Honda Hornet Forum Deel 21

Gister op de beurs heb ik handsvat verwarming gekocht.
Vandaag meteen alles geinstaleerd.
Alleen nu vraag ik me af hoe ik dit het beste electrisch aan kan sluiten.

Ik lees vooral dat men dit rechtstreeks op de accu aansluit.
Alleen ik ken mezelf en hoogst waarschijnlijk sta ik binnen de korste keer ergens met een lege accu omdat ik de verwarming ben vergeten uit te zetten.

Nu zat ik te denken.. kan ik hem niet ergens aansluiten dat die pas bij contact aangaat?
Iemand een idee??

Het gaat trouwens om een hornet 600 uit 2004
 
Gister op de beurs heb ik handsvat verwarming gekocht.
Vandaag meteen alles geinstaleerd.
Alleen nu vraag ik me af hoe ik dit het beste electrisch aan kan sluiten.

Ik lees vooral dat men dit rechtstreeks op de accu aansluit.
Alleen ik ken mezelf en hoogst waarschijnlijk sta ik binnen de korste keer ergens met een lege accu omdat ik de verwarming ben vergeten uit te zetten.

Nu zat ik te denken.. kan ik hem niet ergens aansluiten dat die pas bij contact aangaat?
Iemand een idee??

Het gaat trouwens om een hornet 600 uit 2004

met een relais aan de achterlicht (of iets in de buurt daarvan)

Dit gaat om een compleet andere motor maar is precies hetzelfde principe:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27979393#27979393

Ik heb de handvatverwarming op mijn Hornet via de kentekenverlichting geschakeld (dit was de meest blootliggende en dus makkelijkste kabel)
 
Goedemiddag,
Ik ben Stefan, nieuw op dit forum!
8 maart mag ik afrijden voor mijn AVB en 28 maart voor AVD. :]

Ik heb enorm veel zin om te gaan rijden, ben gelukkig precies voor het mooie weer klaar als het goed is!
Nu heb ik al aardig wat internet-onderzoek gedaan, en ben er al -bijna- uit dat ik voor de Honda CB600 Hornet wil gaan. Ik ben gek op de semi-retro look met de ronde koplamp, en alle reviews, test etc. spreken boekdelen.
Dit is tevens ook de motor waar ik op les. Wel ga ik voordat ik er een aanschaf, bv ook de Fazer uitproberen om te vergelijken in rij-ervaring.

Nu was eigenlijk mijn eerste vraag direct aan jullie, als Hornet experts:
Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten als ik een Hornet tweedehands wil aanschaffen?
Ik heb er ongeveer € 2.500,- voor over, ga er voornamelijk in de zomer mee rijden in mijn vrije tijd (dus geen woon-werk, heb hiernaast een auto).


Alvast bedankt voor de hulp! :}

PS. Mocht iemand een nette Hornet in de aanbieding hebben die aansluit op mijn beschrijving, sta ik hier natuurlijk voor open!
 
Goedemiddag,
Ik ben Stefan, nieuw op dit forum!
8 maart mag ik afrijden voor mijn AVB en 28 maart voor AVD. :]

Ik heb enorm veel zin om te gaan rijden, ben gelukkig precies voor het mooie weer klaar als het goed is!
Nu heb ik al aardig wat internet-onderzoek gedaan, en ben er al -bijna- uit dat ik voor de Honda CB600 Hornet wil gaan. Ik ben gek op de semi-retro look met de ronde koplamp, en alle reviews, test etc. spreken boekdelen.
Dit is tevens ook de motor waar ik op les. Wel ga ik voordat ik er een aanschaf, bv ook de Fazer uitproberen om te vergelijken in rij-ervaring.

Nu was eigenlijk mijn eerste vraag direct aan jullie, als Hornet experts:
Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten als ik een Hornet tweedehands wil aanschaffen?
Ik heb er ongeveer € 2.500,- voor over, ga er voornamelijk in de zomer mee rijden in mijn vrije tijd (dus geen woon-werk, heb hiernaast een auto).


Alvast bedankt voor de hulp! :}

PS. Mocht iemand een nette Hornet in de aanbieding hebben die aansluit op mijn beschrijving, sta ik hier natuurlijk voor open!
Hallo stephan
Welkom op het forum
Een hornet is een hele leuke veelzijdige motor,bij een proefrit merk je vast wel of je er een goed gevoel bij hebt.
Motor mag niet naar 1 kant trekken moet mooi en gelijkmatig stationair lopen en goed op gas reageren motorolie moet goed transparant zijn etc
Bij kijkbezoek moet blok koud zijn en dan in 1 keer kunnen starten.
De oudere hornets hebben een wat slappe voordemping maar dat is simpel op te lossen met het vervangen door een Hyperproveer rond 100 eu en een set schroeven om de voorspanning wat te verhogen.
Ik heb ook een hornet ook oa deze aanpassing gedaan en ik vind het een toppertje
 
Hallo stephan
Welkom op het forum
Een hornet is een hele leuke veelzijdige motor,bij een proefrit merk je vast wel of je er een goed gevoel bij hebt.
Motor mag niet naar 1 kant trekken moet mooi en gelijkmatig stationair lopen en goed op gas reageren motorolie moet goed transparant zijn etc
Bij kijkbezoek moet blok koud zijn en dan in 1 keer kunnen starten.
De oudere hornets hebben een wat slappe voordemping maar dat is simpel op te lossen met het vervangen door een Hyperproveer rond 100 eu en een set schroeven om de voorspanning wat te verhogen.
Ik heb ook een hornet ook oa deze aanpassing gedaan en ik vind het een toppertje


Bedankt!
Ik zal je tips zeker in mijn achterhoofd houden. Ik zoek wel vanaf bouwjaar 2000, wellicht is het "probleem" met de slappe vering in die modellen al wel aangepast, maar zal er zeker op letten. En als ik hem gekocht heb, natuurlijk hier even een trotse foto posten *D
 
Bedankt!
Ik zal je tips zeker in mijn achterhoofd houden. Ik zoek wel vanaf bouwjaar 2000, wellicht is het "probleem" met de slappe vering in die modellen al wel aangepast, maar zal er zeker op letten. En als ik hem gekocht heb, natuurlijk hier even een trotse foto posten *D
Hallo stephan
Modellen tot bouwjaar 2004 hebben slappe voorveren en 2005-2007 idem maar kun je alleen wat voorspanning instellen.
Oplossing Hyperpro veer erin
 
Ik heb bij mijn Hornet (Bouwjaar 2011) juist het idee dat hij enorm stug is afgesteld. De oude eigenaar gaf al aan dat hij de achterveer meer op spanning heeft gedraaid omdat hij de motor anders erg laag vond. In een woonwijk voel ik ieder kuiltje, niet altijd ideaal. Op grotere wegen verder geen problemen.

Voor de zomer sowieso een keer de motor na laten kijken (incl kleine beurt), aangezien ik er (nog) geen verstand van heb. Is er iemand die hier ervaring of tips voor heeft?
 
De achterveervoorspanning kun je heel eenvoudig verstellen met die tool uit het gereedschapsetje.
 
Voor mijn Hornet ben ik op zoek naar paddock stands of iets soortgelijks, wat zijn de ervaringen daarmee?
Ik ga ze alleen voor onderhoud gebruiken, dus niet heel vaak.
 
Hornet verhogen, is het mogelijk “ ik heb lange benen” om zitvlak naar voetsteunen te verhogen met een paar cm?
 
Voor mijn Hornet ben ik op zoek naar paddock stands of iets soortgelijks, wat zijn de ervaringen daarmee?
Ik ga ze alleen voor onderhoud gebruiken, dus niet heel vaak.

9GiFbqv.png


Zulke wieltjes eronder vind ik wel erg fijn, helemaal als je op een tegelvloer werkt of op een stuk traanplaat.

Ik weet zo niet welk model je hebt, maar het kan zijn dat er remleidingen in de weg zitten als je het voorwiel van de grond wil krijgen middels een balhoofdstand, zo'n ding:

I28CQED.png


Als je de ruimte ervoor hebt is een heftafel trouwens ERG fijn voor je rug de hele tijd gebukt werken deed mijn rug in ieder geval geen goed

Een monteur van hyperpro zei overigens ooit tegen me: "Met wat sjorbanden en een boom kun je in principe al aan de slag als je de vorkpoten wil verwijderen"

En dan heb je nog dit soort fantastische dingen:
"Abba Sky Lift"
 
Als je de ruimte ervoor hebt is een heftafel trouwens ERG fijn voor je rug de hele tijd gebukt werken deed mijn rug in ieder geval geen goed
Minder duur dan ik dacht, maar heb er de ruimte niet voor. En zo vaak sleutel ik (helaas?) ook niet.
Ik heb een 2007 CB600F, PC41 is dat geloof ik.
 
Die Abba Skylift heb je weinig aan,die hefcilinder zit in de weg en hij komt niet hoog genoeg.
 
Iemand een idee?

Volgens mij zijn er niet echt verhogings/lift sets voor de hornet. Wat je zou kunnen doen is een ander zadel met 1 a 2 cm hogere zitting. Of anders andere voetsteunen die je iets lager kan zetten zoals dit;
maxresdefault.jpg
 
Voetsteunen zou ik echt niet lager zetten.
Kwam vaak tegen de grond met de voetsteunen :(
Volgens mij zijn er niet echt verhogings/lift sets voor de hornet. Wat je zou kunnen doen is een ander zadel met 1 a 2 cm hogere zitting. Of anders andere voetsteunen die je iets lager kan zetten zoals dit;
[afbeelding]
 
Op het begin denk je: ah lache, kom met de voetsteunen tegen de grond. Maar dit gaat snel zat irriteren. Nu met de Superduke totaal geen last van.
mja ligt aan de rijstijl :P voor wat commuting zou het weinig uitmaken. met bochten gooien heb je er snel last van idd
 
Wegens een *oepsje* had ik geen slijtbout meer aan de rechterkant, dit gaf meer dan voldoende ruimte om zonder dat stepje te schrapen op Lelystad te rijden :)

Het nog intacte stepje aan de linkerkant...


moet bekennen dat ik op m'n Hornet sneller was dan op m'n CBR nu :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan