racen op een pc40 / pc37 2017

Het is inderdaad een plaatje! :9~ :9~

Mijn motor zit ook weer grotendeels in elkaar na de kleppen gesteld te hebben, maar met wat horten en stoten.
Eerst lopen stoeien met de slang onder de airbox die verbonden is met het blok. Die ging telkens los bij het monteren van de airbox, maar dat is gelukt alleen nu werkt de temperatuurmeter op het display niet meer B|


Ik moet 5 mei pas dus ik heb nog ff, maar ik moet ook nog m'n quikshifter nakijken en een gear indicator monteren.

Storingen zoeken heb ik momenteel niet heel veel zin in dus eens kijken hoe we dit gaan oplossen of dat ik hem hiervoor gewoon wegbreng. Het kost me te veel weekendtijd en die is best kostbaar. :o
 
Laatst bewerkt:
De storing heb ik uiteindelijk zelf opgelost. Stekkertje vermoedelijk, ik weet het geen eens. Na controle van alles kabels werkte het gelukkig weer.

Nu heb ik een volgende vraag. Hopelijk kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze topkuipen. Ze ogen hetzelfde, maar enkel de ruimte bij het ruitje is anders en de ruitjes zijn niet uitwisselbaar. De blauwe heeft een iets groter ruitje nodig. De onderkant daarvan is iets langer. De ophangpunten zijn wel gelijk.

De ruimte tussen het gat voor de ram air en het ruitje zelf is verschillend (iets smaller bij de blauwe kuip)

De witte kuip heeft een sticker aan de binnenkant CBR 2007 - 2012. Ik heb 2 extra ruitjes die ook 07-12 zijn en deze passen op de witte kuip. Bij de blauwe blijft er aan de onderkant een kier open.

Wie weet wat die blauwe nu precies voor kuip is?
 
Laatst bewerkt:
.
full
 
De blauwe is qua ruit vorm een straat kuip (zonder koplampen) er blijft dus een gat tussen waar je stadslicht zou zitten.
Volgens mij zijn daar wel race ruiten voor te krijgen welke dat gat opvullen.
 
A h.
Ik ga er nog eens naar op zoek dan. Elk ruitje die ik tegenkom is een korte variant. Voor de witte kuip of een originele kuip.

Op de site van Ten Kate ook (waar die kuip volgens mij vandaan komt). Ik ga hen eens mailen als ik niets kan vinden.

Thanks! :t
 
Laatst bewerkt:
Verder ben ik bezig een "data logger" te monteren en een GiPro met shiftlight.

Het is eigenlijk een wideband controller van Zeitronix, maar deze logt ook de TPS en rpm. Ik ga deze nu in eerste instantie aansluiten zonder O2 sensor om de af\r te meten en dan logt die dus de rpm en tps.

Via mijn laptimer (telefoon met Racechrono) kan ik de GPS snelheid en hopelijk de route van het cirucit loggen.

De gear indicator laat de versnelling zien.

Het is een bouwpakketje, maar zo kan ik wel alles in een filmpje plakken (voor de show :9 )

Verder ben ik mijn kabelboom wat aan het aanpassen \ labelen. Eén (12v) draad hebben ze halverwege vervangen door een rode terwijl dat niet de Honda kleur is en vanaf mijn ecu naar de cockpit loopt geen draad voor de snelheidsmeter. Ik vroeg mij al af waarom deze niet werkte. Deze ga ik zelf aanleggen denk ik.

Nog dik een maandje de tijd en het weer zit ook wat mee dus dat moet goed komen. Met 5 graden hobbiën in de schuur vind ik niet zo leuk :o
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ik weer het plaatje.


Deze heeft een logger met SD kaart er aan gekoppeld welke via de software op de computer uit te lezen en te exporteren is.

Uiteindelijk van de zomer ook de O2 sensor aansluiten en het brandstofmengsel meten.

Maar ik wil mijn uitlaat in z'n geheel er eens afhalen en opnieuw monteren. Bij het spruitstuk sluit die niet overal helemaal 100% goed aan. Meteen een gat voor die sensor er in boren en zo'n moer er op laten lassen.
full
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* :}

Gaaf, jij hebt ook "brake" en een hellingshoekmeter?

Welke datalogger gebruik jij?
 
Laatst bewerkt:
Van PZRacing. De hellingshoek bepaalt ie door de snelheid en versnellingen in x, y en z-as. Is dus meer een indicatie, maar wel grappig.

Remsensor is een druksensor bij de remhendel tussen hendel en slang geklust.
 
Net even op de site gekeken. Mooi spul. Een soort Aim \ Starlane.

Ik zou met de tijd graag een compacte GPS laptimer willen. Wat compacter dan een smartphone en losse bluetooth GPS module. Ik kijk nu namelijk niet naar mijn rondetijden tijdens het rijden, maar pas achteraf omdat ik het ding niet netjes kan monteren.

Deze zijn wel mooi klein. Volgend jaar eens induiken.


Ik heb gisteren bij Rick Donkers Auto Electrics draden besteld in de juiste kleuren om de kabelboom netjes aan te passen. Hopelijk komen ze voor het weekend binnen.

Vandaag of morgen eens een verse kop halen voor de soldeerbout en eens wat gaan oefenen. Heb mn zinnen er wel op gezet om meer tin dan draad over te houden als ik klaar ben en op de draadjes meer draad dan tin. :+

Is soms nog best een uitdaging met die dunne kabelboom draadjes! :o
 
Laatst bewerkt:
Net even op de site gekeken. Mooi spul. Een soort Aim \ Starlane.

Ik zou met de tijd graag een compacte GPS laptimer willen. Wat compacter dan een smartphone en losse bluetooth GPS module. Ik kijk nu namelijk niet naar mijn rondetijden tijdens het rijden, maar pas achteraf omdat ik het ding niet netjes kan monteren.

Deze zijn wel mooi klein. Volgend jaar eens induiken.


Ik heb gisteren bij Rick Donkers Auto Electrics draden besteld in de juiste kleuren om de kabelboom netjes aan te passen. Hopelijk komen ze voor het weekend binnen.

Vandaag of morgen eens een verse kop halen voor de soldeerbout en eens wat gaan oefenen. Heb mn zinnen er wel op gezet om meer tin dan draad over te houden als ik klaar ben en op de draadjes meer draad dan tin. :+

Is soms nog best een uitdaging met die dunne kabelboom draadjes! :o

Ik heb een gps laptimer van renngrib. Na uiteraard het baken een paar keer vergeten te zijn wilde ik een gps versie. Vanwege kosten voor deze gekozen en geen spijt van. Is natuurlijk minder uitgebreid, maar ben er tevreden mee. Ik ben 5 mei ook op Zandvoort dus je kunt altijd even komen kijken of je het wat vindt. Rood/zwarte RR....
 
Dat is inderdaad weinig geld voor een GPS laptimer!

Daar kom ik wel even naar kijken ja :Y

In welke groep rij jij?
Ik ga voor het eerst met groep 4 mee. Hopelijk kicken ze mij niet terug halverwege de dag :')
 
Kwam ook nog twee leuke foto's tegen van afgelopen jaar:

net op het gas en lekker strepen trekken }) :
full


full


helaas voor mij geen circuitkilometers dit jaar ;(
volgend jaar weer gas op die lollie :P
 
Dat is wel jammer.
Wie gaat ons dit jaar dan verblijden met die gave zithouding foto's? -O-
 
Dat is wel jammer.
Wie gaat ons dit jaar dan verblijden met die gave zithouding foto's? -O-

haha, nou ik heb nog wel een paar honderd foto's op de pc staan. Dus kan er zeker elke maand wel eentje posten :P

ik hoop alleen dat ik volgend jaar niet alles weer vergeten ben :X
 
Heren,

Ik ga andere clip ons monteren en ook maar meteen de linker stuurschakelaar verwijderen, aangezien ik niet regelmatig toeter of richting aangeef op het circuit :+, wat hebben jullie gedaan met de koppelingssensor? gewoon unpluggen en altijd starten in neutraal of even doorverbinden en in elke versnelling kunnen starten?

Als ik internet raadpleeg, kom ik spookverhalen tegen over minder pk's met het doorverbinden. Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit. en minder pk's met het standaard blokje en mijn gewicht kan ik er niet bij hebben ;)
 
Ik had daar tot voor kort ook nooit van gehoord, maar bij GSXR'en schijnt dit mogelijk te zijn. Bij de 600RR heb ik er geen idee van.

Mensen een vraag, ik rij met een 600 K6. Volledig arrow, k&n filter en 4 korte kelken.
Laten afstellen, constant andere pks per run. Power commander en secondary fuel module los gekoppeld en dus puur het blok getest. Nog steeds het probleem. Soms 90pk soms 103 soms 110 soms 125. Ecu opgestuurd, was niet het probleem. Iemand ooit gehoord van dit probleem? Degene die er mee bezig is is radeloos en weet niets meer.

Naar een ander gebracht.. Probleem in 2 uur opgelost. Koppeling schakelaar!

Deze sensor moet je dus niet overbruggen heb ik mij ooit door Marc Hoegee laten vertellen. Je hebt dan geen vol vermogen meer omdat de computer in een soort noodloop gaat.

Geen idee of dit bij de 600RR ook zo werkt. Ik kan best bij mijn motor kijken. Die mist (voor mijn gevoel) zeker geen vermogen en ik kan wel starten in elke versnelling dus die zou overbrugt moeten zijn. De schakelaars zitten er niet meer op.
 
haha, nou ik heb nog wel een paar honderd foto's op de pc staan. Dus kan er zeker elke maand wel eentje posten :P

ik hoop alleen dat ik volgend jaar niet alles weer vergeten ben :X

Vast niet!
Af en toe een poser foto vind iedereen wel best denk ik.

Die Ben Spies houding kan ik geen genoeg van krijgen. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan