Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Is dat de brommer van Janneke of hebben ze die van jou eindelijk opgepoetst na de brand in het magazijn :?

Nog maar eentje dan:


full
 
Dikke brommers Eric. Stiekem ben ik ook wel nieuwsgierig hoe zo'n ding rijdt, al vind ik allroad rijden nog te leuk om mee te stoppen.
 
Onze drijvende caravan, die is in 2012 al van eigenaar gewisseld. Ik mis het ding nog steeds. :')

1914849_194491350563691_6834697_n.jpg
 
Dikke brommers Eric. Stiekem ben ik ook wel nieuwsgierig hoe zo'n ding rijdt, al vind ik allroad rijden nog te leuk om mee te stoppen.
Heb GS en RS getest in de zoektocht naar dagelijks vervoer, vond geen enkele meerwaarde aan de RS. Hele goede motor, maar niets dat 'ie beter deed dan de GS.
 
Dat hele offroad gedoe is niets voor mij want ik vind een gravelpad al offroad genoeg. Maar daar heb je geen GS voor nodig want dat gaat ook met een normale straatfiets.
En laten we eerlijk zijn, het grote pluspunt van de GS is toch een beetje het "King of the road" gevoel met het brede stuur, het overzicht en het gemak waarmee dat allemaal gaat. Maar voor echt offroad is-ie toch te zwaar tenzij je echt een expert bent.
En ook, het ding is hoog en manoeuvreert allemaal wat lastiger, zeker als je niet boven de 1.70 of 1m80 uitsteekt.

Dus na 5 Gssen nu de keuze gemaakt voor een brommer waarvan ik denk dat-ie beter bij ons en bij onze manier van rijden past waarbij je als bonus nog een hoger koppel onderin de curve krijgt.




full
 
Vorig jaar zijn er in NL:

92 x een F800GS(A)
142 x een F700GS en
775 x een R1200GS(A) verkocht, en dat zijn er bij elkaar meer dan 1000

en slechts
45 x een R1200RS

Nu zou je kunnen zeggen, blijkbaar is de GS zoveel beter want die wordt meer verkocht als al die andere motoren. Maar ja, was de mens niet een kuddedier?


:+
 
echt off road gaan doe ik niet meer, mis het ook niet.
maar de zit houding en het prettige karakter van een all road spreekt me wel aan

het grappige is dat mijn R 850 R qua zit houding aardig overeenkomt en ook een redelijk gevulde koppel kelder heeft en niet debiel reageert op vorstschade van de weg.

maar voor wat ik er mee wil doen ,, met die straatbanden en wielen op de weg toch een prettig wegligging geeft. en tot nu heb ik altijd of achter een flinke kuipruit gezeten of juist zo min mogelijk ruit,,

maar voorlopig ff niet rijden,, het is gewoon wit op straat van dat zout ...
 
Tja, dat weet je nooit.

Maar aan de andere kant, deze zijn wel wat goedkoper (of minder erg duur, zo u wilt), dus dat vinden wij wel aantrekkelijk.
 
Komaan, Maniac, waar blijven die fotootjes van die look-alike Versys (*)van je ?

;)


Dit is Maya de Bij dan........(ik zal er wel veel mee worden gepest...)

Al met al had ik binnen 5 dagen de eerste 700km erop gezet. 90% op B wegen...
Ik moet zeggen...stuk volwassener dan die KLE.. Hij is gewoon groter en ook zwaarder...
Niet bedoeld om door het zand te gaan maar om vooral woon/werkverkeer te verrichten.
Helaas moet ik 4 a 5 x per mand de binnenstad van Amsterdam in en hem daar ook parkeren.
Als ik dat met de GS triple black zou moeten doen zou dat niet fijn zijn voor mijn gemoedsrust....De snelweg verteert hij in ieder geval stukken beter dan die KLE
Hij zal nog een jaar of 5 dienst moeten doen alvorens ik net als Ten Cats begonias ga tellen.

m9rcdl.jpg


24x002s.jpg


k6no9.jpg
 
Hmmmmmm, hij oogt (en IS ongetwijfeld) een stuk duurder/sjieker dan mijn budget-Versys 650.

Qua diefstalgevoeligheid in het perfide Amsterdam zou ik er niet véél geruster in zijn, eerlijk gezegd...

Al zal het wel zo zijn dat een GS vaak "op bestelling" wordt gejat, terwijl dat voor een VStrom/Versys een stuk minder zal zijn.... .

Ikzelf vind de beperkte kracht van mijn Jap (69 PK) soms een handicap, maar voor W/W- gebruik is het ook rustgevend dat je niet steeds "op het scherp van de snee" moet rijden...

Veel plezier ermee !

Ik weet dat-ie er over 5 jaar (Begoniatijd) nog net zo perfect zal uitzien... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee van de eerdere modellen gereden, en daar was het allemaal prima mee te doen. Heerlijk blokje en een goed rijwielgedeelte.
Alleen oppassen met volle topkoffer èn volle tank want dan wordt-ie topzwaar. Nummer 1 van de 2 was dan ook, in combinatie met de standaard Bridgestones, binnen 2 weken TL.
 
Laatst bewerkt:
Het is een kleine givi koffer..alleen regenkleding en extra handschoenen plus een setje bandreparatie in geval van....oog ja...remschijfslot natuurlijk...
Dus de topkoffer blijft licht...

20 l tank...2 x getankt...1:25 tijdens inrijden met veel schakelen en snelheidsveranderingen is niet verkeerd
 
Dit is Maya de Bij dan........(ik zal er wel veel mee worden gepest...)

Al met al had ik binnen 5 dagen de eerste 700km erop gezet. 90% op B wegen...
Ik moet zeggen...stuk volwassener dan die KLE.. Hij is gewoon groter en ook zwaarder...
Niet bedoeld om door het zand te gaan maar om vooral woon/werkverkeer te verrichten.
Helaas moet ik 4 a 5 x per mand de binnenstad van Amsterdam in en hem daar ook parkeren.
Als ik dat met de GS triple black zou moeten doen zou dat niet fijn zijn voor mijn gemoedsrust....De snelweg verteert hij in ieder geval stukken beter dan die KLE
Hij zal nog een jaar of 5 dienst moeten doen alvorens ik net als Ten Cats begonias ga tellen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


prachtig mooi ding,, 1 op 25 ?? wow !!! dat doe je niet zo snel na met een r 1200 gs



je heb gelijk gs worden vaak op bestelling gejat ....
 
Mooie Suzuki Maniac, staat ook op mijn ooit-lijstje. Met het motorblok is veel lol te beleven.

Mooie motoren Erik, maar volgende week nog maar even met de auto. Ik in ieder geval wel.

En mooie zeilen Detox, die waren ook volgens mij niet goedkoop.
 
Mooi geel is niet lelijk... :+
Veel plezier d'r mee!

Vraag me door de mooie rode streep alleen af of je die 700KM op de plaatselijke rotonde tegen het verkeer in hebt gereden... :+ :+ :+

24x002s.jpg
 
Met 71 paardjes trek je niet bepaald strepen op de weg...en al helemaal niet tijdens inrijden...
Heb keurig tot 500km als max toerental 5000 aangehouden..
Daarna af en toe tot max 6 a 7000...

Maar goed...zelfs bij volgas tot 10k toeren zal het nog niet gaan roken...( ook niet van de uitlaat...)

Voordeel is wel dat ik lang met de banden zal doen denk ik..

De soes is puur vanwege rationele reden gekocht...peekaaas zijn dan minder belangrijk
 
En mooie zeilen Detox, die waren ook volgens mij niet goedkoop.
Van de zeilgarderobe kon je een nieuwe GS scoren, maar inderdaad wel fotogeniek en snel. :t
Dat haal ik op stationair toerental niet eens...

GS LC : 6,2 l / 100 km
KTM Adventure : 6,3 l/ 100 km
KTM Enduro : 4,5 l/ 100 km
Versys 650 : 5,1 l / 100 km

En het kan vaak ook nog meer zijn...
En dan hebben we het nog niet over je wijnverbruik op de bank.......
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan