Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

In het kader van "niet omdat het moet maar omdat het kan" wordt mijn tiger 800 uit 2011 ingeruild voor een...... Tiger 800 XRX 2018 *O* *O* *O* *O* .
Verwachte levering is half april!


Hoi Jan,

Zit er ook aan te denken om mijn Tiger uit 2011 in te ruilen voor de nieuwe.
Ben alleen erg benieuwd naar de inruilprijs die er voor wordt gegeven.

Weet niet of jij die wil delen?
Stuur anders een PB.

Groet,

Siep
 
vandaag mijn tiger maar eens verwend *D
Het hele linksysteem eronder uit schoongemaakt en van vers vet voorzien,en dat was wel nodig!
Waarschijnlijk is zaterdag alle pekelzooi van de weg,en kan ik de 1e kilometers van dit jaar maken.

full
 
Dinsdagavond mijn tiger ook eens onder de hogedrukreiniger gezet, dat had ie wel verdient na al die ontberingen de afgelopen maanden...

Misschien dat als het wat lekkerder weer wordt, dat ik zelfs de velgen eens ga poetsen, kijken of ik dat nog kan.....
 
Is een 2015 Triumph Tiger 800XRT wat voor mij, heb momenteel een (verlaagde) FJR1300A ben een kleintje 1.72, kom ik met tippy toes tegen de grond of moet ie verlaagd zijn met bijv. Hyperpro progressive voorvork en Hyperpro achtervering (winst voor kleintjes van 2.5cm)
 
Laatst bewerkt:
Is een 2015 Triumph Tiger 800XRT wat voor mij, heb momenteel een (verlaagde) FJR1300A ben een kleintje 1.72, kom ik met tippy toes tegen de grond of moet ie verlaagd zijn met bijv. Hyperpro progressive voorvork en Hyperpro achtervering (winst voor kleintjes van 2.5cm)
Ik ben zelf 1,83 en mijn vrouw 1,68 en wij kunnen allebei prima uit de voeten op onze 2012 Tiger 800. Zij het liefst met het zadel laag en ik hoog, maar andersom kan ook best.
 
Is een 2015 Triumph Tiger 800XRT wat voor mij, heb momenteel een (verlaagde) FJR1300A ben een kleintje 1.72, kom ik met tippy toes tegen de grond of moet ie verlaagd zijn met bijv. Hyperpro progressive voorvork en Hyperpro achtervering (winst voor kleintjes van 2.5cm)


Ik ben ook "maar" 1.74 . Ik heb de Tiger niet aangepast met de vering.
Gaat prima. Heb het zadel in de lage stand maar hoge stand gaat ook prima.
Kan met één voet plat op de grond komen of met beide voeten met de bal van de voeten bij de grond komen.
Maar zelf gaan proefrijden/proefzitten is uiteraard het beste.
 
Vanochtend proefritje op een Triumph Tiger 800XRT gereden, heel makkelijk machine, goeie respons op het gas en heel veel standaard extra`s, goeie behandelingen en makkelijk in de bochten, wel zonder koffers gereden, nu even over nadenken of ik hem ga kopen of niet...................denk ik wel hoor!!

Kon niet met platte voeten op de grond, wel op de teentjes, moet even over nadenken hoe dat op te lossen, verlaagde buddy, andere vering Hyperpro.

Tips zijn van harte welkom hoor.

Fijne weekend allemaal,
Steve
 
Andere Dogbones op de achtervering en de voorvering iets meer doorsteken. Goedkoper/simpeler kun je hem niet verlagen.
 
@Stevefiveo:
Stond het zadel al in de laagste stand? Dit scheelt namelijk ook nog eens zo'n twee centimeter.
En anders doen wat Ron79 al heeft gezegd.
 
@Stevefiveo:
Stond het zadel al in de laagste stand? Dit scheelt namelijk ook nog eens zo'n twee centimeter.
En anders doen wat Ron79 al heeft gezegd.

Verkoper zei van wel, controleer ik van de week, weet niet of ik dogbones willen veranderen, er is een verlaagde zadel te koop maar weet alleen niet of hij verwarming heeft, niet dat ik het zou gebruiken maar als je het hebt dan mag je het ook gebruiken, toch?
 
Ik heb eens andere laarzen gekocht met een dikkere zool, scheelde maar 1 cm. Toch was het verschil te merken.
Wordt je grondspeling niet te weinig met andere dogbones?
 
Kon niet met platte voeten op de grond, wel op de teentjes, moet even over nadenken hoe dat op te lossen, verlaagde buddy, andere vering Hyperpro.


Platte voeten op de grond is toch geen must?

Als ik die regel zou moeten toepassen gaat mijn keuze ook nogal beperkt zijn.
 
Ik heb de laatste mods aangebracht zaterdag, verlengde fender voor, verlengde spatbord achter en een Givi onderplaat voor mijn Givi V46, straks komt 4 stuks Philips silver vision voor de knipperlichten
 
Is er een alternatief voor een grote beurt in de regio Rotterdam ipv officiele dealer. Dichtst bijzijnde Goedhart (40km afstnd). Kleppen stellen en uitlezen cpu laat ik graag aan een triumph kenner over.
 
Is er een alternatief voor een grote beurt in de regio Rotterdam ipv officiele dealer. Dichtst bijzijnde Goedhart (40km afstnd). Kleppen stellen en uitlezen cpu laat ik graag aan een triumph kenner over.
Motor-ID in Prinsenbeek aan de A16 bij Breda: erkend Triumph monteur, maar geen dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan