BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Die oliekeerring is een goed idee. Je cardan GS probleem had Ik al mee gelezen op het GS forum.... is een goede plaats voor detail technische info.
De lagers voelen goed rond, dus die laat ik nog ff zitten.
Iemand hier de kruisjes van de cardan zelf gesmeerd?
 
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje MF-er maar sinds 3 jaar niet meer actief sinds de geboort van een mini MF-er.
Mijn motor heb ik nu te koop gezet met een traan, en dacht dat op het forum mogelijk iemand met interesse te vinden zou zijn. Ik kan echter niet bij het'verkoop motor'topic, die pagina lijkt niet te werken. Dan maar hier om te beginnen ;)

Het gaat om een R 1200 S (te vinden op marktplaats)
$_86.JPG


Hopen dat hij snel een nieuw baasje blij kan maken!
 
Net mijn S-je weer opgehaald, Laser demper en Y-stuk/catvervanger er op.
Woow, wat een prachtig geluid! Mooie diepe grom, maar ook weer niet TE luid.
Helemaal happy, kan dit iedereen aanraden!

Goed blijven zoeken op ebay/Marktplaats, dat vind ik persoonlijk ook altijd 1 van de leuke dingen. Het heeft me nu 350 (demper + Y-stuk) en 200 (montage) gekost.

Ook zijn de carbon kapjes op de cilinders gemonteerd, zal binnenkort een fotootje plaatsen.
 
Die aanschaf valt mij reuze mee. Ik was meer kwijt voor mijn GPR demper :-)

Als je toch een fotootje gaat maken van je cilinders... ik ben nog op zoek naar een detail aanzicht van de gemonteerde boutjes. Ik had van die beschermbeugels gedemonteerd, maar kan mij niet herinneren dat de boutjes er al in zaten. Eentje in het midden onder de cilinder en eentje onder het zwarte afdekkapje aan de achterzijde van de cilinder.
 
Die aanschaf valt mij reuze mee. Ik was meer kwijt voor mijn GPR demper :-)

Als je toch een fotootje gaat maken van je cilinders... ik ben nog op zoek naar een detail aanzicht van de gemonteerde boutjes. Ik had van die beschermbeugels gedemonteerd, maar kan mij niet herinneren dat de boutjes er al in zaten. Eentje in het midden onder de cilinder en eentje onder het zwarte afdekkapje aan de achterzijde van de cilinder.


Beschermbeugels voor een r1100s?

Zou jij daar foto van willen maken dan?

Ik zit er aan te denken om zoiets alleen voor de winter op mn r1100s te zetten,als er meer kans op gladheid is,maar heb geen idee of die beugels bestaan, en hoe ze er dan uit zien.
 
Ik heb zoiets liggen.

[afbeelding]

Okay, die heb ik er ook op zitten, maar hoopte dat er misschien iets ' heftigers ' bestaat, Die dan in de winter erop kan, want bij een schuiver verwacht ik van deze dingen niet heel veel, en soms rij je in de winter waarbij de kans van vallen wel erg groot word, zoals sneeuw ofzo.

Hartelijk dank voor het uploaden van de foto :}
 
Ah, jij doelt denk ik meer op de Wunderlich of Touratech beugels. Die zijn van metaal/alu. Oorspronkelijk voor de RT of GS, maar gezien de cilinder zal dit waarschijnlijk ook wel op een S passen. Het blok van de RT wijkt volgens mij op dit punt niet af.
 
Okay, die heb ik er ook op zitten, maar hoopte dat er misschien iets ' heftigers ' bestaat, Die dan in de winter erop kan, want bij een schuiver verwacht ik van deze dingen niet heel veel, en soms rij je in de winter waarbij de kans van vallen wel erg groot word, zoals sneeuw ofzo.

Hartelijk dank voor het uploaden van de foto :}

De eerste meters glijden, voorkomen ze dat je kop doorslijt en je zonder olie komt te staan. Dus als je geen Marquez valsporen trekt zullen ze meestal je zachte magnesium cilinderkoppen afdoende beschermen. Uiteindelijk slijten de bouten die hierin zitten ook weg en dan is de rest van de motor aan de beurt
 
Uit ervaring kan ik vertellen dat dat plastic best snel wegslijt.

Maarja dat deed de valbeugel (RVS) op mijn GS ook en daarna waren deze aan de beurt:
01-051-0508-01.jpg
 
Hier een foto van mijn S-je met cilinderkap:

R1100S_2018_maart.jpg


En een close-up van de kap:

R1100S_2018_cilinderkap.jpg


De kappen zijn bevestigd met de bouten die er al in zaten.
In eerste instantie werd gedacht dat er misschien speciale bouten in moesten, maar het kon klaarblijkelijk gewoon zo (na inspectie van de kappen).
 
Hier een foto van mijn S-je met cilinderkap:

[afbeelding]

En een close-up van de kap:

[afbeelding]

De kappen zijn bevestigd met de bouten die er al in zaten.
In eerste instantie werd gedacht dat er misschien speciale bouten in moesten, maar het kon klaarblijkelijk gewoon zo (na inspectie van de kappen).


En deze kunnen denk ik weer vrij weinig verdragen, maar zijn daar in tegen weer wel erg netjes.
 
Ik heb ze op Ebay Duitsland gekocht voor iets van 235 incl. verzendkosten.
En zullen ze bijna geen bescherming bieden bij vallen, maar ik was ook niet van plan om dat te gaan doen.

Of is dat naief? Dit is mijn 5e jaar motor rijden, ong. 10K per jaar, enige 2 keer dat ik bijna viel was met een slip bij het optrekken op te gladde ondergrond. Aangezien je dan nog geen snelheid hebt zal dat niet al te veel schade opleveren lijkt me.
 
Ik heb ze op Ebay Duitsland gekocht voor iets van 235 incl. verzendkosten.
En zullen ze bijna geen bescherming bieden bij vallen, maar ik was ook niet van plan om dat te gaan doen.

Of is dat naief? Dit is mijn 5e jaar motor rijden, ong. 10K per jaar, enige 2 keer dat ik bijna viel was met een slip bij het optrekken op te gladde ondergrond. Aangezien je dan nog geen snelheid hebt zal dat niet al te veel schade opleveren lijkt me.
Dat scheelt dan nog best wel... Volgens mij zijn de BCR kapjes iets van €500,- :? En deze staan ook zeker mooi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan