Op zoek naar een span.

Zou je dat echt voelen/veel effect hebben, 25 mm, vraag ik mij af,


Mijn achterwiel staat ook iets uit het midden, naar links (BMW)
 
Wegens omstandigheden ben ik op het moment helaas niet in staat om te rijden. Dat jullie niet denken dat ik niets doe met alle tips en informatie ;-)
Zodra mogelijk ga ik er meteen mee aan de slag!

Inmiddels heb ik wel de gordels in de bak gemaakt, erg gaaf gezicht.
Bandjes alvast op 1.6 bar gezet maar is dat echt goed? (165 65 14) ze lijken op het oog zo zacht?
 
smaken verschillen... ook daarin...
Ik rijd niet meer met 3 bar zoals in het begin, maar onder de 2 bar kom ik ook niet; Ik vind met 15x135 bandjes het genoeg feedback en grip geven net boven de 2 bar
 
Ik mag eigenlijk niks zeggen maar ik rij juist met hele hoge druk in de banden. 3,2 voorband, 3 achter, 3,5 zijspan.

Maar vergeet dat aub direct, het is absoluut niet relevant voor jouw span.
 
Wegens omstandigheden ben ik op het moment helaas niet in staat om te rijden. Dat jullie niet denken dat ik niets doe met alle tips en informatie ;-)
Zodra mogelijk ga ik er meteen mee aan de slag!

Inmiddels heb ik wel de gordels in de bak gemaakt, erg gaaf gezicht.
Bandjes alvast op 1.6 bar gezet maar is dat echt goed? (165 65 14) ze lijken op het oog zo zacht?

zou meer dan genoeg moeten zijn , achter een beetje meer misschien 1.8
 
Als ik weer kan rijden ga ik het meteen proberen!
Ik denk toch dat het formaat band een groot verschil maakt. Imo hebben Lage banden meer druk nodig, ik vergelijk het met fiets banden. Een ballon band is lekker dik en hoef je niet hard op te pompen, een racefiets soms tot wel 12bar...
 
ik weet dat niet zo , maar op een zijspan staan al lage profielbanden , de druk van de banden die ik je opgaf gaan voor 195/185 x 55 x 14/15 ...
vroeger als we nog met kever / 2cv banden reden ( 125 x 15 ) zetten we daar ook rond de 3 kg op maar de enige reden daarvoor was omdat de wang van de band te slap was als er niet genoeg wind inzat
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof je bert alleen dacht ik dat laag profiel 165 50 14 was oid.
Ik wil kijken of ik 195/45 in 14 of 15 erop kan krijgen. Ik vind dat super vet staan en zal ook lekker strak sturen. Maar op een eml is dat niet 123 te doen ben ik al achter.
 
Hier een foto van de gordels

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof je bert alleen dacht ik dat laag profiel 165 50 14 was oid.
Ik wil kijken of ik 195/45 in 14 of 15 erop kan krijgen. Ik vind dat super vet staan en zal ook lekker strak sturen. Maar op een eml is dat niet 123 te doen ben ik al achter.

denk dat het niet uit maakt , 165 - 185 - 195 ....
Maar , meten is weten , en proberen is heu ..... :-)
 
Ik heb meerdere opties in mijn hoofd die goed te doen zijn denk ik. Alles moet eenvoudig terug naar origineel kunnen voor als het echt niet stuurt...

Maar heu...?
 
Niet alles is te meten maar er is ook nog zoiets als gezond verstand ;-)

Gisteren eindelijk een klein stukje gereden! (Fysiek gaat het op het moment wat minder, kost ff tijd)
Ging weer lekker, ook met de zachtere bandjes. Ik krijg het idee dat de grip nu opzich prima is, hij glijdt wel over het voorwiel in een linker bocht met het gas erop. Kan dat ook komen als de achterveer te slap is/staat of zeg ik iets geks?
 
Niet alles is te meten maar er is ook nog zoiets als gezond verstand ;-)

Gisteren eindelijk een klein stukje gereden! (Fysiek gaat het op het moment wat minder, kost ff tijd)
Ging weer lekker, ook met de zachtere bandjes. Ik krijg het idee dat de grip nu opzich prima is, hij glijdt wel over het voorwiel in een linker bocht met het gas erop. Kan dat ook komen als de achterveer te slap is/staat of zeg ik iets geks?

Dat heeft elk zijspan wel, onderstuur in linkerbochten. Dat komt door de geringe wieldruk. En breder wil niet zeggen meer grip, want breder betekend ook minder wieldruk. Bij mijn schommelvoorkant, heb ik flink wat banden geprobeerd, auto en scooterbanden. En een ronde scooter achterband geeft altijd meer grip dan een autoband.
 
Niet alles is te meten maar er is ook nog zoiets als gezond verstand ;-)

Gisteren eindelijk een klein stukje gereden! (Fysiek gaat het op het moment wat minder, kost ff tijd)
Ging weer lekker, ook met de zachtere bandjes. Ik krijg het idee dat de grip nu opzich prima is, hij glijdt wel over het voorwiel in een linker bocht met het gas erop. Kan dat ook komen als de achterveer te slap is/staat of zeg ik iets geks?

het glijden met het voorwiel kan duiden op nog te veel druk ....
 
. En een ronde scooter achterband geeft altijd meer grip dan een autoband.

Die ronde voorbanden is nooit mijn favoriet geweest , maar dat is dan weer misschien iets persoonlijk , dat het lichter stuurt is een feit ( minder rubber op de baan )maar gemakkelijker schuiven in linker bochten , zelf met vertrek uit stilstand..
 
Laatst bewerkt:
Niet alles is te meten maar er is ook nog zoiets als gezond verstand ;-)

Kan dat ook komen als de achterveer te slap is/staat of zeg ik iets geks?

Is niets geks aan , als de achterveer te slap staat zakt hij achteraan teveel door zijn veer en verschuift het gewicht van voor naar achter ...
wat je ook kan doen is de achterveer ( monochock ) schimmen , ze verkopen schims om de achterveer 6-8 mm langer te maken waardoor het gewicht meer terug naar het voorwiel komt
 
Laatst bewerkt:
het glijden met het voorwiel kan duiden op nog te veel druk ....

Achterveer te strak?

Mijn redenatie is dat als je gas geeft het voorwiel omhoog wil en de achterveer ingedrukt zal worden. Maar omdat de bak eraan zit gaat dat niet en wil het span op de 2 achterwielen doorrijden.
Zet je de achterveer dan wat strakker dan blijft het voorwiel meer op de weg.
Maar geen idee of mijn redenatie werkelijk klopt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan