dindo's hobbyhok :lazarus works

rustig weekendje gehad , wachtend op onderdelen dus de schuur opgeruimd en kofferframe vd silverwing terug op de motor geplaatst , helaas de accu vd motor overleden dus een nieuwe bestellen , van de sabre de lijst van gevonden problemen begonnen op te lossen , motor lekte een beetje olie , toerentelller werkt niet , waarschuwings lampje brand , olie lekkage opgelost door klepdeksel rubber op nieuw te plaatsen , toerenteller werkt niet door waarschijnlijk kapotte pick up coil , cdi units getest en en mn achterste cilinders hebben geen vonk . vanavond bobines omwisselen om te zien of dit niet kapot ook is .
waarschuwings lampje moet ik nog nazien of ik wel oliedruk heb of dat probleem ergens anders aan ligt
 
zowel dus de achterste pickup coil stuk en de bobine geeft ook zeer zwakke vonk af , dat wordt onderdelen zoeken weer
 
zowel dus de achterste pickup coil stuk en de bobine geeft ook zeer zwakke vonk af , dat wordt onderdelen zoeken weer
Ik zou eerst kijken of t goed loopt. Zwakke vonk is met t oog altijd lastig. Je weet gewoon niet of t misschien wel goed werkt. Kan t hoop geld schelen :)

Biergeld. Dus.
 
hij liep al bagger daardoor ging ik de oorzaken zoeken martell
en gecontroleerd met de andere bobine en dezelfde bougiekabels
 
zo maar weer eens een update nog al druk gehad
vonk probleem opgelost na twee andere pickup coils proberen , alles doormeten enz enz , als laatste de stekkers naar de bobines vervangen en de aarde pool op de kapbel boom vervangen , toen was probleem opgelost .
nu de laatste electrische problemen verhelpen en de motor kan de verkoop in

foto's volgen nog zsm
 
zoals aangegeven hier weer een zootje foto's

nieuwe kleine knipperlichten achter
360.jpg

kappen weer passend maken
360.jpg

benzine kraan gereviseerd , zijn niet meer te koop
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

nieuwe spiegels pasgemaakt komen van een vtr 1000 af
360.jpg

360.jpg

knipperlicht beugels aan de voorzijde aangepast en knipperlichten gemonteerd
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

gat in carter gedeelte gerepareerd
360.jpg

360.jpg

tank ontluchting nagelopen zat beetje verstopt
360.jpg

360.jpg

het eindproduct : eigenaar rijd alweer lekker rond
360.jpg

360.jpg



tijd om het vf sabre project weer op te pakken en af te maken

na alle problemen met de ontstekeing op de achterste cilinders wat klaarblijkelijk enkele kapotte stekkers waren , begonnen aan de accu klem , deze eerst van karton nagemaakt en wordt straks in staal uitgevoerd , ook gekeken naar de resterende electrische problemen en het is waarschijn lijk naar de unit in de cockpit terug te voeren . dus deze kan weer open gemaakt worden of vervangen door een anderen die ik nog heb liggen

360.jpg
 
zo maar weer eens een update nog al druk gehad
vonk probleem opgelost na twee andere pickup coils proberen , alles doormeten enz enz , als laatste de stekkers naar de bobines vervangen en de aarde pool op de kapbel boom vervangen , toen was probleem opgelost .
nu de laatste electrische problemen verhelpen en de motor kan de verkoop in

foto's volgen nog zsm
:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan