om te leren

Qleudwyck

MF'er
14 mrt 2018
148
32
Linschoten
Hallo Allen,

Kort en bondig:

Ik ben Marcel, 33 jaar.
Aanstaande zaterdag ga ik mijn 2 uur durende introductie krijgen voor de motor.

Wat doe ik hier? Ik hoop voor nu veel info te kunnen inwinnen mbt kleding, helmen etc.
Zodra de 1e les naar verwachting is, wil ik wel gelijk een Eigen helm plus handschoenen kopen. Prettig idee, je Eigen spullen...

En zo gaan we verder info inwinnen en beetje kennis vergaren in de motor wereld.
 
Welkom. Genoeg leesplezier hier m.b.t. helmen, kleding en lessen. :]
 
Hallo Allen,

Kort en bondig:

Ik ben Marcel, 33 jaar.
Aanstaande zaterdag ga ik mijn 2 uur durende introductie krijgen voor de motor.

Wat doe ik hier? Ik hoop voor nu veel info te kunnen inwinnen mbt kleding, helmen etc.
Zodra de 1e les naar verwachting is, wil ik wel gelijk een Eigen helm plus handschoenen kopen. Prettig idee, je Eigen spullen...

En zo gaan we verder info inwinnen en beetje kennis vergaren in de motor wereld.

Je bent er op tijd mee :t
 
Welke merken helm raden jullie aan? Stukje prijs, kwaliteit verhouding.

Dit soort info heb ik wat aan: (stukje gejat van Detox, Lidl helm topic)

Mijn bezwaar tegen deze helm is het feit dat hij van polycarbonaat is gemaakt. Polycarbonaat is een mooi materiaal om te spuitgieten en redelijk sterk, maar in mijn optiek niet geschikt om er een helm van te maken. Het is niet sterk en vormvast genoeg om niet te vervormen bij een zware impact. Het is niet de bedoeling dat een helmschaal vervormt, de schuimlaag in de helm moet de energie absorberen.

Ook ik heb eens iemand op Klaverblad Hoevelaken zien liggen met een helm in tweeën. Hij had zwaar hersentrauma en heeft nog twee weken geleefd. Voor mij een bevestiging dat ik goed zat met mijn veel te dure Arai. Helaas werd dat een paar weken erna bevestigd toen er een motor op mijn hoofd lande en ik probleemloos op kon staan.

Je hebt maar één hoofd en hoe lelijk deze ook mag zijn, wees er zuinig op.
 
Prijs kwaliteit -> hjc. Wel wat last van windgeruis maar met oordoppen in prima helmen :)
 
:W Marcel
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Hallo Allen,

Kort en bondig:

Ik ben Marcel, 33 jaar.
Aanstaande zaterdag ga ik mijn 2 uur durende introductie krijgen voor de motor.

Sterkte zaterdag. Lijkt me geen pretje onder ijzige omstandigheden en een flinke poeierwind. Ik hoop dat de gladheid tgv de neerslag de dag ervoor meevalt. Kleed je goed aan!

Enne, welkom :W
 
Laatst bewerkt:
Tja dat weer had ik ook niet zien aankomen. Je verwacht wel mooier weer stiekem.
Maar nu beginnen is met "geluk" van het zomer het rijbewijs in de pocket. Ach, gelijk goede uitdaging te pakken :)
 
Bedankt voor je interesse snowboarder39!

Met -2 en windkracht 5 erg koud, maar super leuk! Ik ben zo enthousiast, dat ik mijn complete gear al gekocht heb. De komende 4 lessen a 2 uur zijn ingepland en mijn theorie examen ook. Ik ga er volle bak voor, want kan niet wachten mooie kilometers te maken. Heb er super veel zin in!
 
Voor de geintresseerde(n):

Helm: Shark Spartan mat grijs / zwart.

Laarzen: Dainese Freeland Gore-Tex

Mijn pak is van Evolution. Deze heb ik kado gekregen van mijn schoonvader, aangezien hij dit niet meer droeg. Is met wintervoering en extra bescherming (pads) in de jas en broek. Amper gebruikt, dus prima :)

Handschoenen zijn tevens van Evolution. Lederen met carbon / plastic bescherming extra.
 
Goedemiddag zo ondertussen!

27-7 geslaagd voor mijn motorrijbewijs O-) En tevens 14-7 uit Duitsland mijn eerste motor gekocht. 6-8 mag ik naar de gemeente voor mijn rijbewijs, hopelijk word deze snel verzorgd. 7-8 naar het RDW met mn motor en gauw op papier krijgen. Dankzij het forum mijn BPM aangifte kunnen doen.

Foto's zeggen meer als 1000 woorden....
24300 km, bouwjaar 2010. CB600FA volgens de papieren. Krijgt morgen 24k beurt met alles op en aan. Zodat ik zorgeloos naar RDW kan met mn papieren 8-)



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan