere motor...soms is de 1050 wat veel hoewel dat koppel wel leuk is.

Vorige zomer eens proefgereden met de classic reeks van Triumph (Bonneville). 900cc met 55pk. was echt leuk om mee te rijden.
 
Heb er al paar maal over geacht om terug te gaan naar lichtere motor...soms is de 1050 wat veel hoewel dat koppel wel leuk is.

Vorige zomer eens proefgereden met de classic reeks van Triumph (Bonneville). 900cc met 55pk. was echt leuk om mee te rijden.
Hmm ik zou geen andere motor meer willen. De tiger 1050 is voor mij het ideale compromis.
Af en toe neem ik ool de gtr1400 van mijn vader om mee te rijden. Touringkanon maar toch mis ik het fungehalte van de tiger toch :p.
 
Ik wil gerust een nieuwe opstarten tenzij iemand anders het liever doet.
Mss idee'tje om de foto's van de tigers van ieder lid in de OP te zetten?
 
Hier alvast de mijnes....

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan