Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

voorspatbord kan ik uit voorraad leveren.
betreft de lamp kan ik kijken of deze nog leverbaar is.
Spatbord heb ik net een andere besteld, wil eerst ff kijken hoe die staat. Voor de koplamp zou ik graag even wat info hebben (prijs, hoe het spul gemonteerd is, weet niet of je me hier ook aan kunt helpen?



Verder heb ik nog een giga beginnersvraag:
Ik krijg het luchtfilter niet uit het frame, ook met accu en accubak uit de fiets lijkt he wel niet tussen het frame door te passen, is hier een trucje voor, of ben ik gewoon verschrikkelijk slecht? _O-
 
Kwestie van `t accu bakje´ helemaal omhoog houden, en dan vervolgens eerst die vleugelbout eraf te halen, en dan met een gedoseerde dosis geweld dat luchtfilter door de opening trekken.
Zo werkte het bij mij tenminste :')
(wel even goed op je kabels letten, dat ze nergens klem of dubbel komen te zitten)

Spatbord heb ik net een andere besteld, wil eerst ff kijken hoe die staat. Voor de koplamp zou ik graag even wat info hebben (prijs, hoe het spul gemonteerd is, weet niet of je me hier ook aan kunt helpen?



Verder heb ik nog een giga beginnersvraag:
Ik krijg het luchtfilter niet uit het frame, ook met accu en accubak uit de fiets lijkt he wel niet tussen het frame door te passen, is hier een trucje voor, of ben ik gewoon verschrikkelijk slecht? _O-
 
Laatst bewerkt:
Beste

Ik heb een 1994 610te

Past een usd vork met kroonplaten van 2002 daar zo in?

Mijn vork ligt alle chrome eraf vandaar..
 
er kan ook een ledlamp in als het goed is, dat is al een wereld van verschil
Mijne had bij aankoop ingebouwde Xenon. Ik blij *O* , iedereen voor mij niet blij })

Nadeel is wel dat ik 'm laatst af liet slaan in het pikke donker, en dan gaat de lamp dus ook uit. -O-
 
Kwestie van `t accu bakje´ helemaal omhoog houden, en dan vervolgens eerst die vleugelbout eraf te halen, en dan met een gedoseerde dosis geweld dat luchtfilter door de opening trekken.
Zo werkte het bij mij tenminste :')
(wel even goed op je kabels letten, dat ze nergens klem of dubbel komen te zitten)

Ah ok bedankt, had het bakje er al uit en de kabels wat aan de kant, maar durfde niet al te veel geweld te gebruiken ivm beschadigen van schuim of het uit vorm buigen van de houder, maar dan moet ik maar ff wat beter m'n best doen :X
 
Even weer een kort vraagje,

Ik wil mijn velgen + naven gaan laten poedercoaten
Mijn velgen zwart, en hopelijk kan de poedercoater een rode kleur genereren die dicht bij anodiseren komt voor mij naven. (anodiseren is niet mogelijk omdat mn naven uit gegoten alu zijn volgens mij)
Nu is mijn vraag,
Hier zal ik zeker mijn velgen voor moeten gaan uitspaken?
Het afplakken is geen probleem, maar zit er op die RVS spaken niet ook iets van een coating die je tijdens t zandstralen eraf straalt?

Iemand tips? antwoorden? Ideeën?
Alles is welkom

Koen
 
Laatst bewerkt:
Even weer een kort vraagje,

Ik wil mijn velgen + naven gaan laten poedercoaten
Mijn velgen zwart, en hopelijk kan de poedercoater een rode kleur genereren die dicht bij anodiseren komt voor mij naven. (anodiseren is niet mogelijk omdat mn naven uit gegoten alu zijn volgens mij)
Nu is mijn vraag,
Hier zal ik zeker mijn velgen voor moeten gaan uitspaken?
Het afplakken is geen probleem, maar zit er op die RVS spaken niet ook iets van een coating die je tijdens t zandstralen eraf straalt?

Iemand tips? antwoorden? Ideeën?
Alles is welkom

Koen

Wat betreft het anodiseren, ik weet dat Dedo Racing (Italie) ook gegoten aluminium anodiseerd. Ik heb er verder geen ervaring mee, dus wat voor werk ze leveren, weet ik niet. Volg ze op Instagram en daar zie je wel veel werk voorbij komen.
Volgens de site:
What can I anodize?
It’s possible to anodize only aluminium components and derived alloy like ergal, anticorodal, avional ecc.
They have to be proceeds from CNC o from casted aluminium.


Is het niet het gemakkelijkste om bij de coater te informeren hoe hij zijn spul geleverd wil hebben? Vaak hoor je dat ze toch de spaken er uit willen en opnieuw spaken, met nieuwe spaken. Maar dat gaat natuurlijk weer een hoop meer kosten. -O-
 
Laatst bewerkt:
Enige goede optie is inderdaad de spaken eruit halen en opnieuw inspaken. Verder weet ik een coater in helvoirt/cromvoirt die kan coating lagen exact op anodiseren laten lijken. Heet custom coatings helvoirt
 
Laatst bewerkt:
:9~ :9~ :}

334oxll.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan