Zero Motorfietsen

Kosten rijklaar maken mogen ze niet meer rekenen. Je koopt de motor voor de prijs die er op staat/die je afspreekt. Verborgen vermijdbare kosten zijn bij wet verboden.
 
Mijn Zero is even bij de dealer geweest, de handvatverwarming had kuren.

De motor is voorzien van een set Daytona 4 standen elektronisch geregelde handvatverwarming. Deze set bevalt goed, hij gaat na elke rit uit en heeft vier standen die ook echt bruikbaar zijn. Met één toets regel je alles, vier ledjes met verschillende kleuren geven aan welke stand is gekozen.
Ik heb verschillende motoren gehad met nog meer soorten hvv en dit model bevalt het best.

Afgelopen week viel ie ineens uit, er was wel indicatie maar geen warmte. Er was dus wel spanning. Even later viel ook de indicatie uit. Later deed ie het weer wel en daarna ook weer niet...
De hvv set zat nog in de garantie en is gisteren door de dealer compleet vervangen, kostenloos.
Goede service van de dealer.
 
Kan de dealer gewoon erbij bestellen en aansluiten bij het rijklaar maken. Over rijklaar maken gesproken, wat vragen ze bij jouw dealer daarvoor? Want met een elektrische motor ben je veel sneller klaar dan met een ploffiets.

Woon je zover bij de dealer vandaan dat je hem met de aanhanger moet halen?

Er zijn bij mijn weten geen kosten verbonden aan het rijklaar maken. Ik heb een offerte gekregen die ik bevestigd heb dus kan de motor dan gewoon gaan ophalen. De medewerker ging de nummerplaat aanvragen, waarschijnlijk zullen daar wel kosten aan hangen, maar daar heeft ie niets over gezegd.
In België zijn er maar 2 Zero dealers bij mijn weten. De eerste is op een 60 km afstand van mijn woonplaats. Ik weet ook niet wat de winterse weersomstandigheden gaan zijn over enkele weken, dus voor de veiligheid ga ik de motor dan maar met de auto halen. Dan moet ik ook niemand anders vragen om me te brengen.
 
Ik was gister even op bezoek bij ons logistiek centrum op het oude Fokker terrein. Daar staat een witte Zero, is die hier al gesignaleerd?
 
Vandaag mocht ik hem gaan afhalen. Mijn Zero DS FZ 13.0. Nu nog wat studeren op de gebruiksmogelijkheden van de instellingen en dan is het wachten op de nummerplaat en de verzekering. En een beetje warmer weer zou ook helpen.
De topkoffer is een schoonheidsfoutje maar dat neem ik er bij om praktische redenen.

full
 
Mooi ding. Tja zo'n topkoffer is bijna nooit een mooi gezicht maar ik kan me voorstellen dat het wel praktisch is.

Ik heb laatst een buddyseat tas van bagster gekocht. Die kun je vrij gemakkelijk loshalen en meenemen, staat mooier en zit nog voor het achterwiel waardoor de boel waarschijnlijk wat stabieler blijft. Aan de andere kant wilde ik niet weer een tanktas omdat je die steeds moet verwijderen om te kunnen tanken maar daar heb jij met de Zero weer geen last van. ;)
 
Gefeliciteerd ! Dat je maar veel plezier van jouw oranje Zero mag hebben.


De enige instelling die ik gemaakt heb en die me heel goed bevalt, zet de “Custom” modus op 100% power en 100% regeneratie.

Sport heeft ook 100% power maar die regenereert niet, dat is net een benzinemotor.
Eco levert 66% van het koppel en regenereert ook, handig als het glad kan zijn.
Custom is met deze setting een mooie bruikbare aanvulling, het is bij mij de meestgebruikte modus.
 
Gefeliciteerd ! Dat je maar veel plezier van jouw oranje Zero mag hebben.


De enige instelling die ik gemaakt heb en die me heel goed bevalt, zet de “Custom” modus op 100% power en 100% regeneratie.

Sport heeft ook 100% power maar die regenereert niet, dat is net een benzinemotor.
Eco levert 66% van het koppel en regenereert ook, handig als het glad kan zijn.
Custom is met deze setting een mooie bruikbare aanvulling, het is bij mij de meestgebruikte modus.

Fijn dat je dit laat weten. Ik had wel plannen om eens rond te vragen hoe dat nu zit met die custom modus en de ervaringen van anderen. Ik moet het nog allemaal wat uitzoeken welke instellingen er mogelijk zijn en welk effect ze hebben. Dus alle tips zijn welkom.
 
Gefeliciteerd ! Dat je maar veel plezier van jouw oranje Zero mag hebben.


De enige instelling die ik gemaakt heb en die me heel goed bevalt, zet de “Custom” modus op 100% power en 100% regeneratie.

Sport heeft ook 100% power maar die regenereert niet, dat is net een benzinemotor.
Eco levert 66% van het koppel en regenereert ook, handig als het glad kan zijn.
Custom is met deze setting een mooie bruikbare aanvulling, het is bij mij de meestgebruikte modus.
:^ Bij mij de enige gebruikte modus, en ook 100% / 100%
 
Bij gewone motoren kan je de motor uit neutraal zetten als die bijvoorbeeld op een helling staat, om te voorkomen dan die wegrolt. Hoe doen jullie dat met de Zero?
 
Bij gewone motoren kan je de motor uit neutraal zetten als die bijvoorbeeld op een helling staat, om te voorkomen dan die wegrolt. Hoe doen jullie dat met de Zero?

Is, vooral als je in berg/heuvel achtig gebied woont wel een dingetje :-)
Ik gebruik deze:
Motorcycle Scooter Handlebar Throttle Grip Lock Brake Anti Theft Security Finest | eBay

En dan heeft 'ie dus twee functies:
1 Met de voorrem de motor op z'n plek houden
2 Slot (al stel ik me daar echt niet zoveel van voor)
 
Laatst bewerkt:
Hierboven berichtte ik dat de handvatverwaming was vervangen.... Nou, daarmee was het toch niet opgelost.
De nieuwe deed het een dag later ook al niet meer; weer terug geweest, massaprobleem zo werd mij verteld.

Vanmorgen viel ie wéér uit... Niet echt een handig moment. Nu blijkt dat de 12V voeding er met de pet naar gooit; even doet ie het, dan stopt ie ermee. Even later doet ie het toch weer, eventjes.
Ik heb het gemeld, hopelijk is er een oplossing voor.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag voor het eerst gaan testrijden met een Zero. Rijd momenteel een Golf GTE en weet dus wel hoe het elektrisch rijden op 4 wielen is. Ben benieuwd hoe het op 2 wielen is :)
 
Bedoel je als je hem parkeert?
ja, soms valt het al eens voor als ik op een schuine inrit parkeer dat ik de motor in 1ste versnelling zet voor de veiligheid. Of op vakantie als ik in de bergen stop om een foto te maken, dan doe ik dat ook. Maar met de Zero zal ik dan iets anders moeten verzinnen. Het makkelijkst zal zijn de voorrem op te spannen met een dikke elastiek of een blokje mee nemen om achter het wiel te steken. Het valt zelden voor dat ik de motor op een hellend vlak moet parkeren. Maar zo'n voorremslot lijkt me het overwegen waard.

Het Zero rijden zal nog even op zich laten wachten B| blijkbaar is er een achterstand bij de levering van nummerplaten. Normaal duurt het 1 à 2 dagen na de inschrijving bij de verzekering, maar ik wacht al 4 dagen en na een telefoontje met "de bevoegde instanties" kunnen ze me niet zeggen wanneer de nummerplaat geleverd wordt -O- De reden van de achterstand: stakingen, stroompanne en eerdere achterstand. Gelukkig zijn de motorkriebels op dit moment beperkt vanwege de sneeuw die hier nu ligt.

Heeft er iemand foto's van een gemonteerde gps op zijn Zero?
 
Laatst bewerkt:
Laat je ze direct bij de RDW maken? Bij de lokale onderdelenboer hier waren ze de volgende dag al klaar.

Zoiets en je bent klaar:

pGsGZAv.jpg
 
Afgelopen week waren er wat problemen met de handvatverwarming en de verwarmde handschoenen vielen soms ook uit. Vorige week was ik daarvoor bij de dealer geweest, de 12V stekker van de handschoenen was niet goed gemonteerd, door de dikke draden kon het plus contact niet goed veren en maakte daardoor slecht contact.
Dat werd gratis opgelost terwijl het toch echt geen garantie was. Netjes.


Maar schijnbaar was er nog een probleem, de handvatverwarming viel vaak uit, soms ook de handschoenverwarming nádat de stekker in orde was. Later vielen ook de richtingaanwijzers uit, maar even later deden ze het weer. Vind het dan maar eens....
Ik was bang dat ik in donker ineens zonder verlichting zou kunnen komen te zitten, dus toch maar weer een afspraak gemaakt.

Omdat ik contact hield met de dealer kon ik direct opnieuw langskomen, men heeft de motor nagekeken en waarschijnlijk lag het aan corrosie aan een 12V zekering, op de DC/DC converter onder het zadel. Hopelijk is het daarmee opgelost.
De verlichting blijkt zijn eigen zekering te hebben, die is onafhankelijk.

Wellicht trok ik teveel stroom door naast de handschoenverwarming die slecht contact maakte ook de handvatverwarming aan te zetten. Op het moment dat het contact wel goed is zou de zaak overbelast kunnen raken en uitvallen. Althans dat was de aannemelijke theorie.

Ik wilde betalen maar dat hoefde niet. Heel netjes, prima service.
 
Laatst bewerkt:
Heeft een van jullie ervaring met het opladen aan een Fastned station? Ik ben erg benieuwd wat de laadsnelheid is.
 
In belgie hebben ze geen RDW. Dat is de DIV en nog een instantie. Daar kun je niet even langs de platenboer.
Ah op die fiets.

Heeft een van jullie ervaring met het opladen aan een Fastned station? Ik ben erg benieuwd wat de laadsnelheid is.
Fastned levert meer capaciteit dan je motor ooit aan zou kunnen, daar hoef je je geen zorgen om te maken :P
 
Laatst bewerkt:
Pfff, nog maar iets meer dan 100 km op de teller en al problemen :(
Ik kwam thuis van m'n werk, ik stak een half uurtje later de stekker in om op te laden en toen was het over en uit. De rode driehoek knippert 2x en dan 3x wat wil zeggen dat er een "Can" fout is (controller area network) volgens de aanwijzingen van ZERO. Motor doet niks meer. Het groene lampje dat aangeeft dat de motor aan het opladen is brand continu zelfs al steekt de stekker nu niet meer in het stopcontact. Verkoper gebeld maar die kent er niet genoeg van dus is op zoek naar zijn technieker. Op het display staat bijna alles op 0. -O- Ik had nog iets van 70 % batterij lading.
In België is er zondag "de dag van de motorrijder" met allerlei evenementen. Ik had er naar uitgekeken maar ik vrees er voor :?
Mocht er iemand een oplossing kennen, ik lees het hier graag.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Ik ga het eens doornemen.
In het dashbord staan geen errors, velden staan op 0. Alleen de gereden km en de klok staan nog in cijfers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan