Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Uitlaat vraagje!!!!
Zou ik een originele uitlaat van een nc750x 2017 op een vorig model kunnen monteren.....
 
Ter voorbereiding op het nieuwe windscherm heb ik voor m'n nieuwe foon een houder gemaakt.
Werkt tevens ook als zonnevisier en is makkelijker uit de mount te halen, én toch veiliger :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Door de laadkabel in de gsm te steken wordt de gsm in de houder bevestigd.
Die kan dus niet "eruit glijden" zoals bij de RAM mounts, en er is ook geen stom elastiekje nodig.
Nu moet ik nog een mount zien te vinden voor de perfecte bevestiging op de motor *D

Fancy :} , ben benieuwd hoe het eruit ziet als gemonteerd.
 
@Chris ofc: Thanks, ik was er niet zo blij mee met de stevigheid van de superlijm. Styrene (een soort van pvc) is wel waterdicht, maar door de dunheid plakt het niet zo goed. Dus vandaag weer geschuurd en een dubbele laag op gelijmd. Voelt al direct steviger aan.

Ik wil zo'n ball mount zoals die van RAM, maar die kan ik nergens vinden voor een gunstige prijs voor de DIY'er. Zo'n koppelstuk kost al met gemak 20€ zonder de ballen erbij :')
 
AliExpress?
Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit echt minder kan zijn dan die van Ram zelf.
 
AliExpress?
Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit echt minder kan zijn dan die van Ram zelf.

Wel ik heb eens de prijzen bekeken en die vallen wel goed mee voor 13-15€.
Vandaag ga ik eens naar de bouwmarkt om te kijken naar die autohouders, want die komen ook soms met zo'n cheape ram bal mount. Ben er niet zo zeker van maar kan altijd eens helpen want ik heb toch nog starters nodig voor de TL buizen in de garage :')

EDIT: Hadden ze niet, dus voor sub 13€ een volledige fake RAM gekocht op Ali incl. de fake X grip. Gelukkig kan je die eraf schroeven :)
 
Laatst bewerkt:
Het originele aluminium RamMount-spul is duur maar je kunt er ook 100% op vertrouwen dat het vast blijft zitten in de gewenste stand. Ik gebruik het al ruim 20 jaar dus met de levensduur zit het wel goed.
 
Hier ook al 5 jaar lang een trouwe Ram mount gebruiker.
Spul blijft gewoon goed.. zeer goede kwaliteit en blijft eeuwig goed als eenmaal aangeschaft.

Ik heb ook die finger grip, werkt echt geweldig voor je mobiel.
 
The finger grip? Oh, dat heb ik niet nodig. Mijn Nokia 5800XM gaat aan het begin van de rit in m'n binnenzak en ziet eenmaal thuis weer daglicht. Op m'n smartphone zie ik dan pas dat ik 64 WhatsAppjes heb gemist. Nou ja "gemist"... 999 promille valt in de categorie "kan ik missen als...".
 
Inderdaad, ik heb ook geen apart navigatieapparaat, meerbepaald omdat 300+€ voor een standalone GPS wel duur is :(
Gebruik het ook maar sporadisch dus is een smartphone als navigatiesysteem toch wel handiger :)

Heb nu al een smartphone mount van een neppe gopro tripod houder en een smartphone klem. Werkt wel maar ziet er nogal verschrikkelijk uit :')

EDIT: YESSS, payment accepted voor het nieuwe touringwindscherm :)
Werd ook tijd, want gisteren was ik onderweg en het Givi scherm trilde bijna ervan.
Kwestie van bad engineering. Het scherm is te hoog om windvlagen van +50km/h te weerstaan op de originele boutgaten.
 
Laatst bewerkt:
Heb toevallig net een Tomtom rider besteld. Had nog shoptegoed over van coolblue dus dat ding maar besteld :)
 
Heb je een goede koop aan gedaan. Heb 3 jaar met de Rider 400 gereden en ga nu (vooral uit nieuwsgierigheid) rijden een met smartphone als navigatie.
Daarop draait TomTom Go en MyRoute Navigatie.
TomTom Go kan 95% hetzelfde als de Rider 400 serie. Ik heb de TomTom software dus nog niet vaarwel gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn smartphone staat er Waze en Navigon Cruiser (Garmin app voor korte ritjes)
Waze: extreem blij mee, altijd up to date en zonder problemen navigeren incl. flitsmelding. Voor punt A naar punt B dus te rijden.
Navigon Cruiser: Minder blij mee, slechte bediening en navigatie, maar er worden leuke routes gecreëerd.
 
Navigon Cruiser heb ik ook nog naar gekeken. Ziet het leuk uit. Aangezien het van Garmin is, zou het dus potentie moeten hebben maar is mij nog te beperkt. Het kan niet eens GPX bestanden lezen.

Ik hoop dat Garmin het lef heeft om met Navignon Cruiser dezelfde kant op de gaan als wat TomTom met de TomTom Go heeft gedaan. Dus de functies van de Smartphone app behoorlijk gelijk trekken met hun Zumo's
 
Op de smartphone gebruik(te) ik altijd navmii, erg goede gratis navigatie.

Verder is ook een leuke app om te proberen is Calimoto, daarmee kan je navigeren maar ook leuke routes plannen, round trips etc. Leuk om eens te proberen. Echter krijg je alleen je eigen provincie gratis en de rest moet je betalen.
 
Uitlaat vraagje!!!!
Zou ik een originele uitlaat van een nc750x 2017 op een vorig model kunnen monteren.....

Hallo beste forum leden, ik heb wat dingen uitgezocht en uiteindelijk toch geprobeerd.
Het pakte gelukkig goed uit en ik vind het echt wel mooi staan, maar smaken verschillen :) :) :)

zlvw9k.jpg
 
Verder is ook een leuke app om te proberen is Calimoto, daarmee kan je navigeren maar ook leuke routes plannen, round trips etc. Leuk om eens te proberen. Echter krijg je alleen je eigen provincie gratis en de rest moet je betalen.

Heb ik ook gezien, nog niet uitgeprobeerd, dus zal dat eens moeten doen :)
Maar betalen voor leuke routes? Dqn rij ik toch liever af en toe met navigon cruiser :D
 
Hallo beste forum leden, ik heb wat dingen uitgezocht en uiteindelijk toch geprobeerd.
Het pakte gelukkig goed uit en ik vind het echt wel mooi staan, maar smaken verschillen :) :) :)

Ik vind het 2016+ model uitlaat er ook mooier uit zien dan van daar voor.
(Voor mij de reden waarom ik een nieuwe NC wilde bij aanschaf ipv voor een overjarig model ging)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan