Fazerrijders - Hangplek - deel 15

toch maar zojuist bij japparts.nl besteld. Top service. Na telefonisch contact werd deze toegevoegd aan de webwinkel en kon ik deze bestellen. Gelijk de revisiesets voor de carbs besteld.

Hoeveel was je uiteindelijk kwijt voor de artikelen apart? En heb je een linkje? :t

Als iemand trouwens nog een spanningsregelaar of dynamo stator zoekt... heb ik nog wel liggen ;)

Hoop hem niet nodig te hebben, maar anders weet ik je te vinden :9
 
Zijn ze daar bij de motorzaak ook echt 2 uur mee bezig geweest?!?! Vind het wel erg veel geld voor het vervangen van een paar gaskabels joh

Ja ik weet het, lijkt me ook sterk. Daarom doe ik het liever zelf tegenwoordig. Destijds had ik ook heel weinig gereedschap en kennis, maar tegenwoordig met wat lef en steeds dingen bijkopen kom ik al een heel end :)
 
Zijn ze daar bij de motorzaak ook echt 2 uur mee bezig geweest?!?! Vind het wel erg veel geld voor het vervangen van een paar gaskabels joh

Ik denk dat je je nog aardig vergist in de tijd die nodig is. Zeker als ze delen moeten weghalen (tank, kuip, etc.)

Misschien zit er in die 2 uur ook nog synchroniseren?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je je nog aardig vergist in de tijd die nodig is. Zeker als ze delen moeten weghalen (tank, kuip, etc.)

Misschien zit er in die 2 uur ook nog synchroniseren?

Heb ze bij de CBR eens vervangen en dat was toch een stuk minder tijd. Ik blijf het, vooral voor een motorzaak, een hoop tijd vinden.
 
Gaskabel is een rot klusje want je komt er niet bij dus moet er van alles los.
Zelf gehad dat die aan de gasklep zijde de moer los was gekomen en gas dus niet automatisch terug ging naar 0 stand. Uiteraard probeer je het dan voor elkaar te krijgen zonder alles los te moeten halen, maar dat was niet te doen. Toen dus alles maar los gehaald. Ben zelf wel wat meer dan 2 uurtjes bezig geweest denk ik.
Als je weet hoe het zit kan het vast iets sneller, en kleine handen helpt ook wel voor het gepriegel.

Volgens mij was het iets van
- accu eruit
- luchtfilter huis naar achter schuiven
- gepriegel om borg ringen los te maken
- achterlijk hard moeten trekken omdat het goed vast zit in de rubbers. Dan kan je het geheel waar de gaskabel aan zit naar de linkerzijde manouvreren en de gaskabel vast zetten.

Voor het vervangen van die kabel moet vast ook de tank nog los en aan het stuur e.e.a. open gemaakt worden om de kabel in te besvestigen.
 
Ik werd inderdaad wel opgebeld tijdens de reparatie. Ze dachten erbij te komen zonder veel dingen te hoeven verwijderen, maar zoals hierboven gezegd, de tank moest er toch af en nog wat dingen, waardoor het een uur langer ging deuren. Dus even ter waarschuwing dat het 70 euro hoger ging uitvallen dan voorspeld. Maar 2 uur voor een vakman lijkt me toch aardig wat tijd. Heb de laatste weken meerdere keren m’n gaskabelbehuizing en tank verwijderd voor diverse klusjes, en dat kan samen makkelijk binnen 10 minuten. Accu is er ook zo uit. Maar kan natuurlijk dat het meer werk is dan ik denk. Moet het nog ooit ondervinden.

@kalekat
Zet je een timer bij vervangen van je gaskabel? :P
 
Ik werd inderdaad wel opgebeld tijdens de reparatie. Ze dachten erbij te komen zonder veel dingen te hoeven verwijderen, maar zoals hierboven gezegd, de tank moest er toch af en nog wat dingen, waardoor het een uur langer ging deuren. Dus even ter waarschuwing dat het 70 euro hoger ging uitvallen dan voorspeld. Maar 2 uur voor een vakman lijkt me toch aardig wat tijd. Heb de laatste weken meerdere keren m’n gaskabelbehuizing en tank verwijderd voor diverse klusjes, en dat kan samen makkelijk binnen 10 minuten. Accu is er ook zo uit. Maar kan natuurlijk dat het meer werk is dan ik denk. Moet het nog ooit ondervinden.

@kalekat
Zet je een timer bij vervangen van je gaskabel? :P

Ja ik zal het klokken :P
 
Ziet er goed uit inderdaad, leuk om een Fazer eens als naked te zien :)

Bedoel je dat rood omcirkelde boutje als waar je je spiegel op wilt monteren?

[afbeelding]Welk deel is precies lam? Het deel dat je kunt inklappen, of bedoel je alleen de bol waar je spiegel in zit?


Nou ik ben er volgens mij achter wat voor draad daar in zit :/ Als ik mij niet vergis zit er in die bus M10x1.25 Links. Er irritant aangezien dit niet echt een veel voorkomende maat is en dus niet zomaar overal een tap kan scoren.

Los van de tap het volgende probleem. Ik kan dus geen adapter vinden.. Ik geef het op. Iemand een suggestie welke bar-end spiegels het beste passen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo fazerrijders,
ik kom even aanwaaien. Ik ga mogelijk aankomend weekend kijken bij een Fazer uit 2001 (volgens de advertentie).
Alleen twijfel ik of het daadwerkelijk een 2001 model is. Volgens de modelgeschiedenis op diverse sites moet het 2001 model een voorvork hebben met instelbare veerspanning. Als ik zo op de foto's kijk, heeft deze Fazer dat niet? Verder zit er digitaal klokje op en een mee gespoten grabbar, dus hij zou sowieso van >2000 moeten zijn (en dus met voorvork met instelbare veervoorspanning).
Het gaat om de volgende Fazer:
Yamaha Motor Kopen? Occasions Motoren online op Speurders.nl
 
Volgens het RDW is hij inderdaad in maart ingeschreven (09-03-2001). Maar het kan best het overjarige model van 2000 zijn. Misschien weet de huidige eigenaar dit niet...
 
Volgens de modelgeschiedenis zou vanaf 2000 een voorvork met instelbare veervoorspanning gemonteerd moeten zitten, andere details zijn ook van bouwjaar >2000:
FZS600 FAZER DIFFERENCES by YEAR

Misschien even navragen welk modelnummer er op de sticker op het frame staat. Of zelf even gaan kijken. Als er op de sticker op frame 5DMC staat dan is het een 2001 model. En is de voorvork aangepast.

Ik denk dat wat Wervisser zegt het meest logische is.
 
Nou ik ben er volgens mij achter wat voor draad daar in zit :/ Als ik mij niet vergis zit er in die bus M10x1.25 Links. Er irritant aangezien dit niet echt een veel voorkomende maat is en dus niet zomaar overal een tap kan scoren.

Los van de tap het volgende probleem. Ik kan dus geen adapter vinden.. Ik geef het op. Iemand een suggestie welke bar-end spiegels het beste passen?

Kun je er niet zoiets opzetten?

vicma-tm34-01.jpg


Volgens de modelgeschiedenis zou vanaf 2000 een voorvork met instelbare veervoorspanning gemonteerd moeten zitten, andere details zijn ook van bouwjaar >2000:
FZS600 FAZER DIFFERENCES by YEAR

Misschien even navragen welk modelnummer er op de sticker op het frame staat. Of zelf even gaan kijken. Als er op de sticker op frame 5DMC staat dan is het een 2001 model. En is de voorvork aangepast.

Ik denk dat wat Wervisser zegt het meest logische is.

:Y :^
 
Volgens de modelgeschiedenis zou vanaf 2000 een voorvork met instelbare veervoorspanning gemonteerd moeten zitten, andere details zijn ook van bouwjaar >2000:
FZS600 FAZER DIFFERENCES by YEAR


Precies. IMHO is het een model 1999. Kijk maar naar de kleuren bij model 1999 en het missen van de instellingen van de voorvork. Als je een foto hebt van de linker kant van het stuur zou je daar ook geen alarmlicht schakelaar moeten zien.
 
Precies. IMHO is het een model 1999. Kijk maar naar de kleuren bij model 1999 en het missen van de instellingen van de voorvork. Als je een foto hebt van de linker kant van het stuur zou je daar ook geen alarmlicht schakelaar moeten zien.

Op de eerste foto kan je net de rode knop van de alarmlichten boven de tank zien zitten.
 
Dus het is of fiets met een andere voorvork, of net een soort van uitloop/tussenmodel? (Wat wel raar zou zijn?)
 
Ik denk dat we kunnen concluderen dat er aan gesleuteld is, maar het is best mogelijk dat de huidige eigenaar hiervan niet op de hoogte is.
 
@Tom, ik wou je net een link sturen naar die Fazer in de Achterhoek, maar zie dat je al hebt geboden ;)
Lijkt me een goede deal en ziet er op de foto ook nog goed uit :t
 
Ik heb ondertussen mail contact gehad, en een bod gedaan (niet de vraagprijs), mogelijk dat ik van het weekend even ga kijken.
Zo op de foto's ziet het ding er heel netjes uit, als het ding echt een klapper heeft gemaakt, zodanig hard dat de voorvork vervangen moest worden, dan moeten er haast wel andere sporen te vinden zijn op de motor (zou ik zeggen).
Edit:
@Tom, ik wou je net een link sturen naar die Fazer in de Achterhoek, maar zie dat je al hebt geboden ;)
Lijkt me een goede deal en ziet er op de foto ook nog goed uit :t
Haha, idd! Toffe kleurstelling, ik hoop dat het bod voldoende is ;)

Ben overigens erg benieuwd hoe zo'n Fazer rijdt. Ik heb een GSX-R600 K4 gehad, dus qua vermogen en wegligging is het een stapje terug, maar ik verwacht dat dit wel _stukken_ comfortabeler is :+ (ik had uiteindelijk mijn GSX-R omgebouwd met een SBK-kit). Eigenlijk had ik het idee om een XJR1300 te kopen, maar aangezien ik voor juli (i.v.m. auto/kampeervakantie) een andere auto wil, en het geld allemaal maar 1x kan uitgeven... (en ik net een huis heb gekocht... :P) lijkt mij zo'n Fazer wel een leuke 'tussen' motor voor weinig geld!

Edit 2:
Vriend van me heeft die zilveren van Speurders 'nagetrokken' (werkt bij een motordealer), het is een echt 2001 model, RJ021 / 5DMC, dus de voorvork klopt 100% niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan