Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Mijn Schuberth C4 helm, zonder oordoppen, was (/is) (direct in de wind) echt merkbaar stiller dan mijn HJC Symax 3 met oordoppen...
In de turbulentie van mijn windscherm ook nog steeds stiller maar niet zo stil als hoort.


Vandaag bericht dat m'n motor (eindelijk) van de berger is verplaatst naar de Motorport te Veldhoven...

Dinsdag na pasen dus pas schade-expert vanuit verzekering daar naartoe voor taxatie schade....
Word dus pas ergens na volgende week eer ik weer kan/mag rijden...

En dan is het maar goed dat ik woensdag, donderdag en vandaag er nog achterna heb gebeld.
Dinsdag is dus na het ongeluk en ik in de ambulance lag, door de politie opdracht gegeven aan de berger de motor te bergen.
IVM tijdstip ging de motor dus naar het terrein van de berger.
Woensdag gebeld en geregeld dat ie naar Motorport Veldhoven mocht.....
Donderdag gebeld waar ie was... nog steeds bij de berger, alarmcentrale had nog geen OK gegeven voor transport.
Alarmcentrale gebeld, die wist niet eens van het ongeluk af, politie heeft berger direct aangestuurd blijkbaar...
Berger gebeld ivm directe aansturing van politie, melding berger: geen opdracht(bon)... zij wachten ook nog op de politie...
Ik gevraagd wat nodig was voor transport, opdracht bon/nummer waar zij op konden declareren of OK van alarmcentrale.
Alarmcentrale gebeld en geregeld dat berger door zou krijgen dat transport van berger naar Veldhoven moest.

Vandaag werd ik gebeld door MP dat de motor daar staat.... En meteen maar verzekering gebeld dat schade-expert ingepland kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Daar word je gewoon verdrietig van hoe die bureaucratie werkt. Als ik het zo lees ben je er best wel even druk mee geweest om alles te regelen.
Hoe is met jezelf dan?
 
spierpijn in nek en onderrug.
duizelig als ik moe word.
word wat gauw moe nu. *tijd voor bedje nu....*
 
Laatst bewerkt:
spierpijn in nek en onderrug.
duizelig als ik moe word.
word wat gauw moe nu. *tijd voor bedje nu....*

Dat is minder, hopelijk gaat het snel beter.

Je neemt wel een hoop moeite, toen ik aangereden ben en onderuit gegaan ben belde ik alleen mijn verzekering ( soms dagelijks als ze niet opschoten) werkt ook goed ze worden het al snel zat en gaan actie ondernemen zou niet eens het nummer van me schade expert weten doe alles via één persoon de verzekering die betaal ik premie laat hun het maar uitzoeken.

Beterschap en succes.
 
Ik overweeg om misschien mijn NC700s te verkopen..
het gaat om een witte uitvoering, en met een compleet leovince uitlaat systeem, korte kentekenplaathouder. 13,4 duizend km op de teller.
12k beur gehad, hierbij is de ketting vervangen, bougies, olie etc.

hoeft niet perse weg, maar voor de juiste prijs wel. bericht mij maar bij interesse! Maarten.
 
Ik overweeg om misschien mijn NC700s te verkopen..
het gaat om een witte uitvoering, en met een compleet leovince uitlaat systeem, korte kentekenplaathouder. 13,4 duizend km op de teller.
12k beur gehad, hierbij is de ketting vervangen, bougies, olie etc.

hoeft niet perse weg, maar voor de juiste prijs wel. bericht mij maar bij interesse! Maarten.

Hoopt niet vanwege gezondheids reden.
Wat anders op het oog?
 
Hoopt niet vanwege gezondheids reden.
Wat anders op het oog?
Gelukkig niet om gezondheids redenen!
Een andere motor lijkt mij wel wat inderdaad, al geniet ik ook heel erg van deze motor. vandaar dat de motor niet perse weg hoeft!
full
 
Gelukkig niet om gezondheids redenen!
Een andere motor lijkt mij wel wat inderdaad, al geniet ik ook heel erg van deze motor. vandaar dat de motor niet perse weg hoeft! [afbeelding]

Oh zomaar, nou ja wacht af rustig. Misschien verkoop je hem wel.
En naar andere bikes zoeken is ook fun. Eert maar weten wat je eventueel wilt na deze.
 
