Zijspan aan een GL1800

Das echt heel erg mooi....als ik de centen had ging ik m morgen halen.

Maar weet nu wel welke span ik mooi vind.....heel erg mooi zelfs.
 
Toevallig had ik pas hetzelfde. Ik kwam ook op minimaal €12000 voor aannouwen. En dan ben je dus ook je solo fiets kwijt want daar gaat de bak dan aan.

Ik heb besloten om een bestaand span te kopen, scheelt aanzienlijk in de kosten maar je bent afhankelijk van wat er te koop staat, en dat is niet heel veel (sportief) op het moment...

Zelf aanbouwen is prima te doen maar je zal dan toch ook een losse bak moeten vinden. Dat zal al niet meevallen aangezien je iets sportiefs wil. Daarbij moet je wel de tijd en ruimte hebben...
 
Das echt heel erg mooi....als ik de centen had ging ik m morgen halen.

Maar weet nu wel welke span ik mooi vind.....heel erg mooi zelfs.
Dan zou ik eerst een babbeltje met een zijspanbouwer gaan maken. Ik denk dat het een feest gaat worden om een GL1800 en een Munro binnen de twee meter te krijgen
 
Laatst bewerkt:
Ik had een Ezs Summit aan Mn gw1500 en ik kon de rechterkoffer nog gewoon gebruiken.
De scharnieren van het koffersdeksel waren er af en vervangen voor pennen dan ging het deksel er gewoon helemaal af en kon je overal bij.
In een Summit zit een grote uitsparing waar de koffer in valt hoe dat bij een Summit is....?
 
Een Munro heeft geen uitsparing, deze is links en rechts hetzelfde. Ik heb er vorig jaar eentje aan een Guzzi Breva gebouwd en dat was al een aardig brede combinatie. Er was ook geen ruimte meer voor de koffer rechts, anders werd ie breder als 2 meter.
PS, na deze fotoshoot is de motor iets meer naar links gezet, hij "hing" een beetje naar het zijspan toe....

full

full
 
Een Munro heeft geen uitsparing, deze is links en rechts hetzelfde. Ik heb er vorig jaar eentje aan een Guzzi Breva gebouwd en dat was al een aardig brede combinatie. Er was ook geen ruimte meer voor de koffer rechts, anders werd ie breder als 2 meter.
PS, na deze fotoshoot is de motor iets meer naar links gezet, hij "hing" een beetje naar het zijspan toe....

Wat is het probleem met breder dan 2 mtr.? Buiten dat het lastig wordt met tussen de files doorrijden
M'n campertje is 2,5 mtr breed en mag ook gewoon de weg op
 
De een of andere regelkever heeft ooit bepaald dat zijspannen niet breder mogen zijn dan 2 meter. En daarna liepen alle regelneukers juichend achter 'm aan.
 
Ik had een Ezs Summit aan Mn gw1500 en ik kon de rechterkoffer nog gewoon gebruiken.
De scharnieren van het koffersdeksel waren er af en vervangen voor pennen dan ging het deksel er gewoon helemaal af en kon je overal bij.
In een Summit zit een grote uitsparing waar de koffer in valt hoe dat bij een Summit is....?

had ik ook op die van mij , deksel gaat er langs boven af ...
 
De een of andere regelkever heeft ooit bepaald dat zijspannen niet breder mogen zijn dan 2 meter. En daarna liepen alle regelneukers juichend achter 'm aan.

De gw 1500 en Summit was net niet 200 cm breed en de spiegel steekt er gewoon nog uit dan wat dan wel 218 cm breed maakt.
Ik heb er 12 jaar mee gereden en kon overal komen en weer thuis komen ook.

Als je met een breder span op weg gaat zou er geen politie agent zijn die dat ziet denk ik.
 
De gw 1500 en Summit was net niet 200 cm breed en de spiegel steekt er gewoon nog uit dan wat dan wel 218 cm breed maakt.
Ik heb er 12 jaar mee gereden en kon overal komen en weer thuis komen ook.

Als je met een breder span op weg gaat zou er geen politie agent zijn die dat ziet denk ik.

Je komt eenvoudigweg niet door de keuring bi de RDW. En een GL1800 zal gekeurd moeten worden........
 
De gw 1500 en Summit was net niet 200 cm breed en de spiegel steekt er gewoon nog uit dan wat dan wel 218 cm breed maakt.
Ik heb er 12 jaar mee gereden en kon overal komen en weer thuis komen ook.

Als je met een breder span op weg gaat zou er geen politie agent zijn die dat ziet denk ik.

Spiegels worden niet meegeteld in de meting, ook met vrachtwaggels niet.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan