Assen Formule 1 circuit

Zolang het niet mogelijk is om in bochten dicht achter elkaar te rijden, heb je weinig inhaalacties en dus bij voorbaat al bijna altijd saaie races.

In andere formuleklassen lukt het namelijk wel om ronden lang vlak achter elkaar te rijden.
Die zijn dan vaak ook een stuk spannender.

Ik begrijp dan ook niet dat hier iets op verzonnen wordt door de organisatie.
Dit probleem speelt zich namelijk al jaren af.

Of ze nou ver of vlak achter elkaar rijden maakt weinig verschil.....het blijft een optocht 😂
 
Wat wordt dit een gruwelijk mooie arena!

Ik ga inzetten op een plekje bovenin de Ramshoek. Ik vermoed dat je daar de Veenslang, Ruskenhoek en Stekkwal kan zien aan de overzijde en Meeuwenmeer, Hoge Heide, Ramshoek, GT en Start-Finish! :9~

DYz13z0X0AEL0cH.jpg:large
 
Laatst bewerkt:
Politiek Drenthe positief over komst Formule 1: 'Zet Drenthe in één keer op de wereldkaart'

'Formule 1 zet Drenthe in één keer op de wereldkaart'

De gemeente Assen en de provincie Drenthe staan positief tegenover een toekomstige Formule 1-race op het TT Circuit. Het mondiale autosportevenement heeft een grote internationale uitstraling en levert een positieve bijdrage aan de regionale economie.

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een verkenning die het college van B en W van Assen en Gedeputeerde Staten hebben laten uitvoeren.

Drenthe op de wereldkaart
Gedeputeerde Henk Brink is enthousiast: "Ik zie dit als een kans voor Drenthe. Samen met ons is heel Noord-Nederland enthousiast over de komst van de Formule 1. Het binnenhalen van de Formule 1 zorgt voor een geweldige economische spin-off in de regio. Het zorgt voor reuring en zet Drenthe in één keer op de wereldkaart."

Burgemeester Marco Out van Assen is er vast van overtuigd dat de komst van de Formule 1 in velerlei opzichten een spektakelstuk zou zijn. "Het circuit leent zich qua infrastructuur heel goed voor de race, zeker als je kijkt naar de huidige investeringen in de accommodatie. Dit jaar wordt de langste tribune van Europa hier in Assen gerealiseerd."

Formule 1-race is mogelijk
De rentree van een Grand Prix van Nederland - de laatste was in 1985 in Zandvoort - is nog allerminst zeker. De organisatie van het TT Circuit moet daarover onderhandelen met Liberty, de eigenaar van de Formule 1. De internationale autosportfederatie FIA heeft onlangs wel het circuit positief beoordeeld. Een Formule 1-race is er mogelijk. Gemeente en provincie hebben geen rol in het organiseren van de Formule 1. Dit komt voor rekening van private partijen, zoals de Stichting Nederlandse Grand Prix Foundation en het TT Circuit.

1formule.jpg
 
Laatst bewerkt:
Las ook een interview met iemand van de Duitse F1 organisatie.

Die gaf aan dat de prijzen en eisen om een wedstrijd te organiseren nog net zo belachelijk zijn als onder die ouwe boef.

Winst maken is bijna onmogelijk en wanneer er minder toeschouwers komen dan berekend, draai je gewoon verlies.

Zolang max een hype is, zie ik wel genoeg mensen komen.
Maar wanneer de max hype over is...

Wanneer een F1 race geld kost ipv oplevert, wie neemt dat verlies dan voor zijn rekening?
Het circuit? Dat kan ze financieel de kop kosten, wanneer je over een paar miljoen praat.
 
Las ook een interview met iemand van de Duitse F1 organisatie.

Die gaf aan dat de prijzen en eisen om een wedstrijd te organiseren nog net zo belachelijk zijn als onder die ouwe boef.

Winst maken is bijna onmogelijk en wanneer er minder toeschouwers komen dan berekend, draai je gewoon verlies.

Zolang max een hype is, zie ik wel genoeg mensen komen.
Maar wanneer de max hype over is...

Wanneer een F1 race geld kost ipv oplevert, wie neemt dat verlies dan voor zijn rekening?
Het circuit? Dat kan ze financieel de kop kosten, wanneer je over een paar miljoen praat.

Jup heb dat al vaker in de diverse F1 topics vermeld: Assen betaald plus minus 8 mjn Euro voor de MotoGP. Voor de F1 mag men straks ruim E 20 mjn. aftikken. Ga er maar aan staan. En dan nog het feit dat de track of layout straks wederom verneukt wordt. De Nurburgring ging failliet, Maleisie is ermee gestopt en Hockenheim is onder druk ook verneukt. Dat is allemaal niet voor niks. Laat dat circus hier aub weg blijven.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn de pitboxen ook veel te krap voor 2 auto's op Assen en zowel CPZ.Elk team in 1 pitbox TT Assen dan zou zeker kunnen gezien het aantal rijders ?

Ik zie niet in hoe men een stop kan maken ( 1 pitbox) zonder dat ze andere teams omver rijden :? Als ze 2 teams kunnen verdelen over 2 boxen dan kan het weer wel.

Pit-lane uit gaat problemen opleveren en Strubben en ik denk Madijk zullen helaas aangepast gaan worden.Kortom, TT circuit naar de klote voor de motorracer ,ook zal het Assen circuit voor hen erg saai gaan worden.Juist Ossenboek - Strubben is leuk om te rijden.


EDIT:
TT-Assen zal na jaren F1 in de schuldsanering belanden zoals CPZ destijds en het circuit zal ook eindigen als CPZ ............. nutteloos ......

We moesten gisteren al 20 euro meer betalen voor een pitbox gezet.Circuit en race-dagen zullen gaan stijgen ........... het einde is ingang gezet. :(
 
Laatst bewerkt:
Ze verdraaien de boel al weer lekker. Eerst was er amper een aanpassing nodig en nu moet het circuit al weer omgelegd worden. Laat die strubben lekker zoals hij is. Een mooie spannende bocht die veel opties bied, deur sluiten of snel nemen...

Kansloos.. alles voor die tijdelijke nep f1 fans. Laat ze lekker op SPA rijden.

Of idd in de flevopolder nabij het vliegveld wat er toch wel komt. Herrie is er nu toch al van die oude propeller vliegtuigen.
 
Die aanpassingen klinken niet als het einde van de wereld, hoewel ik er nog steeds niet op zit te wachten. Ik snap wel dat het heel tof op je CV staat als je Formule 1 naar Nederland weet te halen, en ik snap dat we er dichter bij zijn dan ooit... En toch hoop ik stiekem dat er ergens een kink in de kabel komt en het hele circus met een sisser afloopt. Voor een flink deel van Nederland is Spa nauwelijks verder dan Assen, kunnen we dat circuit niet even annexeren?
 
Die aanpassingen klinken niet als het einde van de wereld, hoewel ik er nog steeds niet op zit te wachten. Ik snap wel dat het heel tof op je CV staat als je Formule 1 naar Nederland weet te halen, en ik snap dat we er dichter bij zijn dan ooit... En toch hoop ik stiekem dat er ergens een kink in de kabel komt en het hele circus met een sisser afloopt. Voor een flink deel van Nederland is Spa nauwelijks verder dan Assen, kunnen we dat circuit niet even annexeren?

Precies dit. En inderdaad, voor mij vanuit de regio Breda schelen Assen en Spa een paar kilometer/minuten.

Laat ik het zo stellen: als de MotoGP ooit naar Spa komt, hoef ik niet meer naar Assen.
 
We hebben het hier over hobbeltjes in het asfalt tgv autoraces, maar dit weekend is het Truckstartfestival op het TT-circuit.

Vandaag komen er 2200 vrachtwagens naar Assen die rijden over het circuit. Het wordt vandaag weer 35+

Ik zou als beheerder/Stichting TT-circuit knap zenuwachtig worden van 2200 remmende/draaiende en wringende vrachtwagens op heet en kwetsbaar asfalt. Het asfalt is het meest kostbare bezit van een circuit... Projectorganisatie: Kans aanwezig dat asfalt zuidelijke ringweg vandaag weer smelt

Ik weet nog uit de tijd dat ik sleutelde bij een ONK-team (15 jaar terug) dat het asfalt tijden de Rizla-racingday levensgevaarlijk was omdat er tijdens het Truckstartfestival ge-bbqt werd op het circuit. Dus er zaten verraderlijke vette plekken op de meest onvoorspelbare locaties op het circuit.
Daarom wordt er de laatste jaren zand over het circuit gestrooid, maar of dat ook helpt tegen het smelten..

Circuit-2017_kleinformaat.jpg
 
Laatst bewerkt:
We hebben het hier over hobbeltjes in het asfalt tgv autoraces, maar dit weekend is het Truckstartfestival op het TT-circuit.

Vandaag komen er 2200 vrachtwagens naar Assen die rijden over het circuit. Het wordt vandaag weer 35+

Ik zou als beheerder/Stichting TT-circuit knap zenuwachtig worden van 2200 remmende/draaiende en wringende vrachtwagens op heet en kwetsbaar asfalt. Het asfalt is het meest kostbare bezit van een circuit... Projectorganisatie: Kans aanwezig dat asfalt zuidelijke ringweg vandaag weer smelt

Ik weet nog uit de tijd dat ik sleutelde bij een ONK-team (15 jaar terug) dat het asfalt tijden de Rizla-racingday levensgevaarlijk was omdat er tijdens het Truckstartfestival ge-bbqt werd op het circuit. Dus er zaten verraderlijke vette plekken op de meest onvoorspelbare locaties op het circuit.
Daarom wordt er de laatste jaren zand over het circuit gestrooid, maar of dat ook helpt tegen het smelten..

Dat lukt redelijk:
auxuut.jpg

edit: gaat gelukkig om uitloopstrook, een vriend wilde me opnaaien :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan