Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Hallo Fazer rijders,

Sinds de aankoop van mijn droommotor staat mijn fazer in de verkoop. In het najaar kon ik er helaas niemand mee gelukkig maken. De fazer wil ik origineel verkopen, daarom verkoop ik de later gekochte opties los. Als echte fazer liefhebber natuurlijk extra leuk om hem net even iets unieker te maken, of juist die ene topkoffer aan te schaffen die je niet vaak aangeboden krijgt.

[afbeelding]

Uiteraard ook in ze geheel te koop.

Takkoni demper, past goed op mijn fzs600 van 2000, maar is eigenlijk gemaakt voor het model 2003. Nieuwprijs is €320, mag weg voor €150 of een goed bod.

Ik heb ook nog een givi kofferset + beugels + sleutel voor een fzs600 bouwjaar +-2000. Heeft een motor vakantie naar Kroatië en terug met gemak overleeft. Fijne en ruime koffer. Mag weg voor €125. Het blauwe lijntje op de topkoffer is velgstriping. Paste mooi in de groef van de koffer, maar kan natuurlijk ook eraf gehaald worden en dan kan je een bijpassende kleur kiezen voor je eigen fazer.

En evt een led smoke achterlicht (https://www.mpartz.nl/led-smoke-achterlicht-yamaha-fzs600-fazer-98-03-p-8480)

Ik heb je een PB gestuurd! :)
 
Goedeavond,
Ik heb via bva ongezien een yamaha fz1 fazer gekocht met 48.000km op de teller.
De motor is is van de eerste eigenaar geweest en dat is ook te zien. De motor ziet er optisch erg goed uit.
Echter zit er wel een lichte ratel in het block thv de koppeling.
Het zal de koppelingskorf of de nokkenas kettingspanner zijn.

Heeft iemand hier een werkplaats handboek digitaal voor mijn yamaha fz1 fazer abs uit 2007, of een soortgelijk handboek?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Mike

Ik heb je een mail gedaan.
Misschien heb je er iets aan.
 
Goedeavond,
Ik heb via bva ongezien een yamaha fz1 fazer gekocht met 48.000km op de teller.
De motor is is van de eerste eigenaar geweest en dat is ook te zien. De motor ziet er optisch erg goed uit.
Echter zit er wel een lichte ratel in het block thv de koppeling.
Het zal de koppelingskorf of de nokkenas kettingspanner zijn.

Heeft iemand hier een werkplaats handboek digitaal voor mijn yamaha fz1 fazer abs uit 2007, of een soortgelijk handboek?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Mike

Misschien heb je hier wat aan
 
Ik heb de volgende vraag:

Daar het verplicht is om bij motoren vanaf februari 2003 met 2 spiegels te rijden heb ik een probleem. Bij de mijne krijg ik de spiegel niet gemonteerd aan de linkerkant op het rempotje (die draadbus).

Mijn Fazer is namelijk omgebouwd tot "naked". Weet iemand mij te vertellen welke schroefdraad er in die draadbus hoort te zitten?
 
Ik heb de volgende vraag:

Daar het verplicht is om bij motoren vanaf februari 2003 met 2 spiegels te rijden heb ik een probleem. Bij de mijne krijg ik de spiegel niet gemonteerd aan de linkerkant op het rempotje (die draadbus).

Mijn Fazer is namelijk omgebouwd tot "naked". Weet iemand mij te vertellen welke schroefdraad er in die draadbus hoort te zitten?

Ik zou het echt niet weten. Ben wel benieuwd naar hoe die eruit ziet. Heb je een foto? Kun je trouwens niet gewoon barendspiegels monteren?
 
Ik heb de volgende vraag:

Daar het verplicht is om bij motoren vanaf februari 2003 met 2 spiegels te rijden heb ik een probleem. Bij de mijne krijg ik de spiegel niet gemonteerd aan de linkerkant op het rempotje (die draadbus).

Mijn Fazer is namelijk omgebouwd tot "naked". Weet iemand mij te vertellen welke schroefdraad er in die draadbus hoort te zitten?

Je kan ook zoiets kopen, geen idee welke kleuren ze allemaal hebben of enkel de ring zoeken en daar een andere spiegel op bevestigen. Best wel onder die ring een rubber of stukje ducttape hangen.

Schermafbeelding-2017-07-18-om-16.20.45.png
 
Ik heb de volgende vraag:

Daar het verplicht is om bij motoren vanaf februari 2003 met 2 spiegels te rijden heb ik een probleem. Bij de mijne krijg ik de spiegel niet gemonteerd aan de linkerkant op het rempotje (die draadbus).

Mijn Fazer is namelijk omgebouwd tot "naked". Weet iemand mij te vertellen welke schroefdraad er in die draadbus hoort te zitten?

Misschien staat er trouwens wat nuttigs op 2-12 van de Service Manual
 
Ik heb een zwak voor motoren met ronde koplampen, hij is mooi!!


De linkerspiegel van mijn Fazer is een beetje lam aan het worden ben ik bang, afgelopen week in België op de snelweg (flinke rijwind + wat gerammel door niet zo'n lekker wegdek) moest ik de spiegel steeds terug in positie duwen. Er zit gewoon een originele spiegel op en er zijn geen (zichtbare) schroeven die ik kan aandraaien. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
 
In die service manual kan ik niet achterhalen welke het precies is maar in ieder geval bedankt. Deze had ik zelf nog niet.

Hier een fotootje.

[afbeelding]

Ziet er goed uit inderdaad, leuk om een Fazer eens als naked te zien :)

Bedoel je dat rood omcirkelde boutje als waar je je spiegel op wilt monteren?

XWrCeeI.jpg


Ik heb een zwak voor motoren met ronde koplampen, hij is mooi!!


De linkerspiegel van mijn Fazer is een beetje lam aan het worden ben ik bang, afgelopen week in België op de snelweg (flinke rijwind + wat gerammel door niet zo'n lekker wegdek) moest ik de spiegel steeds terug in positie duwen. Er zit gewoon een originele spiegel op en er zijn geen (zichtbare) schroeven die ik kan aandraaien. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Welk deel is precies lam? Het deel dat je kunt inklappen, of bedoel je alleen de bol waar je spiegel in zit?
 
Ik heb een zwak voor motoren met ronde koplampen, hij is mooi!!


De linkerspiegel van mijn Fazer is een beetje lam aan het worden ben ik bang, afgelopen week in België op de snelweg (flinke rijwind + wat gerammel door niet zo'n lekker wegdek) moest ik de spiegel steeds terug in positie duwen. Er zit gewoon een originele spiegel op en er zijn geen (zichtbare) schroeven die ik kan aandraaien. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Gaat het om de spiegel zelf die zakt of om het pootje dan aan de kuip zit?
 
Je hebt wel een FZ6 zie ik, die hebben geloof ik andere spiegels, maar principe zal hetzelfde zijn. Ik zal ff kijken als ik thuis ben of je dat kunt oplossen.
 
Je hebt wel een FZ6 zie ik, die hebben geloof ik andere spiegels, maar principe zal hetzelfde zijn. Ik zal ff kijken als ik thuis ben of je dat kunt oplossen.

Top, dankjewel. Misschien moet ik er even bij zeggen dat ik de spiegels inklap als ik de motor achterom zet, anders past ie niet door de poort heen. Ik weet niet of 't vaak verstellen ermee te maken heeft...
 
Draai je de bol dan elke keer? Je kan beter de hele spiegel inklappen in dat geval, daar zijn ze voor gemaakt. Hoef je ook niet iedere keer je spiegel opnieuw af te stellen wanneer je weer gaat rijden.
 
Draai je de bol dan elke keer? Je kan beter de hele spiegel inklappen in dat geval, daar zijn ze voor gemaakt. Hoef je ook niet iedere keer je spiegel opnieuw af te stellen wanneer je weer gaat rijden.

In mijn beleving kan alleen de spiegel bewegen ten opzichte van de 'stang' waar ie opzit, maar ik ga straks thuis eens even kijken of ik iets over het hoofd gezien heb :P
 
Ziet er goed uit inderdaad, leuk om een Fazer eens als naked te zien :)

Bedoel je dat rood omcirkelde boutje als waar je je spiegel op wilt monteren?

[afbeelding]Welk deel is precies lam? Het deel dat je kunt inklappen, of bedoel je alleen de bol waar je spiegel in zit?

Jazeker dat plekje bedoel ik. Er zit nu net zo'n dopje in als op de foto. En daaronder zit dan volgens mij M10. Maar ik krijg die spiegel er niet op dus is waarschijnlijk een andere spoed of richting
 
Jazeker dat plekje bedoel ik. Er zit nu net zo'n dopje in als op de foto. En daaronder zit dan volgens mij M10. Maar ik krijg die spiegel er niet op dus is waarschijnlijk een andere spoed of richting
Volgens mij zijn alle stuurspiegels 1x links en 1x rechtse draad ?
Gedachte erachter was volgens mij dat de kracht van de rijwind op de spiegel de spiegel dan aandrukt ipv los laat komen ?
 
Volgens mij zijn alle stuurspiegels 1x links en 1x rechtse draad ?
Gedachte erachter was volgens mij dat de kracht van de rijwind op de spiegel de spiegel dan aandrukt ipv los laat komen ?

Klinkt zeker logisch! Echter welke zit waar?

Logischer wijs zou ik zeggen dat de rechter spiegel Rechtse draad heeft en de linker spiegel Linkse draad.
Maar ik krijg er geen standaard bout in gedraait :?
 
Klinkt zeker logisch! Echter welke zit waar?

Logischer wijs zou ik zeggen dat de rechter spiegel Rechtse draad heeft en de linker spiegel Linkse draad.
Maar ik krijg er geen standaard bout in gedraait :?
Zo was het volgens mij idd, ik heb een tijdje met een ptt knop op de linkerstuurhelft gereden (communicatie-setje), die zat idd links op de plek van de "spiegel".
Mijn pa was al met pensioen en heeft een hele ochtend voor me zitten zoeken, van het zeer uitgebreidde assortiment bouten welke mijn pa in de schuur had (echt bakken vol !) paste er welgeteld eentje..
 
In mijn beleving kan alleen de spiegel bewegen ten opzichte van de 'stang' waar ie opzit, maar ik ga straks thuis eens even kijken of ik iets over het hoofd gezien heb :P

Als ik de topics over lamme spiegels moet geloven kun je er niet heel veel aan doen :N

Mocht je een nieuw spiegel kopen, klap 'm dan voortaan gewoon in i.p.v. elke keer aan je spiegelbol te zitten. Helemaal onderaan de stang, waar de spiegel bevestigd zit aan je kuip, zit zo'n rubber stuk over de stang heen. Daar zit een draaimechanisme in. Als je dat rubberen stuk omhoog doet dan kun je het gewoon zien. Je kan de spiegels dus naar binnen klappen net als bij een auto.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een lakstift bestellen om wat kleine krasjes bij te werken. Mijn motor is van november 2001 maar model 2002 (foxeye). De code die ik onder het zadel vond was 5RT1-101.

Echter, op de site die ik in de openingspost vond (FZS600 FAZER DIFFERENCES by YEAR) staat vermeld dat het om de kleur S1 (Silver 1) gaat.

Via de site www.123autolakken.nl kun je lakstiften bestellen voor Yamaha maar daar kan ik alleen de S1 (Silver 1) vinden en niet de 5RT1-101. Is dit de juiste lak of is de kans groot dat het niet de juiste is?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een lakstift bestellen om wat kleine krasjes bij te werken. Mijn motor is van november 2001 maar model 2002 (foxeye). De code die ik onder het zadel vond was 5RT1-101.

Echter, op de site die ik in de openingspost vond (FZS600 FAZER DIFFERENCES by YEAR) staat vermeld dat het om de kleur S1 (Silver 1) gaat.

Via de site www.123autolakken.nl kun je lakstiften bestellen voor Yamaha maar daar kan ik alleen de S1 (Silver 1) vinden en niet de 5RT1-101. Is dit de juiste lak of is de kans groot dat het niet de juiste is?

In de link die je zelf aanhaalt staat het volgende:

2002 - Launched at Paris show Sept 2001
. Model number 5RT1
. Colours: blue, silver, yellow; official designations:
DPBMC (Deep Purplish Blue Metallic C)
S1 (Silver 1)
RYC1 (Reddish Yellow Cocktail 1)
. Tank design changed, more sculpted, capacity increased 2li to 22 litres. (inc 3.6li reserve)
. Front fairing/headlights changed to resemble FZS1000 fairing.
. Fairing 'YAMAHA' brand replaced with the tuning-fork logo.
. New wider morrors on thinner stalks.
. Indicator stalks now rubber (previously solid plastic with a sloppy fit making them rattle).
. New instrument panel, similar but slightly smaller.
. Stainless steel exhaust header pipes but still painted black and the welds are not stainless, so still rusts!.
. New black wire mesh radiator guard (none previously).
. Narrower chain?
. Holes for the chainguard are higher (so a pre-02 hugger won't fit).
. Overall height up 10mm to 1180mm (seat height unchanged).
. Gallery: www.edisport.it/edisport/...enDocument

Modelnummer onder jouw zadel komt dus overeen met het modelnummer en de andere gegevens op de site. S1 zal wel goed zijn :)
 
Nu ik er echter over nadenk, een motor van 17 jaar oud zal wellicht wat verkleurd zijn, dus misschien kun je beter naar een spuiter gaan en de kleur bepalen aan de hand van een kleurenwaaier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan