Fazerrijders - Hangplek - deel 15

In de link die je zelf aanhaalt staat het volgende:

2002 - Launched at Paris show Sept 2001
. Model number 5RT1
. Colours: blue, silver, yellow; official designations:
DPBMC (Deep Purplish Blue Metallic C)
S1 (Silver 1)
RYC1 (Reddish Yellow Cocktail 1)
. Tank design changed, more sculpted, capacity increased 2li to 22 litres. (inc 3.6li reserve)
. Front fairing/headlights changed to resemble FZS1000 fairing.
. Fairing 'YAMAHA' brand replaced with the tuning-fork logo.
. New wider morrors on thinner stalks.
. Indicator stalks now rubber (previously solid plastic with a sloppy fit making them rattle).
. New instrument panel, similar but slightly smaller.
. Stainless steel exhaust header pipes but still painted black and the welds are not stainless, so still rusts!.
. New black wire mesh radiator guard (none previously).
. Narrower chain?
. Holes for the chainguard are higher (so a pre-02 hugger won't fit).
. Overall height up 10mm to 1180mm (seat height unchanged).
. Gallery: www.edisport.it/edisport/...enDocument

Modelnummer onder jouw zadel komt dus overeen met het modelnummer en de andere gegevens op de site. S1 zal wel goed zijn :)


Ah kijk, die eerste regel had ik niet goed gelezen. Ik denk dat ik het maar gewoon bestel. Met zo'n kleuren waaier is het ook altijd maar de vraag of de kleur overkomt.
 
Ah kijk, die eerste regel had ik niet goed gelezen. Ik denk dat ik het maar gewoon bestel. Met zo'n kleuren waaier is het ook altijd maar de vraag of de kleur overkomt.

Dat is zeker waar, succes in ieder geval!
Maak even wat foto’s als je hem hebt gebruikt :) ik heb ook een grijze uit 2002, dus wie weet zal het mij ook nog eens van pas komen in de toekomst :t
 
Ik wil een lakstift bestellen om wat kleine krasjes bij te werken. Mijn motor is van november 2001 maar model 2002 (foxeye). De code die ik onder het zadel vond was 5RT1-101.

Echter, op de site die ik in de openingspost vond (FZS600 FAZER DIFFERENCES by YEAR) staat vermeld dat het om de kleur S1 (Silver 1) gaat.

Via de site www.123autolakken.nl kun je lakstiften bestellen voor Yamaha maar daar kan ik alleen de S1 (Silver 1) vinden en niet de 5RT1-101. Is dit de juiste lak of is de kans groot dat het niet de juiste is?

Ik heb dezelfde motor gereden en de kleur is inderdaad S1. Die is iets blauwig.
 
Even een toevoeging voor de startpost misschien:

Op de website van Yamaha-Europe is een onderdelen lijst te vinden. Hier kan je op cc's/model/bouwjaar/kleur (bijna) alle originele artikelnummers terug vinden. Ik heb zelf alles geprint voor een Vivid Cocktail Red uit 2003 en als PDF boek samengesteld.

http://www.yamaha-motor.eu/nl/services/genuine-parts/onderdelen-catalogus.aspx

Thanks, bijgewerkt! :)
Alle tips zijn welkom, OP is altijd onderhevig aan wijzigingen. Wil ‘m zo compleet en behulpzaam mogelijk hebben :t
 
Even wat laatste updates melden over de Fazer :)

Kwam er vorige week achter dat er een rubberen strap onder het zadel zit. Hier past precies mijn multitool onder, dus die heb ik vastgezet mocht ik 'm ooit nodig hebben. Aanrader!

kOFEtDll.jpg


Verdere Chinese handvatverwarming van Ali voor een tientje erop gezet

P89Mc5ml.jpg


VbNmdiAl.jpg


Aangesloten via mijn recent gemonteerde Fuse Block. Beetje een rommeltje, i know :9

305qfMZl.jpg


3uYs2Dfl.jpg
 
Net het luchtfilter vervangen van m'n FZ1 alleen nu bedacht ik me; moet je dat filter echt heel stevig aandrukken in de behuizing of is het genoeg als die maar op z'n plek zit en daarna vastgeschroefd wordt door de schroef in de luchtfilterkast?
 
Iedere eletronische toevoeging aan een motor moet gezekerd zijn. In plaats van overal van die inline zekeringen in te doen heb ik er voor gekozen om zo'n fuse block te nemen, dan zitten alle zekeringen bij elkaar, lekker makkelijk. Daarnaast wil ik alles wat ik aansluit op mijn contact hebben, zodat het uitgaat wanneer de motor uit is. Door het fuse block op het contact aan te sluiten middels een relais is alles wat ik toevoeg (max. 6 accessoires) geschakeld op het contact en veilig :) Het is ff rot om te installeren, maar voortaan als ik iets wil installeren is het een kwestie van de plus en min op het fuseblock aan te sluiten en klaar is kees. Vooral handig als je dus meerdere accessoires wilt monteren op je motor.
 
Iedere eletronische toevoeging aan een motor moet gezekerd zijn. In plaats van overal van die inline zekeringen in te doen heb ik er voor gekozen om zo'n fuse block te nemen, dan zitten alle zekeringen bij elkaar, lekker makkelijk. Daarnaast wil ik alles wat ik aansluit op mijn contact hebben, zodat het uitgaat wanneer de motor uit is. Door het fuse block op het contact aan te sluiten middels een relais is alles wat ik toevoeg (max. 6 accessoires) geschakeld op het contact en veilig :) Het is ff rot om te installeren, maar voortaan als ik iets wil installeren is het een kwestie van de plus en min op het fuseblock aan te sluiten en klaar is kees. Vooral handig als je dus meerdere accessoires wilt monteren op je motor.

Hmmm, dat klinkt niet verkeerd. Ik moet mijn Garmin nog aansluiten en wil nog een keer handvat verwarming. Ik ben qua electra alleen echt een ramp....
 
Net het luchtfilter vervangen van m'n FZ1 alleen nu bedacht ik me; moet je dat filter echt heel stevig aandrukken in de behuizing of is het genoeg als die maar op z'n plek zit en daarna vastgeschroefd wordt door de schroef in de luchtfilterkast?

Meest word hij gewoon "opgesloten" als je de deksel erop schroeft en zoiets staat ook in de manual dus denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
full
 
Hmmm, dat klinkt niet verkeerd. Ik moet mijn Garmin nog aansluiten en wil nog een keer handvat verwarming. Ik ben qua electra alleen echt een ramp....

Ik ben ook geen engineer ofzo hoor. Heb gewoon uren op youtube en google gezeten, stukken lezen en filmpjes kijken van hoe een relais werkt, hoe moet je solderen, handige tips, Ampere Volt Watt. Na een weekje zat ik zo vol theorie dat ik het wel aandurfde, en ging prima :) De eerste keer is het alleen ff investeren, soldeerapparaat, krimpkousjes, rode en zwarte draad, helpende hand voor solderen, rubberen doorvoerringen, soldeermatje en vast nog wel wat spullen :+

Net het luchtfilter vervangen van m'n FZ1 alleen nu bedacht ik me; moet je dat filter echt heel stevig aandrukken in de behuizing of is het genoeg als die maar op z'n plek zit en daarna vastgeschroefd wordt door de schroef in de luchtfilterkast?

Meest word hij gewoon "opgesloten" als je de deksel erop schroeft en zoiets staat ook in de manual dus denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
full

Bij de FZS600 zit de filter ook gewoon los in de behuizing. De kap die je erop schroeft houdt het allemaal stil.
 
Als ik de topics over lamme spiegels moet geloven kun je er niet heel veel aan doen :N

Mocht je een nieuw spiegel kopen, klap 'm dan voortaan gewoon in i.p.v. elke keer aan je spiegelbol te zitten. Helemaal onderaan de stang, waar de spiegel bevestigd zit aan je kuip, zit zo'n rubber stuk over de stang heen. Daar zit een draaimechanisme in. Als je dat rubberen stuk omhoog doet dan kun je het gewoon zien. Je kan de spiegels dus naar binnen klappen net als bij een auto.

Gelukt! Ik had van de week na werk al wat zitten pielen met dat rubber, maar kreeg het niet van z'n plek af. Nu in het licht nog eens geprobeerd en ik kan 'm gewoon door 't rubber heen duwen. Bedankt voor de tip!
 
Gelukt! Ik had van de week na werk al wat zitten pielen met dat rubber, maar kreeg het niet van z'n plek af. Nu in het licht nog eens geprobeerd en ik kan 'm gewoon door 't rubber heen duwen. Bedankt voor de tip!

Je hoeft het rubber ook niet weg te halen hoor, was meer zodat je het mechanisme kan zien. Spiegel kun je inderdaad gewoon inklappen met het rubber op z’n plek. Had ik ff wat duidelijker moeten verwoorden hahah
 
Dames en heren,

Wie heeft er ervaring met het bestellen van de "revisieset" voor de carberateurs van de FZS600 (RJ025) bouwjaar 2003. Ik kom erg verschillende prijzen tegen (varierend van €19.00 - €38.00) per set.

De ene set heeft wel een vlotternaald er bij zitten en de ander set niet.

Originele delen vind ik te duur(€35.00 voor alleen de vlotternaald en de bij behorende bus).

Wie heeft er daarnaast een suggestie voor de dubbele gaskabel voor ditzelfde type? Ik kreeg van Yamaha Nederland te horen dat het verschil tussen de 2 originele kabels de lengte is.

Ik ben dus echt op zoek naar de gaskabel voor dit type (RJ025). In de webshops haast niet te vinden en als ik em vind dan is die niet meer leverbaar :?
 
Ik kan je helaas niks vertellen over revisiesetjes. Wel heb ik mijn gas- en retourkabel eens laten vervangen bij de garage toen ik nog wat minder handig was, er zat een breuk in. Even de bon teruggezocht en dit is het artikelnummer (mijn motor is ook RJ025):

04-5rt263020000

Heeft me destijds 140 aan arbeid gekost en 60 voor de kabels zelf, dus zou het inderdaad lekker zelf doen :)

RDR9RQd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je helaas niks vertellen over revisiesetjes. Wel heb ik mijn gas- en retourkabel eens laten vervangen bij de garage toen ik nog wat minder handig was, er zat een breuk in. Even de bon teruggezocht en dit is het artikelnummer (mijn motor is ook RJ025):

04-5rt263020000

Heeft me destijds 140 aan arbeid gekost en 60 voor de kabels zelf, dus zou het inderdaad lekker zelf doen :)

[afbeelding]

Tering!! Blij dat ik het zelf doe dan maar. Gelukkig kon Hans van Wijk in Zoetermeer de kabel op korte termijn bestellen.
 
Tering!! Blij dat ik het zelf doe dan maar. Gelukkig kon Hans van Wijk in Zoetermeer de kabel op korte termijn bestellen.


toch maar zojuist bij japparts.nl besteld. Top service. Na telefonisch contact werd deze toegevoegd aan de webwinkel en kon ik deze bestellen. Gelijk de revisiesets voor de carbs besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan