SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sowieso even wachten tot je de 35kW setje hebt zitten. Die afstelling is namelijk niet hetzelfde geloof ik.
Synchroniseren is sowieso wel fijn, dus merk je straks nog een beetje inhouden, zou ik het gewoon doen.
Ziet er gaaf uit man, black on black.
 
Hee Roger,

Dat klusje heb ik ook op mijn lijstje. Gebruik je bewust vloeibare pakking?
Er ligt eigenlijk een O ring in toch?

Ik las laatst ook ergens dat de deksel wat krom kan trekken en dat dat de oorzaak is van het lekken. De oplossing hiervoor was de deksel op een vlak vel schuurpapier leggen en 8tjes draaien met de deksel.. maar dat is gauw genoeg te ontdekken denk ik
Hoi Ivo,
het 'probleem' is dat het dekseltje van plastic is en dat de montage gaten voor plastic eigenlijk net iets te ver uit elkaar zitten. Daardoor is er iets te veel afstand te overbruggen en daardoor kan de boel inderdaad een beetje 'krom' trekken en niet meer afsluiten. Ik denk dat het verschil in uitzettingscoëfficiënten tussen alu en plastic ook niet bevorderlijk zal zijn voor een langdurige afdichting.
Als ie al 'krom' is zou vlakken op de manier die je beschrijft wel een verbetering kunnen opleveren. Ik heb het niet gedaan. Er zit inderdaad een o-ring in. Ik heb de zaak goed ontvet, het gleufje waar de o-ring in ligt gevuld met vloeibare pakking, de ring erin gedrukt en de bovenkant van de ring ook nog ingesmeerd met vloeibare pakking. Dat geheel tegen het pasvlak op het carter gezet en aangedraaid, 24h laten drogen en daarna gaan rijden. Inmiddels meer dan 600 km ermee gereden en geen lekkage meer.
Goed ontvetten scheelt de helft naar mijn idee!!

Mooi geworden Danny! :Y
Waar is de afwateringsslang van jouw tank?
Die hoort officieel door het beugeltje net voor de rempedaal te lopen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi geworden Danny! :Y
Waar is de afwateringsslang van jouw tank?
Die hoort officieel door het beugeltje net voor de rempedaal te lopen.

Goed dat je het zegt! Ik zal dat eens even uitzoeken.
Heel de motor is uit elkaar geweest, dan hebbie weleens van die dingen :?
Ik weet dat ik hem heb aangesloten... Dat is iig iets ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou vanmiddag weer een stukje met de SVn gereden.
Rem probleem is opgelost. Maar hij loopt op lage gaastanden echt kut. Soms springt die zelfs op 1 cilinder.
Bij deellast en vollast gaat het goed.. ookal hikt die soms wel.

Ik ga denk ik een carbtune aanschaffen en eerst dat eens goed zetten.

En een vraag, weet iemand een goed adres waar ze nog carb fietsen afstellen op de bank?
 
Weer een paar klusjes geklaard aan de opknap SV :)
Heel veel afplakken, spuiten (motip engine paint) en nette boutjes erin.

Hee Denny, ziet er netjes uit!
Als ik mijn pakking ga vervangen zou ik die hoek ook wel wat netter willen maken. Waar haal je verse boutjes vandaan? En bij mij bladdert de lak op de cilinders ook wat af.. Zou dat ook lukken met die engine paint? Mooi resultaat hoor (Y)
 
Hee Denny, ziet er netjes uit!
Als ik mijn pakking ga vervangen zou ik die hoek ook wel wat netter willen maken. Waar haal je verse boutjes vandaan? En bij mij bladdert de lak op de cilinders ook wat af.. Zou dat ook lukken met die engine paint? Mooi resultaat hoor (Y)

Ik heb het blok vervangen voor een andere (big end was kaduk, zo gekocht)
Uit het oude blok heb ik alle bouten welke netjes waren of nog eens van pas konden komen eruit gehaald. En daar heb ik er nu een paar van gebruikt ;)

Maar je kunt of de afmetingen uitzoeken en dan rondsnuffelen op internet. Of gewoon de onderdeelnummers opzoeken via de Suzuki site en dan die via internet of je lokale motorzaak laten bestellen.

Je cilinders moeten ook kunnen met engine Paint. Alleen zijn die standaard niet glans maar mat dacht ik. Dus even goed kijken welke kleur je erop zet.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier trouwens SV rijders die een aftermarket windscherm hebben geïnstalleerd op hun naked? Ik ben namelijk op zoek naar een 'subtiel' windscherm die niet te veel afbreuk doet aan het uiterlijk van de motor. O.a. om de komende snelweg km's iets behaaglijker te maken.
De modellen vanaf 2005 hebben een klein scherm bovenop de koplamp (ik heb het 2004 model) Heeft deze uitvoering nog enigszins een aerodynamische functie?

De onderstaande foto is van het nieuwe model, iets in deze trant voor het 2004 model :Y
[afbeelding]

Motorcycle Double Bubble Voorruit Voorruit Voor Suzuki SV650 SV1000 GSX1400 SV 650 1000 Bandit GSF650 GSF1200 GSF1250 Zwart in Motorcycle Double Bubble Voorruit Voorruit Voor Suzuki SV650 SV1000 GSX1400 SV 650 1000 Bandit GSF650 GSF1200 GSF1250 Zwart van Windschermen & Windgeleiders op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ik heb deze nu een jaar erop...
Mijn kop is nu meer uit de wind, en voor een 10tje ook echt geen geld. :)
 
Oi, mag ik een vraag stellen over de remmerij? Als ik mijn achterwiel rond draai hoor ik een schavend geluid bij de remschijf. Zijn de remblokken aan vervanging toe, of is het de remschijf?
Na iedere rit, zet ik de SV op de middenbok en spuit de ketting in. Daarbij draaiend aan het achterwiel. Nooit eerder dat schavend geluid gehoord.
full


Groet

Pietro
 
Misschien een zuiger die niet meer helemaal lekker teruggaat? Dat geluid duidt volgens mij niet direct op slijtage van schijf of blokken. Heb je nog wat voering op je blokken?
 
Hoi ik heb weer een vraagje..

Ik heb nu 58k op de SV staan, en aan de onderhoudshistorie te zien, is de klepspeling nog niet voor de tweede keer gecheckt. Ik heb dit wel eens zelf gedaan bij een GS500, inclusief het wisselen van de zogeheten shims.

Nu was ik me aan het inlezen om dit bij de SV zelf te gaan doen, maar het blijkt iets moeilijker, tenminste, als je daadwerkelijk shims moet gaan verwisselen.

Wat vinden jullie, is dit zelf te doen? Vooral dat de nokkenassen los moeten schrikt me een beetje af..

Wel hele mooie how to overigens imo..

SV650S: checking and adjusting valves
 
Oi, mag ik een vraag stellen over de remmerij? Als ik mijn achterwiel rond draai hoor ik een schavend geluid bij de remschijf. Zijn de remblokken aan vervanging toe, of is het de remschijf?
Na iedere rit, zet ik de SV op de middenbok en spuit de ketting in. Daarbij draaiend aan het achterwiel. Nooit eerder dat schavend geluid gehoord.[afbeelding]

Groet

Pietro
schurend geluid is vrij normaal. als je achterwiel niet zwaar loopt (moet een rondje kunnen draaien als je een slinger geeft) dan is er met de rem niks mis. beetje (vlieg)roest op de remschijf maakt het geluid wel erger.
als je goed kijkt kun je de remblokken zien zitten en als het goed is zie je dan ook hoeveel voering je nog hebt...
 
Achterwiel loopt niet zwaar. Bij het inspuiten van mijn ketting, draai ik het achterwiel snel rond.Ik kan in de klauw kijken, maar kan dan toch niet inschatten, of de blokken genoeg voering hebben :$ . Volgens mij werkt de achterrem naar behoren. Die wordt gebruikt als extraatje, om de voorrem te ondersteunen.
schurend geluid is vrij normaal. als je achterwiel niet zwaar loopt (moet een rondje kunnen draaien als je een slinger geeft) dan is er met de rem niks mis. beetje (vlieg)roest op de remschijf maakt het geluid wel erger.
als je goed kijkt kun je de remblokken zien zitten en als het goed is zie je dan ook hoeveel voering je nog hebt...
 
Dag SV vrinden!

Ik rij regelmatig een blokkie om met mn vriendin, met veel plezier. Nu zit ze met een wat lagere rit toch wat opgevouwen op de SV650N uit '09. Weten jullie of er setjes bestaan om de stapjes te verlengen? Of een hogere buddy seat, alhoewel dat er wellicht gek uit gaat zien..

Ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Dag SV vrinden!

Ik rij regelmatig een blokkie om met mn vriendin, met veel plezier. Nu zit ze met een wat lagere rit toch wat opgevouwen op de SV650N uit '09. Weten jullie of er setjes bestaan om de stapjes te verlengen? Of een hogere buddy seat, alhoewel dat er wellicht gek uit gaat zien..

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Je hebt versteld sets voor je rem schakel set.
PAPS01 Suzuki GSX R 600 750 1000 SV650

Kam je je setje in de gewenste positie zetten.

Je zadel zou je iets verder op kunnen laten vullen en eventueel opnieuw laten bekleden.

Je stuur omhoog met risers zal wellicht ook nog iets helpen.
 
Je hebt versteld sets voor je rem schakel set.
PAPS01 Suzuki GSX R 600 750 1000 SV650

Kam je je setje in de gewenste positie zetten.

Je zadel zou je iets verder op kunnen laten vullen en eventueel opnieuw laten bekleden.

Je stuur omhoog met risers zal wellicht ook nog iets helpen.

Hi Mick,

Dank voor je reactie. Ik doelde specifiek op de stepjes voor de passagier. Besef me dat dit niet geheel duidelijk was in mijn omschrijving. Ken je hier ook setjes voor?
 
Hi Mick,

Dank voor je reactie. Ik doelde specifiek op de stepjes voor de passagier. Besef me dat dit niet geheel duidelijk was in mijn omschrijving. Ken je hier ook setjes voor?

Zie ook dat ik niet goed las, is een optie voor een honda goldwing kopen ;).

Verlengde duo stapjes ken ik niet echt dan zit je ook met je uitlaat demper en met stevigheid.

Of je meisje ook haar motor rijbewijs laten halen en een motor kopen is ook gezellig.
 
Niet het goedkoopste, wel een van meest eenvoudige manieren alarmlichten te verkrijgen.

Search - Webwinkel MotoTroniX

Een alarmlichtinstallatie is met een meter electra-draad, een knipper-relais, een beetje tin, een schakelaartje en een soldeerbout veel goedkoper zelf te maken, maar het is wel meer werk dan het plaatsen van zo'n module. Daarnaast is voor zelfbouw enige electro-kennis wel een vereiste en ik meen me te herinneren dat Ellen naar haar zeggen hier niet toe in staat is.
Een complete module plaatsen stelt echt niet veel voor. Ik gok op 4 draadjes ergens aan vast 'knopen.'
De montage handleiding zit erbij. Vooral als je je motor voor woon-werk verkeer inzet zijn alarmlichten zeker een aanrader.

Naast alarmlichten nog een breed scala aan andere zaken om meer op te vallen in positieve zin van het woord. Running lights, knipperend remlichtmodule etc.

Mijn SV is voorzien van een defect Red Alert alarm waarvan alleen de runninglight en alarmverlichtingfunctie nog werkt. Werkt hetzelfde als zo'n 'beterlicht-module'.
Mijn Z1000 was standaard al voorzien van alarmlichten, dus die heb ik voorzien van RL module van het merk hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het wel hor.
Of het uit gaat komen met je uitlaat dat weet ik alleen niet.

Googlen op: footpeg lowering kit. Kom je al een heel eind.

Bijvoorbeeld:
moving foot pegs down - Google zoeken

Owja krijg nou wat nog nooit gezien, volgensmij zit het niet eens lekker en het ziet er niet uit haha.

Zojuist op de nieuwe sv650 café gebeuren gereden met de soes dag, rijd haast het zelfde als me huidige sv k4 alleen wat meer elektronica.
Zat wel een arrow demper onder dat maakte het wel leuker.

Blijf voorlopig bij huidige sv :Y
 
Nou vanmiddag weer een stukje met de SVn gereden.
Rem probleem is opgelost. Maar hij loopt op lage gaastanden echt kut. Soms springt die zelfs op 1 cilinder.
Bij deellast en vollast gaat het goed.. ookal hikt die soms wel.

Ik ga denk ik een carbtune aanschaffen en eerst dat eens goed zetten.

En een vraag, weet iemand een goed adres waar ze nog carb fietsen afstellen op de bank?

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar de Valkenier te Barneveld kan dat netjes. Mijn SV 1000 is daar goede vrijdag keurig afgesteld met de Yoshibox. Een maatje heeft een Fazer 1000 met carburateurs en die is ook erg netjes afgesteld op de dynobank.
 
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar de Valkenier te Barneveld kan dat netjes. Mijn SV 1000 is daar goede vrijdag keurig afgesteld met de Yoshibox. Een maatje heeft een Fazer 1000 met carburateurs en die is ook erg netjes afgesteld op de dynobank.


Dankjewel!
Ik heb inmiddels de carbtune binnen, dus daar ga ik eerst mee aan de slag!
Als het daarna nog steeds noodzakelijk is, zal ik ze eens bellen! Het is niet in de buurt maar voor goede service wil ik best een eind rijden.

Het punt is dat ze het voor voor carb fietsen bijna nergens voor een vast bedrag durven af te spreken voor afstellen. En door de arbeid, of onkunde, loopt het dan verschrikkelijk op. Uurloon en sommige plekken per run betalen.

Ik snap dat het duurder is dan een injectiefiets. Maar als een 'tuner' er niet uit komt en maar uurloon blijft schrijven dan wordt het verschrikkelijk duur of je moet naar huis op een fiets die nog niet te rijden is en dan ben je en een hoop geld kwijt en niet opgeschoten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan