JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Laatst bewerkt:
batterijen in de kou wat een af gang, zal leuk zijn voor in een warm land,
mijn e fiets ging van 100 naar 45 in 10 minuten tijdens min 8 zo uit de koude schuur,

ik zie dat met een e auto al , oeps op de snelweg stroom weg,
of e motor in de winter , ik kom op bezoek,mag de motor ook mee de woonkamer in,
naast de verwarming plaat graag
 
batterijen in de kou wat een af gang, zal leuk zijn voor in een warm land,
mijn e fiets ging van 100 naar 45 in 10 minuten tijdens min 8 zo uit de koude schuur,

ik zie dat met een e auto al , oeps op de snelweg stroom weg,
of e motor in de winter , ik kom op bezoek,mag de motor ook mee de woonkamer in,
naast de verwarming plaat graag
Lees ook even het E-bike subforum, ook bij min 10 functioneert een E-motor prima, zodra hij vermogen moet leveren wordt de accu weer warm. Auto's hebben zelfs verwarmde accu's.
 
batterijen in de kou wat een af gang, zal leuk zijn voor in een warm land,
mijn e fiets ging van 100 naar 45 in 10 minuten tijdens min 8 zo uit de koude schuur,

ik zie dat met een e auto al , oeps op de snelweg stroom weg,
of e motor in de winter , ik kom op bezoek,mag de motor ook mee de woonkamer in,
naast de verwarming plaat graag
Hm, Motor in de kamer ?? Dat DOE je toch niet :N _O-

full
 
hoi , ben ik weer heeft er iemand toevallig nog een set rem/koppelingshendels over met spiegelhouder?

tegen normaal prijsje,

of weet iemand daar een adresje voor :-).

bleek dat de vorige eigenaar heeeeeeeeeeeel creatief geweest is en 2 linker hendels
bevestigd heeft.

aangezien hier een rubber over heen zat heb ik het dan ook niet gezien dat deze
omgedraaid gemonteerd was nu wil ik er andere op hebben omdat ik deze totaal niet
bij de motor vind passen.

ik heb wel op het internet wat rond gekeken maar om een gewone universele simpele
hendel te vinden met spiegelhouder die dan ook nog een beetje betaalbaar is en er
"retro" uitziet valt niet mee, of ben niet op het juiste adres gekomen.

ben benieuwd.
 
hoi , ben ik weer heeft er iemand toevallig nog een set rem/koppelingshendels over met spiegelhouder?

tegen normaal prijsje,

of weet iemand daar een adresje voor :-).

bleek dat de vorige eigenaar heeeeeeeeeeeel creatief geweest is en 2 linker hendels
bevestigd heeft.

aangezien hier een rubber over heen zat heb ik het dan ook niet gezien dat deze
omgedraaid gemonteerd was nu wil ik er andere op hebben omdat ik deze totaal niet
bij de motor vind passen.

ik heb wel op het internet wat rond gekeken maar om een gewone universele simpele
hendel te vinden met spiegelhouder die dan ook nog een beetje betaalbaar is en er
"retro" uitziet valt niet mee, of ben niet op het juiste adres gekomen.

ben benieuwd.

Jawaparts?
 
hoi , ben ik weer heeft er iemand toevallig nog een set rem/koppelingshendels over met spiegelhouder?

tegen normaal prijsje,

of weet iemand daar een adresje voor :-).

bleek dat de vorige eigenaar heeeeeeeeeeeel creatief geweest is en 2 linker hendels
bevestigd heeft.

aangezien hier een rubber over heen zat heb ik het dan ook niet gezien dat deze
omgedraaid gemonteerd was nu wil ik er andere op hebben omdat ik deze totaal niet
bij de motor vind passen.

ik heb wel op het internet wat rond gekeken maar om een gewone universele simpele
hendel te vinden met spiegelhouder die dan ook nog een beetje betaalbaar is en er
"retro" uitziet valt niet mee, of ben niet op het juiste adres gekomen.

ben benieuwd.
Bij de Jawa's die ik ken, zit in het vaste deel van het stuur, waaraan de hendels gemonteerd worden, een gat met een bus erin, waarin een Spiegel gezet kan worden. Zie rode pijl op de foto.

full


Ik had recent een stuur, waarin die gaten niet zaten. Die heb ik er in geboord, en er bussen in gezet.
 
van de 634s ken ik eigenlijk ook alleen de bovenstaande constructie. Mijn oudere jawa heeft deze montagepunten aan het stuur niet.

Ik heb vandaag de cylinders van de 634 gedemonteerd. Nu liggen ze te ontroesten, zodat ze binnenkort een nieuwe verflaag kunnen krijgen.

full

full


Van de week verwacht ik nieuwe spiraalveren voor de voorvork van mijn 634.

Het project 354 staat een beetje stil. ik had het plaatwerk naar een poedercoater gebracht. Na ontlakken kwamen we erachter dat er veel deuken/plamuur op zit. Dus eerst uitdeuken, en daarna waarschijnlijk nat lakken.
full
 
van de 634s ken ik eigenlijk ook alleen de bovenstaande constructie. Mijn oudere jawa heeft deze montagepunten aan het stuur niet.

Ik heb vandaag de cylinders van de 634 gedemonteerd. Nu liggen ze te ontroesten, zodat ze binnenkort een nieuwe verflaag kunnen krijgen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Van de week verwacht ik nieuwe spiraalveren voor de voorvork van mijn 634.

Het project 354 staat een beetje stil. ik had het plaatwerk naar een poedercoater gebracht. Na ontlakken kwamen we erachter dat er veel deuken/plamuur op zit. Dus eerst uitdeuken, en daarna waarschijnlijk nat lakken.
[afbeelding]

Spul ziet er op de foto wel goed uit.
 
Ziet er zeker goed uit.
De cz waar ik mee bezig ben was beroerder.
verwacht niet dat het vanuit de fabriek ook strak was.
Heb met het voorspatbord moeite moeten doen om de uitsparingen voor de vorkpoten gelijk te krijgen
Deze waren overduidelijk ongelijk geperst.
In sommige delen zitten flinke vervormingen vanuit fabriek.
T, is ook erg dun en moeilijk om dat uit grote stukken netjes te persen.
Moest zelf delen repareren ivm gesloopt in de loop van de jaren.
accu bak moet ook nog een bodem in terug of nieuw of tig lassen.
Tig lassen gaat redelijk , maar meeste is 0,4 mm dik dus moeilijk dun.

maar zo te zien goed bezig, gaat zeker mooi worden.
 
tja ik heb dus een ander stuur zonder aanhangsels dus vandaar dat ik er om
vroeg en ik zou ze gewoon uit Nederland willen laten komen of halen, dus hoopte
dat iemand nog een setje had liggen die hij niet meer gebruikte.
 
batterijen in de kou wat een af gang, zal leuk zijn voor in een warm land,
mijn e fiets ging van 100 naar 45 in 10 minuten tijdens min 8 zo uit de koude schuur,

ik zie dat met een e auto al , oeps op de snelweg stroom weg,
of e motor in de winter , ik kom op bezoek,mag de motor ook mee de woonkamer in,
naast de verwarming plaat graag

Ja dat is een probleem paar weken terug dat het zo koud was meegereden met een die een nissan leaf heeft vond het al raar dat ie met handschoenen in de auto zat.
Nou vanuit Alkmaar naar Wieringen ongeveer 50 km met 3/4 accu lading licht aan voordat we hhw voorbij waren opweg naar verlaat nog een halve lading bij Middenmeer 1/4 verwarming uit dt gaf weer even lucht we hebben Den oever gehaald maar het had geen 10 km verder moeten wezen
Normaal kan hij met een volle accu ongeveer 150 km rijden het rijd wel goedkoop trouwens volgens de eigenaar 4 euro per laadbeurt.
 
Ik had hem inderdaad ook gezien. Het is volgens mij een "gouden" zoals die van soojo was. :)

De cilinders in azijn weken werkt erg goed! Ik kon vandaag de meeste roest er met een borstel zo afpoetsen!
 
Ik had hem inderdaad ook gezien. Het is volgens mij een "gouden" zoals die van soojo was. :)

De cilinders in azijn weken werkt erg goed! Ik kon vandaag de meeste roest er met een borstel zo afpoetsen!
Hij is zilverkleurig en van 1977 zegt de eigenaar. De goudkleurige Jawa's zijn gemaakt in 1979: 50 jaar Jawa. Mijn Jawarode 634 (later gemaakt) heeft nog een goudkleurig logo op de tankschilden.
 
Ah, ik had alleen de plaatjes bekeken :X

De cilinders ga ik inderdaad zwart spuiten, met hittebestendige verf.
 
Luitjes,
Heeft iemand toevallig nog een rubbertje/afdichting voor een Jikov benzine kraan voor mij?
De mijne is echt lek...
(of eventueel een goede kraan tekoop)
Tis voor een jawa 634.
Vriendelijke groet
Sebas
 
Luitjes,
Heeft iemand toevallig nog een rubbertje/afdichting voor een Jikov benzine kraan voor mij?
De mijne is echt lek...
(of eventueel een goede kraan tekoop)
Tis voor een jawa 634.
Vriendelijke groet
Sebas
Die zijn er ook in kurk, die zwellen niet op.
ik had zelf enorme problemen met de originele kraan(en het duurde lang voordat ik er achter kwam dat 't de kraan was) ik heb middels een stuk benzinebestendige slang en 2 slangeklemmen een kraan van een oudere BMW R er op gezet.. Heeft zeer goede doorstroming en het inhouden bij/vanaf 100km/h was over!
 
Terug
Bovenaan Onderaan