Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Kom op Slijk, beken nou gewoon dat dit je nieuwe stadsfiets wordt. Met die stelten van jou kunnen ze het ding nog wel 10 cm ophogen zonder in problemen te komen.
Hij weegt iets van 240 kg, dus net zoiets als je GS. Het leuke is dat hier geen rammeltje in zit, zelfs nog minder bijgeluiden dan je KTM.
 
De stadsjap vergelijk je niet met je GS, maar de AT wel :? Mocht je eens in de gelegenheid zijn, ga dan maar eens een rondje rijden met de AT. Ik ben niet door de marketing van Honda overtuigd, ik was dat pas na 100 meter proefrijden. :9
 
In werkelijkheid had ik 'm bijna gekocht, toen m'n 2017 GS door de mand viel... Het werd echter de KTM, die ik over enkele maanden uit Frankrijk ga terug halen...

Moraal van het verhaal ?

En nog steeds in ernstige modus : noch in België, noch in Frankrijk heb ik een goeie HONDA - dealer...

;)
 
Laatst bewerkt:
Ben je wel eens bij Motoport Breda geweest Slijk? Je koopt een Honda in België en laat hem onderhouden in Breda, dan ben je er toch ook? Vanuit de Belgische goudkust is het om de hoek en tijdens de fabrieksgarantie maakt het niet uit in welk land hij wordt onderhouden, als het maar een Honda garage is. :)
 
Oh ik hoor het al, de Motoport stalker, dus ook jij bent slachtoffer. :o

Je geeft de oplossing dus al zelf, je hebt een Yamaha boer die graag vreemd gaat onder commerciële druk. Regel een proefrit en ga hobbelen met dat ding en nog voor je BMW uit elkaar rammelt. :Y
 
Eh... het pleit mogelijk niet voor mij, maar die Yamahadealer moet ik ook niet meer...

Na er 15 jaar klant te zijn geweest en er ... euh... véél motorfietsen gekocht te hebben, vond meneer het nodig om mij een overjaarse Tracer in de nek te draaien, onder voorwendsel dat het het nieuwe model was én me er een supplement voor te laten betalen... (het verschil was nauwelijks zichtbaar en omvatte wat inwendige verfijningen én een ander type carterpan) .

Toen ik hem tenslotte confronteerde met mijn moeizaam verzamelde harde bewijzen dat het om een overjaars model ging, gaf hij dat schoorvoetend toe en verklaarde hij zich tenslotte "bereid"om ten belope van het ten onrechte aangerekende supplement wat accessoires te leveren... .

Exit YAMAHA-dealer.... -O-
 
Laatst bewerkt:
De volgende keer dat jij een motor gaat kopen ga ik wel mee, eens vooraf een goede discussie voeren met de verkoper .......

head-smack.gif
 
Ik wilde gisteren een 12 volt socket aansluiten op de AT maar waar vind de ik accessoire aansluiting??

Er zit al originele handvatverwarming op. Dat betekent dus dat de accessoire aansluiting aanwezig moet zijn.


Waar kan ik de constante spanning aftappen? Rechtstreeks vanaf de accu is een lastig karweitje aangezien deze weg gestopt zit een bak en weinig tot geen ruimte biedt voor extra draden
 
Onder de achterste buddy zit een stekker en achter het kuipwerk. Er zit een dummy in en zijn volgens mij wit van kleur.
De achterste heb ik gebruikt voor de navi te sluiten over het contact.

Had het eerst gewoon direkt op de accu, wil best hoor. Zo erg is ie nou ook weer niet verstopt.
 
De 12v stekker zit weg gestopt aan de voorkant, onder de koplamp, achter al dat plastic.

De stekkers zijn idd wit.
 
Niemand weet waar de accessoire aansluiting zit? Dus waar de handvatverwarming aangesloten zit.

Heeft iemand een link voor servce manual (Werkplaatshandboek)
 
Ik heb de inbouwprocedure voor de handvatverwarming gevonden. De AT lijkt hiervoor standaard op voorbereid te zijn. Ik heb de procedure snel doorgebladerd en het lijkt er op dat de connectors al onder tank aanwezig zijn. De controller komt onder de duozadel te zitten.
 
De accessoire aansluiting wat betreft 12V en handvatverwarming bevindt zich vooraan onder het dashboard
Dus de volledige fairing moet eraf zowel als het mask. Enkel de controller zit onder het zadel en alle kabels gaan daar naartoe. De achterste accessoire aansluiting wordt hier niet voor gebruikt.
De twee installatie instructie staan hieronder. Hopelijk bereikbaar.
Laat iets weten als het niet werkt.




CRF1000 - Google Drive
 
Proefrijden is verrekte slecht voor je bankrekening. :X Stond nog een nieuwe bij de dealer op zolder die zou worden doorgeschoven naar andere dealer maar die gaat nu voor mij klaar gemaakt worden. Met beetje mazzel komen de lampjes, alarm en middenbok ook nog op tijd binnen en kan ik hem hem volgende week zaterdag ophalen.
full
 
Laatst bewerkt:
Gaaf Patrick. Waarschijnlijk had jij dezelfde ervaring als ik; aan alle kanten beter dan de F800GS. En toch deed het mij wel een beetje zeer om afscheid te nemen van het BMW kamp. Dat is dan weer iets vreemds dat de marketing machine van BMW voor elkaar heeft gekregen......
 
Was mijn eerste BMW pas maar het feit dat er na het maken van de foto's van de roestplekken op het frame contact opgenomen werd met BMW en er daarna nooit meer wat aan communicatie plaats heeft gevonden vanuit dealer heeft mij ook doen besluiten dat dan ook maar meteen laatste gaat worden.
 
Het zijn de BMW -RIJDERS die het hem doen , bij jou... :P
Tot voor kort wel, echter rennen ze allemaal naar KTM of Honda. Alleen de erg hardleerse BMW adepten blijven zichzelf kastijden met gerammel uit het blok, olielekkage uit de cardan en torenhoge rekeningen van de dealer. :+
 
Hallo,

Gisteren bij Ten Kate handtekening gezet voor een schitterend mooie rooie Africa Twin, incl Adventure pack.
Komt nog een Osco oiler op, navigatie boven dashboard en Pirelli Scorpion Trail 2.
Zaterdag ophalen en flink kilometers maken/inrijden want met hemelvaart naar mijn beste vriend in Lausanne en vervolgens een toerweek, balcon-wegen rijden in Vercors Frankrijk, incl Mont Ventoux, Gorges du Verdon en Saint Tropez.

Goede vooruitzichten dus!

Groet'n
Wim aka snicker
 
Terug
Bovenaan Onderaan