@Mveldkamp:
Je zegt dat nog erg geniet van de motor maar blijkbaar knaagt er ergens iets.
Heb je al iets waar je oog op gevallen is?
 
Gelukkig niet om gezondheids redenen!
Een andere motor lijkt mij wel wat inderdaad, al geniet ik ook heel erg van deze motor. vandaar dat de motor niet perse weg hoeft! [afbeelding]

Wel echt jammer, mooiste NC700S die er is op het moment denk ik zo. Denk niet dat je veel moeite zal hebben hem kwijt te geraken :)
 
@Mveldkamp:
Je zegt dat nog erg geniet van de motor maar blijkbaar knaagt er ergens iets.
Heb je al iets waar je oog op gevallen is?
Heb onlangs een weekend op een z800 4 cilinder gereden, en moet zeggen dat ik dat toch net wat lekkerder vind rijden. Net wat meer PK voor op de snelweg om in te halen.

Maar de Nc hoeft alleen weg als de motor naar een echte liefhebber gaat. Ga de motor niet inruilen OID!
 
Ik rij eigenlijk altijd met maatdoppen, deels tegen de windruis en de mechanische herrie van het motorblok, maar vooral omdat het uitlaatgeluid dan veel beter te horen is. Maar ik kan best wel eens zonder doppen een ritje binnendoor kunnen doen om te horen hoe de nieuwe helm dempt.
 
Ik rij eigenlijk altijd met maatdoppen, deels tegen de windruis en de mechanische herrie van het motorblok, maar vooral omdat het uitlaatgeluid dan veel beter te horen is. Maar ik kan best wel eens zonder doppen een ritje binnendoor kunnen doen om te horen hoe de nieuwe helm dempt.

Klopt ook wat jij zegt, dat als je met oordopjes rijd de demper wel goed hoort.
Ook daarom rijd ik met die dopjes in . :Y :t
 
Ik rij tegenwoordig altijd maar met oordoppen in. Sinds vorig jaar (na 2 jaar V-Rod met dikke pijpen te gereden hebben) zijn mijn oren gaan piepen/ruisen en het is nog niet weg. Het e.e.a. laten uitzoeken komt het er toch op neer dat het gehoorbeschadiging is, Tinnitus. Helaas maar de eerste maanden was het slapen niet zo best zeg maar, met 1 a 2 uurtjes op een nacht was ik spekkoper.
Daarna loop je er toch wel als een zombie bij en super gefrustreerd omdat je dag en nacht die piep bij je heb.
Neem het toch maar serieus die gehoorbescherming, want als het je treft kan ik zeggen dat het allerminst fijn is. Daar komt nu ook bij dat als ik ga rijden dat ook continu die piep aanwezig is, want zodra je de doppen in doet word het natuurlijk stiller maar die piep wordt dan harder.
Maar desondanks geniet ik nog wel van het motorrijden..................
 
Ik rij ook al jaren met de oordoppen in. Een helm kan heel stil zijn maar met oordoppen wordt het pas stil in de helm.
Ook ik heb al een vorm van gehoorbeschadiging. In ruimtes met veel mensen kan ik met de persoon die naast me zit geen fatsoenlijk gesprek meer voeren. Veel woorden versta dan al niet eens meer. Ik heb dus vaak geen flauw idee of er wat gevraagd of gezegd wordt. Ik heb ook een ruis/piep maar die is nog zo zacht dat ik er (nog) geen last van heb.
 
Ik rij ook al jaren met de oordoppen in. Een helm kan heel stil zijn maar met oordoppen wordt het pas stil in de helm.
Ook ik heb al een vorm van gehoorbeschadiging. In ruimtes met veel mensen kan ik met de persoon die naast me zit geen fatsoenlijk gesprek meer voeren. Veel woorden versta dan al niet eens meer. Ik heb dus vaak geen flauw idee of er wat gevraagd of gezegd wordt. Ik heb ook een ruis/piep maar die is nog zo zacht dat ik er (nog) geen last van heb.

Idem hier, vond het vroeger geweldig met open uitlaat blèren door de polders en dorpen maar wel eens s'avonds niet kunnen slapen en zelf zo erg dat je alle gordijnen dicht trekt en niemand je lastig mag vallen omdat elk geluidje eer doet, daarnaast ook nog jaren stuurman machinist op binnenvaart en zee schepen geweest, dus even snel de machinekamer in om dat irritante alarm uit te drukken even snel kijken wat er aan de hand was dat soort dingen.
Nu wel aardig spijt van helaas heb ik ook steeds oorontsteking van jongs af aan al, de dokter zegt dat ik beter geen oordoppen kan dragen (zelf dat ik moet stoppen met motor rijden), dus nu doe ik ze vaak in de ochtend wel de doppen in en in de middag niet als ik weer naar huis rijd, niet goed maar steeds oorpijn van een ontsteking is ook niet fijn.
Rij nog steeds soms wel met open demper op me sv650 (is tevens me circuit motor wel met db killer) maar probeer dan het windgeruis te verminderen door alleen binnendoor te rijden.
Heb het idee dat het niet erger is geworden maar gesprekken in een groep kan ik lastig volgen en merk dat ik steeds harder ga praten.
Maar goed blijven genieten en we praten toch steeds minder met elkaar alles gaat via de mail of een bericht service :P
 
Zo, Nu de nieuwe shark uitlaat gemonteerd zit ga ik over een tijdje kijken naar een Decat pipe, ik lees veel goede reviews van een betere doorstroom en minder bokken onderin de toeren.

Nu nog even kijken welke decat.. die van Delkevic of die van Leovince.
 
Zo, Nu de nieuwe shark uitlaat gemonteerd zit ga ik over een tijdje kijken naar een Decat pipe, ik lees veel goede reviews van een betere doorstroom en minder bokken onderin de toeren.

Nu nog even kijken welke decat.. die van Delkevic of die van Leovince.

Die van Leovince is kwaliteit :Y maar pas op! Met een decat uitlaat ga je serieus meer lucht doorstroom hebben, de motor gaat echt te arm lopen. Ik heb er een Leovince op en er komt een nieuwe mapping in. Mocht je langere tijd zo gaan rijden heb je kans op verbrande kleppen zo arm als die gaat staan.

We zijn bezig met de nieuwe mapping (en hoger toerental zodat er wat meer flexibiliteit in het motorkarakter komt) en die moet aardig aangepast worden. De NC750X (2016 in mijn geval) is echter een lastig beestje om aan te passen. De mijne is een prototype dus moet een aantal keer heen en weer naar de elektronica expert.
De curve loopt een beetje hakkelig maar dat komt door de versleten ketting, er zit ondertussen al een nieuwe set op.
Je ziet de A/F ratio lijn veel hoger liggen met de decat pijp = meer lucht in het mengsel. De gasreactie is wel echt feller geworden in mijn beleving :Y ik vind het een waardevolle upgrade :Y


full
 
Laatst bewerkt:
Die van Leovince is kwaliteit :Y maar pas op! Met een decat uitlaat ga je serieus meer lucht doorstroom hebben, de motor gaat echt te arm lopen. Ik heb er een Leovince op en er komt een nieuwe mapping in. Mocht je langere tijd zo gaan rijden heb je kans op verbrande kleppen zo arm als die gaat staan.

We zijn bezig met de nieuwe mapping (en hoger toerental zodat er wat meer flexibiliteit in het motorkarakter komt) en die moet aardig aangepast worden. De NC750X (2016 in mijn geval) is echter een lastig beestje om aan te passen. De mijne is een prototype dus moet een aantal keer heen en weer naar de elektronica expert.
De curve loopt een beetje hakkelig maar dat komt door de versleten ketting, er zit ondertussen al een nieuwe set op.
Je ziet de A/F ratio lijn veel hoger liggen met de decat pijp = meer lucht in het mengsel. De gasreactie is wel echt feller geworden in mijn beleving :Y ik vind het een waardevolle upgrade :Y


[afbeelding]

Hoe gaat het inladen van zo'n mapping. Kan dat met de bestaande ECU of moet er dan een powercommander in?, en wat kost zo'n nieuwe mapping ongeveer om in te laten stellen?
 
Interessant.. dus dan zit je zo rond de 450-500 euro te kijken voor een ECU aanpassing + Decat pipe. Dat is nog best te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan