Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

ik doe gewoon hele dagen met het vrouwtje achterop. en dan is een beetje ruimte wel zo prettig natuurlijk. Vorig jaar alles in een 70L roltas, genoeg ruimte en scheelt heel wat gewicht. als je solo rijdt knoop je die gewoon voor de topkoffer voor extra capaciteit. Beviel me veel beter dan volledige kofferset.scheelt ook een vermogen voor die paar dagen per jaar, upgrade je naar een 4 sterren hotel als je het toch wil uitgeven ;)

Hoewel ik ook alu zijkoffers heb :+ denk niet dat ze meegaan naar de alpen dit jaar.
 
Mijn vrouw gaat om de andere dag achterop, wanneer in Frankrijk.

Ik heb het opgegeven om haar te pushen om zelf te gaan rijden. Dat lukt toch niet, en zelfs al zoù ze het willen, dan leert ze het op haar leeftijd nooit meer goed genoeg om het leuk voor beiden te maken.

Dus : gewoon achterop en dan gaan we nóg een stuk sneller dan de meeste andere (solo)rijders op de Route Napoléon, die ik hier op mijn duimpje ken... :Y
 
Ik bedoelde niet specifiek jou, Dirk....

En akkoord, het ís leuker om solo te rijden, maar het fnuikt mijn motorplezier niet als vrouwlief meerijdt.




Geen bezwaar tegen het werkwoord "fnuiken", TenCats?
Jij dacht toch ook onmiddellijk aan de gedichten van Jan de Kruyff (1776)?
:+
 
Laatst bewerkt:
ik vind het leuk hoor, ik probeer m'n vriendin wel een motorrijbewijs aan te praten, maar de kans is klein. Hoewel ik wel een mooi klein fietsje aan het bouwen ben, je weet maar nooit of dat een extra motivatie is :)

als ik echt snel wil rijden doe ik wel een circuit dagje, hoewel je met passagier ook lekker tempo kunt maken. (heb troy corser wel eens voorbij zien vliegen op assen met iemand achterop :+ )
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je aan die aantallen :? Zelfs ik begreep fnuiken :+
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat het gras weer begint te groeien, dat is net zo interessant. :+


Iemand achterop vervoeren is niet mijn ideaal en het komt ook zeer zelden voor. Mijn dochter is in het verleden wel mee geweest, maar daar houd het voor mij op. Ik heb de mazzel dat F&S zelf rijdt en zelfs nog meer mazzel dat ze er hetzelfde tempo op kan na houden als ik leuk vind. Ook in mijn optiek kan iemand beter achterop mee gaan dan dat je na iedere bocht in de wachtkamer kan plaatsnemen tot hij of zij ook de bocht overwonnen heeft.

In Slijk zijn geval moet hij blij zijn dat Nana mee achterop wil, want anders zit hij zonder;
- Extern geheugen,
- Aanvullend geweten,
- Bewaker van grenzen van het toelaatbare,
- Charme,
- .......




full
 
Die helm kan echt niet bij de KTM. :+

De 1090 is in mijn optiek leuker dan de 1290 SA, al was het maar door het verschil in gewicht. Maar als je veel met duo rijdt, dan weet ik niet wat beter is. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan