Keuze Piaggio Beverly 350 of Honda SH300

Summertime72

Rookie
12 feb 2018
23
0
Beste mede motorscooter fanaten,

Ik wil in de komende maanden ook weer een nieuwe motorscooter aanschaffen en heb inmiddels mijn keuze kunnen verkleinen tot 2 modellen;

- Piaggio Beverly 350
- Honda SH 300

Heb hiervoor een tijdje gereden op een Piaggio Medley, zeer fijne stadscooter maar wil ook af en toe ermee op de snelweg en daar is deze eigenlijk niet geschikt voor.
Ook andere motorscooters zoals de nieuwe Xmax en Burgman vallen voor mij af vanwege formaat en prijs.

Heb inmiddels mogen proefrijden op de BV350 en dat was goed bevallen, ook deze scooter past prima in mijn schuur met wat speling maar is wel de maximale maat wat ik kwijt kan.

Heb inmiddels op dit forum alle verhalen gelezen over de Piaggio en de Honda maar ben nog erg benieuwd waarom jullie voor deze scooter(s) hebben gekozen.

Bij Het nieuwe model Honda kan nu bv ook eindelijk een integraal helm onder de buddy wat voor mij een must is want met een topkoffer rijden zie ik mij niet doen.
Ook is de Honda al keyless en vind ik het hoge windscherm met de doorzichtige handkappen erg mooi.

Daarin tegen heeft de Piaggio meer vermogen, meer opberg onder de buddy.

Dus ben nog erg aan het wikken en wegen over mijn keuze, zal in ieder geval ook een proefrit gaan maken met de Honda.

Wat wel een probleempje voor mij kan zijn is dat mijn dealer waar ik al jaren kom, wel Piaggio kan leveren maar geen dealer is van Honda, misschien dat iemand van jullie goede ervaringen heeft met een dealer die wel Honda kan leveren in de regio Utrecht.
Ben wel eens bij Arie Molenaar binnen gelopen maar als je daar over motorscooter(s) begint weten ze er erg weinig vanaf en kon ik het eigenlijk maar zelf uitzoeken, terwijl de scooters gewoon nieuw in de zaak staan.

De keuze is voor mij nu erg lastig misschien dat iemand mij iets verder kan helpen.

Alvast bedankt,

Gr "Summertime72"
 
Ik weet niet wat je precies als regio Utrecht bestempeld, maar kijk eens bij Motoveda in Ede [±50km vanaf Utercht stad].
Alle verstand van [motor]scooters en dealer van zowel Piaggio als ook Honda.
 
Ja over wat nu Motoveda heet heb ik al meer gehoord. Deze ligt op de grens van mijn zoekgebied zeg maar.
 
Natuurlijk een hele goeie die honda maar de ruimte onder het zadel zou ik voor gaan, een koffer achterop vind ik maar niks.
 
Reputatie van de Honda is beter, persoonlijk vind ik de Honda te klein en te weinig bagageruimte hebben.

Mish
 
Wel leuk om te horen van andere gebruikers, ik heb namelijk precies dezelfde gedachte.
Honda eigenlijk iets te klein (zeker op de snelweg), ruimte onder zadel tegenwoordig wel net genoeg om integraal helm onder kwijt te kunnen wat voor mij een pre is en de Honda is reeds keyless en verlichting led.
De Piaggio de maximale afmeting voor mij thuis die ik makkelijk kwijt kan, meer vermogen en beduidend meer ruimte onder het zadel. Verder nog steeds met vertrouwde sleutel en nog geen led in koplamp vind ik een beetje achterhaald.
Gelukkig is keuze moment nog even weg aangezien ik ga wachten op de BEV350 by Police die ik graag in het echt wil zien.
 
Laatst bewerkt:
Jep, wat je denk ik ook mee moet nemen is dat het model 6 jaar bijna ongewijzigd is. Mijn BV komt uit 2012 en ziet er nagenoeg hetzelfde uit. De concurrentie heeft niet stil gezeten en er is een aantal prachtige modellen uitgekomen. De Yamaha XMax 300 vind ik echt een moderne scooter met ook veel voordelen. Keuze genoeg :)

Mish
 
Dacht ik ook van die Yamaha Xmax.
Tot ik er op ging rijden.
Door de breedte van het zadel kan ik niet bij de grond en moest me bij elke stop naar recht of links laten "vallen" om bij de grond te komen [ben 1.70m] en na minder dan een kwartier verging ik al van de pijn in mijn rug door dat zelfde zadel.
Op de Bev kan ik het uren uithouden en kan ik met beide voeten op de grond door het smallere en hardere zadel dan de Xmax.

Dus vooral proefrijden en niet alleen afgaan op modernere keyless en LED etc.
 
Het mooiste is als je een scooter een dag kunt huren. Dan weet je pas of je er lang achter elkaar op kunt zitten. Ik had een KTM Duke 390. Tijdens proefrit geen probleem maar toen ik hem eenmaal had en er uren op ging rijden kreeg ik last van mijn rug en achterste. Werd zo erg dat ik hem na 2 jaar alweer ingeruild heb. Als ik die motor een dag gehuurd had ,had ik hem wss niet gekocht.
 
