Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt erop dat de Warmtewisselaar van de eerdere jaren MT-09 Tracer (en ws kale mt-09) een zeer matig ontworpen ding is.
Ik lees online (fora en FB) echt de nodige verhalen over dat de warmtewisselaar kapot is gegaan. Scheur (en dus lekkage) in 1 van de pijpjes.
Vooralsnog hebben degene die het overkomen is (in enkele landen) 0 op rekest gekregen van Yamaha. Ik las van iemand die had opgezocht wat een nwe kost, ong. 500 dollar ??? (ik weet niet of dat klopt)
Het 2017 model (2016 weet ik niet) heeft een andere(herziene) warmtewisselaar. En deze past niet op een 2015 model.
Iemand wou al aan de gang met 1 of andere metaalverf/lak om het ding te beschermen.
Ik mag toch hopen als de mijne defekt gaat dat Yamaha hier coulance op toepast... ik vind het geen Verwachte levensduur... (imho "non-conformiteit" toe te passen)
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat de Warmtewisselaar van de eerdere jaren MT-09 Tracer (en ws kale mt-09) een zeer matig ontworpen ding is.
Ik lees online (fora en FB) echt de nodige verhalen over dat de warmtewisselaar kapot is gegaan. Scheur (en dus lekkage) in 1 van de pijpjes.
Vooralsnog hebben degene die het overkomen is (in enkele landen) 0 op rekest gekregen van Yamaha. Ik las van iemand die had opgezocht wat een nwe kost, ong. 500 dollar ??? (ik weet niet of dat klopt)
Het 2017 model (2016 weet ik niet) heeft een andere(herziene) warmtewisselaar. En deze past niet op een 2015 model.
Iemand wou al aan de gang met 1 of andere metaalverf/lak om het ding te beschermen.
Ik mag toch hopen als de mijne defekt gaat dat Yamaha hier coulance op toepast... ik vind het geen Verwachte levensduur... (imho "non-conformiteit" toe te passen)

Warmtewisselaar in de zin van "radiateur"?

Het kwetsbare hiervan is straatvuil dat met vaart erin vliegt.
Een radiatorcover is geen overbodige luxe.
Ik heb er zelf een gemaakt van een afgekeurde strekmetalen plafondplaat
 
Vandaag een proefrit gemaakt op een 2017 Tracer 900, Na 5 minuten was ik verkocht. Gelukkig maar want ik had het echt niet veel langer dan de 10 min durende proefrit uitgehouden met nog alle vingers aangehecht. Lees al een tijdje mee en had ook al een vraag gesteld over achteraf aanbrengen van OEM yamaha handvatverwarming, Toch wel lekker soms als het wat frisser is. Vanaf volgende week zaterdag ben ik de officiele eigenaar, nu maar hopen op wat warmer weer.

full

full
 
Mooi ding ! Die chinese kettingspanners vind ik minder. Die chinese extra lampjes zien er dan weer wel aardig uit :)
 
Mooi ding ! Die chinese kettingspanners vind ik minder. Die chinese extra lampjes zien er dan weer wel aardig uit :)

Kettingspanners had ik zelf niet gedaan als het er niet op zat, maar ondanks dat vind ik het er nog wel goed uitzien ook. Ik zat eest al te kijken voor een ducktail, maar nu die lampjes er zitten vult het wel weer een leegte op en ziet er idd nog wel goed uit ook.
 
Warmtewisselaar in de zin van "radiateur"?

Het kwetsbare hiervan is straatvuil dat met vaart erin vliegt.
Een radiatorcover is geen overbodige luxe.
Ik heb er zelf een gemaakt van een afgekeurde strekmetalen plafondplaat

Zie aan de voorkant van je motorblok (onderaan). Deze vind je daar :
full


Hier 't verschil tussen oude en nieuwe warmtewisselaar.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefrit gemaakt op een 2017 Tracer 900, Na 5 minuten was ik verkocht. Gelukkig maar want ik had het echt niet veel langer dan de 10 min durende proefrit uitgehouden met nog alle vingers aangehecht. Lees al een tijdje mee en had ook al een vraag gesteld over achteraf aanbrengen van OEM yamaha handvatverwarming, Toch wel lekker soms als het wat frisser is. Vanaf volgende week zaterdag ben ik de officiele eigenaar, nu maar hopen op wat warmer weer.

[afbeelding]
[afbeelding]

Gefeliciteerd *O*

Handvatverwarming is altijd een goed idee. Ook in de zomer kan het in de bergen nog wel eens koud zijn, en ook als het regent is het lekker.
 
Gefeliciteerd *O*

Handvatverwarming is altijd een goed idee. Ook in de zomer kan het in de bergen nog wel eens koud zijn, en ook als het regent is het lekker.

Thanks!
Ja precies. Ben meer een droog weer rijder, maar als je er eenmaal in komt of idd op een vakantie is het wel lekker om het toch te hebben.

Weet helaas de prijs niet, binnenkort even navragen.
 
Momenteel een beetje aan het rondkijken voor koffers. Wat hebben jullie voor bagage?
Ik wil graag de mogelijkheid houden tot een passagier. Nu heeft de Tracer voorbereidingen voor bagage, maar kan er vrij weinig over vinden. Zie veel mensen toch voor een andere leverancier gaan op internet.
 
Volgens Yamaha nederland zou de stabiliteit niet gegarandeerd worden met koffers.
In de USA ligt de topsnelheid lager dan hier (+/- 190 km/uur) daar mogen de koffers wel.
Ik heb de Yamaha koffers erop zitten, en ik merk geen verschil in rijden met of zonder.
 
Momenteel een beetje aan het rondkijken voor koffers. Wat hebben jullie voor bagage?
Ik wil graag de mogelijkheid houden tot een passagier. Nu heeft de Tracer voorbereidingen voor bagage, maar kan er vrij weinig over vinden. Zie veel mensen toch voor een andere leverancier gaan op internet.

Ik vind van die alu-adventure koffers wel mooi staan op een Tracer (Givi, SW-motech,...)
 
Voorgaande jaren met de bijgeleverde soft-cases (ook sw-M)

full



dit jaar op pad met de Ion's

full


van de soft-cases merkte ik niets met rijden... dit keer maar afwachten met de nieuwe
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor alle reactie's. Vind de prijs van allu koffers wel iets te gek voor 1 a 2 keer per jaar, dus ik denk toch maar een deal proberen te maken met de softcase. al zien de allu koffers er wel echt goed en strak uit, maar dat is misschien voor langer termijn over na te denken.

Vandaag de Tracer eindelijk opgehaald, duurd altijd lang dat wachten. Heerlijke motor, hele tijd in de B gereden aangezien ik sinds kort het A rijbewijs heb weten te halen na 2 jaar A2 (begrensd) te rijden. Eerst maar eens wennen aan de Tracer en na een tijdje maar langzaam af en toe steeds een stapje hoger. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de twijfel voor hvv toch echt wel een grote stap vooruit is gegaan, best koud gehad met de wind vandaag.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor alle reactie's. Vind de prijs van allu koffers wel iets te gek voor 1 a 2 keer per jaar, dus ik denk toch maar een deal proberen te maken met de softcase. al zien de allu koffers er wel echt goed en strak uit, maar dat is misschien voor langer termijn over na te denken.
Ik ook... maar had een gelukje met een verkeerd prijzing op een website.. en zijn ook daarvoor geleverd *O*
Anders waren ze er zekerwaarschijnlijk niet gekomen..
 
Op de Tracer GT zitten dan wel de harde koffers van Yamaha, plots zijn ze wel goedgekeurd...?
Ik heb ook de soft-cases, vind ik maar niets. Verslijten van aan de motor te hangen, blokjes om ritsen open te maken breken af, je krijgt er geen helm in weg,... spijt me al dat ik niet doorgespaard heb voor wat beters...
 
Thanks voor alle reactie's. Vind de prijs van allu koffers wel iets te gek voor 1 a 2 keer per jaar, dus ik denk toch maar een deal proberen te maken met de softcase. al zien de allu koffers er wel echt goed en strak uit, maar dat is misschien voor langer termijn over na te denken.

Vandaag de Tracer eindelijk opgehaald, duurd altijd lang dat wachten. Heerlijke motor, hele tijd in de B gereden aangezien ik sinds kort het A rijbewijs heb weten te halen na 2 jaar A2 (begrensd) te rijden. Eerst maar eens wennen aan de Tracer en na een tijdje maar langzaam af en toe steeds een stapje hoger. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de twijfel voor hvv toch echt wel een grote stap vooruit is gegaan, best koud gehad met de wind vandaag.


Koffers zijn duur daarom kan je ze beter direct bij de aanschaf van de motor kopen, dan ben je toch al met geld aan het smijten :+


Zelf vind ik koffers ook heel makkelijk voor een weekendje weg. Mijn man rijdt dan zonder bagage op zijn motor en we vullen allebei een zijkoffer van mijn kofferset. Sinds vorig jaar heb ik van die uitneembare binnentassen helemaal ideaal.
 
Op de Tracer GT zitten dan wel de harde koffers van Yamaha, plots zijn ze wel goedgekeurd...?
Ik heb ook de soft-cases, vind ik maar niets. Verslijten van aan de motor te hangen, blokjes om ritsen open te maken breken af, je krijgt er geen helm in weg,... spijt me al dat ik niet doorgespaard heb voor wat beters...

Van die nieuwe GT is de achterbrug langer, waardoor een beter stabiliteit bekomen wordt.
 
Ik ben opzoek naar valbeugels.
Nu ben ik die van givi tegen gekomen, alleen staat er;
Givi TN2122 Valbeugel Yamaha MT-09 Tracer 15-16
Alleen 2015/2016, maar volgens mij zijn deze montage punten allemaal hetzelfde toch?
Ik heb zelf het 2017 model.
 
Heb zelf die van Hepco en Becker. Ben er voor gegaan omdat ze de radiateur goed beschermen en ik vind ze niet in het oog springend als de Givi's.
Op de beugels zitten ook nog valblokken bevestigd dus qua bescherming lijkt me dit niet verkeerd.
Nou moet ik alleen nog een keer een bescherming kopen die 't dynomodeksel beschermd dan is het belangrijkste wel gedekt.
Heb ook nog even naar de Fehling en Touratech gekeken trouwens.
Maar de touratech wou maar niet leverbaar worden. En de Fehling, die had imho alleen vrij lage bescherming en ik was niet bekend met het merk en twijfelde over de kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan