Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Gister is m'n nieuw windscherm aangekomen, en heb die ook gemonteerd. Vandaag wou ik 'm testen, maar het regent als een malle. Geen leuk rijweer dus :(

Na het monteren vond ik dat ie wat laag stond, dus heb ik de metalen montageplaatjes bewerkt met de haakse slijper zodat die wel weer past in de hogere positie. Zag er zo ook beter uit, én er is dan plaats voor een "U-bolt" er tussen te steken.

Mooie uitlaat Chris :)
 
Als je nu bij Louis.de kijkt hebben ze uitlaten wel heel goedkoop in de aanbieding.. dus mocht je altijd al een wat zwaarder geluid willen hebben "Tip tip", scheelt toch soms 80 euro :)
 
Als je nu bij Louis.de kijkt hebben ze uitlaten wel heel goedkoop in de aanbieding.. dus mocht je altijd al een wat zwaarder geluid willen hebben "Tip tip", scheelt toch soms 80 euro :)
ik heb nog een Louis korting code van €20,- voor de liefhebber geldig tot eind deze maand.
 
Mooie demper. en conisch. Ziet je niet veel. :t
Alleen jammer dat je dan de trekveren ziet. Dat vind ik zelf minder.
Maar denkt dat de sound mooi zal zijn. Veel plezier ermee.

Ga ik denk ik een mooi carbon plaatje voor bestellen omdat af te dekken. ;)
 
Mijn zelf maar verrast met een nieuwe helm.
Gekozen voor de opvolger van de Shark Evoline 3.
Nu de Shark
Evo One gekocht. Zwart mat. Hans van Wijk Motoren.
Je hebt nu al de Evo One 2 aar die hoefde ik niet. Nog niet afgeprijst.
 
Mijn zelf maar verrast met een nieuwe helm.
Gekozen voor de opvolger van de Shark Evoline 3.
Nu de Shark
Evo One gekocht. Zwart mat. Hans van Wijk Motoren.
Je hebt nu al de Evo One 2 aar die hoefde ik niet. Nog niet afgeprijst.

Ik ben ook nog voor een andere aan het kijken geweest. Die jij heb en shoei en shuberth, en dan systeem helmen en jethelmen. Uiteindelijk de Shoei j-cruise mat zwart gekocht, een jethelmen. Fijne helm ook.......
 
Mijn zelf maar verrast met een nieuwe helm.
Gekozen voor de opvolger van de Shark Evoline 3.
Nu de Shark
Evo One gekocht. Zwart mat. Hans van Wijk Motoren.
Je hebt nu al de Evo One 2 aar die hoefde ik niet. Nog niet afgeprijst.

Fijne helm in omgang. Alleen heeft hij wel wat kinderziektes. Beschadiging op pinlock na een tijdje dragen (door open en dicht te doen). Ik heb hem zelf ook. Al 3 nieuwe kinbakken er op gekregen, ook vanwege lekkage. Daarna waren de klachten nog niet opgelost. Voor de 4de keer een nieuwe kinbak ben ik niet akkoord mee gegaan. Vandaar dat ik nu de Evo One 2 krijg. Hopen dat deze beter bevalt. Wel jammer al met al, hoop dat jij er meer geluk mee gaat krijgen!
 
Fijne helm in omgang. Alleen heeft hij wel wat kinderziektes. Beschadiging op pinlock na een tijdje dragen (door open en dicht te doen). Ik heb hem zelf ook. Al 3 nieuwe kinbakken er op gekregen, ook vanwege lekkage. Daarna waren de klachten nog niet opgelost. Voor de 4de keer een nieuwe kinbak ben ik niet akkoord mee gegaan. Vandaar dat ik nu de Evo One 2 krijg. Hopen dat deze beter bevalt. Wel jammer al met al, hoop dat jij er meer geluk mee gaat krijgen!

Oh, das niet zo mooi. Maar rijd alleen alst droog is qua regen beteft.
Voor de 4e x joh, oooeeei. Nou ja, ik wacht het af en anders nog 5 jaar garantie.
Heb de Evoline 3 nog achter de hand. Fingers x.
Wel mooi opgelost dan. Bij wie had jij hem gekocht?
 
Ik ben ook nog voor een andere aan het kijken geweest. Die jij heb en shoei en shuberth, en dan systeem helmen en jethelmen. Uiteindelijk de Shoei j-cruise mat zwart gekocht, een jethelmen. Fijne helm ook.......

Die Shoei Neotec is ook mooi. Maar weer duurder. En de Schubert helemaal.
Maar idd mooie helmen ook.
J Cruise ken ik niet. Zal is googlen. Thanks.
 
Ik ben ook nog voor een andere aan het kijken geweest. Die jij heb en shoei en shuberth, en dan systeem helmen en jethelmen. Uiteindelijk de Shoei j-cruise mat zwart gekocht, een jethelmen. Fijne helm ook.......

Mooie helm ook. Maar heeft geen kin beugel.
Dat vind ik zelf toch veiliger dan zonder op de bike .
Moet je geen schuiver mee maken met de bakkes op de wegdek. AAih.
 
Mooie helm ook. Maar heeft geen kin beugel.
Dat vind ik zelf toch veiliger dan zonder op de bike .
Moet je geen schuiver mee maken met de bakkes op de wegdek. AAih.
Ik dacht laatst ergens te lezen dat ongeveer 40% van alle schade die ontstaat aan helmen rondom de kin/gezicht gebeurt, die statistiek alleen al is voor mij een reden om nooit een open-face helm aan te schaffen.
Volgens mij bestaat er ook een helm met daarop een graphic van alle "impact-zones".

Gevonden: de Icon Airframe Statistic
 
Laatst bewerkt:
Oh, das niet zo mooi. Maar rijd alleen alst droog is qua regen beteft.
Voor de 4e x joh, oooeeei. Nou ja, ik wacht het af en anders nog 5 jaar garantie.
Heb de Evoline 3 nog achter de hand. Fingers x.
Wel mooi opgelost dan. Bij wie had jij hem gekocht?

Ooh, dan ga je er zeker geen spijt van krijgen. Ik gebruik hem elke dag dus hij heeft ook wel behoorlijk wat te verduren.. Jij heb de Evoline 3 hiervoor gehad dus het systeem ken je al. Dat vind ik het mooie aan dit type helm. Dat de kinbak helemaal verdwijnt op de achterkant van de helm. Niet zoals bijv. Schuberth met zo'n pukkel op je voorhoofd.
Ik heb hem vorige jaar gekocht op de motorbeurs in Groningen. Die dealer zit bij mij in de buurt. Dus wat betreft de service echt niks te klagen! Telkens erg netjes opgelost.
 
a9cb1d02f444bff909d4eedcd0c76334.jpg


Zo, de shark is gemonteerd

Mooi diep geluid maar niet aso hard.
 
Ik dacht laatst ergens te lezen dat ongeveer 40% van alle schade die ontstaat aan helmen rondom de kin/gezicht gebeurt, die statistiek alleen al is voor mij een reden om nooit een open-face helm aan te schaffen.
Volgens mij bestaat er ook een helm met daarop een graphic van alle "impact-zones".

Gevonden: de Icon Airframe Statistic

Had ik ook al eens gehoord.
Daarom mijn Jethelm niet meer op ge z.
Toen maar een systeem helm overwogen en die 2 homologatiesch heeft.
Voor open en dicht.
 
installatie was heel makkelijk, alles past goed.
DB killer erin gelaten.. anders wordt het wel een herrie denk ik.

De uitlaat zit vast met 1 bout/moertje en een klem.
 
Laatst bewerkt:
Ooh, dan ga je er zeker geen spijt van krijgen. Ik gebruik hem elke dag dus hij heeft ook wel behoorlijk wat te verduren.. Jij heb de Evoline 3 hiervoor gehad dus het systeem ken je al. Dat vind ik het mooie aan dit type helm. Dat de kinbak helemaal verdwijnt op de achterkant van de helm. Niet zoals bijv. Schuberth met zo'n pukkel op je voorhoofd.
Ik heb hem vorige jaar gekocht op de motorbeurs in Groningen. Die dealer zit bij mij in de buurt. Dus wat betreft de service echt niks te klagen! Telkens erg netjes opgelost.

Precies, ik ziet het wel. Kan altijd een zwakke bijzitten.
Alleen die Schubert schijnen wel super stil te zijn, maar wel er veel geld
En vind de Shark mooier.

Zeker netjes opgelost, ze moesten wel. top.
 
Precies, ik ziet het wel. Kan altijd een zwakke bijzitten.
Alleen die Schubert schijnen wel super stil te zijn, maar wel er veel geld
En vind de Shark mooier.

Zeker netjes opgelost, ze moesten wel. top.

Heb zelf een Schuberth C3 pro, zo erg geweldig stil is hij nou ook weer niet.. is een beetje over-hype. Hij zit wel fijn en is van goede kwaliteit. :) , Als volgende helm ga ik weer iets anders proberen.
 
Mijn Neotec 1 (de Neotec 2 vond ik echt te gortig qua prijs: € 629!) is ook weer iets stiller dan de multitec, maar ook iets windgevoeliger als er een stevige zijwind op staat heb ik gemerkt. Zeer comfortabel en is duidelijk verbeterd op een aantal punten, maar heeft ook enkele minder handige dingetjes (althans, iets waar ik waarschijnlijk nog even aan moet wennen).

Ach ja, zo heeft iedere helm zo'n eigenaardigheidjes.
 
Mijn Neotec 1 (de Neotec 2 vond ik echt te gortig qua prijs: € 629!) is ook weer iets stiller dan de multitec, maar ook iets windgevoeliger als er een stevige zijwind op staat heb ik gemerkt. Zeer comfortabel en is duidelijk verbeterd op een aantal punten, maar heeft ook enkele minder handige dingetjes (althans, iets waar ik waarschijnlijk nog even aan moet wennen).

Ach ja, zo heeft iedere helm zo'n eigenaardigheidjes.

Ik denk ook dat qua geluid niet veel van elkaar verschillen.
Ja de mindere merken waar de vizier niet goed aansluit op het rubber.
Mijn Shark sluit heel goed aan zag ik. En de buitenschaal van de Evo One is kleiner dan de Evolution 3. En zeer goed klik op slot systeem van de kinbak.
 
Heb zelf een Schuberth C3 pro, zo erg geweldig stil is hij nou ook weer niet.. is een beetje over-hype. Hij zit wel fijn en is van goede kwaliteit. :) , Als volgende helm ga ik weer iets anders proberen.

Qua windgeruis niet zo last van omdat ik altijd met oordopjes rijd.
Doet je dat niet dan kan je met een helm die niet echt winddicht is gehoor beschadiging krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan