Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Na 3700km in 13 dagen waarvan het er 10 dagen flink regende op slechte wegen, is de ABS sensor van m'n achterwiel overleden.
Maar na vervangen gaat alles weer goed.
Ik heb in 2,5 jaar bijna 20.000km zonder andere problemen gereden!
 
Na 3700km in 13 dagen waarvan het er 10 dagen flink regende op slechte wegen, is de ABS sensor van m'n achterwiel overleden.
Maar na vervangen gaat alles weer goed.
Ik heb in 2,5 jaar bijna 20.000km zonder andere problemen gereden!

Tip, doe zuur vrij in al je stekkers, dan kan er geen water meer bij komen, en dat scheelt een hoop elektrische problemen.
 
Tip, doe zuur vrij in al je stekkers, dan kan er geen water meer bij komen, en dat scheelt een hoop elektrische problemen.

Dit jaar gaan we naar Spanje. Dan voorkomen we ook wat regen, maar zal je tip uitvoeren zodra ze uit de winterstalling oomen!
 
Doei Oma :W

Hallo allen!
Mijn vriendin is opzoek naar een andere motor en je raadt het al, de Shiver staat in de top 5! Nu heb ik mij al wel wat ingelezen (ja ik, zij doet het niet...) in de verschillende modeljaren maar denk ik stel mijn vragen hier ook nog even, want wie weet het nou beter dan de gebruiker ;)

Het introductiemodel schijnt een paar probleempjes te hebben, zijn hier ook mensen die problemen hebben gehad met dit model en zo ja, rond welke kilometerstand? Er staan namelijk een paar leuke op maar als de startmotor bijvoorbeeld vaak zo rond de 20k de geest geeft dan is dat wel puntje zeg maar :p

Zijn er verder nog bijzonderheden waar jullie van zeggen dat is handig om te weten?

Er staat in ieder geval één goede fiets in de top 5 dan!

Ik heb een Shiver van 2007 gekocht met 29K op de teller. Nu heeft deze bijna 36k gelopen en heb er voor zover geen gekke problemen mee gehad. De lambda sensor heeft eenmaal de geest gegeven, verder niets.

So far, zeer tevreden!
 
Hierbij wil ik mededelen dat ik vanaf volgende week zaterdag geen eigenaar meer ben van de Shiver. Ik heb er 2 jaar erg veel plezier mee gehad en flink veel aandacht getrokken (vooral via het gehoor). Nu is de vraag wat het geworden is; 2017 MT 09 Tracer, vandaag een proefrit op gereden. Helaas niet langer kunnen rijden dan 10min ivm afstervende vingers, maar dit was genoeg om mij te overtuigen.

full

full
 
Ziet er mooi uit man!
Hoe rijdt hij tov de shiver?

Vermogen is sws niet te vergelijken, Laag veel en blijft ook lang door trekken. Gasresponse ga je iets op achteruit voor mijn mening, ivm het niet hebben van ride by wire wat ik erg fijn vond (Waarschijnlijk ook wennen). Zit is toch iets minder sportief, maar wel weer meer comfort. Remmen zijn echt dubbel zo goed. De kracht is echt niet te geloven wat Yamaha heeft bedacht weet ik niet, maar remmen doet het echt super.
En ja geluid is toch ook wel een dingetje waar ik naar kijk, maar daar verlies je wel iets op. De Vtwin blijft een heerlijk geluidje hebben, al is die 3 pitter ook zeker niet verkeerd en komen er redelijk wat plof en klapjes uit.
En als laatste het verbruik wat volgens horen een stuk beter zal zijn met een gemiddelde van 4,5L/100km, maar daar gaat het mij nooit zo zeer om.
Kwa zit is het niet heel veel ruimer, aangezien de Shiver zeker geen kleintje is. Windprotectie niet echt kunnen vergelijken aangezien er vandaag zoveel wind stond en ik de Shiver had meegenomen op een trailer. Mij te koud voor een uur snelweg.
 
Laatst bewerkt:
De MT-09 heeft ook Ride-By-Wire met 3 standen.
Ik heb 2,5 jaar geleden een proefrit gemaakt op de gewone MT-09 en de 3 standen zijn giftiger dan de Shiver maar ja, ruim 100 cc en ongeveer 30 pk (echte PK's) extra. Dat heeft wel effect.
 
De MT-09 heeft ook Ride-By-Wire met 3 standen.
Ik heb 2,5 jaar geleden een proefrit gemaakt op de gewone MT-09 en de 3 standen zijn giftiger dan de Shiver maar ja, ruim 100 cc en ongeveer 30 pk (echte PK's) extra. Dat heeft wel effect.

Oja tuurlijk, pfff lekker nagedacht.
Maar idd de standen liggen verder uit elkaar bij de tracer
 
Ik heb nu 3 jaar het 2011 model, gekocht met 12.00km, nu 48.000
Alleen de startmotor heeft vorig jaar de geest gegeven (roest waardoor er geen contact meer gemaakt werd)
Verder geen problemen gehad en toch regelmatig in de regen gereden (woon-werk)
Vakantie van 10 dagen in de Alpen gehad met 30 graden en ze gaf geen krimp, behalve bij vol gas (versnelling 1/2) de Stelvio op met 12 graden, toen sloeg de ventilator opeens aan.. (is niet echt een probleem natuurlijk, maar de Shiver kan wel aardig warm worden, zeker omdat de uitlaten onder het zadel zitten. Vandaar Roads Italias eronder, scheelt veel in warmte, en het geluid natuurlijk!)

Gewoon doen ;) zeker als je wat langer ben is het een fijne motor
 
Laatst bewerkt:
@pedrofich
Ik zit momenteel ook te kijken voor Roads Italias, en ik vroeg me af of het plug and play is, of moet er verder nog iets gebeuren bijv qua afstelling?
En hoe bevallen de uitlaten bij jou? Qua afwerking en degelijkheid?
 
Hierbij wil ik mededelen dat ik vanaf volgende week zaterdag geen eigenaar meer ben van de Shiver. Ik heb er 2 jaar erg veel plezier mee gehad en flink veel aandacht getrokken (vooral via het gehoor). Nu is de vraag wat het geworden is; 2017 MT 09 Tracer, vandaag een proefrit op gereden. Helaas niet langer kunnen rijden dan 10min ivm afstervende vingers, maar dit was genoeg om mij te overtuigen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Veel plezier met de MT09!
 
@pedrofich
Ik zit momenteel ook te kijken voor Roads Italias, en ik vroeg me af of het plug and play is, of moet er verder nog iets gebeuren bijv qua afstelling?
En hoe bevallen de uitlaten bij jou? Qua afwerking en degelijkheid?

Ikzelf heb ook de Roadsitalia.
Bevallen tot nu toe ontzettend goed! Installeren gaat ook redelijk makkelijk, had alleen wat moeite om de originele uitlaat te demonteren vanwege vastzittende bouten. Ik heb verder de motor niet laten afstellen, dit is pas nodig bij mij weten als je het volledige systeem gaat vervangen.

Waar je wel mee moet opletten is dat je een afwerkplaat nodig hebt tussen de uitlaten voor opspattend water. Ik heb deze plaat zelf gemaakt van RVS en beplakt met speciaal warmte reducerend materiaal die ik gekocht heb bij de dealer.
 
Ikzelf heb ook de Roadsitalia.
Bevallen tot nu toe ontzettend goed! Installeren gaat ook redelijk makkelijk, had alleen wat moeite om de originele uitlaat te demonteren vanwege vastzittende bouten. Ik heb verder de motor niet laten afstellen, dit is pas nodig bij mij weten als je het volledige systeem gaat vervangen.

Waar je wel mee moet opletten is dat je een afwerkplaat nodig hebt tussen de uitlaten voor opspattend water. Ik heb deze plaat zelf gemaakt van RVS en beplakt met speciaal warmte reducerend materiaal die ik gekocht heb bij de dealer.

Waarvoor is die plaat nodig? mijn Shiver (vandaag ingeruild) heeft 30k gereden met leo vince dempers zonder RVS plaat en nog nooit enig probleem mee gehad. Is meer een cosmetisch iets denk ik aangezien het er beter uitziet
 
Waarvoor is die plaat nodig? mijn Shiver (vandaag ingeruild) heeft 30k gereden met leo vince dempers zonder RVS plaat en nog nooit enig probleem mee gehad. Is meer een cosmetisch iets denk ik aangezien het er beter uitziet

Als bescherming tegen opspattend water van je band mocht je veel in de regen rijden. Aprila heeft enkele relais onder de buddy zitten. Zonder originele uitlaat zijn die blootgesteld aan opspattend water en vuil. Ik heb samen met een mede MF-er de plaat in een dwg en pdf gemaakt. Staat in de openingspost.
 
Als bescherming tegen opspattend water van je band mocht je veel in de regen rijden. Aprila heeft enkele relais onder de buddy zitten. Zonder originele uitlaat zijn die blootgesteld aan opspattend water en vuil. Ik heb samen met een mede MF-er de plaat in een dwg en pdf gemaakt. Staat in de openingspost.

Oke, blijkbaar heb ik dan 30.000 km geluk gehad.
Weet idd dat er een bestand van is ergens in dit forum.
 
Ik heb toen een batch laten maken en heb er volgens mij nog eentje over..
Mocht iemand de plaat nog zoeken.
 
Zal hem straks even voor je opzoeken. Mocht ik hem nog hebben kun je deze wel overnemen :t . Op Pagina 83/84/85 staat de instructie met betrekking tot het monteren van de plaat, stuur maar even je telefoonnummer in een privé bericht!
 
Ikzelf heb ook de Roadsitalia.
Bevallen tot nu toe ontzettend goed! Installeren gaat ook redelijk makkelijk, had alleen wat moeite om de originele uitlaat te demonteren vanwege vastzittende bouten. Ik heb verder de motor niet laten afstellen, dit is pas nodig bij mij weten als je het volledige systeem gaat vervangen.

Waar je wel mee moet opletten is dat je een afwerkplaat nodig hebt tussen de uitlaten voor opspattend water. Ik heb deze plaat zelf gemaakt van RVS en beplakt met speciaal warmte reducerend materiaal die ik gekocht heb bij de dealer.

Thanks voor je reactie! Heb je soms een fotootje van je Shiver met de uitlaten?

Zal hem straks even voor je opzoeken. Mocht ik hem nog hebben kun je deze wel overnemen :t . Op Pagina 83/84/85 staat de instructie met betrekking tot het monteren van de plaat, stuur maar even je telefoonnummer in een privé bericht!

Mocht de interesse van Hugo over gaan, dan hoor ik het graag O-)
 
Thanks voor je reactie! Heb je soms een fotootje van je Shiver met de uitlaten?Mocht de interesse van Hugo over gaan, dan hoor ik het graag O-)

Ik heb de plaat inmiddels gevonden, maar nog niks gehoord van Hugo. Wacht het nog vandaag nog even af!

P.S. ik heb Leovince carbon , zeer tevreden over.
 
Roads Italia Carbon bevallen goed!
Monteren was niet zo moeilijk, behalve dat je er niet zo goed bij kan het het dus priegel werk wordt.
Heb de klemmetjes ietsjes afgezaagd aan de bovenkant zodat ze wat hoger hangen en niet tegen mijn knipperlichten komen.
Ook moeten je volgens mij wat langere bouten gebruiken dan standaard maar dat weet ik even niet meer zeker.

Ik heb zo'n plaat van Bartttt gekocht. Hoekjes heb ik ietsjes afmoeten zagen omdat het net niet pastte (tekening denk niet goed, of mijn motor is net even anders)

hier wat foto's:
verbinding welke diagonaal omhooggaat heb ik dus ietsjes afgeschuurd:
wVEUCmt.png


Hoger kreeg ik ze helaas niet:
w2WbO0w.png


Plaat gemonteerd een tijdje later:
vZrWIOg.jpg

Hoekjes dus afgezaagd:
e3XpUlP.jpg

awVBieu.png


Hier een filmpje met een vergelijking:
Standaard, Roads met dB, Roads zonder dB.
https://www.youtube.com/watch?v=JhsVmzAJpAg
 
Terug
Bovenaan Onderaan