Ik kan nu melden dat de keuze is gevallen op de Piaggio Beverly 350 ST. :] :] :]

Heb dit weekend deze nog eens goed vergeleken met de Honda SH300, maar ondanks dat de Honda wat meer snufjes heeft vind ik de Piaggio veel meer scooter zeker met het geweldige motorblok dat deze scooter heeft.
Verder heeft de Bev voor mij de ideale afmetingen om hier thuis makkelijk en droog te kunnen stallen en kan ik mijn vertrouwde dealer ook trouw blijven. :t

De kleur ben ik nog niet helemaal uit aangezien ik ook op de "Police" versie wacht, maar mijn dealer heeft deze al in bestelling staan en voor de andere kleuren zijn de levertijden zeer snel.

Scooter gaat standaard afgeleverd worden, bij de 1000km beurt ga ik wellicht voor wat updates zoals uitlaat en/of Malossi multivar.

Wellicht dat jullie nog wat ideeen hebben.....
 
Gefeliciteerd! Die van mij staat bijna op de 85k, je kan even vooruit zou ik zeggen. :) Veel plezier met het uitzoeken.

Mish
 
Gefeliciteerd met je keuze, honda is ook mooi maar ik zou ook voor de piaggio gaan.
Misschien heeft de honda iets minder kleine mankementen.
Maar dat lost de garantie wel op.
Ze komen beiden uit Italië.
 
Gefeliciteerd! Die van mij staat bijna op de 85k, je kan even vooruit zou ik zeggen. :) Veel plezier met het uitzoeken.

Mish

Jeetje, 85.000 km alweer. Rijd je daarnaast ook auto of doe je alles op de scooter?

Ik ben in al die tijd nog steeds niet verder dan 22.000 km. gekomen, maar heb met de auto die even oud is als de scooter wel 87.000 km. gereden. De scooter staat al stil sinds augustus. Binnenkort maar eens kijken of alles het nog doet.

PS. Kan het zijn dat ik je afgelopen week zag rijden in Amsterdam-Noord ter hoogte van politiebureau Waddenweg?
 
Jeetje, 85.000 km alweer. Rijd je daarnaast ook auto of doe je alles op de scooter?

Ik ben in al die tijd nog steeds niet verder dan 22.000 km. gekomen, maar heb met de auto die even oud is als de scooter wel 87.000 km. gereden. De scooter staat al stil sinds augustus. Binnenkort maar eens kijken of alles het nog doet.

PS. Kan het zijn dat ik je afgelopen week zag rijden in Amsterdam-Noord ter hoogte van politiebureau Waddenweg?

Alles op de scooter. Klopt! ik werk tegenover het politiebureau. Scherp van je. :)
 
Ik reed daar op mijn e-bike (ja, ja!) en zag in een flits een witte Beverly en een bekend postuur. Het ging wel snel, maar ik heb het dus toch goed gezien. :t
 
Nou de scooter is gekocht, wordt na de Paas dagen afgeleverd.
Is uiteindelijk de "Nero Carbonino" geworden, wordt straks standaard afgeleverd. :]
Bij de 1000 beurt wil ik deze gaan voorzien van Malossi Vario en wellicht andere uitlaat.
Daarbij gelijk een vraag kan een Euro 3 slip on uitlaat gewoon op een Euro 4 type ???
Zowel Akrapovic als LeoVince hebben op hun website slip-on staan tot bouwjaar 2016 dus Euro 3 type, nu is het huidige model Euro 4 type.
Iemand die hier reeds ervaring(en) mee heeft ???
Aangezien mijn scooter bijna volledig zwart is zou ik er dan het liefst een LeoVince Nero onderzetten.
 
Laatst bewerkt:
Met Malossi niet bij ter houden voor praktisch alle scooters/motoren.
320cc, natte koppeling en met dat perfecte gewicht gewoon een killer eerste klas!!
Tussen Euro3 en 4 zal zolang het model ongewijzigd is de uitlaat niets uitmaken.
Uitlaat is sowieso uiterlijk vertoon, met daarnaast enkel gewicht besparing ;)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Met Malossi niet bij ter houden voor praktisch alle scooters/motoren.
320cc, natte koppeling en met dat perfecte gewicht gewoon een killer eerste klas!!
Tussen Euro3 en 4 zal zolang het model ongewijzigd is de uitlaat niets uitmaken.
Uitlaat is sowieso uiterlijk vertoon, met daarnaast enkel gewicht besparing ;)

Mvg. Jan

Bedankt voor je reactie Jan,

Had inmiddels ook al geïnformeerd bij leverancier van Leo Vince en die kwam met precies zelfde antwoord over de uitlaat met het enige verschil dat euro 4 net iets minder geluid produceert.

De keuze van de vario is eenvoudig dat kan alleen maar een van Malossi zijn.

Eerst maar eens de eerste 1000km er op zetten na de Paas dagen :Y

Mvg. Roy
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan