er komt een nieuwe story in halflive's leven

Na anderhalve dag etteren is het inderdaad wel lekker om weer gewoon te sleutelen. En er blijkt ook wel een hoop geleden te hebben na tien jaar en wat pekel.
 
Rechts voor.
En ik heb intussen plan-B in werking gezet. Bij het doorboren is een boor vastgeslagen en gebroken. Muurvast en over de volledige lengte van de stomp. Ik pak mijn reserve blok. Daar staat een halve ton minder op. Dan wissel ik ook gelijk de versnellingsbak. Dan weet ik in ieder geval dat dat huilende lager daar niet vandaan komt. Het reserve blok ziet er ook veel beter uit, bijna geen corrosie. En al doende kan ik een hoop dingetjes netjes maken, de carterontluchting, nullast schakelaar, dat soort parafernalia.

_O- _O- _O- Ga ik in het vervolg ook doen.............bout afgebroken?? gewoon ander blok er onder
 
Ik heb intussen het frame overgezet. Frame er af, tweede blok en aandrijving netjes opgebouwd en het frame er op gezet.
De afgebroken bout steekt nu een centimeter of drie uit het oude blok. Later zal ik daar eens wat aan gaan lassen. Het ding is stijf verrot, met de griptang lukt het alvast niet.
 
Ik heb intussen het frame overgezet. Frame er af, tweede blok en aandrijving netjes opgebouwd en het frame er op gezet.
De afgebroken bout steekt nu een centimeter of drie uit het oude blok. Later zal ik daar eens wat aan gaan lassen. Het ding is stijf verrot, met de griptang lukt het alvast niet.

Ben bang dat je dat stuk bout er niet meer uitgaat krijgen :N
 
Frame nog strak genoeg?

Tuurlijk. Tis BMW he, das altijd strak.

s-l300.jpg


:+
 
Vandaag normale dingen gedaan. Nokkenasketting vervangen, kleppen gesteld, bougietjes. Morgen loodgieterswerk dan kunnen we proefdraaien.
 
Je zijspanframe hangt ook helemaal niet aan je motorframe. Eigenlijk hangt alles aan het blok en de bak.
Maar als je gaat sturen komt toch een andere kracht op het frame als ooit in Munchen bedacht is. Het zou kunnen (bij een ander frame ontwerp) dat het balhoofd gaat torderen.

Hij heeft weer gelopen. Niet vanzelf overigens. De afwatering van de tank heeft verstopt gezeten. En aangezien water zwaarder is als benzine gaat dat bij de pomp zitten. En zelfs een K75 loopt niet op water. Dus 15 liter mengsel afgetapt en een jerrykannetje vers gehaald. Toen liep hij zo. Ik wist niet meer dat een K75 zo mooi stil kon lopen. Je went aan dat gerammel.

Intussen hangt de Moturist aan twee kogels.
 
Mooi dat het weer rijdt.





Ikzelf zou trouwens nooit zoveel sleutelarij posten zonder daar wat illustraties aan toe te voegen. Al was het maar voor de mensen die niet zo goed kunnen lezen..... O-)
 
Mooi dat het weer rijdt.





Ikzelf zou trouwens nooit zoveel sleutelarij posten zonder daar wat illustraties aan toe te voegen. Al was het maar voor de mensen die niet zo goed kunnen lezen..... O-)
Dat snap ik. Maar als ik lekker aan het sleutelen en problemen oplossen ben is plaatjes klikken het laatste waar ik aan denk. Een beetje hypocriet omdat ik zelf wel graag plaatjes kijk.
 
Laatst bewerkt:
En tijdens het MFen even op en neer voor tussendoor foto's denk je zeker ook niet aan? :P
Dan moet ik het omdraaien, tussendoor even naar MF voor de foto's. Wat ook niet meehelpt is dat ik nog een Nokia 3310 heb. Daarmee gaat fotograferen en uploaden niet heel simpel.
 
Dan moet ik het omdraaien, tussendoor even naar MF voor de foto's. Wat ook niet meehelpt is dat ik nog een Nokia 3310 heb. Daarmee gaat fotograferen en uploaden niet heel simpel.

Je mag het ook met een normale digicamera doen (van Petra misschien??)
Hebben wij geen bezwaar tegen hoor
 
Ik heb weer een nieuwe uitdaging.
Ik kan met geen mogelijkheid het oliepeil zien. Het peilglas zit rechts. Ik krijg mijn kop niet tussen de bak en het carter. Met een spiegel zie ik alleen een glimmende bruine cirkel, vol of leeg, geen idee, waarschijnlijk te vol.
Nu ben ik niet de eerste met een rechts peilglas. Heeft er al iemand een alternatief voor een peilglas geplaatst? Ik denk aan een peilbout of een industrieel peilglas.
Het eerste dat mij handig lijkt is het glas vervangen door een gewone keerring met een blind plaatje en een M10 bout in het midden.
 
Zet je span wiel op een krat en kijk of je verschil ziet ouwe vliegtuigboer ;)
 
Bedoel je zoiets:
7402.jpg


of zoiets:
7403.jpg


Ik zou als ik jou was een buisje met een bochtje naar voren brengen met de laatste er in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan