BMW F-Reeks Topic deel III

Eigenlijk kan ik alles wel zelf qua standaard onderhoud. Alleen de kleppen niet als dat met shims gaat ivm de tijd die dan nodig is om de.goede shims te krijgen. Maar volgens mij gaat dit bij een GT met een schroef?

Je ka inderdaad veel standaard onderhoud zelf. Ik laat de megabeurt van 40k nog doen voor de garantie en ga dan zelf zzn de slag gaan... Wegens te duur bij bmw zelf ;)
 
De honda heeft wel een ienieminie tankje van 14 liter, een bereik van 400km zou wel prettig zijn om te voorkomen dat ik 2 keer per dag sta te tanken.

LOL... Range-anxiety.
Vooral de GT, kleinere tank, maar verbruikt meer dan de ST op snelheid.
Bij flink doorijden, max 230km uit een tank. dus elke 200km, elke 2u, Tanken.
Er zijn dagen dat ik 5x of zelfs meer getanked heb. ook met de ST.

Is op dat soort dagen minder erg dan je denkt: Als je niet elke 2 ur even "staat" en een koffie doet heb je om 1500 Stijve Knieen omdat je op de ST en GT toch wat actief-voorover zit.
Wel flink ge-plan, vooral als je een merkgebonden shell tankpas hebt.

Verder is een kleine tank (range) natuurlijk ook gewoon irritant, komt vaak slecht uit.

Open-deur-tip: geen snelwegen rijden, dan kan je 300+ km uit de tank halen, en veeel meer relaxed genieten.
 
Geen snelwegen rijden, dan is er niet echt tijdswinst te halen met de brommer. Ik moet van Doetinchem naar Barneveld, Beverwijk of af en toe Rotterdam. Geen snelweg is niet echt een optie bij deze routes.

Barneveld is enkele reis 70km, Beverwijk 160 en Rotterdam 150. Vaak tanken is niet iets waar ik op zit te wachte of behoefte aan heb. Die rustmomenten heb ik toch wel tussen de heen en terugweg door ;)

De BMW is qua bereik ook geen echte kilometervreter dus :(
 
Geen snelwegen rijden, dan is er niet echt tijdswinst te halen met de brommer. Ik moet van Doetinchem naar Barneveld, Beverwijk of af en toe Rotterdam. Geen snelweg is niet echt een optie bij deze routes.

Barneveld is enkele reis 70km, Beverwijk 160 en Rotterdam 150. Vaak tanken is niet iets waar ik op zit te wachte of behoefte aan heb. Die rustmomenten heb ik toch wel tussen de heen en terugweg door ;)

De BMW is qua bereik ook geen echte kilometervreter dus :(

Met normaal rijgedrag, dus toegestane snelheden + een beetje omdat je toch motorrijder bent, (dus zeg 110 - 140)
kun je met een ST ruim 300km op een tank halen. GT weet ik niet.
Weet je het rustiger aan te doen dan kun je er meer uit persen.

Boven de 140 begint ie wel flink te drinken ja.

Wil je een grotere tankinhoud moet je bij grotere motoren van BMW gaan kijken.
 
Wat Marz zegt: in NL omstandigheden haal je 300km op een tank wel, ook met de kleinere GT tank.

mijn indruk, vergelijk ST versus GT:
De GT is _ietsiepietsie_ (maar merkbaar) zuiniger onder pakweg 100km/h, maar Veeel dorstiger boven 140km/h

In NL haal je (met harmonikarijden in de normale drukte) ook bij snelwegrijden een verbruik van onder 5L/100. zegge 4.5, en dat is 333 km uit de 15L tank (tank kan iets meer L hebben, maar ymmv!). Over 80km wegen is 4L/100 haalbaar.

Op Autobahnen (jakkeren richting 180 van de ene Baustelle naar de andere) drinkt ze flink. Reken daar op meer dan 6L/100, dus minder(!) dan 250km.
Als je iets minder snel gaat neemt je range toe (duh). Baustelles verhogen dus je range, hehehe.
En die tijdwinst van de laatste extra 40km sneller is meestal minimaal.... (dat hoef ik je niet te vertellen)

Ik had de indruk dat de ST zuiniger was op snelle trajecten. (had ook minder fairing en minder grote koffers).
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je elektrisch gaan rijden, hoef je dan ook niet meer te tanken? :+
Kan je op je verblijf-adres em aan het stopcontact hangen.
 
Laatst bewerkt:
Elektrisch rijden mag niet :+

Vandaag de nieuwe leaseregeling gezien op het werk. En de escape waar ik gebruik van wilde maken om motor te rijden mocht de zaak geen leasemotor willen doen is er uitgesloopt. Dat wordt nog een pittige onderhandeling :(
 
Gebaseerd op wat :?

76000 + 40000 = 116000
Dus met 131000 zit je alweer over de grens.
Je moet het wel een beetje in de gaten houden natuurlijk.
En als er scheurtjes ontstaan nadenken over vervangen.

Dat het mogelijk is om >80K met een riem te rijden wil niet zeggen dat dat altijd zo is.
Is ook afhankelijk van verschillende omstandigheden, het weer, rijgedrag.

Hoe stuk was ie? Alleen tandjes er af of was de riem ook echt kapot?
______________________________________________________________________________________________________

Te snel overleden is gebaseerd op het eerste gebruik. Met dezelfde rijstijl moet ie even lang mee kunnen, of zie ik dat niet goed?? Overigens waren er alleen wat tandjes weg, riem was nog heel.
____________________________________________________________________________________________________
Ellende was dus vlak voor mijn vakantie. Inmiddels bleek dat ook de tandwielen versleten zijn. Kosten incl montage €1700,-
Niet iets om vrolijk van te worden. Las een tijd geleden een bericht op het forum dat je niet door de dealer aangekeken wordt als je geen dure motor hebt, bij de goedkopere versies weten ze je dus ook in de portemonnee te treffen ;(
 
Heb trouwens nog een K&N filter voor een F800S en F800ST. Verkeerd gekocht. Past niet in een F800GS want die is breder.
 
Heb trouwens nog een K&N filter voor een F800S en F800ST. Verkeerd gekocht. Past niet in een F800GS want die is breder.

Wat doet zo'n K&N-filter nou precies voor de F800? Is daar een duidelijk merkbaar verschil in qua prestatie? Ik ben er niet zo in thuis, maar heb er wel interesse in.

Wat zou je ervoor vragen?
 
Hoi!

Heb mijn MF-account maar weer eens uit het stof getrokken :P.

Kort voorstellen: André, 32 lentes jong, oorspronkelijk uit het mooie Drenthe, maar via Rotterdam, Lausanne en Hamburg nu in Genève beland (long stort short ;) )

Rij sinds 2004 motor (jup, begonnen met het motorrijbewijs i.p.v. autorijbewijs). Begonnen op een Suzuki GS500 uit 1992, daarnaast nog een Daytona 955I uit 2000 gehad, en sinds 9 maanden in het bezit van een BMW F800GT uit 2015.

poDjIbZaj
 
Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van een f800st uit 2009. Hierin wil ik graag xenon inbouwen. Ik heb hiervoor een h7 motor setje, een kleine ballast. Toen ik dit aansloot en de motor starte ging de check controle gelijk branden en werd de lamp niet aangestuurd. Ik heb nu een xenon canceller gekocht en deze er tussen aangesloten.

Het verschil wat ik nu merk is dat bij het contact aan geen melding krijg, echter als ik de motor start krijg ik wel een melding en gaat de lamp een aantal seconden flikkeren en stopt er dan mee.

Zijn er hier mensen die met xenon rijden en hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt,

Tony
 
Gelijk nog een vraagje over de kleur van het frame.

Ik heb op het subframe achter waar de duo steps gemonteerd zitten een klein beetje roest en wil dit graag netjes bijwerken.

Weet iemand de kleur van het frame? Het is geen mat zwart oid.

Ik heb wel een bedrijf gevonden die de kleur in een spuitbus kan mengen zodat ik het zelf kan spuiten maar zou toch graag de kleur code weten.

Groet Tony
 
Gelijk nog een vraagje over de kleur van het frame.

Ik heb op het subframe achter waar de duo steps gemonteerd zitten een klein beetje roest en wil dit graag netjes bijwerken.

Weet iemand de kleur van het frame? Het is geen mat zwart oid.

Ik heb wel een bedrijf gevonden die de kleur in een spuitbus kan mengen zodat ik het zelf kan spuiten maar zou toch graag de kleur code weten.

Groet Tony

Volgensmij is het gewoon zijdeglans zwart. Maar in de ETK staan kleurcodes als je het subframe opzoekt.
 
Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van een f800st uit 2009. Hierin wil ik graag xenon inbouwen. Ik heb hiervoor een h7 motor setje, een kleine ballast. Toen ik dit aansloot en de motor starte ging de check controle gelijk branden en werd de lamp niet aangestuurd. Ik heb nu een xenon canceller gekocht en deze er tussen aangesloten.

Het verschil wat ik nu merk is dat bij het contact aan geen melding krijg, echter als ik de motor start krijg ik wel een melding en gaat de lamp een aantal seconden flikkeren en stopt er dan mee.

Zijn er hier mensen die met xenon rijden en hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt,

Tony

Sommige goedkopere xenonsets hebben dit op BMW’s.

Probeer eens een betere set van Pilot of Q-line. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Daar hoefde ook niets aan weerstanden, condensatoren of andere zaken bijgeplaatst te worden.
 
Laatst bewerkt:
In het kader van #DurfTeVragen: hebben andere ook last van het feit dat het zadel wat glijdt?

Ik merk dat ik moeite moet doen om in de meest comfortabele positie te blijven zitten, immers anders glijd ik in het zadel tot het laagste punt.
Hetzelfde geldt voor de passagier, die vaak naar voren glijdt en dat maakt het rijden redelijk instabiel.

Hebben jullie hier ervaringen mee en eventueel oplossingen?

Hoor graag :)
 
Hallo allemaal!

Hier een verse F800ST rijder op het forum.

full


Sinds juni 2016 mijn rijbewijs en in het bezit van deze mooie fiets! Na het eerste jaar veel gereden te hebben thuis komen te zitten met een blessure waardoor ik niet meer kon rijden. Nu net weer een beetje aan het oppakken en ik hoop weer vele kilometers te kunnen gaan rijden dit jaar!

Fijn om een plekje te hebben op het forum waar mensen zitten die kennis en ervaring hebben met dezelfde fiets als ik :)
 
Lachen om dat zadel.

Na een beurt vond ik ook dat zadel wat gleed, en ik dacht TFW...
Stond er een SMS te wachten : SVP terugkomen, verkeerd zadel opgezet...
Bleek van een ander te zijn, iets met "selle de comfort" ofzo.
 
Ha die Channie.
Welkom.
Mooie foto.

Mag ik vragen: welke tanktas is dat ?
waarvandaan ?
ik heb een bmw-standaard dinges, maar die is wat klein vergeleken met de tanktas die ik op de ST had.
 
Laatst bewerkt:
@pdv_moto Dank je wel :)

Ja het is een SW-Motech City (2.0 volgens mij, dat zou ik even moeten nakijken) met een evo quick-lock systeem. Bevalt me prima! Ik heb 'm destijds besteld bij MLMparts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan