Storing Servo Yamaha R1 2000

17 mrt 2018
2
0
Wanroij
De servomotor van de EXUP mijn Yamaha R1 geeft een storingsmelding via de toerenteller ( naald geeft plusminus 8000 tpm aan ). De exup klep is niet aanwezig ( raceuitlaat, circuitfiets ) maar de servomotor zit wel gemonteerd om storingsmelding te voorkomen. Tevens geeft de servomotor nu een ratelend geluid, en geen draaiende beweging.
Andere servomotor geprobeerd, geen resultaat. Andere CDI unit geprobeerd, geen resultaat. Diverse stekkeraansluitingen schoongemaakt en gecontroleerd, geen resultaat.
Heeft iemand een idee of oplossing voor mij ?
 
Als het net zo werkt als zijn voorganger (fzr 1000) zitten in de exupservo een stel nylon tandwielen die na verloop van tijd afslijten. Hierdoor verdraait de tandwielen en bijkomende potmeter niet meer met foutmelding tot gevolg.

Ik had hetzelfde euvel. Toen heb ik de servo opengedraaid en kon ik gelukkig het tandwiel andersom op het asje monteren waardoor ie verse tandjes had om te gebruiken...

Edit: ik had er overheen gelezen dat je al een andere servo had geprobeerd. Kans is klein dat je 2 defecten achter elkaar hebt. Zou het na het uitwisselen van genoemde onderdelen dan eerder in de bedrading zoeken...
 
Laatst bewerkt:
Draadboom van een R1 is bij elke aftakking voorzien van een messingkleurig busje dat aangeknepen is om zo een electrische verbinding te maken, dit kan los komen te zitten met een storing als deze tot gevolg. Dit is moeilijk te constateren omdat alles in plakband is gewikkeld. Mijn R1 heb ik toen helemaal opnieuw bedraad en elke aftakking gesoldeerd.
Als je eenmaal zo'n draadboom hebt losgepeuterd zie je hoe goedkoop die zooi in mekaar geknepen zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan