Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Een draadje uit een connector bij de ECU gehaald omdat de TDM dan beter op het gas zou reageren bij lage toeren (ivm maatregelen van Yamaha om aan de Euro-norm te voldoen) en de hoge ruit vervangen door de standaard ruit die ik er ook bij kreeg. Ik zie de comfortvoordelen van een hoge ruit wel, maar uiterlijk doet het me hieraan denken:

800px-Parasaurolophuspic_steveoc.jpg


Het was wel koud in de parkeergarage, dus was blij dat ik weer binnen was.
 
Laatst bewerkt:
full

full

De stickcoil-mod bij mijn vtr.
Van standaard naar penbobines, het zal vast alleen tussen de oren werken.
Beter vonk en verbranding & vermogen.
Hoedanook, de penbobines wegen wat minder dan de oude bobines = minder afgeveerd gewicht ;)
 
Vandaag een philips white vision pit in de koplamp gezet..
Redelijk eenvoudig te doen : stuur helemaal naar links en dan vanaf de andere kant kun je de boel dan los halen....
Dat ging makkelijker dan het plaatsen van de nieuwe : met wat gescheld , geraas en gevloek is het gelukt...
Iemand met wat kleinere handen zou dat eenvoudiger kunnen doen dan een persoon met flinke kolenschoppen..
De overgebleven pit bouw ik in mijn zundapp bromfiets : 4 jaar geleden dat ding omgebouwd van 6 naar 12 volt....
 
Nieuw luchtfilter geplaatst, nog nooit zelf gedaan maar klusje van niks :9

5 april komt er een powercommander 5 in/op en gelijk laten afstellen :]
 
Windschermpje gemonteerd :)

EDIT: en weer gedemonteerd, omdat ik 'm hoger wil hebben, dus de haakse slijper gepakt, mounts aangepakt zodat ze toch wel passen, en weer terug gemonteerd :Y
 
Laatst bewerkt:
Niet vandaag, maar gister, sorry :+

Eens lekker gewassen en gepoetst. Daarna de vorkpoten, die wat steenslagschade hadden, opgeschuurd en opnieuw in het zilvergrijs gezet... Lekker monnikenwerk, met spuitbus in de dop spuiten en dan penselen :Y Anders moest ik ze OF demonteren, OF veels te veel afplakken om nergens anders op te spuiten...

Vervolgens het monnikenwerk maar eens voortgezet en de bandjes voorzien van "sportieve" witte letters met een bandenstift :P

Vervolgens waren de letterkes van de remklauwen ook aan de beurt... Dan matcht het met de wielen :t
 
Laatst bewerkt:
:^ Voor het vallen van de avond 'voor de motor' de steeg minder glad gemaakt. :P

full


(Hier halverwege de steeg, de rest dus in de rug..)

Superbelangrijke klus!!!!
:+
 
Laatst bewerkt:
Bij ons in het brandpad ook drama, laatst daardoor bijna op mijn plaat gegaan met de fiets, maar kon het nog voorkomen. Met de motor net je voet ff verkeerd neerzetten en kan je er toch een beste schade aan overhouden. Een fiets is nog een poepie makkelijker te houden dan een motor... :/
 
Laatst bewerkt:
Enige tijd teug wat monteer-probleempjes met de endurance kuip, kreeg ik aan een kant niet aangesloten op de zijkuip. Bleek dat de koplamp en ruit er vanaf moesten, was het was makkelijker te buigen, daarna paste die perfect. Vandaag de endurance topkuip even voorzien van alle te monteren onderdelen.
full

full


Donderdag gaat ie weer even terug naar de spuiter om het eea bij te werken.
full
 
Gisteren bezig geweest met de Suzuki gs450E van mijn schoonzoon. Even de lekkende vacuüm benzinekraan met een reparatiesetje weer als nieuw laten werken.

Dus NIET, de benzine stroomde net zo hard uit de ON, de RES als de PRI.

Dus de kraan er weer af en nagelopen. Het veertje een iets opgerekt, want er zat geen nieuwe bij en weer gemonteerd.

Benzine bijgevuld en opnieuw proberen. Ook nu liep de peut er via de kraan uit als ware het een grote pri kraan.

Na een bak koffie en wat getier opnieuw de boel losgehaald om te kijken of ik iets vergeten was. En gelukkig alles was correct geplaats, ook achter het draaibare kraantje. Dus.....opnieuw benzine in de tank en gaan. Resultaat opnieuw kl...

Conclusie die ik voorlopig maak is dat de reparatiesetjes ruk zijn. De oude onderdelen die niet in de reparatiesetjes zitten zijn eigenlijk ook versleten en dan wordt het nooit wat.

Mijn schoonzoon gaat nu een nieuwe vacuümkraan bestellen, want dan weet je dat het zeker werkt.
 
Vandaag de gaskabel wat losser gezet. Had hem vorige week wat strakker/gevoeliger gezet, maar ondanks dat dit stilstaand perfect leek te zijn, bleek dit tijdens het rijden minder geslaagd daar ieder hobbeltje resulteerde in een dot gas.
Ook de torque van alle boutjes nagelopen, bleek toch allemaal niet zo erg meer te kloppen. Voorwiel bout zat <65Nm ipv 80Nm, remklauwen zaten ook niet meer op 50Nm.
 
Eindelijk na drie jaar de finishing Touch op de kuip geplakt.. *O*

full



Italiaans voor 'samenstelling' onder de bestaande stickers geplakt met de cilinderinhoud erachter.
is net echt zo... :9
 
Eindelijk na drie jaar de finishing Touch op de kuip geplakt.. *O*

[afbeelding]


Italiaans voor 'samenstelling' onder de bestaande stickers geplakt met de cilinderinhoud erachter.
is net echt zo... :9
Dusch je hebt er 3 jaar over gedaan om wat stickers op je laverda ,met kawa gpz 500 blok,te plakken? :P
 
Dusch je hebt er 3 jaar over gedaan om wat stickers op je laverda ,met kawa gpz 500 blok,te plakken? :P


:Y...was natuurlijk maar tien minuten werk, maar voor je zoiets besteld hebt, man je bent zo jaaaaren verder hoor.. :+

was natuurlijk gewoon laksigheid van mijn kant..maar goed, ze zitten erop, kan ik van m'n lijstje afstrepen.. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan